Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det har i alle fall jeg. Torden er noe jeg ikke liker selv om jeg ikke gjemmer meg om det tordner og liker å sitte å se på det på trappen hjemme. Men jeg liker ikke når det braker samtidig som det lyner. Det har jeg opplevd en rekke ganger og sett lynet har slått ned bare noen meter unna meg.

Selvsagt så oppsøker jeg ikke de høyeste stedene når det tordner samt å være på vannet. Men holder meg i ro og heller nyter når det pågår. For er det noe jeg er på hugget etter så er det fete bilder av lyn. Men har enda ikke klart å fange noen.

Jeg har også opplevd hvilke ødeleggelser lynet kan forårsake og med tanke på de farene som oppstår når det lyner, så passer jeg hele tiden på å dra ut alle strømkabler og sikre at PC-er, TV-er og slikt ikke er på.

Hva med deg? Har du opplevd lyn og torden på nært hold og sett hvilke ødeleggelser slikt uvære kan ha? Har du fått noen fete bilder av lyn (noe jeg drømmer om)?

Det ser ut til å bli torden her i dag og jeg er spent på om jeg denne gangen kan få noen fete bilder av lyn...!
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
har en stor respekt for lyn.
har desverre ikke noen bilder jeg kan vise deg. Men det har skjedd at lynet har slått nær meg. heldigvis har jeg vært inne da.
sitter for det meste inne når det lyner og tordner, føler egentlig ikke at jeg trenger å trekke ut kabler og slikt til pc-en i og med at det er en laptop jeg sitter for det meste foran. pluss at tyholt tårnet er 100 meter unna meg den er som en veldig høy lynavleder. føler meg trygg i nærheten av den
"I definitely want Brooklyn to be christened, but I don't know into what religion yet."
  • 0
har personelig null respekt for faren av lyn siden jeg aldri har opplevd med mine egne øyne hva lyn kan gjøre.
blir bare ekstremt irritert hvis jeg er hjemme og det begynner og tordne for da detter nettet mitt knostant
"Lemmy is the only dude who can be a viking, a cowboy, a biker, a pirate, a bassist, a guitarist, and singer at the same time"
  • 0
  • Los
  • Los
Har stor respekt for det jeg også. Det var for ikke mange år siden en stor frykt, egentlig. Hatet når det tordnet. Men etter å ha innsett at jeg er ganske trygg når jeg tar forhands regler så er frykten gått over i respekt.

Vi ferierer på en plass i Tyskland som heter Rüdesheim, et ligger i Moseldalen. Her går det fra 40 grader og sol til regn på sekunder, og med slike trykk forsjeller blir det fort lyn. Det smeller det mer enn noen plass jeg har vært(ekko fra dalen) og det blir fort en forferdelig torden storm. Der slår ynet ned over alt.

En gang på Lillehammer slo lynet ned bare meter fra bilen vår. Det var uhyggelig..

Pcen min ble en gang frytert av lyent også, så jeg har opplevd mitt med akkuratt det.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Har ganske stor respekt for torden og naturen ellers. Men tryggeste plassen og være i mens de lyner er i en bil. Men har egentlig aldri opplevd hva Lyn faktisk kan gjøre.
  • 0
Respekterer alt naturen har å komme med. Menneskene skal komme og gå, men naturen kommer til å bli igjen. Tilslutt vil naturen ta knekken på oss alle.
Torden er ganske enorm ting da. Lynet varmer opp luften rundt seg når det slår ned og når det er borte et øyeblikk senere smeller denne luften sammen og skaper den kraftige lyden. Det må respekteres.
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Det nærmeste jeg har kommet lyn er bare torden. Det har flere ganger vært helt ville lyder utenfor der vi bor, hvor tordnet braker hvert tiende sekund, i to timer i strekk. Dessverre har jeg aldri sett lyn før. Synes det er et utrolig fascinerende naturfenomen, og å tenke på at det er en varmluftfront og en kaldluftfront som kolliderer som skaper slike massive og utrolig kraftige stråler av ren energi er utrolig. Jeg er ikke redd for lyn, mest fordi jeg vet statistikken over sansyneligheten for å bli truffet, og sikkert fordi jeg aldri har sett det...

Vi pleier også å koble ut alle elektroniske apparater når det tordner.
Square Enix.
  • 0
  • ES
  • ES
Det har slått ned like ved huset vårt og slikt, men vi har alltid på strømmen og lever som normalt.

Det er liten sjanse for at det skjer noe (:
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Torden er alltid noe som har vekket respekt i meg (og frykt i mine yngre år), den enorme smellende lyden som kunne vært lyden av et eksploderende skip er det rett og slett noe imponerende ved.

