Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Playstation kontrolleren ligger ikke egentlig så behagelig i hendene. Xbox kontrolleren kan du liksom gripe fast om, mens du må holde PS kontrollen mye løsere

The Silent Assassin:

Ja, så har du punget ut med TV og Annlegg til 15000...
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer -sebastian-:
Ja, så har du punget ut med TV og Annlegg til 15000...


Men en TV og et tilhørende anlegg, man trenger strengt tatt ikke et anlegg, er noe de aller fleste har fra før. Man slipper også å tenke spesifikasjoner når man kjøper spill, og man trenger ikke å konstant oppdatere for å kunne kjøre de nyeste spillene.
En PC som er i stand til å kjøre alt av spill er det få som har, eller er villig til å betale for. Dermed ville jeg konstatere med at det er mye dyrere å ha en PC som er i stand til å kjøre de nyeste spillene på markedet, enn å ha den samme TV'en og konsollen gjennom en hel generasjon...
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Ja, det ER dyrere å holde en PC oppdatert på hardware. Enig. En PC bruker du heller ikke bare til spilling, men til andre ting som internett, lekser osv... + du kan jo også se filmer, høre på musikk og alt slik

Men ja, det er greiere med konsoll med tanke på at en slipper virus og slikt, og spill fungerer alltid. Plug and Play. Og man slipper som sagt å tenke på oppgradering
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Helt enig. FPS er best på PC. Det som slp meg var hvor mange noobs det er på konsoll ifohåld på PC. Du trenger nesten ikke skilz på konsoll. Det er bare få det kjempesiktet i nærheten av personen og skyt vilt. Mens på PC er det viktig å ha god aim og andre ferdigheter.

Hver gang jeg har spilt FPS på konsoll har jeg vært blant de beste på serverene selv om det er første gang jeg spiller det! Da er det ikke gøy når du eier alle.

PC = Alle de gode (PRO)
Konsoll = Noobs

Men så er det også mye bedre kontroll på pc da.
1337 er ut, 1227 er inn! http://1227.com/
  • 0
FPS er helt klart best på PC! Ingen tvil, trenger ikke sette spørsmålstegn engang.
  • 0
Kan ikke bli mer uening, det er ikke noe som heter "FPS og RTS og bla bla bla hører hjemme på PC", jeg liker FPS best på konsoll og det har jeg alltid gjort fordi det er av den enkle grunnen at det blir for mange knapper på PC og mye mer rotete og da blir det dermed mye vanskligere. (Altså etter min mening).
I was frozen, today!
  • 0
*BEEEP* *BEEP*

"Noob alert! Noob alert!"

1337 er ut, 1227 er inn! http://1227.com/
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Billigere med PC spill?! Joda, etter at du har punget ut 10-12.000 kroner for en PC som faktisk er i stand til å spille spillene dine.


Har en pc til 7000,- og spiller alle de nye spillene uten stor problemer!! Og oppgraderer kanskje 1 gang i året, så fremst ikke noe går til helvete hehe! Fallout 3 satte automatisk grafikkinstillingene til Ultra-High på min pc! Så kom ikke her med at man trenger en PC til over 10 000 for å spille de nyeste spillene! Men for dere grafikkhorer så ser spillene bedre ut på PC enn på konsoll enda du ikke kjører full grafikk på det!

Men kunne ikke vært mer enig i at FPS hører hjemme på PC! FPS på konsoll er bare latterlig knotete, og sløvt! Ikke kan man chatte med folk når man spiller, ikke kan man skrive F**K You til noen som dreper deg uten å miste halve runden fordi du må skrive me joysticka!! Og man trenger ikke et helt tastatur i et FPS spill!! De fleste har rulleknapp på musa for våpenbytter!

