Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

  • Missing Avatar
  • oski
Walt Disney var en fantasifull person. Han har lagd figurer alle kan navnet på, bare de ser skyggene deres. Walt lagde Disney studios, som har laget mange klassikere som: Snehvit, to gode venner, tornerose og askepott. Disney ble verdenskjent pga dette, i mange år hadde Disney suksess etter suksess. Men til slutt døde Disney i 1966, da skjønte Disney at vi skal en gang lage en egen kanal! Masterminds.....

Men hvorfor forteller jeg deg dette? For i de siste ukene, har jeg vært nysgjerrig på åssen Disney lager tegnefilmer i dag. Så jeg tittet med jevne mellomrom for å se på den suksess rike kanalen, Disney channel. Jeg var litt spent på åssen mikke, donald, langbein, skrue mcduck og ole, dole og doffen har utviklet seg. Å som jeg ble skuffet:(

Nei, jeg ble rasende! Jeg kunne ikke sette ord, det var så pinlig. Vel nå skal jeg ramse opp.

Donald duck: Misbrukt, rett og slett. Han har vært rett og slett en fiasko, i mine øyne i dag. Når han får sitt eget show, der han og ole, dole og doffen bor i et hus, ved andeby. Ole er en selvopptatt jævel(unnskyld språket) som tenker på seg selv og sitt utseende. Usj jeg blir kvalm! Doffen er en gangster, i trøye og en sliten caps, Dole er nerden (of course, kan ikke ha en familie uten en nerd), Donald er den vanlige idioten og Dolly ser ut som en pimpa bimbo. Usj! og isj! Nok om dem.

Langbein: Jo, han er den samme gammle idioten som aldri lærer noe. Han går som en dopa nisse med lange bein. Han er egentlig den samme.
Før vår neste person.

Mikke mus: Å, herre! Dette er melkekua folkens! Dette var Disneys mest elskede person. Mikke var morsom i min barndom, nå er han en grusom og selvopptatt idiot! når han får sine show: Mikkes muse hus(Omg!), mikkes klubbhus(som er for de aller minste, han spiller dum som alltid med gluggen. Et rart objekt som flyr rundt) og Mikkes nyttårs feiring (som ble lagt ned). Da sier jeg "f... this shit!" p ga det er så pinlig å se din største barndoms helt, sånn.

Jo, når Askepott 2 og 3 kom da kokte det i bøtta. Det var en feil! Askepott kan ikke få oppfølgere(jo, det kan det. Men ikke så dårlig)!
Med tynne historier og dårlig stemme skuespill. er det rett og slett for pinlig.

To gode venner 2 kom og. Oppfølgeren til den filmen som fikk meg til å gråte, er skamløst dårlig. Historien er ikke trist, den skal liksom være morsom, men den feiler på det groveste. La meg oppsumere kvikt: Dårlige stemmer(8åringer hallo?), dårlige tegninger, umorsomt og kjedelig. Jo dette ser barna på:(

Og resten av seriene: Jo noen er reality shows, når noen gjør noe morsomt så ler folk. Ja folk ler, som i tvnorge show og slikt. Og det er ikke morro når en mørk, fet gutt faller og lager vitser som umorsomme mennesker ler av. Og en diva som bare tenker på mote, en ekkel kåt gutt og en jente med venneproblemer. Nei takk!

Når jeg ser tegne filmer som viser at indianere er dyr, føler jeg på hvor rasistisk folk tenker.

Disney har blitt søpple kongen, de eier ikke moral disse filmene og seriene.

Jada, jeg vet at de er ute etter penger. Og de tjener seg søkkrike! Og da tenker jeg: Kan disse menneskene legge seg om kvelden med et smil om munnen?

Og da mener jeg: At disney vil aldri bli så bra som det var. Håper en dag Disney råtner i hevete.

Når jeg tenker Disney, neitakk!

Disney suck! Bare for å få det ut.

Skriv gjerne kommentarer, min første blogg:)
Hasta la-vista baby!
  • 0
Siterer oski:
Donald duck: Misbrukt, rett og slett. Han har vært rett og slett en fiasko, i mine øyne i dag. Når han får sitt eget show, der han og ole, dole og doffen bor i et hus, ved andeby. Ole er en selvopptatt jævel(unnskyld språket) som tenker på seg selv og sitt utseende. Usj jeg blir kvalm! Doffen er en gangster, i trøye og en sliten caps, Dole er nerden (of course, kan ikke ha en familie uten en nerd), Donald er den vanlige idioten og Dolly ser ut som en pimpa bimbo. Usj! og isj! Nok om dem.

