Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg lenge hatt lyst til å prøve meg på trailer analyser, men har aldri helt hatt viljen til å sette i gang. For noen dager siden fikk jeg nå satt meg ned med traileren til det kommende Valve spillet Black Mesa: Source.

Dette var mer et eksperiment fra min side for å se hvor lang tid slike trailer analyser tar (veldig lang viste det seg), så jeg valgte ikke den mest utfordrene traileren denne gangen.

Du kan se trailer analysen her:
Black Mesa Trailer Videoanalyse

Bloggen blir litt kort, men det er stort sett videoen som er poenget med hele denne bloggen. :)

PS. Liker du den hadde det vært flotters om du stemte bra på den, eller linket den til folk som kanskje kunne like den - så får jeg litt GTD. ;)
This is a private conversation between me and the world
  • 0
Den var faktisk veldig bra!
  • 0
Veldig bra video, med mange likheter fra HL1. *Håper* at det er HL1 som er pusset opp til slik grafikk som man ser i videoen.
  • 0
Synes det var en fantastisk bra video, kule ikoner og stemmningsfulle lyder, du er virkelig god til dette!

Visste ikke engang om dette spillet, ser fristende ut!

Lagt til 2008-12-20 13:12:
Men den fienden, er den ny egentlig?
Ligner veldig på Houndeyes...

Lagt til 2008-12-20 13:21:
Og den bossen...Ække det en Gargant?
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Den er ny hvis du bare har spilt HL2 + episodene, det var det jeg tenkte.

Men kanskje jeg skriver det om senere en gang.
This is a private conversation between me and the world
  • 0
Kan jeg bare laste ned spillet gratis om jeg har et spill som kjører på Source motoren?
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Det er ikke valve som lager det.

Det er en mod som kommer i 2009
Musikk > Film > Spill
  • 0
Ja, du kan laste det ned gratis om du har ett source spill fra før av.

Nei, det er ikke valve som lager det. Men det er valve som sponser det.
This is a private conversation between me and the world
  • 0
Ganske bra arbeid det der
Er personlig mega fan av Half-Life serien og har deltatt i mangfoldige konspirasjonsteorier angående G-Man

Men noen faktafeil og litt informasjon jeg vil dele:

-Spillet er en modifikasjon av half-life 2 bygget på Source enginen utviklet av VALVe, nærmerre bestemt Orange Box versjonen av enginen.

-Dersom du eier ett Source basert spill på Steam kan du laste ned og spille Black Mesa: Source gratis.

-Korn effekten du nevner i videoen er mest sansynelig ikke en effekt i Source motoren, men en effekt lagt til videoen av redigereren.

-Houndeye kan neppe kalles en ny fiende, men den er ny i Source motoren.

-Visste dere at når traileren med Tentakkel scenen hvor forskeren blir dratt ut vinduet var en av de mest omtalte og imponerende scenene i det originale Half-Life fra 1998?

-Soldaten du navngir som "Combine Trooper" kunne ikke hvert lenger fra sannheten. Det finnes faktisk ikke en eneste Combine i hele det originale Half-Life, disse var først introdusert i Half-Life 2. Soldaten i traileren er medlem av "Hazardous Environment Combat Unit", en del av det amerikanske militæret, sendt til Black Mesa for å passe på at ingen av romvesnene eller vitnene til hendelsen kommer seg vekk, og kan fortelle verden hva som har skjedd, de er med andre ord sendt for å legge lokk over katastrofen, og deretter sprenge området med ett kjernefysisk våpen.

-Den store skapningen du nevner som en mulig boss i slutten av videoen heter "Gargantua", den er en ca 6 meter høy biologisk "tanks", med flammekastere i hver klo, en form for "force-stomp" (sender en stråle mot deg når den tramper) og enorme krefter. Den er vell en av 3 typer "boss" aliens, de andre er Gonarch ("Big Momma") og Nihilant, og de kan ikke drepes av konvensjonelle våpen.

Håper noen er interresert i det jeg hadde å si

-Espen

Edit:
Nei, VALVe har ingen som helst relasjon til denne modden, annet enn at de godtar at en tredjepart lager en oppusset versjon av deres kronjuvel. Mod-teamet får ingen penger eller noe fra VALVe, det eneste de evt. vil motta er hosting på Steam via Steamworks.
  • 0
Der har du sannelig en HL fan!
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Veldig bra Analyse

Håper du legger ut flere av disse
  • 0
veldig bra! fikk lyst på dette spillet nå
Why care when you have the option not to?
  • 0
ZpElmO sa:
"Korn effekten du nevner i videoen er mest sansynelig ikke en effekt i Source motoren, men en effekt lagt til videoen av redigereren."

" Soldaten du navngir som "Combine Trooper" kunne ikke hvert lenger fra sannheten. Det finnes faktisk ikke en eneste Combine i hele det originale Half-Life, disse var først i....."


Det er mulig at grain effekten er lagt på senere, derfor skrev jeg spørsmålstegn bak. Og i og med at valve konstant oppgraderer sin source engine er det ikke urimelig å anta at de faktisk har lagt til en slik effekt.

