Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det er en ting jeg ikke liker som jeg ser mer og mer av i dag. Det er mange mennesker som begrunner sitt kjøp av konsoll med dette argumentet " Jeg liker Playstation best derfor kjøper jeg det " ( Jeg tok Playstation som et eksempell og vil ikke skape en fanboy krig her). Mange tenker nå " Dette må jo være lovt " og det er det, men det irriterer meg. Mange bryr seg ikke om hvor bra konsollen er, de er bare glad i produsentene. Dette er så idiotisk.

Jeg personlig har hatt Nintendo 64-PS2-Xbox 360 og jeg har kjøpt deg jeg syntes var best. Jeg har ikke kjøpt en konsoll for at jeg likte den forrige. For som du ser så har jeg aldri kjøpt konsoll av samme produsent ( vis du ikke regner med Nintendo DS). Jeg vil ikke si at noen konsoll er best, for jeg mener at alt går på smak.

Men det som jeg mener er at noen mennesker ikke gidder å finne ut forskjellen på konsollene. De bare kjøper 360 for at de synes Xbox var bra, kan godt hende at PS3 eller Wii ville passet mye bedre for dem. Jeg lurer også veldig mye på en ting til. De fleste sjekker mye når de skal kjøpe en mobil/Tv/Kamera, da kjøper det ikke Nokia kun for at de liker Nokia. De sjekker om hvilken mobil som har fått best omtale og kjøper kanskje den. Hvorfor skipper så mange å gjøre det når de skal kjøpe konsoll ?

Jeg kan egentlig ikke svare på det. Men det er også en ting til som er dumt. Det er at noen av mine venner som ikke er spill intresert, skal fortelle meg hvorfor de velger den konsollen de velger. Jeg har hørt mange påstander som virkelig er kjempe artige. Noen sier jo at Wii har flest stor titler, men det er ganske vanlig å høre at enten 360 eller PS3 knuse sin motstander i grafikk. Hvor får de alt dette fra? Jeg tror nesten de lygger for seg selv, for å ha en grunn for hvilken konsoll de kjøper.

Men det som er hovedspørsmålet, er hvorfor folk kjøper konsoll uten å tenke over det. Noen kjøper en konsoll for eksempel Halo3 eller MGS4 og dette er ingen spesiel bra grunn. Jeg ville ikke kjøpt en konsoll når den eneste grunnen jeg har er 1 spill. Men dette valget er uansett en hver enkel sin.

Jeg kan egentlig ikke komme med så mange svar i denne bloggen. Kan egentlig kun lage masse spørsmål. Men jeg fikk sagt det som jeg ville si, så kom gjerne med dine meninger.
If you are afraid of dying, please stay away from me :)
  • 0
du sier noe dær, men skjønner ikke heet hva du sikter etter
  • 0
Jeg kjøper en konsoll først og fremst på grun av spillene.

Jeg kjøpte Wii fordi jeg elsker Mario, Zelda, Metroid Osv...

Og fordi Wii var og er biligst på markedet, nå har jeg spart siden i fjor og har snart nokk til en PS3.

Grunnen til at jeg vil ha en PS3 er fordi jeg er ute etter litt flere spill.

Skjøner litt hva du tenker på men ikke alt

Men så absolut en god blogg Prebaland!
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Bra blogg, men litt utydelig.

Delvis enig her. Dette er vel ikke noe som de sier så mye før kjøpet av konsoll, men etter. Alle har jo hørt:
"Herregud, PS3 er jo best pga MGS4!"
Du kan vel tenke deg, tror du han har PS3 eller har han tenkt å kjøpe PS3?

Men ja, det er folk som holder seg til de samme utgiverne, konsoll etter konsoll. Vist det er det de vil, så er det HELT greit for meg.
For fucksake, that's unacceptable.
  • 0
Bra blogg

Har alle tre next gen konsollene... But I am god damn proud of it!

For øyeblikket 15 spill til 360
6 spill til Wii
og 3 spill til PS3 som jeg fikk sist.

Men har mange spill i sikte for alle konsollene. Og jeg tenker meg nøye igjennom før jeg kjøper noe (Really...)

Fanboys er det ikke å gjøre noe med Syns det er både litt morsomt og frustrerende å lese deres kommentarer rundt omkring på nettet^^
Hacker's Delight
  • 0
Jeg kjøpte min wii fordi det er flest spill jeg liker til den konsollen. jeg har også en 360, jeg angrer litt for det kjøpet fordi jeg ikke liker så veldig mange spill til den konsollen(det kommer jo noen fete spill, banjo kazooie 3, lego indiana jones(som kommer til flere konsoller da)) men jeg skulle egentlig ønske at jeg kunne ventet litt og kjøpt en ps3 isteden, der er det en del spill jeg liker.
Sister you know me, Mother you made me, Lover what do you offer me, Father teach me, Brother protect, Lover what do you have for me? *Soil-pride*
  • 0
Vel, både Halo 3 og MGS4 er jo gode svar når du spør noen hvorfor de valgte 360 eller PS3.

