Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Min ferie i Vestfold, nærmere bestemt Nedlunghavn/Helgeroa, fikk meg til å tenke om hvor dårlig mange kommuner er til å rettelegge for turister, både fra inn og utland.

Jeg og familien min gikk en tur med våre to hunder da valpen vår bestemte seg for å kubbe mitt i et gangfelt. Skiten blei plukket opp, men noe manglet. En søppelbøtte. Vi så oss rundt og kunne bare finne en liten søppelbøtte som sto ved siden av konditoriet i Nevlunghavn. Vi kastet den i søppelbøtta og gikk noen meter til vi ble stoppa av en småfeit og kort mann. Han kjefta og banna på oss fordi vi hadde lagt hundeposen i søpplekassa hans og han krevde den fjerna. "Bruk en offentlig søpplekasse, tulliger!". Hyggelig melding å få når du er turist i bygda og ikke aner hvor nærmeste offentlige søppelbøtte er!

Etter et besøk på havna, 1 km lenger bort, dukker omsider første offentlige søppelbøtte opp med teksten"Takk for at du bruker en av Larviks mange søppelbøtter". På havna sto det 4 slike, men ved båtplassene var det ingen. Heller inegn søppelkasser nær parkeringsplassen eller stranda. Parkeringsplassen tar 250 biler. Rundt på plassen lå det følgene ting:

*To brukte bleier
*Fire knuste ølflasker
*ukjent antall papir/papp-ting
*10 brukte hundeposer.
*To søppelsekker

På et så stort område var det 1 km til nærmeste søppelkasse! Hvordan er det mulig? Det kommer mange hundre for å bade på stranda eller rundt moloen hver dag. Søpla, den havner i busker og slikt og blir plukket opp av parkarbeidere hver 14. dag.
Smaken av sommer blir ikke verre. Har noen opplevd noe av det samme? Km med det!
ALF GEIR?!!
  • 0
Mangler en del av bloggen?

Jeg kan uansett si meg enig, enkelte steder har for få søppelbøtter. Røykere står jo på at det er mangelen på søppelbøtter som gjør at de kaster sneipene midt i gata. I enkelte byer er røykerne bare late though, som i Trondheim.
Square Enix.
  • 0
Fullversjon ute nå...(trykka feil istad)
ALF GEIR?!!
  • 0
Huff - dårlig av kommunene dette her. Spesielt på plasser med mye folk, bør det være søppelkasser!

God blogg var det i alle fall
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!