Ordet "torden" er forresten et interessant stykke ordhistorie, det er satt sammen av navnet på guden Tor og "den", en lydforandring av "drønn", altså "Tor-drønn". Dette fordi en mente at Tor var den sto bak både torden og lyn når han kjørte i vogna si på himmelen og hamret med Mjølner.
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
Lynet slo ned i et tre i nabolaget for mange år siden.

Jeg drar ut alle stikk-kontakter når det lyner. Tar ikke sjansen på å la være. Det tordna og lyna faktisk for noen dager siden. Da fortet jeg meg hjem og dro ut kontaktene til bl.a. tv'n, pc'n, og spillkonsollene.

Det eneste med torden og lyn som jeg liker, er regnskuren som følger. Når det slår mot vinduene, syns jeg det er det koselig på sitte inne å høre på.
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Det er sant som du sier skeptisk-heksa. Koselig og høre regnet som plasker ned på rutene samt den stillheten når alt er over - den er god den
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg har hatt respekt for lynet og dratt ut alle eletriske apparater etter at vi glemte å dra ut Nintendo 64en min for mange, mange år siden da vi var på ferie. Lynet tok knekken på Nintendoen. Jeg blei sur!! Har aldri hatt noen andre opplevelser med lyn etter det, utenom en gang. I Tyskland, vi kjørte fra flyplassen inn til byen og så lynet mellom skyene, lynet hang lenge på himmelen og det var fint, etter det har min frykt gått over til respekt.
20LEGEND (Proud member of NATDAB)
  • 0
Jeg har lynsikring på alle apparater jeg ikke vil ha ødelagt, så jeg bryr meg fint lite. Ikke eier jeg respekt for det eller da jeg vil vanlig renner rundt og tar bilder av lyn
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Jepp, jeg jager selv bilder etter lyn. Men har ikke klart å få til et kjempebilde ennå, men gir meg ikke. Før eller siden skal jeg ha klart å fange lynet på et stilig bilde
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Torden er kult, men kan bli skummelt synes jeg...Når det er nære som du sier

Her i huset er alle kontakter ute!
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
TV-en vår ble tatt av lynet, så derfor er det ut med kontakten på Xbox, Wii og LCD når det lyner!
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Hehe - jeg sikrer meg selv og drar ut alle kontakter når lynet herjer i området. Det koster for mye å miste mine dyrebare konsoller
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
3-menningen min døde etter å ha blitt truffet av lynet i fjor sommer. Skumle saker...
Hardware: Antec P182 | Q6600@3,2GHz | 8800GTS 640MB @613/1419/850 | Abit IP35 PRO| 2x2gb Mushkin pc8000 1000mhz | Mist 600W | 2TB diskplass | ViewSonic VX922 19"
  • 0
Huff - det var søren meg ikke bra. Hvor var han da han ble truffet?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg har respekt for lyn, og drar ut elektriske apparater.
Jeg har aldri selv vært utsatt for at lyn har slått ned farlig nært så vidt jeg kan huske.
Visste dere at menn har fire (tror det var 3 eller 4) ganger så stor sannsynlighet for å bli truffet av lynet som kvinner!
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Lite lyn og torden her jeg bor, men har vært på vannet en gang det tordnet. Da braka det rett over hodet på meg. Det resulterte i en 90 graders sving rett mot land
  • 0
Han hadde vært på Li-fjellet på fjelltur da han ble overasket av tordenvær. Mer vet jeg ikke.

Men uansett, så bruker jeg UPS på alt av mitt utstyr som jeg er redd for. Men er tordenværet veldig nært drar jeg ut kontaktene likevel. Det er ekstreme krefter det er snakk om..
Hardware: Antec P182 | Q6600@3,2GHz | 8800GTS 640MB @613/1419/850 | Abit IP35 PRO| 2x2gb Mushkin pc8000 1000mhz | Mist 600W | 2TB diskplass | ViewSonic VX922 19"
  • 0
Jeg elsker lyn og torden jeg
Har vel ikke hatt noe lyn og torden særlig nært der jeg har vært da, men det er så spennende med de SVÆRE brakene
I suck.
  • 0
Siterer Strategist:
Visste dere at menn har fire (tror det var 3 eller 4) ganger så stor sannsynlighet for å bli truffet av lynet som kvinner!

Kjønnsdiskriminering!!
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Er ikke mange årene siden lynet slo ned i hytten vår og svidde i stykker alt av ledninger og el. artikler, derfor trekker jeg ut alle kontaktene så fort det lyner og tordner.. Skumle saker..
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!