Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg prøver å røyke så lite jeg kan nå, men sier ikke nei til en liten pause fra kjass og mass med en liten røyk. Kom nettop inn på idrettslinja, så vil nok prøve å kutte ned.

Når det gjelder alkohol har jeg ikke noe imot det. Og drikke seg drittings hver fest er kanskje litt i overkant, men litt moro må man jo ha.

Ser at teksten min kanskje er litt dårlig formulert, men; Alt i alt er det faktisk sant at både røyk og alkohol er utrolig sosialt, så jeg sier ikke nei takk til noen av delene.
"Let's make cancer feel foolish!" Dr. Jan Itor- Scrubs
  • 0
Røyking er en forferdelig, skitten uvane som kan drepe deg. Det beste er å bare ta ut tobakken og spise den.
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
ingen av foreldrene mine røyker.

men de har drukket foran meg når jeg var liten.
De ble ikke fulle så jeg har ingen traumatiske opplevelser av drikking. ;)
"I definitely want Brooklyn to be christened, but I don't know into what religion yet."
  • 0
Mamma slutta med røyk for noen år siden, og pappa slutta da jeg ble født og begynte med snus istedet. Mamma tar seg noen få i helgene, sommerferier o.l. Men aldri inne.

Personlig angrer jeg på at jeg begynte å røyke. Prøvde det da jeg var full, noe jeg ellers aldri ville ha gjort hadde jeg vært edru. Jeg ville bare ha mer etterpå hele tiden og nå er jeg avhengig. Har røyka i et halvår, og ville begynne med snus, men det er så inni hampen heselig.

Det er en skikkelig uting og ikke noe jeg er stolt av. Nesten alle jeg kjenner enten røyker eller snuser så de fleste rundt meg bryr seg ikke.

Har lovt meg selv at jeg skal slutte den dagen noen jeg kjenner får diagnosen lungekreft. Tanta mi røyker rundt 30 dagen, så sjangsen er stor for at det sier stopp for hun om 10-20 år.

Drikking er noe jeg har et mer avslappet forhold til, rører sjeldent noe sterkere enn øl og dermed blir jeg aldri skikkelig full uansett. Synes ikke drikking er noen uting bare man ikke overdriver.

Har aldri sett hverken mamma eller pappa full.
Heihei
  • 0
Har foreldre som ikke røyker eller særlig drikker.
Skal aldri begynne å drikke, og skal drøye tiden før jeg begynner å teste alkohol
All work and no play makes zatzinki a dull boy
  • 0
Har aldri prøvd å røyke, og kommer aldri til å begynne heller...
If you're going through hell, keep going!
  • 0
Tar meg en røyk inniblant f.eks til fest.
Passer på og ikke ta for mye heller!
Kan variere alt fra en pakke med røyk på en helg til flere uker uten.
Drikking er noe annet.
TrylleTyggis med Kamelbiff smak :D
  • 0
Hverken jeg eller foreldrene mine røyker, og jeg har ingen planer om å gjøre det
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
mamma gjorde det samme mot oss, hun klarte å slutte å røyke, 2-3 uker siden så jeg hun røyke, uten barn til stede heldig vis, og du skulle sett mitt ansikt da jeg så det(vel det var vel noe sånn: )
  • 0
Her var det mange kommentarer og jeg er virkelig glad over å se at så mange av dere ikke røyker og ikke kommer til å gjøre det. Jeg har aldri røyket og skal heller aldri gjøre det.

Det hender vi er på besøk hvor det drikkes litt vin og øl og det er ikke så farlig, men når det kommer sterkere ting på bordet, da prøver jeg å la mine barn unngå å få se dette. For med sterkere drikker fører også litt fyll og slikt er mine barn for små til å se. Men før eller siden er det klart at de selv skal prøve seg og da kan jeg ikke gjøre noe.

En annen ting som kommer til å bli et dilemma når barna er såpass store at de selv kan gå ut på fest. Hvordan skal man da forholde seg. Skal man la barna selv få skaffe de skal drikke, skal vi voksne sende med det de skal drikke eller skal vi bare la være å tenke på det? Gruer meg litt til mine egne skal ut på fest - må ærlig innrømme det. Om fem år får den største datteren min dra på fest og jeg liker det (selvsagt) ikke...

Hva er deres syn på den saken
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Siterer Bernt Erik:
En annen ting som kommer til å bli et dilemma når barna er såpass store at de selv kan gå ut på fest. Hvordan skal man da forholde seg. Skal man la barna selv få skaffe de skal drikke, skal vi voksne sende med det de skal drikke eller skal vi bare la være å tenke på det? Gruer meg litt til mine egne skal ut på fest - må ærlig innrømme det. Om fem år får den største datteren min dra på fest og jeg liker det (selvsagt) ikke...


Det frafrådes sterkt av eksperter at foreldre sender med drikke. Jeg ville holdt en stram linje med ikke noe alkohol før fylte 18 år. Da drikker i hvert fall ikke barna dine før de er 17

Det funket med meg. Jeg ble lovet sertifikatet gratis av mor og far hvis jeg holdt meg unna alkohol, røyk osv. og jeg unngikk dermed den latterlige fjortisfylla. Jeg begynte ikke å drikke en del før jeg var fylt 17 (og innrømte det) og dette tok mor og far nesten som en seier Jeg må betale lappen, men pytt-pytt. Det går greit
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Vi budalinger får lov til å gå på fester når vi er konfirmert. Og da er det mange som blir fulle!

