Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det evige spørsmålet med blogging: Hvordan skrive en blogg som får flest kommentarer som mulig?

Jeg vet at det ikke bare blogges her på GR for og kun få ut det man har på hjertet. Langt ifra. Man gjør det kun for å få kommentarer som man kan fryde seg over. Alle personene på GameReactor rangeres etter hvor mange kommentarer man har på sin mest leste og mest kontroversielle blogg.

Så tilbake til spørsmålet igjen. Hvordan få mange kommentarer på bloggen sin? Jo først må man begynne med overskriften. Man kan ikke kalle en blogg for "Torsdag-03-02- blablabla". Det er ikke interessant nok for de fleste brukerne her. Hvis man heller klarer å omjustere bloggnavnet til noe mer som: "PS3 SUX BIGTIME!!11!1" eller: "Gears Of War er jo bare CRAP!!" eller kanskje min favoritt: "Topp 10".
En god blogg med mange kommentarer må ha et engasjerende og ikke minst et navn som ikke lyder bra i de flestes ører. Eller så kan man jo bare kalle det på noe som starter med "topp" og slutter på "10".

Så... Må man tenke på utseende. Selve formen på bloggen må være lett og luftig. Med mange store avsnitt og ikke altfor mye tekst. Hvis man kjenner kunsten kan til og med Sersjant Drittsekk eller LuXe kommentere bloggen din.
Bloggen må være fra 230 til 450 ord. Ikke mer ikke mindre, men akkurat i mellom der. Den må være kort for at alle de analfabete i Norge skal kunne bruke mindre enn ett år på den. Det er den viktigste faktoren.
Men det finnes en snarvei også: Hvis man har en overskrift som: "Suger BF:BC?", slipper man å skrive en blogg siden innholdet og diskusjonen i bloggen allerede står der. Derfor kan alle brukerne enkelt kommentere med en gang.

Når du har trollbindet leseren har du klart det. Du behøver ikke tenke på innholdet eller lengden så lenge du får mange nok kommentarer.

Det kan være lurt å ha med et bilde brukerne kan stirre på etter å ha lest den korte og effektive bloggen. Etter å ha hatt en kontroversiell overskrift med like mye kontroversielt tekst, må man ha et like kontroversielt bilde.

Så må man ha et siste virkemiddel som bare oser i brukerne og gjør at de skriver en kommentar. Enten så må man hete Bernt Erik, som får mange kommentarer på bloggene sine uansett, men det kommer jo bare ham til nytte. For oss dødelige må man ha med en fengende sluttsignatur:

//remote

Slik må det gjøres.

OG til slutt hvis man ikke er helt koko, er det OK å leke ved motorveien.

*PS* LES MIN FØRSTE KOMMENTAR I KOMMENTARFELTET UNDER! <---
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
En god blogg mister fjernkontroll!

Er veldig enig med deg. Mange skriver nok for å få komentarer. Jeg var inne i en ENORM bloggperiode for en stund siden. Men nå er det liksom... bedre?

Skriver jeg en blogg skriver jeg for å få ut det på hjertet. Iallefall nå. Skriver sjelden blogger også.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
En annen måte er å lage en blogg som gir andre folk dine meninger på hvordan man gjør ting.
:D <3<3<3
  • 0
Jepp er enig her, skriver blogger når jeg har noe på hjertet

Men føler og at mange skriver for og få mange kommentarer. Men er jo forsåvidt hyggelig med kommentarer og
  • 0
  • RDB
  • RDB
Du mestrer denne formelen.
Bra blogg. Underholdende å lese. Tok meg ett par notiser, der. Kanskje på tide jeg skriver noe skikkelig? Har bare 2-3 sånne blogger, så vidt jeg vet.
  • 0
Du gjør flere av tingene som du selv sier gir flere kommentarer. Genialt!

Syns ikke en person blir noe kulere hvis han har hundreogørtifjørti kommentarer på bloggen sin, men er det da stas at folk legger merke til det du gjør og skriver. Selv om det har blitt i overkant mange Top 10 blogger i det siste, men tror nok ikke at de fleste av de blir skrevet bare for å få kommentarer..

Ellers synes du skriver helt eminent som vanlig og jeg sier det igjen: remote som GR-skribent!
Fudge Yeah!
  • 0
Bra blogg
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Jeg har vært her leeeeenge, men først nå har jeg begynt å interessere meg for blogger! Det gir selvfølgelig resultater! Bra som vanlig remote! Fryder meg hver gang jeg får en ny kommentar jeg!
Min kreativitet måtte gi tapt her...
  • 0
NÅ TIL SELVE BUDSKAPET I BLOGGEN!: *LES HER*

Det overrasker med at ingen (tilsynelatende) finter opp budskapet, som er veldig dypt og kritisk. Men siden det ikke er noen som har gjort det, må det vel bare være meg.
Det at vi bare skriver blogger for å få flest kommentarer er bare tull. Det er selvsagt hyggelig, men ikke selve poenget. Det finnes ingen direkte oppskrift på en kommentar-rik blogg, denne "oppskriftsbloggen" kan stoppe på ti kommentarer. Jeg vet ikke.