WUT?! Are you kidding me?! Det er jo en av de kuleste seriene som er, jo!
Trur nok du overreagerer veldig på den. Selvom Dolly ikke går i 40-talls kjolen sin med sløyfe lenger, har på seg en liten smule maskara og en nyere kjole, betyr ikke det at hun er en pimpa bimbo.
Dessuten er den ikke særlig ny heller. Faktisk over 12 år gammal og det er fra den tia da Disney faktisk hadde noen bra filmer/serier.

Ellers er jeg enig i alt du sier. Til første blogg å være. Fantastisk!
Disney's filmer har også begynnt å bli kjedelige. Skuffende.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
  • Missing Avatar
  • oski
Vel vel, ver sin smak Syntes den serien er helt forferdelig!
Hasta la-vista baby!
  • 0
  • KlM
  • KlM
Skulle Donald ha vagla rundt i en matros drakt resten av livet? Den serien ble laget rundt midten av 90 tallet og da må man dessverre tilpasse seg littegranne for å kapre et ungt publikum, for publikum må kunne identifisere seg selv med noen av karakterene og det er litt vanskelig når alle går rundt i hva som var mote i 1950.

Disney har alltid hatt spinnoffs og billige produksjoner, men rundt 2004 tok det av noe jævlig. Nå har Disney blitt en av de største produsentene av CRAP.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Det kommer an på hvilken avdeling av Disney. Jeg mener, så og si alt som kommer fra Disney Pixar er jo bra. Dessuten står de blant flere gode filmer mer beregnet for ungdom. Blant annet Pirates of the Caribbean og Narnia. I Disney land så fokuserer de mer på de gamle klassikerne. Ikke alt det nye. Dette er utvilsomt for å treffe flere målgrupper da.

Dere må heller ikke glemme at dere er kanskje litt ute av målgruppen på Disney Channel. De treffer den gruppen ganske bra. Broren min på 6 elsker alt som går der.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Missing Avatar
  • oski
KIM: Akkrurat, jeg klager ikke på at donald går i hva som helst bare at seriene har utviklet seg.

Kronoz: Jeg siktet til disney, ikke pixar. Resten består av CRAP. Så bra at broren din liker det da Men jeg siktet til utviklingen av disney fra gamledager.
Hasta la-vista baby!
  • 0
Bra blogg! Enig at Disney har gått ned i gjørma, men vi kan vel trøste oss selv med at tegneseriebladene fremdeles er bra?
Sister you know me, Mother you made me, Lover what do you offer me, Father teach me, Brother protect, Lover what do you have for me? *Soil-pride*
  • 0
  • Missing Avatar
  • oski
Leser ikke tegneserier, men kanskje de er bra?

Men tusn takk for komentarer
Hasta la-vista baby!
  • 0
Mikkes klubbhus er helt forferdelig, og jeg skjønner ikke at små unger liker det. Det er utrolig teit. De sender klassiske tegneserier da, og det er bra.

God blogg!
  • 0
Har alltid likt de eldre Disney filmene, og tv seriene fra 80 og tidlig 90 tallet.

Irriterer meg at Disney Channel kun sender Hannah Montana, Kim Possible, Kinesiske Dragen etc, men ingen Darkwing Duck, Ducktales, og gamle klassiske Disney filmer, ala Beauty And The Beast, Fantasia osv.

Blir ikke bedre av at Disney utgir foreksempel Beauty And The Beast, i en kort periode, for så å vente 10 år og gjennutgi den. Husker den kom i salg i en veldig kort tid tilbake i 2001-02, og fikk heldigvis tak i dvd versjonen, men da jeg et par månender senere skulle kjøpe den til min filmgale onkel, var den plutselig ikke å få tak i lenger. Og om du skulle bestille fra nettet Amazon etc, er det ikke sikkert du får tak i den orginale versjonen, men en sugen japansk kopi.


Underholdende Blogg Oski

Må legge til, at ikke alt nytt Disney materiale er elendig.

