LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Blogger

      Her kan du kommentere alle brukernes blogger

      Hør på Zechez og Lukizor. Med avhengig mener jeg at man ikke klarer å slutte med spillet, uansett hvor mye man prøver, og at man blir helt desperate hvis man (teoretisk) blir 100% avskåret fra spillet. Med at sjansen er lik null mener jeg at det er ekstremt få som blir "avhengige," og at det ikke bør avskrekke nye spillere. De som i så fall blir "avhengige" er folk som ikke har noe liv i virkeligheten, og bruker ALL tiden sin på spillet, sover lite, spiser lite osv. Av dem er det ikke mange som ikke klarer å slutte hvis de virkelig går inn for det.

      "Hold deg unna MMORPG-spill!"

      Det gjelder kanskje en av en million spillere, som er i den gruppen som ikke klarer å slutte, uannsett hvor mye de prøver.
      "Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
      • 0
      WoW-geeks... Når dere har spilt et spill så lenge, i flere år. Er en ikka da litt avhengig?! Uten spillet føles det litt tomt? Det må da gjøre det etter 3 år f.eks., Lukizor?!
      -ES

      Nei, det føltes ikke tomt i det hele tatt. Jeg sluttet fordi jeg hadde mye skole greier som foregikk, og derfor ble det ikke noe spilling. Selv etter 3år, hadde jeg ingen problemer med dette.
      • 0
      Siterer Plumb0:
      Og hva er definisjon på avhengighet? Jeg gidder ikke slå det opp selv eller no, men hvis jeg tenker Wow i forhold til røyking så er det jo totalt forskjellig, hvis du tenker på det som samme type avhengighet så er det virkelig få som er avhengige.. Meh dårlig skrivd, men er trøtt så sliter litt med å uttrykke meg akkurat nå :p


      Nå kan jo WoW sammenlignes med røyking til en viss grad. Det er ingen tvil om at Wow kan være avhengighetsskapende, og det er jo folk som dør av WoW, akkurat som folk dør av røyking. Jeg har aldri vært noe fan av rusmidler, men jeg vet at spill kan gi abstinenser hvis du ikke får spilt
      Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
      • 0
      Kuuult.. Tror ikke at jeg har sett en blogg med så mange komentarer som dette
      • 0
      Noen liker å spille wow, andre liker å whine om folk som spiller wow.
      Children of Bodom <3
      • 0
      • ES
      • ES
      Suppeelsker: Veldig enig.

      Skillmarsen: Sjekk ut Daniels blogg om nicknames, Jon Melon sin om Sesjon, eller min on Homofile. Alle over 100 comments.

      Valcore: Jepp. Helt rikitg. Kan sammenliknes med alt. F.eks. skole. Det finnes de som gjør mye lekser, og de som "whiner" om at de er nerder.
      "Always know if the juice is worth the squeeze."
      • 0
      hmm..kan si meg enig at du formaner folk til å holde seg unna MMORPG..
      Men er absolutt enig at så lenge folk lager spill som wow og AoC, som egentlig ALDRI har en slutt, så kommer folk til å bli hektet til grader som kun kan defineres som hinsides!

      --MMORPG er psykososiale spill og det er nettopp det aspektet jeg mener er småskummelt!
      At man prater med folk og løper rundt med de og finner på ting..
      --Vi mennesker er sosiale dyr og når den sosiale biten blir stimulert så går det OFTE på bekostning av menneskelig vedlikehold. Spesielt dersom man blir oppfordret til det, som regel inne i spillene!

      Jeg sier ikke at folk ikke skal spille de, da jeg selv spiller så utrolig mye selv, men ikke mmorpg's..av den enkle grunn at jeg vet jeg kommer til å bli hektet
      The Power of console gaming reinvented through my eyes!
      • 0
      Jeg skjønner ikke problemet? MMO-spill er geniale, det er kanskje en grunn til at folk blir litt avhengige. Men det betyr jo ikke at det er noe dumt i det.

      Denne bloggen er ett forsøk av en man på å slakte flere millioner MMO spillere. Det blir nesten for patetisk at du i det heletatt lager en blogg om noe som det.

