Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

ES, jeg skjønner ikke helt hva du prøver å si i det hele tatt, noen ganger sier du at du bare snakker om noen personer, mens nå sier du at alle like greit burde holde seg unna MMOs?

Jeg føler det er ganske bortkasta tid å i det hele tatt poste her for verken dere eller jeg vil skifte mening, men gjør det fordi jeg er litt lei av kjemi øving nå.

For å gi deg litt info ES, i ett raid er det 25 personer, som regel er vi mange flere, så hvis ett par backer ut en dag så stepper en annen inn, null stress.

Og angående det med død, sånn jeg forstår det er at ALT kan drepe en inndirekte, så om et par har dødd av wow, so what? Det er dem det er noe galt med ikke spillet, hadde de ikke dødd av wow hadde de antageligvis dødd av noe annet liknende.

Verbatim. Jeg selv har ikke sagt at det er billigere med MMOs, og det er det kanskje ikke heller. Men akkurat det bryr jeg meg ikke om, jeg kjøper andre spill når jeg føler for det og får med meg ganske mange forskjellige inntrykk. Men jeg kjøper nok kanskje ikke like mange spill som jeg ville gjort hvis jeg ikke spilte MMO. Og angående engelsken, jo jeg føler jeg har lært ekstremt mye engelsk av å spille MMOs, men det kommer alt annpå om du spiller på riktig type server. For på en såkalt RP (Roleplay) server som jeg spiller på, er folk myyye mer voksne og skriver "you" og "Don't" osv.

Og du sier hva jeg har fått ut av spillet etter så lang tid? Like mye som jeg får ut av å se på filmer og tv-serier og selvsagt andre spill, underholdning.
Oh, og jeg har aldri spilt så mye som 18t på 2 dager. jeg tror kanskje maks på en dag er tja 7 timer eller no og det er skjeldent.

Som sagt så spiller jeg kun wow når det er raids nå for tiden som vil si fra 3 til rundt 9 timer per uke maks. Nå går det mer i CSS og Battlefield gitt.

Og det du sier om røyking stemmer jo ikke helt, jeg har ikke spillt wow på ca en halv uke nå fordi jeg har eksamen og slikt. Selv har jeg aldri røyket, men jeg tror ikke en røyker bare kunne stoppa sånn uten videre. Røyke suget hindrer deg i å bare plutselig stoppe? Mine foreldre har selv røyket og slutta og det må visst en stor viljestyrke til for å kunne stoppe.

Edit:
Og bare for å si det, jeg har aldri droppa skolen for å sitte hjemme og spille. Heller ikke andre avtaler.
PLUMBO - NORGES ORIGINALE AVLØPSÅPNER GJENNOM GENERASJONER
  • 0
Siterer Plumb0:
Og du sier hva jeg har fått ut av spillet etter så lang tid? Like mye som jeg får ut av å se på filmer og tv-serier og selvsagt andre spill, underholdning.
Oh, og jeg har aldri spilt så mye som 18t på 2 dager. jeg tror kanskje maks på en dag er tja 7 timer eller no og det er skjeldent.


Jeg vil slenge inn at jeg aldri har spilt noe særlig onlinespill alá WoW, Age of Conan etc., men jeg har vært litt avhengig av Rome: Total War. Avhengighet kan forekomme uansett hvilken spillsjanger det gjelder, og derfor bør i så fall kritikken rettes mot spill generelt. Er det egentlig det vi vil? I og med at vi er på Gamereactor sin nettside tipper jeg at svaret er nei.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Når xboxen min er tilbake fra rep(Curse that red ring) skal jeg skaffe meg Live og AoC. HAr så mye annet jeg kan gjøre som jeg syens er morsommere enn spill uansett(skating og basket-ball med venner ). Så jeg er ikekredd for å bli avhengig av MMORPG
Bah!!?
  • 0
Og du sier hva jeg har fått ut av spillet etter så lang tid? Like mye som jeg får ut av å se på filmer og tv-serier og selvsagt andre spill, underholdning.
Oh, og jeg har aldri spilt så mye som 18t på 2 dager. jeg tror kanskje maks på en dag er tja 7 timer eller no og det er skjeldent.

