Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Syden eller ikke? Det er spörsmålet jeg stiller meg selv.

Hva er vitsen med syden? Hvert år drar enormt mange nordmenn til land som Hellas og Spania. De betaler enorme pengesummer for å dra til land der det kansje er 5 - 10 grader varmere og for å ligge på en kjedelig strand i mangfoldige timer i löpet av en dag. Min mening om dette er BLÄH. Dette er så utrolig kjedelig å ligge på en strand i 1 eller 2 uker å bare bli brun. Mange tar faktisk dette som en konkuranse syntes jeg om å bli brunest... Hva er poenget med å bli så brun? Det er no greit nokk å tilbringe 1 - 2 dager på stranden men jeg syntes dette blir forferdelig kjedelig etter en liten periode.

Men på en annen side mange "syden" plasser kan tilby reiser og guidede turer til steder med historisk betydning. Dette syntes jeg er noe. Var selv i Kroatia for 2 år siden og dro på mange turer med mitt reisefölge som feks. Montenegro og dro innover i landet, det var utrolig interesant å se andre land som ikke er like rike som morder Norge og også veldig interesant å se ting fra Serbia krigen når Kroatia dro seg vekk fra Jugoslavia. Så mange ting som spökelse hoteller og en sjokolade fabrikk fra innsiden.

Det er det jeg kaller ferie. Så jeg sier å dra til syden er helt fint når du går på guidede turer og faktisk viser en liten interesse for stedet du drar til.

Hva syntes du?

Bratiz. :)
  • 0
Resten av familien er for tiden i Tyrkia. Der skal de være i rundt tre uker etter det jeg har forstått. Jeg valgte å være hjemme og jobbe, trene og spille.

Såå, jeg er vel ganske enig med deg angående sydenferiering.
Selger The Simsons sesong 1-10, Sopranos 1-5, Rome 1-2, Futurama 1-4, Prison Break 1-2 og Seinfeld 1-3 ALT ER UBRUKT OG I PLASTIKK Ta kontakt.
  • 0
Jeg er i syden for å oppleve nye steder og kulturer, ha det moro og ha det hyggelig, enten med familie eller venner.
Å ligge på stranda og slikke sol, og ta en dukkert i ny og ne er noe som er greit i små mengder. Jeg drar aldri til andre land for å bli brun.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Jeg elsker syden, men da ikke bare å ligge på stranden hele dagen. Da jeg var på Santorini sammen med madammen og datteren vår på ett år, søsteren og gubben, samt mine svigerforeldre hadde vi det kjempefint. Var kun en uke og vi lå to dager på stranden, mens vi brukte resten av dagene til å se oss i rundt

Vi hadde en kjempefin tur og håper på at jeg en gang i fremtiden vil kunne dra til syden igjen

Takk for god blogg Bratiz
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Syden er fantastisk deilig. Ikke noen bekymringer. Slappe av på stranden hele dagen. Ta after-beach på basseng hotellet. Eller sitte i baren og slappe av.
Jeg ligger ikke pal i 2 uker, for å prøve å bli brunest. Jeg bader nesten hele tiden.

Så syden er ikke noe negativt for meg. Heller veldig positivt.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
  • ES
  • ES
Jeg er ganske enig der, jeg og familien har sjeldent dratt til steder bare for å slikke sol. En får jo så mye mer igjen for pengene om en opplever noe annet også.

For å forsvare de som drar på rene "strandferier" så kan jeg jo si at en slapper betraktelig mye mer av når en er på slike turer, enn om en er hjemme. På feriesjekker man verken avis, nett (fler og fler gjør jo det selv om de er på ferie) osv. Det er jo ganske behagelig. En gjør rett og slett bare det en gidder.
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Det er finere å se syden jenter med naturlig brunfarge enn jenter som har vært i solarium i flere dager.

Har vært i syden 2 ganger og jeg synes det er kjempe godt.
Få en ordentlig middag ute på byen eller ved stranda, bade hele tiden, gå på disse arcade husene og sløse penger.. ahh, the memories
  • 0
enig med Master_bandit
deilig og gå ut på en bedre middag og sløse penger,leve som en "konge" ett par uker
og bade så mye en vil er ikke så dumt det heller
i`ll google your ass
  • 0
Siterer Master_bandit:
Det er finere å se syden jenter med naturlig brunfarge enn jenter som har vært i solarium i flere dager.

Har vært i syden 2 ganger og jeg synes det er kjempe godt.
Få en ordentlig middag ute på byen eller ved stranda, bade hele tiden, gå på disse arcade husene og sløse penger.. ahh, the memories


enig, syden FTW
  • 0
Takk for alle meninger å synspunkter Altid hyggelig å skape en liten debatt

Bratiz.
  • 0
Jeg reiser til syden for, avslapping, svømming og seff å se på gamle bygninger og monumenter/statuer
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Jeg fikk valget mellom tur til Bulgaria eller London. Valgte London. For meg så er det mye mer å gjøre i London en det er i syden. Skulle jeg ha vært i syden i en uke så måtte jeg ha tatt med meg et helt bibliotek. Leser ut bøkene alt for kjapt.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Varme>kulde. It's as simple as that.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Jeg drar ikke til Syden for å oppleve noe "nytt" (kanskje én tur til en vulkan eller no), der er jeg 1 uke for å sole meg og bade. Ingen fra jobben kan ringe meg, ingen mamma jeg må hjelpe med dataen, bare 7 dager hvor jeg kan slappe heeeelt av. Og selvfølgelig drar man på vinteren .

Jeg liker jo også å oppleve og se nye ting, f.eks. da jeg var i New York, men selvom det er gøy, kan det være slitsomt. Vi gikk rundt der i 2 dager og rakk fortsatt ikke å se alt. Sto to timer i kø for å komme opp til empire state building blant annet. Etter dette var det road trip til alle andre mulige steder.

Begge "type" ferier synes jeg er bra på sin egen måte. Det viktigste for meg er egentlig bare å komme litt bort fra alt som er hjemme en liten stund. Men mot slutten av ferien kjenner jeg det blir godt å komme hjem. Hvertfall fra USA, så digg å høre det norske språket på flyet hjem .
ACHIEVEMENT UNLOCKED - Left the house
  • 0
Syden drar man for å unslippe Norges grusomme kulde. Selv plaier jeg nesten bare å spille Ds, jeg går også på resturang for å spise.
Selv har jeg faktisk bare vært på Øyen Lanzarote og ingen andre steder i utlandet.

Vanilje isen de har der er bare himmelsk
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Var på Rhodos 1 uke i sommer. Dritfett.

Lå og solte meg på stranda om dagen, spiste masse forskjellig mat billig på restauranter og sefølgelig festet vilt hver dag i en konge bargate med bare skandinaviere

Syden er koooooonge
Drækk me måte, fæst me måte. Kem i faen e måte?!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!