RTS skulle aldri kommet på konsoll! Måtte den personen som kom med den ideen brenne i helvete! Når man er i en krig i et RTS spill, så har en joystick NULL sjangs å holde tritt med bygging av units, legge opp armeer, og sende flere store grupper i angrep! På PC kan man enkelt merke en gruppe å lage hotkey for dem, og samme for neste gruppe!!
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer The Silent Assassin:
Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har spilt FPS på PC i hundrevis av timer, men nok til å synes at det er langt mer komfortabelt med en skikkelig kontroll. Det er som Kronoz sier mye lettere å holde styr på, i motsetning til et helt tastatur. Som han også poengterer er det lettere å reagere hurtig med en håndkontroll enn med mus og tastatur. Dette er nok en tilvendingssak, men ærlig talt er jeg ikke villig til å vende meg til mus og tastatur, da kontroller fungerer ypperlig for min del.

Ja, det er mye subjektivitet over det hele. Noen foretrekker ganske enkelt konsoll-kontrollere, og vise versa. Konsoll-kontrollene kan muligens ses på som mer tilgjengelige. Men mestrer man begge deler er det ikke noe spørsmål om hva man kan eige best med. Man kan oppnå mye større ting med mus og tastatur, siden kontrollene gir mye mer frihet på flere punkter. Men først og fremst er det datamusen og dens funksjoner som selger hele pakken.

Når det kommer til faktorer som pris så skal jeg holde meg unna det. Men som sagt: Verdensmesteren i FPS på PC hadde voldtatt verdensmesteren i FPS på konsoll så hardt at konsollfyren hadde gått med ispose i buksen i en måned.
  • 0
Caveman, hvorfor er mus og tast GAY på konsoll?
Si det til alle de folka som spiller og styrer med Unreal tournament 3 på sin Ps3.
Keybindings? hva plattfot er det?

Fakta er at Mus og tast er raskt og presist på en gang.
Fakta er at det er bedre kontroll på pad.
På paden er det maks 2 cm til neste knapp og du vet uten å nøle alltid hvor de er.
Spillte crysis en gang, joda gøyale greier, men det var som å fly et helikopter eller kjøre første jævla 911, om også ikke nyeste luksus boeing uten andre pilot eller autopilot, med en kverka motor og minus en halv vinge og trubulens...
1000 jævla funksjoner og dilldall spredt utover hele universet...
Uansett så er det lurt å være saklig med slikt, og sette markeringer for det man selv mener så andre kan dra nytte av det som er 100% objektivt.

Lagt til 2008-11-03 16:35:
Overdrev Crysis delen litt, men det er veldig mye funksjoner spredt utover, og man må ofte reise maksimale avstander for en funksjon.

Lagt til 2008-11-03 16:36:
Overdrev Crysis delen litt, men det er veldig mye funksjoner spredt utover, og man må ofte reise maksimale avstander for en funksjon.
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
  • RDB
  • RDB
WASD + E + Q + R + F. Og så har man lillefingen klart på shift & kontroll. Spiller man nok FPS på PC så blir dette like naturlig som å skrive på ett tastatur. Vet man hvor man skal plassere fingrene så er det aldri en "lang vei å ta". Og det er heller ikke noe man må tenke på, på noe som helst tidspunkt. Og med alle middelmådige/gode FPS-spill på PC så kan man selvsagt customisere kontrollene akkuratt som det skulle passe deg.

Som sagt er ikke konsoll-kontrollere bedre. De er bare mer tilgjengelige. PC har derimot dybde, men er i gjengjeld overhvelmende for de som ikke er vandt med det. Men likevel: Mestrer man begge deler er det ikke tvil om at mus og tastatur er best, ganske enkelt fordi det er utrolig mye mer presist.
  • 0
Mange innlegg her, gitt. For mange til å svare på alle.

Siterer The Silent Assassin:
Nja, liker best FPS på konsoll selv. Som du sier er siktingen bare en tilvendingssak, og kontrollene generelt er lettere å holde styr på, og er mer komfortable på konsoll.


Saken er: Uansett om kontrollen er en tilvendingssak, så er kontrollen på PC mer presis enn på konsoll.

Siterer The Silent Assassin:
Jeg er på en annen side enig i at siktingen kan være mer presis på PC. Men som sagt er ikke siktingen på konsoll noe problem dersom du har spilt med det en del, og dermed vendt deg til det.