      Det er langt i fra alle som blir like avhengige som du sier. I tillegg så kan du virkelig ikke mene at over 10 millioner som spiller wow ikke har noe annet liv.
      WAR is coming
      • 0
      • ES
      • ES
      Er ikke det jeg sier heller... N3ron. Patetisk av deg å kommentere.

      "Always know if the juice is worth the squeeze."
      • 0
      Kan du forklare bedere hva du sier da?
      WAR is coming
      • 0
      • ES
      • ES
      Jeg sier at jeg bare vil trampe litt vett inn i skallene på noen av dere. De av dere som bruker alt for mange timer på MMORPG-spill, de av dere som ikke bare spiller for moroskyld... de av dere som får fritiden ødelagt på grunn av MMORPG-spill...
      "Always know if the juice is worth the squeeze."
      • 0
      @N3ron:
      ..det er også viktig og skille mellom MMO og MMORPG!
      The Power of console gaming reinvented through my eyes!
      • 0
      Hvis du spiller MMORPG så mye så har du ett problem, men du har ett like stort problem dersom du spiller ett hvilket som helst annet spill så mye.

      Du har ikke vurdert tanken på at mmorpg er blitt en stor suksess pg.a at det er veldig morsomt?
      WAR is coming
      • 0
      • ES
      • ES
      Du har et stort problem hvis du spiller flere tusen timer i året... uansett spill. Men... det er jo bare i MMORPG-spill, faktisk mange spiller over tusen timer på relativt kort tid. Jeg sjekket timeren min på San Andreas... 80 timer. Jeg har spilt det mye! Føler jeg. Så... Ja. Har vel spilt litt over 80 timer på BF 1942 også. Men... over 1000 timer?! Det er mye.

      MMORPG-spill er selvfølgelig morsomt... men da det går over i avhengighet... er det ikke fullt så morsomt lenger. Det er fun, men det er også litt stress også + det går utover ting irl.
      "Always know if the juice is worth the squeeze."
      • 0
      ES, kan du si noe mer tåpelig?
      Fordi at et spill er såpass bra at man kan spille det "evig" skal man holde seg unna det? Hva er forskjellen mellom en som spiller samme spill i flere år og en som spiller 20 forskjellige spill i løpet av den samme tiden? Faktisk tjenner mmorpg spilleren på det, pengewise iallefall.

      Man blir ikke avhenging av mmorpg om jeg skal gå ned på ditt nivå og bruke det ordet, man blir avhenging av spill generelt sett.

      På verdensbasis finnes det flere som er "avhengig" av spill i seg selv enn folk som er avhengig av mmorpg. De spiller mange forskjellige spill og consoler, men like mye som folk som spiller mye mmorpg.

      Så lag heller en blogg om hold deg unna spill, generelt sett, om du skal disse noe.
      • 0
      • ES
      • ES
      Jeg tror jeg ikke klarer å si noe mer 'tåpelig', men det klarte du i hvert fall.

      At spill varer evig er i utgangspunktet ikke bra, spiller en tjue forskjellige spill i steden for, får en flere inntrykk og mer variasjon, noe som er positivt.

      Du sier at jeg synker ned på et lavt nivå, ved å kalle MMORPG-spill avhengighetsskapende. Skjønner ikke helt hvor du vil med den. Du sier en blir avhengig av spill generelt... En blir mer hektet. Det jeg prøver å si... er at mange blir mer avhengig av WoW, enn hektet. Du som har spilt WoW i 3 år (det er lenge!), må jo ha kjent litt på følelsen. At du ikke bare spiller for fun, men for at du føler at du må. Jeg vet ikke om noen som bare spiller 'litt' WoW. Det er ikke mulig. Det gjelder MMORPG-spill generelt. Hvorfor?! Fordi MMORPG-spill krever tid... og minimalt med skills. Jeg har spilt MMORPG-spill selv, så jeg veit.

      Selvfølgelig vil jeg ikke lage en blogg som handler om at en bør holde seg unna spill. Du har selv spilt, og spiller WoW, så egentlig er det for seint for deg... advarselen min kom for sent. Du er ødelagt. Unnskyld. Du vil aldri kunne innrømme at du er/ har vært avhengig.

