Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Mmm så kan det vara ja.

Er det allti H före en spörsmål med V som Hvem, Hvordan osv?
Guppande fiskar och spelande ungar
  • 0
Jepp. Det er det.
  • 0
Takk!
Guppande fiskar och spelande ungar
  • 0
Mens på nynorsk er det aldri h foran spørreord. Der er det kven (hvem), korleis (hvordan), kvifor (hvorfor) osv.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Nynorska låter svårt. Helt klart så blir det bokmål.
Guppande fiskar och spelande ungar
  • 0
Siterer RaggSockan:
Nynorska låter svårt. Helt klart så blir det bokmål.


Ok. Da er det enklere å få tak i litteratur også, hvis du ønsker å lære bokmål. Nynorsk er artig det da, men ofte upopulært fordi vi som bruker bokmål blir tvunget til å lære det.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Mange som begynner å skrive halvsvensk når de skal skrive nynorsk vet jeg Har nesten gjort det selv ett par ganger også, men forstår du har valgt bokmål, så skal ikke si noe mer om det.

Ikke at det egentlig er nødvendig å lære norsk for en svenske, men... Tror du skal lete lenge etter en nordmann som ikke forstår svensk. Mener de sa på skola en gang at vi forstod alle så godt fordi det er så mange dialekter her i landet. Er vel få land som har like mange. Ikke en gang Sverige kan måle seg mener jeg de sa, og det er jo rett ved siden av Men to norske dialekter kan vel nesten være like forskjellige som norsk svensk og dansk også.

jukka tel, men Jag orkar nog inte at læra mig svenska.

LOL, sikkert elendig svensk, du får retteXD
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Er ikke nødvendig å lære svensk for å gjøre seg forstått, men jeg tror ikke at dette er grunnen til at Raggsockan vil lære seg norsk heller. Det er vel mer et ønske enn en absolutt nødvendighet
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
skjønte vel i grunnen det, mer en opplysningXD
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Hihi. Japp det är en önskan från min sida.
Guppande fiskar och spelande ungar
  • 0
Da er det bare å ønske lykke til med språklæringen
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Mange Takk
Guppande fiskar och spelande ungar
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!