Tviler sterkt, det er som sagt ET spill det er snakk om her. Mange TV-serier, filmer og spill gir mange forskjellige intrykk og historier, dette kan du ikke få av kun ett spill. Men det er bra du ikke er avhengig da. Good for you!
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
ES, hva for deg til å tro at du vet bedre enn de som spiller MMO? Det er akkurat like skadelig som andre spill, film eller hva det enn måtte vær om det blir for mye av det. Du kan ikke kritisere folk for å ha en annen smak en deg. Noen liker faktisk MMO'er. (Ikke det at jeg gjør det men har bare ett nøytralt syn )

Kan noen definere avhengighet?
Etter min mening er det når det går utover det virkelige sosiale liv, jobb happenings med kompiser osv.

Hvis man møter opp på fotball trening hver eneste gang og i tillegg spiller mye fotball på fritiden, er man da avhengig av fotball, eller synes man bare at det er morsomt?
WoW for de som spiller aktivt er i mine øyne mer som en hobby istedet og ikke bare for underholdningens skyld. Akkurat som f.eks fotball. Sært, ja, men i mine øyne sant.
Hardware: Antec P182 | Q6600@3,2GHz | 8800GTS 640MB @613/1419/850 | Abit IP35 PRO| 2x2gb Mushkin pc8000 1000mhz | Mist 600W | 2TB diskplass | ViewSonic VX922 19"
  • 0
  • ES
  • ES
Okei... Føler at jeg må si det samme om og om igjen her. Gidder ikke mer, men det er flott at jeg fikk satt i gang en diskusjon i alle fall.

Konklusjonen min:

Hold deg unna MMORPG!

Ha en god sommer!
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Fotball blir du hvertfall i form av, der har du forskjellen (og jeg er langt i fra noen fan av fotball, bare spør ES...)
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
  • ES
  • ES
Verbatim er ingen fan av fotball, langt i fra! Der har dere det dokumentert.

MMOPRG-spill kan sammenliknes med en tredemølle du blir feit av.

Trist.

Konklusjonen min:

Hold deg unna MMORPG!

Ha en god sommer!
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Det er mulig at denne bloggen er rettet mot de som allerede er avhengig, men det blir litt bastant synes jeg når du skriver Hold deg unna MMORPG!, et utsagn som lett kan misforstås (noe som kanskje var meningen). Det virker også på meg som om du er av den formening at det er et flertall av de som spiller som er avhengig, noe som ikke stemmer. En vet faktisk ikke hvor mange det er, men den del sjokkerende tilfeller med alvorlig avhengighet har skjerpet fokuset. Men hvor mange som sliter er omdiskutert:

Dr. Maressa Orzack, a clinical psychologist at McLean Hospital in Belmont, Massachusetts, was interviewed August 8, 2006 stating that many of the then 9 million subscribers are addicted. She is quoted as saying "... 40 percent of the players are addicted."[29] Note that the 40 percent figure was not derived from a scientific study overseen by Dr. Orzack, but rather came from "a forum that Nick Yee runs". She added in an August 2006 interview that "even if the percentage is 5 to 10 percent which is standard for most addictive behaviors, it is a huge number of people who are out of control."[30] Also, according to Dr. John Grohol, a colleague of Orzack's, "Dr. Orzack is not claiming that up to 40% of World of Warcraft gamers are addicted based upon any actual evidence or surveys of players. This is just her opinion, based upon her own experience and observation of the problem." (om World of Warcraft, fra:http://en.wikipedia.org/wiki/World_of_Warcraft#cite_note-70)

I tillegg har MMORPG-spill blitt en imponerende kilde for akademisk innsikt for sosiologer og psykologer, på godt og vondt. Det er i det hele tatt mye som man ikke er enig om når det gjelder MMORPG-spill. Det er mange som sliter, og de trenger hjelp. Men det er ikke et flertall som er avhengig, selv om flertallet helt klart bruker mye tid på spillet. Men det gjør jeg på ting jeg liker òg, jeg er oppe klokka 4 om morgenen hvis jeg har funnet på noe jeg ikke klarer å rive meg bort ifra (på skolefridager selvsagt), allikevek kjenner jeg tre personer som har spilt WoW og ikke er avhengige.