      Siteter Daniel nok en gang:

      "Stage 1: Denial."

      Jeg har faktisk ikke sagt at alle må bli avhengige heller... men nok om det.

      "Some of them return eventually, but they're never the same" - FPS Doug.

      http://www.youtube.com/watch?v=6zdFxcvRBmw
      "Always know if the juice is worth the squeeze."
      • 0
      "At spill varer evig er i utgangspunktet ikke bra, spiller en tjue forskjellige spill i steden for, får en flere inntrykk og mer variasjon, noe som er positivt."

      Bullshit, i utgangspunkte er alle FPS spill veldig like, samme med RTS, inntrykk får du å klare noe eller å ikke klare noe. Du kan få fullt av forskjellige inntrykk av å klare forskjellige ting i forskjellige spill. WoW er stort, du får mange inntrykk av det. Dessuten så spiller de fleste som spiller WoW andre spill i tillegg.

      Face it. Du kritiserer ett spill du ikke kan noe serlig om. Det var en dårlig ide den førstegangen noen gjorde dette, det er det fortsatt.
      WAR is coming
      • 0
      • ES
      • ES
      FPS og RTS er veldig like?! For det første; nei, men uansett. Tror du at det kun finnes MMORPG, FPS og RTS, har du hørt om RPG, tredjepersonsspill...?

      Dessuten angriper jeg ikke ett spill her, jeg angriper alle MMORPG-spill.

      For å angripe deg som person... du spiller mye MMORPG og du er tydeligvis ødelagt. Det står på profilen din at foreldrene dine må tvinge deg til å gjøre, "jør" som du velger å skrive, leksene dine. Du er med andre ord ikke særlig, eller "serlig" som du velger å skrive, smart.

      'Face it'.
      "Always know if the juice is worth the squeeze."
      • 0
      Help har blitt avhengig av gamereactor. må være på Gr bare MÅ det!!
      Leafs Of Four It Some More.
      • 0
      Her er fem punkter du burde lese

      Nr. 1

      Les nå hva jeg skriver.
      Alle fps spill, som CS, BF og S.T.A.L.K.E.R. Ligner veldig på hverandre. Prinsippet er det samme du går rundt med våpen å skyter folk.

      Det samme angår RTS spill.

      (Jeg fatter ikke hvordan du klarte å missforstå det."I utgangspunkte er alle FPS spill veldig like, samme med RTS". Det er ett komma mellom like og samme.)

      Nr. 2

      Jeg spiller ikke så mye MMORPG, spiller også mange andre spill. Noe du antagelig vis ville sett hvis du hadde giddet å lese gjennom ALLE de spillene jeg har.

      Nr. 3

      Det å anntyde at en person du ikke kjenner er dum viser at du ikke er serlig smart. Jeg skriver til tider dialekt, noe som gjør at jeg bruker ord som "jør".

      Dessuten har jeg mange venner og er veldig sosial. Noe det ikke virker som om du er, siden du gidder å prøve å angripe meg som person. (Som igjenn er veldig barnslig).

      Nr. 5

      Jeg er ikke altid i humør til å sitte meg ned med lekser. Jeg kan mye fra før av og føler ikke behov for å sette meg ned med store briller og lese til jeg blir gal.


      Hvorfor må du prøve å gjør dette så personlig? Du har ikke peiling på hvem jeg er og jeg har ikke peiling på hvem du er. Du trenger ikke å oppføre deg som en 13 åring.
      WAR is coming
      • 0
      • ES
      • ES
      Hahahahaha.

      Her er mine svar. Les.

      1. Alle fps spill, som CS, BF og S.T.A.L.K.E.R. Ligner veldig på hverandre. Prinsippet er det samme du går rundt med våpen å skyter folk.

      Du går rundt med våpen og skyter folk, ja. De er like på det punktet... + at du ser fra en førsteperson synsvinkel. Det er derfor alle de tre spillene du nevner kalles FPS, fordi de har noen fellestrekk. Historie, mål og gameplay varier derimot sterkt. BF og CS er forresten onlinespill, så de har litt flere fellestrekk, som f.eks. at det er to lag mot hverandre og at begge lagene har ett eller flere mål.

