Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hvorfor spiller vi gamere egentlig?
Har du noen gang plutselig stoppet opp midt i et spill og følt deg veldig tom. Jeg har hatt denne følelsen mange ganger. Det er som om man synes det er helt menings løst å sitte å spille og jakte på achivments. Plutselig legger jeg fra meg kontrollen og prøver å finne på en god grund til at jeg skal sitte å spiller dette kjedelige spillet. En grund kunne jo være for gamescoren sin skyld men det blir for overfladisk. Da komm jeg på at vis jeg spiller dette spillet helt ut, får jeg et nytt av mamma og det var god grund nok til å holde det gående. Men til slutt etter mange timer med spilling går det opp for meg. Dette handler ikke om rase(xbox, playstation eller wii), dette handler om at vi gamere spiller for å komme over de små kronjuvelene i spillverden sånn som feks. Zelda, Sly eller MTG.

Vi spiller mange mange spill for å søke opp de som rører noe dypt inni oss. Vi jakter på de episke reisende i spill verden. Og vi gir oss ikke får vi kommer over et spill som vi kan grine, le og juble av glede over. Det å føle noe majestetisk over et spill er en følelse jeg aldri vil glemme. Når soldatene mine skal til krig og Obersten holder en tale som jeg får gåsehud av. Disse spillene er de skjeldneste av dem alle og vi må ta vare på dem.

Jeg syns vi skal hedre alle spill som har rørt oss på en eller annen måte. Fordi disse spillene har gjort noe helt spesielt. Det betyr ingen ting om hvilken konsoll du har spillet til så lenge det betyr noe for deg. Jeg må virkelig innrømme at disse juvelene er veldig skjeldene og jeg har bare fått tak i fire-fem stykker. Jeg synes grunden til at vi spiller er at vi hele tiden vil ha nye storslåtte spill opplevelser. Jeg skriver denne bloggen for alle spillere som føler det samme som jeg gjør. Jeg vil at alle som leser denne bloggen skriver inn sine spill som har rørt noe ved dem.
Mvh The Dark Gamer
Game on
  • 0
Shenmue2 og MGS3 er vel mine favoritter =P
  • 0
Hva syns du om bloggen da?
  • 0
Jeg spiller fordi det er gøy. Er ikke det grunnen til at alle spiller?
Oyeahhhh
  • 0
Jo. Men gleder det deg ikke ekstra når du kommer over et virkelig godt spill som du kan kose deg med i mange år fremover?
  • 0
Som sSilent, spiller jeg også for å ha det gøy. Og det er derfor det er ekstra morsomt når man kommer over disse utrolig gode spillene som virkelig inneholder det lille ekstra. Husker godt da jeg f.eks spilte MGS4. Hadde omtrent aldri hørt om spillserien før jeg prøvde 4'ern, og tro meg; jeg så lyset. Gikk rundt i en slags ekstatisk transe i flere dager og det gikk knapt an å tenke på annet enn Snake og Raiden og Luquid og Gekkos osv.

Så også lyset med spillet Gun, som rett og slett har skutt seg inn i mitt hjerte. Det er, som du sier, noe helt spesielt å finne disse "kronjuvelene", for å bruke ditt språk.

God blogg
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Det er det jeg snakker om vettu tusen takk for komentar
  • 0
God blogg!
Spill som har påvirket meg:
HL2
AssassinsCreed
Rock Band
CoD4
XBL: iR0N M4N MP PSN: WannabeKrokianer [They call me evergreen, I got leafs all year round]
  • 0
Tusen takk
  • 0
  • KiDD
  • KiDD
Bra blogg!

Det er ganske mange spill å tenke over... Jeg kan lage en liste, men det er så seint nå, så jeg gidder ikke å skrive grunner!

Super Mario Galaxy/64/Bros
The Legend of Zelda: Wind Waker og A Link to the Past
Metroid Prime
Super Smash Bros Melee
Monkey Island: The Curse of Monkey Island
Banjo Kazooie
Donkey Kong 64
Pokemon Red, Crystal og Stadium
Jak & Daxter serien

Det var en del, men dette er spill jeg føler har hatt mye å si for hvilken gamer jeg er idag!
If you think that's bad, you should read the rest of my posts.
  • 0
Kingdom Hearts
Kingdom Hearts II
GH3
CoD4
MGS4
Just kill him with your awesome
  • 0
Zelda Twillight Princess var bare helt sykt bra. Min beste spillopplevelse så langt. Helt perfekt.
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
Mm en litt filosofisk post om spilling, dette likte jeg . Det gjelder vel mer film enn spill for meg - det med jakten på juveler. Det er imidlertid utrolig gøy når det er et spill som fenger - på en ikke-avhengig måte, men fordi det var bare så fantastisk!
Men.. jeg er nok mest på linje med sSilent - jeg spiller for å ha det gøy.
  • 0
Takk. Det jeg prøver å si i denne bloggen er at vi skal ta ekstra godt var på de spillene som treffer oss. Vi skal huske dem og spille dem veldig mye
  • 0
Silent Hill 2 må være det beste og mest gripende spillet jeg noen gang har spillt.
|You're only as sick as your secrets|
  • 0
Mass Effect er det eneste spillet som har grepet i mine følelser
God blogg
Arne Jakob, you have been activated. Your compliance is vital.
  • 0
For meg er spill en hobby, ikke noe annet. Men sådan er det den beste hobbyen jeg har
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
  • KlM
  • KlM
"Hvorfor spiller vi?? "

fordi vi kjeder oss?...
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
- Pokemon Silver (GBC)
Dette var dritfett og jeg spilte det i rundt 300 timer. Gikk rundt og sosa og fikk mange Pokemons på level 100. Dette var genialt og fortjener en hyllest!

- Uncharted: Drakes Fortune (PS3)
Dette var et spill jeg nesten holdt på å hoppe over, men heldigvis kjøpte jeg det etter en haug med fantastiske anmeldelser. Og dette er et av de beste spillene jeg har spilt! Historien var fantastisk. Samme med grafikk, musikk og stemning. Husker når jeg satt der og hadde rundet spillet for første gang. Da var jeg så utrolig glad for at jeg hadde fått med meg denne perlen...

- The Elder Scrolls IV: Oblivion (PS3, PC, 360)
Fantastisk spill alle må spille. Den stemninga som er i spillet er fantastisk. Samtidig får du følelsen av at dine handlinger påvirker hele verdenen. Kan ikke beskrives med ord. Må bare kjøpes!!!
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Jeg spiller for å koble av fra virkeligheten, og fordi det er gøy.
Mine beste opplevelser:
Halo
Halo3
Cod4
Super Mario 64
(og forhåpentligvis Cod5 som jeg skal kjøpe i løpet av uka)

Fin blogg Og er enig i at man må ta vare på de opplevelsene man har.
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Fin blogg.. Har hatt den følelsen selv..
Spessielt før jeg begynte å spille.. Men prøver og ikke få denne spessielle tanken..
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Bra blogg !
Jeg spiller ikke bare for å ha noe å gjøre, men fordi jeg rett og slett liker det

Men jeg har hatt en følelse av:
" Hvorfor spiller jeg ? "
En gang spilte jeg bare for å bli ferdig med spillet uten at jeg hadde det gøy..

Spill som har påvirket meg:
Sly-serien
Ratchet and Clank-serien
The Legend of Zelda-serien

Sikkert masse mer men jeg kommer ikke på noe sånn i farta
Love is our resistance!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!