Brandy & Mr. Whiskers minner litt om Darkwing Duck, bare enda sprøere.
Officer O'Clancy, take care of this toxic waste.
  • 0
Oski, du må huske at da vi var små, var det mye lettere å underholde oss enn det det er nå. Jeg tror nok det er det.... Fordi Disney treffer som sagt aldersgruppen sin og det er jo det de skal. Det er jo egentlig ikke ment for at eldre personer skal se på det. Til og med det jeg syntes var underholdende å se på før (tegneseriene) synes jeg er dårlige nå. Jeg klarer ikke å le av det som jeg pleide. Så det har kanskje mer om at vi har modnet mens Disney har fulgt den vanlige veien sin med små endringer.
Jeg ler faktisk mer av det nye enn det gamle og jeg var uberfan av alt det gamle av Disney (snakk om 90-tallet nå). Hannah Montana suger, men de nye tegneseriene de lager er morsomme da

Men filmene de lager nå er rævva, det må jeg si!

Men veldig bra blogg, dette har jo tross alt med meninger å gjøre... Så man kommer til å få blandet kritikk nesten uansett hva.

Nok en gang veldig bra første blogg
Du blir ikke noe penere av å være deg selv...
  • 0
Jeg er helt enig. Serier, filmer osv. fra Disney i dag er bare møl i forhold til hva det var. Synes det har forfalt bare på 10-20 år jeg, altså lenge etter Walt Disney døde. Det er synd.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
Er enig i at oppfølgerne til diverse Disney-klassikere er regelrett patetiske. Bambi 2, To Gode Venner 2, osv osv. Jeg synes også at Mikkes Musehus og Mikkes klubbhus er dårlige "melkeprodukter". Og Disney Channel gjør skam på Walt Disneys navn og rykte.

Men jeg mener at Disney Pixar har gjort noen riktig så gode produksjoner. Toy Story 1 og 2, The Incredibles, Ratatouille, og så kommer jo snart den meget lovende Wall-E.

Veldig god blogg, oski!
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0
Den beste animasjonsfilmen jeg har sett er faktis fra disney og filmen heter Biler/Cars.

Filmen er basert på ekte biler i animasjon, ikke ekte historie tror jeg, og an kjenner igjen hvilket merke bilen har fort i den filmen vis man vet hvordan det og det bilmerke lager sine biler.

jeg har elsket disney og det kommer jeg nok til å gjøre videre også.



BTW!, hvilket bilmerke er Lynet McQueein i Biler
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
Kunne ikke vært mer ening
Veldig bra blogg
Tungur Knivur
  • 0
det som har hendt med disney etterhvert, som med andre selskaper er at de har blitt mer og mer kommersielle, og bryr seg mindre og mindre om kunsten...disneychannel er ikke til for å gi barna tegnefilmer, men for å få solgt leker og andre spinoffprodukter... de selger seriene videre til andre kanaler for en slikk og ingenting, fordi de ikke trenger å tjene penger på selve seriene.
hvis man ser tilbake på filmer som alice in wonderland, ser man hvor mye mer de jobbet med tegningene. bakgrunnene er rene kunstverk i seg selv, og animasjonen er gjort på en mesterlig måte...
jeg vil alikevel si at disney studios lager gode filmer... nå er det snart ti år siden det har vært noe som var det store for meg, men eventyret er, etter mitt syn, ikke over for disney riktig ennå. (seriene har store problemer)
det er sagt over at disney fortsatt gir ut gode tegneserier, jeg studerer ikke hver eneste utgivelse, men jeg kan hvertfall uttale meg om donaldbladene. de nye historiene om folket i andeby mangler det de en gang hadde... innovasjonen har forsvunnet, og man kan nesten si at alle de nye historiene de siste årene simpelthen er basert på et par oppskrifter... de har kommet frem til de ultimate historiene, og gjør dem bare i en annen setting og en liten vri.
men så er det jo også sånn at vi kan synes at det som er av serier siktet mot barn idag muligens ikke er bra i våre øyne, ettersom vi er utenfor målgruppen nå... vet ikke jeg, synes det var bedre før, men det kan være en del av forklaringen...
Sørlands chips 4 ever!
  • 0
Skal man ha tegneseriefilmer av kvalitet i dag, se bort på Japan og en viss mann ved navn Hayao Miyazaki. Porco Rosso, Det levende slottet, Min Nabo Totoro, alle filmer med hundre ganger mer mening enn dagens faste Disneyoppskrift.

