Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

  • Zook
  • Zook
Filmen har jeg sett fire ganger siden midten av oktober, scener fra filmen preger mitt avatar på både MSN og her på Gamereactor, og jeg har nå fått tilsendt de tre beste sangene fra filmen via MSN (Takk til TommyK).

Hvilken film er det jeg snakker om?
Quentin Tarantinos store gjennombrudd og en av tidenes beste filmer, Pulp Fiction!

Så, hva er det med denne filmen som fascinerer meg sånn? Det er faktisk alt. Men i motsetning til andre actionfilmer, er det ikke spektakulære stunts og heftige skytescener som teller her. Nei, det er dialogen, skuespillerprestasjonene, soundtracket og humoren som er dominerende i Pulp Fiction. Nitti prosent av alle scenene er nemlig helt geniale på alle vis. Morsomme, stilfulle, og vel gjennomført av alle de kjente skuespillerne.

Filmen har egentlig ingen hovedhistorie, og man kan si at den ikke handler om noe spesielt. Pulp Fiction er delt inn i tre hovedhistorier;

Vincent Vega & Marsellus Wallace's Wife.
Kanskje den delen av filmen jeg liker best. Handler om Vincent Vega (John Travolta) og Jules Winnfield (Samuel L. Jackson), to gangstere som jobber for en mann ved navn Marsellus Wallace (Ving Rhames). Kona hans, Mia Wallace, blir glimrende spilt av Uma Thurman (Som også har hovedrollen i et nyere Tarantino-mesterverk: Kill Bill).
Mesteparten av handlingen i denne delen er faktisk at Vincent tar Mia ut på en date. Eller som Vincent selv sier: "It's not a date!" Høres kanskje kjedelig ut, men filmen er stappet med så mye genial humor og dialog at det hele er usannsynlig underholdende. Den überkule dansescenen er kanskje denne delens høydepunkt.

The Gold Watch
Nok en gang, kanskje den delen av filmen jeg liker best. Her er John Travolta og Samuel Jackson byttet ut med en glimrende Bruce Willis og en råtøff Ving Rhames. Kort handlingsrefferat: Bokseren Butch (Bruce Willis), skal hente sin gullklokke i leiligheten. Det er lettere sagt enn gjort, og Butch får sannsynligvis sitt livs verste dag.
Men for oss seere er dette bare fryd og moro! Denne delen inneholder homofile voldtekstmenn, påkjørselerer (via bil), samuraisverd, og skytescener på åpen gate. Hva mer kan man egentlig forlange?! Nok en gang utrolig underholdende og morsomt.

The Bonnie Situation
For dem som ikke har sett filmen, er dette kanskje litt forvirrende: Her går vi tilbake til scenene med Vincent og Jules, bare sett fra andre perspektiv. Hva skjedde for eksempel med Marvin, den mørkhudede ungdommen som det ikke blir gjort noe med? Og hvorfor går Vincent og Jules kledd i fargerike shorts og t-skjorter? Dette er spørsmål du kanskje lurer på etter å ha sett filmens første del. I den tredje og siste delen, får du alt besvart. Avslutningen på filmen, som faktisk er den første scenen i filmen, sett fra et annet perspektiv, er også genial.

I tillegg til dette har filmen et av de beste sountrackene noensinne:

Åpningsscenen/Misirlou/ Jungle Boogie

Son of a Preacher Man


Og så til slutt: Hva ville jeg med denne bloggen? For å være ærlig, så vet jeg ikke. Prøver vel bare å spre budskapet om at Pulp Fiction er en film alle må se!
You're sleeping over, right?
  • 0
Filmen er perfekt

Mer en det kan jeg ikke si.
My Brain...
  • 0
Jeg bestemte meg for å sitte oppe midt på natta for å se den på TV... Og jeg angrer ikke! Pulp Fiction er sykt bra!
Det er intet problem som er så stort og vanskelig at du ikke kan løpe fra det!
  • 0
  • ES
  • ES
Pulp Fiction er en film som de fleste har sett, den er utrolig kjent, og ikke minst utrolig bra! Jeg har skrevet en blogg om den selv faktisk, den bør du sjekke ut.



Du bør også se Quentin Tarantino sine andre filmer!
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
  • Zook
  • Zook
ES:

Kult, skal sjekke bloggen din senere!

Av Tarantinos filmer har jeg sett Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Kill Bill 1 & 2, og Death Proof. Alle er veldig bra.
You're sleeping over, right?
  • 0
Har sett den 2 ganger og ja den er utrolig bra. Det jeg savner er en mening med filmen. Den er på 5. plass på IMDB lista. Selv synes jeg Gudfaren, Goodfellas og Gudfaren 2 er mer genialt, men Pulp Fiction er som Zook sier. "Pulp Fiction er en film alle burde se.