      Jeg misforstod ikke det du sa. Jeg skjønte at du mente å sammenlikne innenfor sjangerne.

      2. Har lest gjennom dem. Er ikke så mange spill, sammenlikn med andre brukere her på siden, men fint at du har noe variert spillsmak da.

      3. Unnskyld at jeg kalte deg lite smart... Eller ikke. Innlegget ditt fikk meg ikke akkurat til å angre meg. Det at du nummerer argumentene dine er smart... men at du skriver "en", "to", "tre"... og dermed hopper over "fire"... og skriver "fem"...er litt snodig

      Dessuten... "jør". Det utalles helt likt som "gjør", så ikke kom med unnskyldninger om dialekt. Sku je ha skrevi på dialekt, så hadde det vørti sånn her ska jeg seia deij!

      Du angrep vel meg først... du skrev at jeg ikke hadde peiling på MMORPG... det har jeg. Og du sier at det var en dårlig idé av meg å skrive denne bloggen. Så ikke kall meg barnslig, min venn.

      Uansett, ikke begynn å grin elns. Dette er bare en diskusjon på internett. Ok?!

      4./ eller 5. om du vil. Oi. Du vet du ikke må bruke store briller selv om du gjør lekser?! Og du må ikke lese til du blir gal heller. Men neida... bare tuller jeg. Du er sikkert overintelligent, siden du kan så mye fra før.
      "Always know if the juice is worth the squeeze."
      • 0
      Kan ikke dere bare kutte ut !?! ES liker ikke MMORPG, men det gjør vi andre. La ham få ha sin mening for seg selv. Men ES, det er galt å si at folk er ødelagte, bare fordi at de støtter MMORPG. Da er liksom alle de over 10 millionene som noen gang har likt et MMORPG ødelagte?
      "Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
      • 0
      Du sier hele tiden at du kun skal "banke vett inn i skallen på noen personer" men for meg så sier kun tittelen på bloggen noe annet "Hold deg unna MMORPG!" Synes ikke du?

      Anyways, jeg har også spilt MMOs i rundt 3 år nå tenker jeg, men jeg er langt ifra avhengig føler aldri abstinenser når jeg ikke spiller. Og hvis det er et raid planlagt på ettermiddagen og en kamerat ringer så dropper jeg raidet seff. Alle jeg spiller med er slik så det tyder kanskje litt på at de fleste ikke er så avhengig som du skal ha det til?

      Og Suppe, du sier folk dør av røyking og av WoW, men de som dør "av wow" dør jo ikke direkte av wow ettersom det i det tilfellet jeg har hørt om var mangel på næring. Mens med Røyking så er det jo mere det som er direkte årsaken.
      PLUMBO - NORGES ORIGINALE AVLØPSÅPNER GJENNOM GENERASJONER
      • 0
      • ES
      • ES
      Gamezfan... Hei. Har svart på alt du sier... les lenger opp. Geez.

      Plumb0. Kult nick. Brukt det mellom øra?! Neida. Joda... men tittelen er jo som alle tittler... for å trekke oppmerksomhet. *gjesp* Er trøtt jeg. Men... jo. Egentlig greit å holde seg unna all MMORPG også. Taper ikke noe på det. Synes ikke du?

      Anyways, du har spilt spillet i 3 år nå, tenker du. Og... du er ikke avhengig... skjønner. Bra det da! Men dere avtaler raids... og dere alle er slik at hvis en ting oppstår, så er det å backe ut?! Det høres jævlig slitsomt ut. Dere kan holde avtaler selv om dere ikke er avhengig vel?

      Suppe... enig med ham. Samme om en dør direkte, eller indirekte vel, en dæver uansett. Tenk på det her... en tenkt situasjon... Sissel Arne skyter Knut Geir med en pistol, Sissel Arne dreper Knut Geir indirekte, mens pistolen dreper Knut Geir direkte. Hvem før skylden?! Pistolen eller Sissel Arne?! Sissel Arne havner i fengsel, mens pistolen blir solgt videre.