Jeg vil derfor si: MMORPG er et fenomen som alle andre ting her i verden: det har en blank side og en bakside og også en gråsone. En er avhengig av å gjøre det med måte, og det kan være vanskelig med hensyn til spill som WoW, men ikke umulig
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
  • ES
  • ES
Bra sagt michae2109! Enig med deg. Takk for fakta!

Du må vite at denne bloggen var ment for å provosere.
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Du har et sjeldent talent for underholdene blogger min gode mann. Og ja MMORPG er vår tids svartedauen, skjønt ikke like ille. Jeg har selv prøvd både WoW og AoC, men flate så kjedelig det er å drepe 10 vilsvin for en fyr, for så å måtte drepe 10 struster for en annen. Nei, FPS og adventuregames er det som forblir favorittene. Finnes jo en del unntak da, som God of War serien.
  • 0
Siterer Jambon:
Du har et sjeldent talent for underholdene blogger min gode mann. Og ja MMORPG er vår tids svartedauen, skjønt ikke like ille. Jeg har selv prøvd både WoW og AoC, men flate så kjedelig det er å drepe 10 vilsvin for en fyr, for så å måtte drepe 10 struster for en annen. Nei, FPS og adventuregames er det som forblir favorittene. Finnes jo en del unntak da, som God of War serien.


God of War er ikke MMORPG...
Hacker's Delight
  • 0
  • ES
  • ES
Takk :'D
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Haha! Jeg får bare så sinnsykt latterkrampe av NOEN av dere ass! Veldig tidlig i bloggen skrives ES tydelig, ja, TYDELIG, at han skriver om NOEN av dere. Og det første dere skriver som kommentar er: "Er alle avhengige bare fordi vi spiller WOW nå?!" Eller "Hvilke rett har du til å si at alle som spiller WOW er avhengige?!". Kanskje ikke ordrett, men noe i den duren.

Og jeg må si jeg er enig med ES! Stakkars folk som er over 30 år, og ikke har noe sosialt liv. Da mener jeg sosialt liv i real life! For jeg har hørt så alt for mange ganger at "WOW er jo kjempe sosialt! Du blir jo venner med folk over hele verden!"

Vanvittig bra blogg, mann! Har aldri sett så mange kommentarer på en blogg! Du har virkelig funnet et sensitivt punkt!
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
  • Missing Avatar
  • Toz
mmorpg er da en av de beste spill sjangrene lett og få mange gode venner på og ha det morro
Diratoz elsker stratos
  • 0
Yess, er 100% enig med deg ES
WoW og anen MMO er som gift, det forurenser hodet til avhengie folk med masse trash som ikke har noen nytte i den virkelige verden.
Og som det står i en annen blogg her,så var det snakk om en signatur "gaming is not a hobby, its a life style"(lmao) dummeste jeg har hørt!!!
"get poor die tryin"
  • 0
Hvorfor kan ikke bare folk få lov til å spille mmo's, røyke osv? Det er ditt problem om du blir avhengig, ikke alle andres.
Har selv spilt WoW i 2 år, men jeg gikk lei, samme med broren min og alle andre vennene mine som spiller.
Har aldri følt en trang til å spille når jeg ikke gjorde det og jeg satte venner og skole forran WoW.
Karakterene mine gikk i dass i slutten av 10, men igjenn, det er ikke pga WoW.
Spilte mest WoW i 9 og da hadde jeg 4.5 i snitt, nå har jeg 3.2 (Og jeg har nesten ikke spilt siden TG.)

Det at alle blir avhengige er bare mediaoppstyr, om vi skal tro det dem sier er alle muslimer terrorister, alle Amerikanere liker krig og alle som spiller et FPS kommer til å drepe noen.

Jeg tror på at man kan bli avhengig av WoW, men igjenn, jeg er avhengig av snus, urge(brusen), pusse tenna minst 3 ganger om dagen osv. Det kalles psykisk avhengighet og du kan bli avhengig av alt!