Siktingen er mer presis på PC. Siktingen på konsoll er ikke noe problem, men den er bare mye mer unøyaktig. Så hvis man vender seg til FPS på konsoll, så vender man seg til en mer trangvindt siktesystem. Som jeg og en haug med andre spillere kan bekrefte. Hva som er mest komfortabelt av å spille med en kontroll eller mus og tastatur er en smakssak. Men presisjonen er bedre på PC, og det er fakta.

Siterer KlM:
Bare fordi dere suger med joystick betyr det ikke at alle andre gjøre det.


Bare fordi du suger med tastatur og mus betyr det ikke at alle andre gjør det. For min del blir joystick for upresist og tungvindt.

Siterer wrecker:
Og hvorfor er pcen en bedre multimediamaskin enn Ps3?


Nei, si det

Siterer The Silent Assassin:
Dette er nok en tilvendingssak, men ærlig talt er jeg ikke villig til å vende meg til mus og tastatur, da kontroller fungerer ypperlig for min del.


Konsoll-FPS fungerer ypperlig for meg også, men på PC fungerer det ypperligere.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg synes FPS passer på begge.
Og jeg tar det jeg får jeg! Har jeg COD4 på konsoll så er det det jeg liker best og har jeg Half-life til PC så liker jeg det best!

Konsoll er kanskje ikke optimal til FPS (mulig kontrollenes skyld), mens PC'n krever så mye penger og tid for å få det til å funke opptimalt!
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
Siterer RDB:
De spiller mot hverandre på hvert sitt element i ett eller annet FPS hvor det er mulig å spille med 360/PS3 mot PC. Dersom det ikke er mulig så sier vi bare at det er det.

Det er ikke ett spørsmål, engang. PC-fyren hadde prylt xboxern noe så jævlig.


Er lett å ta folk med mus og og tastatur i cross-plattformspill som Shadowrun. Mus å tastatur er ikke nødvendigvis synonymt med presisjon, heller kontroll og det at en person som er god på PC kan gjøre ting mye raskere, snu seg raskere etc.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Mus hadde eid kontroll antagelig ja.. Men jeg syns det er mer behaglig å spille på konsoll Mye mer oversiktlige kontroller og du får mye mer for penga! Har spilt endel Far Cry 2 til pc i det siste og jeg foretrekker xbox. på data så klikker spillet forøvrig hver time... konsoll har jeg aldri hatt problemer med! Også er det umulig å ha splitscreen på fps på pc.. På kosoll er det bare å smelle i en kontroll til! og jeg har hatt utallig mange morsomme timer med splitscreen fps på konsoll
Vasa, du blir hva du spiser. Tynn å sprø :P
  • 0
  • Ivor
  • Ivor
jeg mener også FPS hører til på pc.

jeg har merket forskjellen fra å spille på PS2 og PC.
Den er stor
"Strike the epic with your fail!"
  • 0
Jeg synes Metroid Prime(spesielt 3ern) trilogien er veldig gode konsoll-Fps'er.
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Wii er en konsoll. På wii sikter man(vanligvis) ikke med en Joystick. Wii er den kuleste maskinen å spille fps på. Wii er nesten like bra på fps som pc. Jeg er en wii-fan
"Dette er kapteinen som snakker. Jeg vil bare si at jeg elsker dere alle, og at jeg ikke bare sier det fordi jeg er full. Jeg ønsker dere en vidunderlig reise, takk for meg."
  • 0
FPS på Wii kan ikke måle seg med PC. En skulle tro at Wii var maskinen hvor sjangeren lykkes, men hittil har det vært en eneste stor FAIL. Med unntak av Metroid Prime 3, som på det beste greide seg fint.
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Vel, det spørs vel hva slags mus man har..
Synes det er mye deiligere å spille med min Steelseries ikari laser (620 kr ga jeg :lol enn det er å spille med PS3/360 kontrolleren..
Ikke alle mus har like bra pressisjon heller men en god mus slår en gamepad ned i støvlene... Bare mirrors edge jeg føler håndkontroll passer bedre til, selv om jeg ikke har prøvd det på PC..
  • 0
Siterer hamletsss:
Wii er den kuleste maskinen å spille fps på.


