Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Konsollkrigen har vært på det verste de 2 siste årene, folk som hater alle andre konsoller og hevder deres egne er best.

En gjennomsnitlig Xbox 360 eier fks. vil hevde at en PS3 har for få spill, dårlige ekslusiver og ræva tilbehør.
EN gjennomsnitlig PS3 eier derimor vil hevde at det er dritdårlig at Xbox Live er altfor dyrt, at den for lett får RroD (Red ring of Death).

Selv om en Wii ikke akkurat er i senteret av denne debatten vil nesten hver og enkel konsolleier ha et eller annet argument for at deres konsoll er best og at alle andre er dårlige. Men hvorfor driver vi egentlig på sånn?
Kan vi ikke bare akseptere alle andre konsoller og være glad med den vi har?

Det finnes alle mulige grunner for å ha en spesiell konsoll, men å slenge dritt om alle andre konsoller synes jeg er ganske usporty.
Fks. Xbox har Halo-serien, PS3 har Metal Gear Solid, Nintendos Wii har Mario, Zelda osv.
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Ikke si at en gjennomsnittlig eier av den konsollen er en fanboy! Bare tapere som ikke vet bedre...
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
så lenge det finnes mere enn 1 konsoll på markedet vil det alltid være en konsollkrig og særlig hvis 2 av konsollene teknisk sett er svært like og ett spill kommer på begge konsollene.

selv regner jeg ikke wii som en konkurent til ps3/360 forde den er såpass spesiell att den er i en unik klasse for seg selv.

"En gjennomsnitlig Xbox 360 eier fks. vil hevde at en PS3 har for få spill, dårlige ekslusiver og ræva tilbehør.
EN gjennomsnitlig PS3 eier derimor vil hevde at det er dritdårlig at Xbox Live er altfor dyrt, at den for lett får RroD (Red ring of Death)."

alt det er fakta både for ps3 og 360 sin del så det att dette blir nevnt er som normalt og betrakte.
"Lemmy is the only dude who can be a viking, a cowboy, a biker, a pirate, a bassist, a guitarist, and singer at the same time"
  • 0
Men Wii er jo best! Herregud! Det er bare å innrømme det
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
Kan virkelig en gjennomsnittlig eier av en konsoll være fanboy? What's the world comin to?!
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Enda en fanboy-hater. I det siste har jeg nesten lagt merke til langt flere som rakker ned på fanboys enn fanboy-kommentarer.

Det er naturlig for veldig mange å fremme sin egen konsoll fremfor konsoller de ikke eier eller har noe forhold til. Slik vil det alltid være så lenge det finnes flere forskjellige konsoller. I stedet for å irritere deg så veldig over fanboys kan du vel bare prøve å overse dem? At andre rakker ned på f.eks. din konsoll trenger ikke ha noen betydning for verken konsollens kvalitet eller din oppfatning av den.

Dessuten sier du rett ut at alle konsolleiere misliker og snakker negativt om andre konsoller, noe som er rimelig langt ifra sannheten.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Word TSA
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
*Kremt*
Siterer HitmansBullet:
spillmagasinets terningkast 5, og GR`s 9/10...
Dette spillet fortjener ikke mindre enn en soleklar 10/10!!!!!

Grafikk: 9/10?! Nei, nei, nei... Bedre grafikk får du ikke. 10/10

Lyd: 9/10??.. Harry Gregson Williams har gjort seg fortjent til en 10`er!

Gamespot og IGN ruler dere norske anmeldere, sorry Jon Cato, men til tross for at Super Smash Brawl og Halo 3 fikk 10/10 tolererer jeg ikke en 9`er


Ja, når TIL OG MED Halo 3 og SSBB får 10/10, så burde MGS4 få det også...
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
eh.... det er vel også ett synspunkt
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
The Silent Assassin, ta en titt i speilet
All work and no play makes zatzinki a dull boy
  • 0
The Heretic har rett her. HitmansBullet, du bør kanskje se deg i speilet du også hehe.
Dream Is Destiny
  • 0
Jævla fanboys-hatere!

En gjennomsnittlig blogger lizzm, er bare sååÅåå "Åhhr, en gjennomsnittlig fanboy er bare så dum!!". Finner alltid noen argument for å krangle med fanboyza.

Accept it.

Håper dere forstod ironien.
www.steinskog.me
  • 0
Siterer zatzinki:
The Silent Assassin, ta en titt i speilet


Hvordan det?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Xbox er dritbra den (Jeg er PS3 eier). Halo 3 er bare en jævlig dårlig grunn for å kjøpe den. Ellers er jeg helt enig i at PS3 med glede kunne tatt imot en del spill fra 360 sin side!
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Jeg har egentlig ikke noe imot fanboys så lenge de liker sin konsol og kommer med positive meninger ogm synspunkter om sinkonsol er alt greit.