Det at WoW er tragisk fordi det koster penger i mnd. er bare teit å si!
Jeg stoppa å kjøpe nye spill da jeg begynnte med WoW, siden hvorfor spille masse andre spill når jeg kunne ha det like fett med ett?
Og gjett hva? Jeg har aldri hatt så mye penger tilsammen! Hadde alltid mist 200 kr i lommeboka mi. Nå som jeg har slutta og kjøper spill igjenn har jeg mindre penger

Men serr, la folk spille WoW om de vill! Jeg er rimelig sikker på at nesten alle som spiller WoW, AoC, GW osv osv osv spiller det så mye fordi de koser seg og har det fett når de gjør det. Du spiller sikkert en del spill du og, så hvorfor er dine spill så mye tryggere en MMO?
  • 0
da jeg ble spurt om å gå på kino med noen venner mens jeg skulle raide i wow med guilden den kvelden, var jo kino et selvfølge!! ser ikke på et spill som liv, selvom jeg spiller mye mmo spill.
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Siterer Filimonki:
Og jeg må si jeg er enig med ES! Stakkars folk som er over 30 år, og ikke har noe sosialt liv. Da mener jeg sosialt liv i real life! For jeg har hørt så alt for mange ganger at "WOW er jo kjempe sosialt! Du blir jo venner med folk over hele verden!"


Å skrive slikt er bare så himla patetisk. I de fleste tilfeller velger ikke folk å ha null sosialt liv, ofte er det WoW heller ingenting. Men er det derimot slik som gnomely beskriver...

Siterer gnomely:
da jeg ble spurt om å gå på kino med noen venner mens jeg skulle raide i wow med guilden den kvelden, var jo kino et selvfølge!! ser ikke på et spill som liv, selvom jeg spiller mye mmo spill.


Så bør de fleste gjøre som han og takke ja. Det er kanskje noen som kan spille 24/7 og fortsatt ende opp med kone, bare og et titall venner, men de fleste vil etter en stund angre når de sitter der uten noen som gidder å bry seg. Tror at et godt tegn på at man er avhengig kommer når man aldri er ute på ting selv om man har masse muligheter til det.

Siterer johannes-bakken:
Det at WoW er tragisk fordi det koster penger i mnd. er bare teit å si!
Jeg stoppa å kjøpe nye spill da jeg begynnte med WoW, siden hvorfor spille masse andre spill når jeg kunne ha det like fett med ett?
Og gjett hva? Jeg har aldri hatt så mye penger tilsammen! Hadde alltid mist 200 kr i lommeboka mi. Nå som jeg har slutta og kjøper spill igjenn har jeg mindre penger


Har heller aldri skjønt all denne klagingen over månedsavgiften på MMO's, vil heller si som deg at det er en effektiv måte å spare penger på. Kan bare ta meg selv som et eksempel. Jeg har så langt i år brukt flerefoldige høvdinger på spill og konsoller, og jeg bruker fort 500-1000kr i måneden. Den korte stunden jeg spilte wow derimot ( ca 3 månder) bruke jeg bare sånn ca 500kr, noe som vil si 1000 til 2500kr mindre enn jeg ellers ville brukt. Å atpåtil var den eneste grunnen til at det ble så mye som 500kr at jeg måtte kjøpe spillet først.
This is great banter, it really is.
  • 0
Dette her ble litt dramatisk. Jeg spiller WoW og føler ikke i det hele tatt at det er avhengighetskapende. Jeg forstår kanskje hvorfor andre blir det.

WoW er ikke så spesielt. Når du har fått noen karakterer opp i den høyeste levelen og fått det gode utstyre og noen kule ridedyr så er det ikke særlig mye annet å gjøre. Jeg har ikke så mye erfaring med Raid og sånt, men det høres ikke så fristende ut. Og jeg har spilt det siden februar 2007 (har hatt mange lange pauser da).

Jeg må tvinge meg selv til å spille det bare for å nå den høyeste levelen før vennene mine tar meg igjen.

For noen er det avhengihetsskapende, men de har kanskje ikke noe liv utenom. WoW gir dem i hvert fall noe nytt hele veien så de kan gjøre. Alltid noe nytt å oppdatere. Jeg spiller det bare for å gjøre IRL vennene mine glade og snakke med vennene som jeg har utenlands der
Beware the beast, but enjoy the feast he offers...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!