Toy Story er den siste Disney-klassikeren jeg likte, en film som fortsatt er på min liste over topp 10. Nå har dessverre Pixar begynt å suge ut margen også...
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Jeg synes også at Pixar går nedenom nå.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Helt enig!
Jeg synes fortsatt at noen av de gamle langbein tegnefilmene(Som var litt sånn informasjonsfilm aktige med en fortellerstemme of langbein som skulle teste forskjellige produkter og sånn.) fra 50-tallet (Deromkring) er hysterisk morsomme.
Viss jeg vill ha no underholdning på animasjonsfronten ser jeg bare en anime.
Disney Channel er et markspist lite høl.
Jeg har lest Donald Duck i lang tid men det sluttet jeg med etterhvert.Før var det masse gode historier av Don Rosa(Beste DD tegner'n EVER), Carl Barks, Og folk som faktisk tok jobben sin seriøst, tegnet bra og lagde intressante historier.Dem eneste DD tegnerne i dag som jeg synes det er verdt å lese(Som jeg kommer på nå ivaffal) er:Francesco Guerinni, Don Rosa(selvsagt), Barks, Og Vicar. DD&Co har etterhvert bare blitt fyllt med folk som ikke kan tegne og heller ikke viser noen som helst interesse for å lage et troverdig manus. la meg komme med et eksempel;For en stund siden så jeg en såkalt "Historie" i et DD blad.Den gikk som følger: Donald og Anton fisker.Anton fanger en støvel.Donald sier "Haha! Nå har heldet ditt sviktet!" Så drar Anton en svær fisk fram fra støvelen."Haha! heldet mitt er visst i storform det".
Thats It. Det var hele historien.(Som nok heller hadde passet som en liten sidegag i en større storyline.)Den var ikke bra tegnet heller.
jeg synes forresten at Cars sugde hardt.Men det er bare min mening altså, no offence.
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
  • Missing Avatar
  • oski
Takk for gode kommentarer folkens

Murgrath: Ikke sant? Hannah montana har ikke noe med disney å gjøre

Må takke igjen for gode kommentarer

EDit: dKINGofKALIMDOR du har rett Disney mangler magien som de hadde
Hasta la-vista baby!
  • 0
Disney Channel er råtten kubæsj, det er usmakelig og det forandrer seg aldri.

Joda, de kommer med nye serier av og til, men de er råtne de også. Jeg likte faktisk serien Hannah Montana, eller. Det vil si før de bestemte å dubbe alt av ekte serie r (med ekte skuespillere osv) til norsk. Og det faktum at falsk latter når noe "morsomt" skjer, demper ikke det faktum at det meste av "ekte" serier fra Disney suger mer enn Big Rigs.

Tegneseriene er også ikke så spesielt smakfulle, det er rett og slett mer melking enn i et 5 kvadratkilometers fjøs på vinteren.

Kjempebra blogg, med mange gode poeng!
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Daniel Guanio: ja, om man skal ha kvalitet er man nærmest garantert det fra miyatzakis Studio Ghibli, men man trenger ikke gå så langt for å finne god tegnet animasjon. hvis man for eksempel ser på trillingene fra belleville, som var et sammarbeid mellom flere selskaper i frankrike, belgia og canada, så antar jeg at det skjer spennende ting i animasjonsmiljøene i europa også, uten at jeg har så stor innsikt i dem, da... men trillingene fra belleville er hvertfall en av mine favorittegnefilmer.
Sørlands chips 4 ever!
  • 0
Siterer Daniel Guanio:
Skal man ha tegneseriefilmer av kvalitet i dag, se bort på Japan og en viss mann ved navn Hayao Miyazaki. Porco Rosso, Det levende slottet, Min Nabo Totoro, alle filmer med hundre ganger mer mening enn dagens faste Disneyoppskrift.


Min nabo Totoro har god historie, men for meg og andre som ikke liker anime-stilen, så er det jo ikke en fryd for øyet uansett da
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg liker mange disney filmer, men ikke så godt kanalen, står på hele tiden uansett
  • 0
Å se dagens donald blader, kontra de på 50-60 tallet, er skremmende. De gamle var fulle av morsomme historier av snipp og snapp som ble jaget av bamse brakar og mikkel rev. De klarte alltid å slippe unna, fordi bamse og mikkel var stokkdumme. I dag ses dem så skjeldent. Det er nesten bare donald, anton, skrue, ole, dole og doffen og mikke/langbein. Andre karakterer blir glemt... Veldig skuffende

BRa blogg oksi!
ALF GEIR?!!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!