Neste avsnitt betyr faktisk veldig mye på ordentlig. Overskriften betyr mye. Har kommet borti noen virkelige skjulte perler med dårlige overskrifter og dermed få kommentarer. Det med topp 10 bloggene kan skimtes i det avsnittet. De får haugevis med korte innlegg og bloggene er korte. Synes hele ideen bør ta seg en pause. (Det er Daniel som bør ta skylden og ikke RDB ).

Det med luftigheten er faktisk ganske viktig og enkelt å gjennomføre. Det med lengden er egentlig bare tull. Jeg vil se lengre blogger, og ikke noen på 250 ord. Det med slike overskrifter i samme avsnitt har jeg gjort selv. Navnet sier hele bloggen, så man bare kan kommentere med en gang. Slik skal man ikke gjøre det.

Et bilde har jeg alltid likt i en blogg.

Den siste setningen i bloggen hinter til seriøsiteten. Og at man ikke skal ta alt seriøst.

Kort sagt inneholder denne bloggen fakta, ironi, (humor,) kritikk og sarkasme.
Jeg liker ikke disse "partybloggene", ved navn topp 10, så jeg håper det ikke kommer noen nye.

Budskapet enda kortere: Hvordan skrive bedre blogger (, på en måte).
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Nå gadd jeg ikke å lese bloggen men bilde sier mer enn alle tulleordene jeg vil kunne finne på å skrive i denne komentaren
1337 er ut, 1227 er inn! http://1227.com/
  • 0
  • RDB
  • RDB
Budskapet i bloggen er..... bra?

Men nå skal du få høre om DEG, remote:
Du er kul! Du er super awesome! Du skriver de beste bloggene på hele internett! Denne bloggen er best! Håper å se mer av deg! (på flere forskjellige måter. HEEEHEEEE) Woohoo!

Lagt til 2008-08-21 22:20:
Moral iz: Lær deg å ta skryt.

On topic: Er enig i det du skriver. Men besøk fra Sersjant Drittsekk og LuXe tyder ofte diskusjon. Selv om diskusjon definitivt gir deg mange kommentarer så er det òg ofte greit med noe hvor alle bare vil si sin mening.
Eller.
Da oppstår det ofte diskusjon.
Vettu? nvm. Jeg er enig i det som står. Har en tendens til å skrive alt for lange blogger. Men når jeg skal argumentere så flyr det ofte på mye tull. Kan være en idè å bare legge ut det grunnleggende, og så spare argumentene til den forhåpentlige diskusjonen.

Liker mange av forslagene dine, selv om noe kanskje ikke er 100% nødvendig. Reklamasjonstriks generelt gjelder nok mye. Jeg er selv lett til å trykke meg inn på blogger med "sex" i tittelen, for å si det sånn.

Sugen blogg, btw.
  • 0
Les editen over^^

Når det gjelder "GameFather-serien" min merket jeg mye med kommentarene. Den første bloggen i serien var den korteste, men også den mest kommenterte. Den siste bloggen i serien som kanskje er den lengste av alle mine blogger, fikk færrest, selv om den også var den beste delen. De "faste" leserne av serien datt av sammen med at lengden på bloggene ble lengre. Det liker jeg ikke. GR forumet er preget av mange "Casual users/readers".

Lagt til 2008-08-21 22:27:
Siterer RDB:
Kanskje på tide jeg skriver noe skikkelig? Har bare 2-3 sånne blogger, så vidt jeg vet.


Skjønner ikke helt her...

(Det med Luxe og Sersjant Drittsekk var bare for å gjøre innholdet mer humoristisk, BTW.)
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Denne bloggen har jeg bestemt meg for å boikitte. Det skal jeg gjøre med å ganske enkelt, ikke kommentere på den. Hva kan gå galt?

Grunne til at jeg skal boikotte denne bloggen er uansett at den er skrever BARE for å få flest mulig kommentarer. Derfor skal jeg ikke kommentere denne bloggen. HA! Svir!
Big Lawls. Very big ones...
  • 0
Bra blogg, og enig i det meste du skriver. Det eneste jeg personlig er litt uenig i, er at du skriver at det er lurt å starte med overskriften. Jeg synes det er mye lettere å finne en overskrift etter jeg har skrevet, men det er subjektivt.
It's 4.30 in the morning, it's always 4.30 in the morning.
  • 0
Budskapet var kanskje mer gjemt enn planlagt, men til alle der. Les min første kommentar i kommmentarfeltet!

(assios: De fleste av mine blogger kommer ut ifra overskriften.)
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Interessant blogg
Skal prøve noen av "triksene" dine neste gang
Just kill him with your awesome
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer remote:
Skjønner ikke helt her...

(Det med Luxe og Sersjant Drittsekk var bare for å gjøre innholdet mer humoristisk, BTW.)

