Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har i mange, mange år vært veldig opptatt av spill og har fra jeg var en liten knert spilt spill om det er på små elektroniske dippe dutter, PC og konsoll. Jeg er glad i min spilling, men kan også innrømme at jeg inne mellom har hatt litt problemer med å motivere meg til å spille. Godt er det at ikke disse motivasjonsproblemene har kommet ofte.

Jeg liker stort sett alle slags spill og spiller det meste så fremt det ikke er alt for tidkrevende. Hvis det er spill man kan spille en liten time eller to og så lagre, er det jeg liker best med spill. Med fire barn, madammen, hus og heim er det mye annet som skjer i hverdagen og man får ikke tid til å spille like mye som man kunne ha tenkt seg.

Det som holder oppe motivasjonen min til å spille er uten tvil underholdningen man får i tillegg til at man får tankene på noe annet når man spiller. Det å kunne koble fra det vanlige livet er i mine øyne det som holder meg gående. Jeg liker sjangere som sport, simulasjon, plattform, action og eventyr. For øyeblikket går det veldig mye på actionspill hvor jeg og sønnen min spiller en god del Star Wars: The Force Unleashed samt Sega Bass Fishing hvor sønnen min er rå med stangen. Selvsagt spilles det litt Battlefield 2142 også, men det har blitt litt mindre av det i det siste. Når BondeLANd er over tenkte jeg å sette meg ned med Euro Truck Simulator og gleder meg til å se hvordan det spillet er. I tillegg elsker jeg rally-spill og ser frem til noen runder med Xpand Rally Xtreme.

Hva med deg - hva holder motivasjonen din oppe når det kommer til spill? Er det variasjonen i spillene eller er det rett og slett handlingen, grafikken, stemningen m.m.?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Tror nok veldig mange kjenner seg igjen i problemstillingen din Bernt, og svaret er som oftest å enten ha flere hobbyer/interesser (selv har jeg foruten spill en stor interesse i film og musikk), eller som JTB sier, trekke frem et spill man ikke har spilt på lenge og spille det en periode igjen.

Forøvrig har jeg bare Xbox360 tilgjenglig, så det er ikke noen mulighet til å spille Dr.Mario eller Robocop med det første, men Mass Effect som har samlet støv siden Februar er en fin fin variasjon etter å ha spilt BiA:HH siden det kom ut.
  • 0
Går mest i action- og RPG-spill her..
  • 0
Ned med Bernt! Ned med Bernt!

neida, men jeg kjøpte nå mass effect for litt siden har ikke spillt det mere en en gang. har ikke engang runda GTA har sitti mere på PC.
  • 0
Har ofte de dagene hvor jeg rett og slett ikke gidder å spille... men nå har jeg skaffet meg crysis warhead så nå står det ikke på motivasjonen kjører på max settings på nest beste oppløsning for widescreen på min 24" skjerm
  • 0
Ja har av og til den samme følelsen.. Den beste løsningen min er da å hive meg med på noe noen andre for eksempel i <TB> gjør. Når man spiller sammen med noen, blir det en helt ny opplevelse synes jeg...
  • 0
  • Zook
  • Zook
Jeg har faktisk aldri vært motivert til å spille étt enkelt spill, nemlig skate. Det er litt merkelig, spillet er herlig, men jeg har nesten aldri lyst til å spille det. Når jeg først er kommet i gang, er det dog herlig.

Men som regel har jeg egentlig lyst til å spille hele tiden, rett og slett fordi det er den beste underholdningen man kan få
You're sleeping over, right?
  • 0
Har litt det samme,har ei datter på 2 år som er ganske aktiv og en samboer,så blir ikke så mye spilling som jeg vil.
Men da er jeg jo veldig motivert når jeg får spille,og da blir det fort endel timer foran TV`en
Går mest i action spill her da får jeg ikke brukt ps3`en,så bruker jeg PSP`en.
i`ll google your ass
  • 0
Med familie må man være litt taktsom når det kommer til spilling. Det og finne kompromisser er uten tvil viktig. Jeg spiller gjennomsnitt 2-3 timer hver dag foruten fredag, lørdag og delvis søndag. Tiden fremover kommer det så mye bra at motivasjonen er så absolutt til stede og nå gleder jeg meg stort til Far Cry 2 og Red Alert 3
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Holder nesten alltid motivasjonen oppe, spesielt når jeg har et nytt spill å teste. Har hatt problemer med å motivere meg til å spille nå, for nå har jeg allerede spilt igjennom alle spillene mine utrolig mange ganger, og begynner å bli lei av det. Nå venter jeg bare på spill som littlebigplanet og gears of war 2 som garantert kommer til å holde motivasjonen oppe.
Ellers så har jo microsoft vært utrolig smarte med achievement systemet, som igjen kan motivere spillerne.
All work and no play makes zatzinki a dull boy
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!