      God sommer.
      "Always know if the juice is worth the squeeze."
      • 0
      Mange argumenter som går på at man sparer så mye penger her. Hva bruker dere de sparte pengene på da? Dere spiller jo bare WoW anyway.

      Og litt selvmotsigende når noen av dere i neste innlegg skriver at dere har så variert spillsmak og spiller mange spill.

      Ok, dere sparer masse penger fordi dere ikke spiller noen andre spill en WoW, men så bruker dere alle de sparte pengene på å kjøpe masse spill igjen? Da blir det dyrere til sammen da.

      Ja, det er mye bedre å spille 20 forskjellige spill i løpet av ett år enn kun ett MMORPG. Man får mange flere inntrykk dersom man spiller kanskje ett par FPS, ett RPG, ett RTS og mange andre sjangre. Mange av disse spillene har også ofte en engasjerende story som virkelig kan berike deg. Ok, det er vel en bakgrunnsstory i WoW også, men de fleste gir vel faen i den mens de løper rundt og skriker: "Gief g0ld" Eller noe. Ikke lærer du noen god engelsk av det heller som i mange andre spill, bare masse skriveleifer. Spilte som sagt en del Runescape selv i 9. Engelsken min holdt på å bli ødelagt. Holdt på å skriv "u" i stedet for "you" ett par ganger på tentamen, gikk bra, men tenk om man har spilt 3 år.

      Det ødelegger deg også sosialt. Du mister muligheten din til å kommunisere skikkelig med omverdnen siden hvertfall WoW da, har så jævlig mange sære utrykk som andre har null sjangs til å forstå. Skjønte ikke en dritt da en jeg kjenner prata på at han hadde blit "ninjaet" eller noe. Var vistnok noe slik som at noen hadde stjålet av ham eller noe slikt (om jeg ikke husker feil). "Wtf!?!" er det typisk for en ninja å stjele? Trodde det var mer å drepe + beskytte landsbyer

      Det blir også sagt at det er som alle andre spill bare at det varer evig. Er jo forsovet sant det, men dette ser jeg på som noe veldig negativt. Som nevnt tidligere så mister du mange intrykk og for eks. story som noen spill har.

      Og som ES sier om over 1000t play time. Det er ekstremt! Hva har du fått ut av de 1000 timene? lvl 70 character og bra gear? Shit! Der imponerte du meg gitt! Ble også sagt at 15t i uka ikke er mye for en gjennomsnittsungdom, ikke nok med det, dette var kun for raids, 20-25t i uka vil jeg da tippe ikke er uvanlig. Uansett hvilke av disse tidene du velger som antall timer i uka til en gj.snt. wow spiller er det ekstremt! Første uka mi med FFX-2 hadde jeg vel 20t, den uka følte jeg ikke at jeg hadde gjort noe annet enn å spille det spillet (I tillegg til skole som jeg faktisk møtte opp på). Samme gjhelder Oblivion, var ikke første uka, men satt 15t med det en uke. Da hadde jeg kommet hjem fra skola, løpt ned på rommet mitt og spilt hele dagen (kun med middags og do pauser). Dette syntes jeg var en ekstrem mengde spilletid på en uke. Forskjellen derimot på meg og en gj.snts. WoW spiller er at jeg opplever dette en gang i blant når det kommer ett stor spill jeg virkelig har ventet på (Som MGS4 hvor jeg hadde 18t på to dager, det var en helt syk mengde...) Eller som bare fenget meg enormt (som Oblivion). Denne ekstreme spill mengden tror jeg også at jeg kun har opplevd i de tre tilfellene jeg har nevnt ovenfor nå.

      Er også helt enig i sammenligningen med røyk. Du kan leve ett langt godt liv selv om du røyker (ok, det tar livet av deg fortere, men). Men du er nødt til å røyke, på samme måte er man nødt til å spille.

      Spør en røyker om han/hun kunne slutte å røyke i morgen om han/hun ville. De vil garantert svare deg ja. Hvor mange røykere har du ikke møtt som sier nettopp det? De sier bare de ikke har lyst. Det samme gjelder WoW spillere. Veldig mange her sier de kunne sluttet i morgen, men de vil ikke. I rest my case.
      http://awesomeomtaler.blogspot.com/
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!