Jeg mener blogger som følger noenlunde denne formelen. Har ikke stort mange av dem.
Føler at det burde pekes ut at dersom man har noe som kan skape skikkelig diskusjon så er det like så greit å lage en tråd. Iallefall dersom det er noe spillrelatert. Tråder på spillforumet har mye mindre sjangs for å "drukne". Og de blir ofte tatt mye mer alvorlig.

Forstod at du ikke var helt alvorlig med LuXe & co, btw.

Siterer remote:
Det overrasker med at ingen (tilsynelatende) finter opp budskapet, som er veldig dypt og kritisk.

...Arroganse?

Anngående det du skrev i det innlegget har jeg egentlig ingenting å si, siden det er helt sant. Det samme gjelder for bloggen i sin helhet. Jeg har ikke stort mer å bidra med enn å si "enig", og å støtte deg med ett-par-og-femti tommler i været.

Siterer remote:
Når det gjelder "GameFather-serien" min merket jeg mye med kommentarene. Den første bloggen i serien var den korteste, men også den mest kommenterte. Den siste bloggen i serien som kanskje er den lengste av alle mine blogger, fikk færrest, selv om den også var den beste delen. De "faste" leserne av serien datt av sammen med at lengden på bloggene ble lengre. Det liker jeg ikke. GR forumet er preget av mange "Casual users/readers".

Jeg tror så absolutt dette stemmer. Derfor de første delene av min liste var så korte: Ville ha dem lesbare. Men mystisk nok så fikk jeg faktisk flere kommentarer på de lengre delene. Del 10, som er den lengste, har jeg for øyeblikket 91 kommentarer på. Men det er sikkert fordi de brukerne jeg hadde mye å skrive har sikkert andre brukere òg noe å si om.
(Dårlig formidlet, men du forstår hva jeg mener.)
  • 0
Mawr, alle blogger for å få kommentarer. Med unntak av noen få hederlige unntak... Huhey, "alle" dreit på leggen.

Siterer remote:
(Det er Daniel som bør ta skylden og ikke RDB ).

...Wut. Daniels topp 10 eier ballemos, det er nok ALLE ANDRE SOM SKRIVER TOPP 10 I SENERE TID som "bør ta skylden." Daniel skrev et mesterverk da han laget Legenden om Zelma, ser du GR - brukere vifte med sin nyeste episode av "Hallo" eller "Whole Laif"?
Square Enix.
  • 0
Siterer RDB:
Forstod at du ikke var helt alvorlig med LuXe & co, btw.


Det var sent for meg i går...


Siterer RDB:
...Arroganse?


Det er jo sant! (Bloggen var kanskje ikke så dyp, men kritisk var den. Det er heller jeg som bør ta på meg skylden for dårlig formidling, siden noen brukere her tar bloggen seriøst).

Siterer Zechez:
91 kommentarer på


På slike blogger ser noen bare på plasseringen og så navnet og skriver "Gratulerer" i kommentarfeltet. Topp 10 blogger sier seg selv i overskriften, og de som ikke orker å lese bloggen kan likevel kommentere og late som om de har lest alt.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Rangeres vi etter kommentarer på bloggene?? Haha..dagens morsomhet..

Noen ganger virker det som om det er de samme som går igjen som "kommentatorer" til noen brukere. At man får en slags fast leser/kommentator-skare. Ikke det at jeg ser noe gærn't i det akkurat. Er kanskje bare sånn..blir bare sånn...jeg er litt sånn jeg også...okei, prøver å ha noe fornuftig å si..

Men det er jo hyggelig med en kommentar som beviser at noen har faktisk lest bloggen. Og særlig hvis en har brukt mye tid og krefter på den. En slags anerkjennelse. Men for min del, får jeg lite kommentarer, setter jeg ikke meg ned å gråter av den grunn.
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Jeg skriver blogger for at jeg synes det er artig. Selvsagt er det en gulrot at man får kommentarer på de og jeg er veldig takknemlig for at noen kommenterer.

Det er noen av bloggene mine som kanskje hadde litt for grov overskrift, men stort sett prøver jeg å holde meg til litt sakelig overskrifter.

Å lese andres blogger gleder meg stort og jeg forsøker med beste evne å skrive kommentarer. For som jeg selv synes, så er det artig å få kommentarer om man har noe på hjertet.

...og som jeg veldig ofte skriver - "Nok en god blogg remote"
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
ah, bloggsatire, ikke ofte man kommer over det.



  • 0
Det får'n si. Jeg er som vanlig forut for min tid ...

Det er gøy å lese gamle tekster her, uansett hvem det kommer fra. Det vekker minner.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg husker de satiriske bloggene dine ganske godt. Du hadde flere av dem, og de ble jo ganske kommentarrike.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
En del av dem ble mye kommentert, ja. Det meste med hele 87 innlegg. Det tror jeg ikke kommer til å skje på en stund, men man får jo håpe.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!