Jeg skal prøve mitt beste og ikke bli drita på min første fest. Egentlig fester i det hele tatt.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
jeg hater røyk!!! alle i familien min røyker og jeg hater alt med det.
  • 0
Synest røyking er ganske greit egentlig, drikking er alltids gøy
Er hos en kompis nå, skal ha en liten fest med noen kjente her i kveld!
TrylleTyggis med Kamelbiff smak :D
  • 0
Enig med CamelCola, man man har ikke vondt av litt moro
"Let's make cancer feel foolish!" Dr. Jan Itor- Scrubs
  • 0
Mamma røykte men sluttet et år siden mens pappa røyker og prøver å slutte..

.. tror jeg...

og alkohol drikker begge men ikke i store menger..

jeg har aldri røykt og kommer aldri til å røyke..

jeg har drukket men holder meg stort sett borte..
  • 0
Holder meg langt borte i fra alt slikt, jeg. Har aldri så mye som vurdert å begynne å røyke engang. Kommer ikke en eneste god ting ut av det.

Ingen av foreldrene mine røyker heller, men de tar seg et glass øl i ny og ne. Aldri mengder.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Spennende å se at så mange av dere tar avstand fra røyk. Faktisk var det en undersøkelse som sa at ungdom nå i dag faktisk røyker mindre enn for noen år siden og at dette peker i rett retning
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Ser bare flere og flere folk som røyker i Trondheim....I hvertfall folk som begynner å røyke.
"I definitely want Brooklyn to be christened, but I don't know into what religion yet."
  • 0
Jeg har lovet meg selv at jeg aldri skal røyke eller snuse. Foreldrene mine røyker heller ikke og de tar enmet ganske alvorlig. De vil tydligvis bli veldig veldig skuffet om jeg røyker.

Men så lenge jeg lever skal jeg aldri putte en sigarett i munnen, og det skal jeg klare enkelt.
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
Siterer Bernt Erik:
En annen ting som kommer til å bli et dilemma når barna er såpass store at de selv kan gå ut på fest. Hvordan skal man da forholde seg. Skal man la barna selv få skaffe de skal drikke, skal vi voksne sende med det de skal drikke eller skal vi bare la være å tenke på det? Gruer meg litt til mine egne skal ut på fest - må ærlig innrømme det. Om fem år får den største datteren min dra på fest og jeg liker det (selvsagt) ikke...


Jeg syntes at kidsa skal læres opp til å drikke, om de har lyst til det såklart. Et totalforbud har sjeldent noen form for positiv effekt. Det ender gjerne opp med at kidsa prøver seg på det ujente, bare fordi de ble nektet til det.

Totalforbud fører ofte til at alkohol blir tabu hjemme. Første gang man drikker er det viktig å kunne basicen, uten den kan konsekvensene bli store. Jeg kjenner folk som ble pumpa nede i 14års alderen. Det kunne vært unngått om foreldra hadde fortalt dem litt om å kjenne sine egne grenser. Dessverre er altfor mange foreldre opptatt med å tenke; "Mine barn drikker ikke, så jeg trenger ikke å prate med dem om noe så forferdelig ".

Når det gjelder mine egne holdninger til alkohol og røyk, er jeg nok litt under gjennomsnittet. Jeg røyker ikke, men drikker litt. Jeg holder meg langt unna helge fylla. Det er mye bedre å være svakt påvirket av alkohol og ha det gøy, enn å drikke seg helt bajsa og kaste opp. Jeg skjønner godt at folk røyker. Det er en superb måte å stresse ned på. Jeg for min del har ikke en spesielt stressende hverdag, så cola holder for meg, takk.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Spennende å se at så mange av dere tar avstand fra røyk. Faktisk var det en undersøkelse som sa at ungdom nå i dag faktisk røyker mindre enn for noen år siden og at dette peker i rett retning

-quote av Bernt Eric

Faktisk har de fleste gått over til snus!
TrylleTyggis med Kamelbiff smak :D
  • 0
ET spørsmål jeg ser mange tar avhold fra røyk og det er veldig fint jeg har bare et spørsmål og det er med sigarer vis du tar deg en sigar på jul/nyttår er det like galt?
  • 0
har aldri røyka og holder meg unna venner som røyker. Foreldrene mine røyker heller ikke. Tåler ikke lukten av røyk, viss noen røyker så drar jeg heller unna. Aldri prøvd snus heller.
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer MaiztRo:
ET spørsmål jeg ser mange tar avhold fra røyk og det er veldig fint jeg har bare et spørsmål og det er med sigarer vis du tar deg en sigar på jul/nyttår er det like galt?


Det er da ikke galt å røye, og det er definitivt ikke galt å ta en sigar når man feirer noe. Greit nok at man ikke røyker selv, men hva er dette ekstreme hatet mot røyk i seg selv? Sålenge man har en viss folkeskikk når det gjelder å puste røyk i andres fjes, skader man ingen andre enn seg selv. Så hva er problemet?
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!