Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Dette er mitt første forsøk på en blogg, og jeg må innrømme at jeg egentlig ikke har peiling på hva en blogg er. Men jeg satser på det beste, og håper på litt kritikk så jeg vet hva jeg bør gjøre annerledes til min neste blogg.

Vel, over til emnet mitt, Tastatur-Dysleksi. Selve navnet innrømmer jeg å ha tatt fra en kompis. Mange lurer gjerne på hva jeg mener med dette begrepet, og det er rett og slett hvor mye feil ihvertfall jeg skriver når jeg skriver på keyboardet. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har skrevet hbor istedenfor hvor og npr istedenfor når. Jada, jeg vet at tastene ligger nærmt hverandre på tastaturet. Men etter ekstremt mange år som flittig tastaturskriver skulle man tro at jeg ville bli kurert fra dette.

En annen ting jeg har merket er at jeg har fått mer og mer Tastatur-Dysleksi i løpet av de siste årenje, selv om jeg bruker datamaskinen mer enn noen gang før. På skolen sitter jeg på en datamaskin så og si hele dagen. Jeg skriver på mange forumer og mesteparten av skolearbeidet foregår på pcen. Men allikevel føler jeg at det blir værre. På ungdomsskolen var jeg kjent som "han som kan skrive uten å se på skjermen", mens idag er jeg kjent som "han som er litt for god venn med backspace".

I tillegg føler jeg at denne dysleksien gjør slik at jeg ikkje kan skrive fortere enn før, rettere sagt treigere. Jo oftere jeg må rette på det jeg skriver feil, jo treigere går det.

Er det bare jeg som føler det slik? Både jeg og navnsetteren til dette viktigere begrepet føler det slik, og det må jo være flere av oss. Break free and join us!
  • 0
Jeg føler det ihvertfall slik, men da jeg holder meg til å skrive med to fingrer, kommer jeg aldri til å være istand til å skrive noe fortere ennd et jeg gjør uansett. Når jeg leser igjennom det jeg skriver og ser skrivefeil, er det som oftest: ø isteden for æ, som i "jøvlig bra." Det hender også svært ofte at jeg skriver komemntarer, eller innrømem, fordi jeg doble konsonanter går til H... Skriver altfor ofte bokstaven etter de doble konsonantene før den andre konsonanten i paret.
Alle andre feil blir jeg bare overrasket over når jeg leser igjennom teksten, og skjønner ikke hvordan jeg klarte å skrive ordet feil. Heldigvis har jeg aldri prestert feil som: Ænker istedenfor Anker .

God blogg, passet så altfor bra til innlegget mitt i Gjesteboken din .
Square Enix.
  • 0
  • Missing Avatar
  • M
Jeg blir også verre og verre. Må vanligvis gå igjennom vært innlegg her på GR for at de skal bli riktige. Elelers vlile det mets sannsyneligvsi sett sli kut.
  • 0
Tenkte det samme da jeg leste innlegget ditt i gjesteboken Zechez, jeg hadde akkuratt sendt bloggen da jeg leste det
  • 0
noen ganger aner jeg ikke hvor noenting er på tastaturet, men jeg tror jeg holder på å bli bedre... dette skrev jeg hvertfall ganske fort, og uten feiltastinger, jeg så på tastaturet mesteparten av tida, da...
Sørlands chips 4 ever!
  • 0
  • ES
  • ES
Jeg sliter av det samme selv, bra tema!

Jeg kan også skrive uten å se på tastaturet, det er ikke noe stress egentlig, men... trykker jeg litt for fort, blir det mye tastaturdysleksi.
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
jeg skriver en del feil, men jeg tror det bare blir bedre god blogg
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
mm, skriver en del feil jeg også. Bruker vel så å si alle fingrene når jeg typer, og det kan gå litt for ti svingene.
Underneath the arcade, details collide.
  • 0
blir bedre og bedre jeg kunne gjøre det samme for et år siden, men ikke så mye nå
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
hehe, rart ord
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
Jeg er også en god venn av backspace.. Skulle ønske flere ting her i verden kom med
"backspace-knapp"..hehe..
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Jeg pleier som regel å se på skjermen mens jeg skriver, jeg òg. Skreiv ikke så mye på PC før, men fra jeg ble meldem på GR til nå har jeg vært sykelig mye på PC-en! Har rett og slett blitt hekta på GR. Men det er vel ikke en dårlig ting? Hadde jeg ikke vært her på GR hadde jeg vel sitti og skrivd med pekefingrene og nistirret på tastaturet mens jeg skreiv. Men jeg skriver en del feil, så backspace-tasten blir flittig brukt.

God blogg!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
jeg har noe jvøig med ptatstaur dyseliksii

Det ovenfor ble skrevet fort uten å se på skjermen
He attacked everything in life with a mix of extraordinary genius and naive incompetence, and it was often difficult to tell which was which.
  • 0
Det er enkelte ord jeg skriver feil hver gang! Som når. Det blir alltid npr eller npe. Har flere slike ord som er umulig å skrive riktig på første forsøk!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!