Det var ingen Combine troopers i det originale half life, men det var på denne tiden combine angrep. Det er mulig valve ønsker å fikse på dette plott-hullet nå og derfor har bedt om at det blir satt inn combine soldater i dette spillet.

Valve har nok satt en del krav til utviklerne av dette spillet når det gjelder hvordan det skal være. Det hadde vært veldig merkelig om de ikke hadde gjort det ettersom det er deres hovedfranshise det er snakk om.

Men jeg er glad for alle oppklaringer og faktafeil som dere kan peke ut. Dette er min første analyse, så litt feil er ikke til å komme utenom.
This is a private conversation between me and the world
  • 0
"Det var ingen Combine troopers i det originale half life, men det var på denne tiden combine angrep. Det er mulig valve ønsker å fikse på dette plott-hullet nå og derfor har bedt om at det blir satt inn combine soldater i dette spillet."

Combine angrep ikke i det originale Half-Life, det var Vortigaunts som hadde flyktet fra Xen for å slippe unna Combine, og diverse dyr og annet flora og fauna fra Xen som ble teleportert til Black Mesa.
Combine kunne ikke slippe gjennom så lenge det var Nihilanth som kontrolerte portalene til jorda, men når Gordon drepte Nihilanth ble det åpnet flere "portal Storms" overalt over jorda som Combine kunne slippe igjennom, altså dukket de først opp i Half-Life 2.
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Det er mulig at grain effekten er lagt på senere, derfor skrev jeg spørsmålstegn bak. Og i og med at valve konstant oppgraderer sin source engine er det ikke urimelig å anta at de faktisk har lagt til en slik effekt.

Denne effekten er faktisk nylig lagt til Source Enginen, den kom i forbindelse med Left 4 Dead, fant jeg ut etter litt research innen Source igår.

Det var ingen Combine troopers i det originale half life, men det var på denne tiden combine angrep. Det er mulig valve ønsker å fikse på dette plott-hullet nå og derfor har bedt om at det blir satt inn combine soldater i dette spillet.

Det er ikke noe hull å tette, det var aldri meningen å møte Combine i Black Mesa, kun Xen monstre som ble teleportert til jorden pga. ustabile portaler åpnet av Resonance Cascade. Den eneste linken mellom Combine og Black Mesa Research Facility er at de hadde kontaktet administratoren (Dr. Breen), og gitt ham en "plan for å redde menneskeheten" og gjøre ham til deres kontakt på jorden. Valve har ingen som helst innflytelse over teamet bak denne modden.

Valve har nok satt en del krav til utviklerne av dette spillet når det gjelder hvordan det skal være. Det hadde vært veldig merkelig om de ikke hadde gjort det ettersom det er deres hovedfranshise det er snakk om.

Igjen: Valve har ingen innflytelse over teamet bak denne modden. Det eneste Valve kan gjøre er å få den stoppet for brudd på copyright, noe de har valgt å ikke gjøre. Modden har kun ett mål: skape den samme gode Half-Life følelsen, med høyere kvalitet på omgivelsene.

Har i tillegg to ekstra ting å legge til:

-Motion Blur ble lagt til med Orange Box, og er i bruk i Half-Life 2: Episode 2.

-Det du kaller "vista" i videoen, er faktisk ikke en del av Source motoren. Det er en egen teknologi utviklet av teamet bak Black Mesa: Source, kallt "High Resolution Displacement Terrain". Det ser mildt sagt imponerende ut, spesiellt med tanke på at dette kommer fra ett uavhengig, ubetalt mod-team.

Men jeg er glad for alle oppklaringer og faktafeil som dere kan peke ut. Dette er min første analyse, så litt feil er ikke til å komme utenom.
Du gjorde en god jobb
Men kunne trenge litt mer research innen enkelte områder.

-Espen
  • 0
-Det du kaller "vista" i videoen, er faktisk ikke en del av Source motoren. Det er en egen teknologi utviklet av teamet bak Black Mesa: Source, kallt "High Resolution Displacement Terrain". Det ser mildt sagt imponerende ut, spesiellt med tanke på at dette kommer fra ett uavhengig, ubetalt mod-team.


Noun

vista f. (plural viste)

1. sight, eyesight
2. a view
Underneath the arcade, details collide.
  • 0
-Det du kaller "vista" i videoen, er faktisk ikke en del av Source motoren. Det er en egen teknologi utviklet av teamet bak Black Mesa: Source, kallt "High Resolution Displacement Terrain". Det ser mildt sagt imponerende ut, spesiellt med tanke på at dette kommer fra ett uavhengig, ubetalt mod-team.

Vistaer i half-life har ingen ting med source engine å gjøre. Det er ett gameplay element beskrevet i episode 1 og 2.

Valve har ingen innflytelse over teamet bak denne modden. Det eneste Valve kan gjøre er å få den stoppet for brudd på copyright, noe de har valgt å ikke gjøre. Modden har kun ett mål: skape den sam...

De har nok stillt krav uansett. Selvom de ikke har noe med selve prosjektet å gjøre har de nok gitt retningslinjer til hvordan ting skal være. Noe annet ville vert urimelig. Det er bare sånn industrien fungerer.
This is a private conversation between me and the world
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!