Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Tidligere i høst opplevde vi her på Snåsa at vi ikke er helt beskyttet mot omflakkende ranere. En sen ettermiddag kom tre polakker til Coop Snåsa med uærlige hensikter og målet var å få med seg noen varer uten å betale. Med en stor pose fylt opp med varer gikk de ut av butikken. En av de ansatte - Frode fanget opp det som skjedde og løp etter, men da hadde de allerede kommet seg et stykke.

Utenfor butikken var en del ungdommer samlet og snakket litt om løst og fast. De så opptrinnet og kastet seg etter tyvene. I bilene sine fulgte ungdommen tyvene et godt stykke opp i bygda og klarte til slutt å stoppe de og holdt polakkene i ro til lovens lange arm kom og grep tak i utysket. Flere ganger forsøkte tyvene å komme seg unna men ungdommene var snarrådige og klarte å holde farten oppe. Selvsagt var det ikke noe farlig forfølgelse, men spennende for ungdommene var det uten tvil og jeg regner nok med at hjertet hoppet godt under forfølgelsen.

Jeg dypt imponert over ungdommene gjorde her og det beviser at det så absolutt er tak i gjengen som inne mellom får veldig mye pepper for ting de "skal" ha gjort. Ungdommen her på Snåsa er stort sett veldig fine folk og gjør veldig mye bra og dette beviser at vi ikke skal forhåndsdømme noen før det motsatte er bevist.

Regner meg at det også var en spennende opplevelse for gjengen som bruker litt tid i bilene sine og både politi, Coop Mega samt meg legger ikke skjul på at vi har noen fine ungdommer her på Snåsa som kan ta et tak når det trengs. Fortsett slik og vi kan få det godt her på Snåsa hvor alle hjelper alle!

Hvorfor er det en god del negativitet når det er snakk om ungdommers adferd? Er det noe vi eldre kan gjøre for å rette på dett eller er det sant det som sies?

Historien stod skrevet i Snåsingen for en stund siden!
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Det er flott ungdommene ordna opp!

Hvor gamle var de? Så at de kjørte bil så da var de vel rundt 18
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Synes det var kjempeflott ordna opp av ungdommene. Ville selv fulgt etter tyvene hvis jeg var der!. Men er dumt at det er en del negativitet rundt oss ungdommer. Er vell enkelt personer som gjerne ødelegger for mange. Og da er andre ting med på å sette oss i dårlig lys!.
  • 0
Bra at ungdommene ikke lever opp til sitt rykte
Les en bok, pok en snok!
  • 0
hahahha, koselig å lese slikt!
:D <3<3<3
  • 0
Flott historie! Husker noe lignende fra bygda Gjøvdal for noen år siden. Da stoppet lokale jegere en bande med tyver ved å stenge veien på alle kanter med traktorer, og flere av bygdas menn møtte opp med riflene i handa. Tyvene ble siden tatt hånd om av lensmannen. Morsomt ^^
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Alt som sies om dagens ungdom er da bare generalisering, på lik linje med inntrykket mange nordmenn har av muslimer. Tåpelig er det.

Utrolig modig og godt gjort av ungdommene å gjøre noe slikt. Bra at noen stiller opp når andre trenger det .
Square Enix.
  • 0
Bra, bra!, BRA!

Det er godt å høre.... Ungdommer har en liten negativitet på seg med det å spesielt være vill... Uheldigvis.
Men disse fyrene tok seg av alt, det er godt å høre, Bernt Erik!

Lagt til 2008-11-02 10:13:
Bra blogg, forresten!
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Selv er jeg imponert over snarådigheten ungdommen viste og kastet seg på hjul etter polakkene. Selvsagt hadde de løpende kontakt med politiet slik at de ikke gjorde noe som satte de og andre i fare, men igjen - veldig godt jobba var det i alle fall
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg hadde vel helt sikkert gjort det selv. Tenkt deg hvor spennende det hadde blitt .

Bra at det fines unntatt med ungdommer også da

God blogg btw
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Bra gjort av ungdomarna.
Guppande fiskar och spelande ungar
  • 0
Joda, bra gjort av de ungdommene, men personlig er jeg nok fortsatt like kritisk til de kommende generasjoner som jeg alltid har vært ò_Ó
  • 0
Sjallabais!

Blir stolt av å være Snåsning! Meget bra gjort av alle som hjalp til!
  • 0
For en fin historie fra hverdagen /me digger
  • 0
Godt gjort av de ungdommene.
Håper da at jakten levde opp til dems forventinger etter utallige action filmer
¨Get out of the way! I got a lan party to go to.
  • 0
Hadde nok ikke vært like kult om en av polakkene dro opp en kniv og stakk en av ungdommene..! Farlig, men bra jobbet!
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!