Jeg synes the Bonnie Situation er tøffest. Det beste med filmen er skuespillet og dialogen synes jeg
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer Zook:
ES:

Kult, skal sjekke bloggen din senere!

Av Tarantinos filmer har jeg sett Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Kill Bill 1 & 2, og Death Proof. Alle er veldig bra.


Har du ikke sett Jackie Brown? Da har du en überfet filmopplevelse å se fram til!

Du burde dessuten ta en titt på True Romance, som Tarantino har skrevet.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
  • Zook
  • Zook
Junior Sopranos: Filmen har på en måte ikke en mening, men allikevel er den jo genial. Se for eksempel på Seinfeld, serien om ingenting. Serien er jo utrolig morsom.

ZubiMar: Hehe, faren til Butch som gjemte gullklokken i rævva.

peternoob: Jackie Brown har jeg desverre kke sett, men jeg skal sørge for å se den i nærmeste fremtid!
You're sleeping over, right?
  • 0
Jeg har sett den, Tarantino har jo spesielle filmer, men jeg synes av og til de blir litt rotete....
Absolutt en god film, men jeg mister av og til tråden
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
  • Zook
  • Zook
Det er bare å se filmen en gang til, så skjønner du nok alt.
You're sleeping over, right?
  • 0
En god blogg om en film jeg har uberlyst til å se!

Den ser utrolig bra ut, men har ikke sett den, på grunn av aldersgrensen.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Zook
  • Zook
JTB: Nei, hun damen på ranet (Yolanda) blir spilt av Amanda Plummer. Alex Borstein har stemmen til Lois.

Predator: Takk! Når du har filmen syns jeg du må se den, til tross for aldersgrensen!
You're sleeping over, right?
  • 0
Ja, det kan det. Men PF er fortsatt en uendelig underholdende film.
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Av det jeg har sett finner jeg ikke noe som helst mer genialt. Men du har nok sannsynligvis sett flere filmer enn meg, så jeg skal ikke påstå noe her.
You're sleeping over, right?
  • 0
PF er utrolig bra, men fight club er best!

Men liker avslutningen spesielt godt: "The one that says bad motherfucker", er så jævlig genialt å høre på når Samuel sier det
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Kommer på Blådisk denne uka! Must have sammen med Sin City!
Ralph Wiggum "Super Nintendo Chalmers? I got carsick in your office"
  • 0
  • Zook
  • Zook
verbatim: Fight Club har jeg hørt mye bra om, må nok få se den snart.
Ja, lommeboken til Jules er rå.

Big Hurt: Så det på CDON. Og jeg som kjøpte den på DVD for en måned siden. Jaja. Ikke stor forskjell.
You're sleeping over, right?
  • 0
Helt ærlig syntes jeg denne filmen var litt døll. Skuespillet er jo ut av en annen verden, men selve plottet er jo ganske kjedelig. Filmen er godt laget, men kan bli litt kjedelig om man forventer action.

for dere som tror jeg syntes den er elendig...Jeg gir den en glatt terningkast 5, men verdens beste film er det ikke..
  • 0
  • KlM
  • KlM
Siterer kneipen:
for dere som tror jeg syntes den er elendig...Jeg gir den en glatt terningkast 5, men verdens beste film er det ikke..


ditto,
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
  • Zook
  • Zook
Kneipen + KlM; Jeg syns enkelheten i plottet beviser at en film ikke trenger et avansert og storslagent plott for å rule. Hvis man forventer mer action, er man utålmodig.

Jeg syns det er tidenes beste film, eller i hvert fall mest geniale.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Kneipen + KlM; Jeg syns enkelheten i plottet beviser at en film ikke trenger et avansert og storslagent plott for å rule. Hvis man forventer mer action, er man utålmodig.


Jeg kan godt sitte å nyte en film med treg dramaturgi, noe denne filmen har, men når filmen skal kalles genial skal den bevege meg som seer. Skuespillet, som er meget sterkt i denne filmen gjør jo at filmen står på egene ben, av den enkle grunn at man blir trollbundet. Alle skuespillerne i filmen har vært med i storfilmer før. Og med en av verdens beste regissører bak rattet på skuta, skal det også mye til før dette blir en fadese. Men når det er sagt, når ikke filmen helt opp til klasikkerstadie for min del.

Uma Thurman er forresten styggere enn noen gang i denne filmen, noe som er godt gjort!
  • 0
  • Zook
  • Zook
kneipen: Jeg syns det er dialogen og humoren som gjør det så genial. Og til tross for at jeg heller ikke liker frisyren til Uma i Pulp Fiction, syns jeg ikke den er direkte stygg.
You're sleeping over, right?
  • 0
Den skal sees...
20LEGEND (Proud member of NATDAB)
  • 0
God blogg! Filmen virker fantastisk, og skal nok køpes i nærmeste fremtid. Skal faktisk trø til å kjøpe den på blu-ray
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!