Wii har faktisk noen gode FPS spill og kontrollen er bedre på Wii enn på de to andre, men det er fortsatt best på PC.

Siterer sirupkaramell:
Vel, det spørs vel hva slags mus man har..
Synes det er mye deiligere å spille med min Steelseries ikari laser (620 kr ga jeg :lol enn det er å spille med PS3/360 kontrolleren..
Ikke alle mus har like bra pressisjon heller men en god mus slår en gamepad ned i støvlene... Bare mirrors edge jeg føler håndkontroll passer bedre til, selv om jeg ikke har prøvd det på PC..


Prøv denne: http://www.gadgeeks.com/wp-content/uploads/2007/09/microsoft-s
idewinder-mouse.jpg


Siterer sirupkaramell:
Med unntak av Metroid Prime 3, som på det beste greide seg fint.


MP3 er det beste spillet, ja, men jeg likte det ikke så særlig. Er ingen MP-fan. Jeg er egentlig spent på CoD5 til Wii og ikke minst The Conduit.

Siterer The Heretic:
Er lett å ta folk med mus og og tastatur i cross-plattformspill som Shadowrun.


Tviler det er så enkelt 1vs1.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
fps på WII er mye bdre enn på de andre konsollene, hvis de blir laget som MP3 eller MOH:heroes. men mot pc blir det ganske dårlig i forhold.

kontroll messig. ikkje kvalitetsmessig. sier ikkje at MP3 og MOH er bedre en alle andre FPs på konsoll. Bare kontrollene
I love the powerglove, its so BAD
  • 0
Siterer remote:
Tviler det er så enkelt 1vs1.


Jeg har prøvd det. Eneste fordelen folk som spiller på PC har er at de kan snu seg raskere rundt, altså begynne med motild raskere.
Ta Halo 3 f eks. er man god med håndkontroll med BR der, så dreper man andre lett på minst mulig skudd, altså 4 burst skudd i hodet. Spiller man med mus & tastatur, så hjelper ikke det deg å komme fortere vekk fra personen som skyter, og du skader heller ikke mer enn motstanderen, man bare får en sjangse til å starte motild raskere, og det hjelper ikke 1 vs. 1 hvor man ikke har lagkamerater. Er man presis med håndkontroll i Halo 3 (som veldig mange er), slik at man dreper på 4 burst skudd, så er man føcked uansett hvor god du er på tastaturet.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Eneste fordelen folk som spiller på PC har er at de kan snu seg raskere rundt


Dermed også raskere å sikte kjappere mot noen. Dermed kan man også observere andre raskere ved å kikke til sidene. Mus og tastatur er uansett raskere og mer presist som gir mange ulike fordeler. Selv om Joystick er presist, så er det enda mer presist på PC. Dermed i en PC-spillers øyne er Joystick unøyaktig.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Er både delvis enig og uenig i bloggen din remote.

Jeg foretrekker å spille FPS spill på Konsoll, Ps3 og 360 for å være nøyaktig (Nei, jeg likte ikke FPS til Wii). Det er vel kanskje litt mer presist å sikte med mus, men det er like bra med joystick om man bare øver litt. Jeg har også mye bedre refleks i FPS spill på konsoll av en eller annen grunn. Og det som også er et problem med Pc er at man ofte får problemer pga at grafikkortet ikke er bra nok e.l. Og Pc grafikk er så sykt bedre en konsoll grafikk (ok, noen spill har sugen grafikk på konsoll i forhold til pc, men de fleste har nesten like bra eller like bra).

Men når alt kommer til alt så er det positive og negative ting med de begge.

Å ja, MMO og RTS hører hjemme til Pc, og kommer alltid til å gjøre det, å spille de sjangrene på konsoll er bare kjedelig synes nå jeg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!