Men når de begyner å rakke ned på andres konsoler som feks:
"PS3 er bare så mye bedre enn shitbox 360 ass" da går de over streken.
Bolle?
  • 0
Fanboys i mitt perspektiv er usaklige drittunger, som gjør ett halvhjertet forsøk på en diskusjon.
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Siterer The Heretic:
*Kremt*
Citerer HitmansBullet:spillmagasinets terningkast 5, og GR`s 9/10...
Dette spillet fortjener ikke mindre enn en soleklar 10/10!!!!!

Grafikk: 9/10?! Nei, nei, nei... Bedre grafikk får du ikke. 10/10

Lyd: 9/10??.. Harry Gregson Williams har gjort seg fortjent til en 10`er!

Gamespot og IGN ruler dere norske anmeldere, sorry Jon Cato, men til tross for at Super Smash Brawl og Halo 3 fikk 10/10 tolererer jeg ikke en 9`er

Ja, når TIL OG MED Halo 3 og SSBB får 10/10, så burde MGS4 få det også...


Ja det er fint å ha vind i seila er det ikke?
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer zelda7:
Fanboys i mitt perspektiv er usaklige drittunger, som gjør ett halvhjertet forsøk på en diskusjon.


Det kan godt være at mange er slik, men jeg mener at alle ikke er slik.
Det er kanskje de som er usaklige som får mest oppmerksomhet og
som vi omtaler og snakker om stadig vekk.
Bolle?
  • 0
"Hvis jeg skriver en blogg der jeg sier at jeg hater fanboys, kommer alle til å elske meg!!!! "
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Nei.

Jeg vil ikke si at favorisering av en konsoll er fanboyisme. Du er en fanboy hvis du prøver desperat å få fram at din konsoll er best fordi det er den du har, samtidig som du prøver å bevise at den kontrollen den andre personen har er elendig. Og dette foregår selvsagt ikke i en saklig diskusjon. Dett er fra mitt synspunkt som regel på Youtube comments.
Paint the man, cut the lines. Paint the man, cut the lines.
  • 0
Uten fanboys har vi ikke noe å diskutere, tho ;)
  • 0
Alle har vel en liten fanboy inne i seg.
Vi som ikke ser på oss selv som "fanboys" vil vel virke som nøytrale, men hvis vi tenker oss nøye om er det nok ikke så vanskelig å finne ut hvilken ting/konsol
vi liker best...
Bolle?
  • 0
*kremt* The Heretic, når jeg sier Metal Gear Solid 4 fortjener en 10`er ser jeg ikke ned på SSB og Halo 3.
GR ser nesten ut til å mene Wii og Xbox 360 er bedre konsoller enn PS3

Det jeg mente var at alle 3 har gjort seg fortjent til en tier, men siden det var gjort så utrolig mye arbeid i MGS 4 syntes jeg det er utrolig dumt at de bare gir det 9/10 og for å være ekstra unøyaktige og slurvete tar 9/10 på alt (gameplay, lyd, grafikk osv.)
Fks. tviler jeg ikke på at anmeldelsen av Halo 3 var gjort av en halo-fan og Cato ser ut til å unnskylde seg med at han ikke er fan av MGS serien, og det er i mine øyne tåpelig.

Dette spillet er så godt som lagd for fansen.

Dette betyr ikke at jeg er en PS3-fanboy, bare at jeg er fan av Metal Gear serien
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Siterer HitmansBullet:
Fks. tviler jeg ikke på at anmeldelsen av Halo 3 var gjort av en halo-fan og Cato ser ut til å unnskylde seg med at han ikke er fan av MGS serien, og det er i mine øyne tåpelig.
Husk at anmeldelser skal være subjektive, men nøytrale. Hvis et spill har fått 9/10 (som er en veldig god karakter) så er det fordi anmelderen mener det fortjener 9/10. Om du mener noe annet er det din subjektive mening. Det eringen objektiv sannhet at spillet fortjener 10/10 eller for den saks skyld 9/10.

Og ikke begynn med den; "GR er fanboys". Det stemmer ikke.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
En god start er likevel å gi spillet til en stor fan av serien. Både Halo og SSB anmeldelsene bærer preg av at anmelderne er blodfans av seriene, mens MGS4 anmeldelsen bærer preg av at den er skrevet av en mer nøytral anmelder.

Desverre er det nå en gang slik det må være. Det vil alltid være spill som får lavere eller høyere karakter enn de "burde" fordi anmelderen enten liker heller hater spillet. Du vil uansett alltid finne et annet nettsted der karakterene er snudd opp ned. Snittet er egentlig viktigere å bry seg om, men også der finnes det mange problemer. Noen spill er rett og slett enklere å like enn andre og får derfor et bedre snitt. Noen sjangere er nesten dømt til å havne midt på treet bare fordi målgruppen er så smal. Hvis noen hadde laget et bra MMA spill ville jeg elsket det, men siden MMA ikke er populært og godtatt blandt mange ville det automatisk havne midt på treet uansett hvor godt det nå måtte treffe målgruppen.
This is great banter, it really is.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!