Når det gjelder 360 og PS3 er det kun de eksklusive spillene som egentlig gjør noen forskjell, begge har ca. samme media funksjoner også (om du ser bort i fra blu-ray på PS3 da). nettleser har den jo også Men har aldri hørt om noen som kjøper PS3 for nettleser, da er man skutt i hodet da!

Jeg valgte PS3 på grunn av MGS4 (og var helt klart verdt det!) 360 har flere spill siden den har vært ute lenger, men så godt som alt resten som frister kommer multi konsol anyway. WII er ett konsept som absolutt ikke frister i det hele tatt.
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Fanboys er ikke noe å gjøre med, og jeg tror det er de som har gitt deg en litt usann oppfatning rundt dette Prebeland.

Det er EKSTREMT få som kjøper en konsoll for et spill, men i en usaklig diskusjon bruker de alle midler. Til og med enkelt spill. Jeg skjønner hva du sikter til da.
For fucksake, that's unacceptable.
  • 0
Vel Pulverpadde jeg har spilt en god del Halo 3 online og tro meg jeg har hørt denne setningen ofte " Yeah I bought my xbox 360 for Halo3/ Gears of war ". Jeg tror det er en del som kjøper for enkel spill. Jeg mener ikke ikke at de enkel spillene er de eneste de kjøper, men de baserer kjøpet sitt på et spill.
If you are afraid of dying, please stay away from me :)
  • 0
Putemannen
Skjønner det. Wii er litt mer leken og enkel en de andre konsollene. Så vist du liker det veldig godt, er det vanskelig å like hardcore skytespill. Det er ikke så mye annet enn det til Xbox dessverre!

Lagt til 2008-06-13 23:49:
Prebaland:
Hvor mye bullshit kan ikke du høre på Halo? Jeg har hverfall hørt mye! Men jeg er helt enig med deg, de som kjøper en konsoll for enkelt spill må tenke to ganger.

PS: Dette kunne blitt et kult forum !
For fucksake, that's unacceptable.
  • 0
Joda du hører mye fra Amerikanske 12 åringer. De er alt for glad i å bruke " your mom " i en setning.
If you are afraid of dying, please stay away from me :)
  • 0
Om det ene spillet du baserer kjøpet ditt på kan gi deg så mye glede som MGS gir meg, da er det helt klart verdt det!

Desuten kjøper jeg jo flere spill. Hadde det kun vært MGS og ingen andre spill jeg ville ha ville jeg ikke kjøpt den. MGS var det eksklusive spillet til PS3 som fikk meg til å velge PS3 fremfor 360. Synes dere er en smule trangsynte her nå altså. Skal vedde på at mange Halo fans føler det likt med sitt 360 valg.
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
verbatim:
Jeg er ikke en av dem. Synes det er ganske trangsynt å kjøpe en konsoll pga av et spill. Greit nok vist et spill er forskjelen mellom kjøp av Xbox eller PS3, som er ditt tilfelle.
For fucksake, that's unacceptable.
  • 0
jojo, men jeg tror de fleste som sier at de kjøpte på grunn av halo 3 har det omtrent likt. De har sikkert andre spill også.
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Jeg tror ikke det er noen som kjøper seg 360 og kun har Halo 3.
If you are afraid of dying, please stay away from me :)
  • 0
Var jo det jeg sa....
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Nemlig verbatim! Det er ekstremt skjeldent at folk kjøper en konsoll pga et spill. Det var det jeg siktet til.
For fucksake, that's unacceptable.
  • 0
Ja bare sa at jeg forsto hva du mente på en over komplisert måte.
If you are afraid of dying, please stay away from me :)
  • 0
ok, lol.

Men da er vi enige da
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Hehe. Nå er alle enige. Det er jo bare gøy med en liten diskusjon gutter!
For fucksake, that's unacceptable.
  • 0
Aye
If you are afraid of dying, please stay away from me :)
  • 0
Kjøper kun konsoll basert på utvalget av spill. Har Wii Pga. Mario, Zelda, Metroid, Super Smash.
Vurderer å kjøpe Xbox360 ettersom den har mest gode spill av denne generasjonens konsoller.
Square Enix.
  • 0
Fra første stund du ser den nye generasjonen finner du fort ut hvilken maskin du vill ha?

Slik var det med meg, PS3 Btw.
  • 0
fikk WII til bursdag.....
Men vurderer å kjøpe X360, hvor mye koster online abonement?
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
Det koster 700 kr hvis du skal ha trådløs adapter. 500-550 kr i Året.

Jeg fikk min PS3 til Jul, veldig fornøyd med den... de fleste spillene jeg vil ha kommer på både PS3 og X360 så jeg tror jeg hadde vært like fornøyd med 360 på det punktet. Men siden PS3 har gratis online tjenester og bluray-spiller synes jeg PS3 er best for meg!
Lev livet mens du har det!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!