Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Alexander_M: Genialt XD

Gikk jo en WoW bølge over skolen en gang, men bare ca halvparten ble hva man kan kalle avhengige (altså begynne å droppe avtaler, trening, lekser osv.)

Ja MMORPG kan være farlig sånn sett ja, men det er jo mye bra med det også da, f.eks det er jo sosialt (spesielt hvis du spiller med venner og kjente), man lærer bra engelsk og man slipper å kjede seg

Har BTW slutta m den typen spill for lenge siden.
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Jeg er ikke så fan av MMO spill, liker mest RTS og Action. Har prøvd et MMO, SilkRoad, og det spilte jeg litt, lvl 17 så sluttet jeg. Ble for kjedelig å drepe montre og liker ikke quest. Et quest var feks: Drep 55 hvite tigre, 60 store tigre og 30 små tigre. Ble ganske ensformig og kjedelig etterhvert.
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
MMORPG har herpa en som gikk på skolen min. Han klarte omsider å stoppe å spille WoW for en tid tilbake, men fikk 2 måneder gratis av Blizzard, noe som gjorde han avhenging igjen...Frytkelig trist...

Synes MMORPG er kjempekjedelig. Det er veldig ensforming selve konseptet. Drepe noen, få XP, gå opp i level, samle ting....KJEDELIG!!! Det gror mose på meg av kjedsomhet
ALF GEIR?!!
  • 0
jeg siterer meg selv:

Quester, instancer, raids, PvP, oppdage steder osv. osv. Egentlig er det ganske likt alle andre spill, bare at man gjør det online på litt forskjelige måter, og med andre folk.
Sister you know me, Mother you made me, Lover what do you offer me, Father teach me, Brother protect, Lover what do you have for me? *Soil-pride*
  • 0
Har aldri likt MMORPG. Kommer aldri til å like det heller. Bra blogg btw.

Digger den South Park episoden du har på bildet.

''Start that song, Robby, start that song! We're going to the Roadhouse, not the bathroom!''
  • 0
MMORPG er ganske repeterende! Har nett sluttet med WoW! Begynte på igjen med AoC men er ikkje like intressert..
Er ganske lei av MMORPG! Er litt kjederlig med singelplayed spill noen ganger så driver fortsatt med spill som CoD 4..
TrylleTyggis med Kamelbiff smak :D
  • 0
Har spilt WoW i 2-3 uker, og synes det er morsomt. Når gratistiden min går ut, har jeg tenkt å ta en pause, jeg tar ikke sjansen på å bli avhengig. Har alltid synes det er kult(siden jeg prøvde det hos en venn), det eneste jeg ikke liker er månedsavgiften. Jeg sier: Spill MMORPG hvis du vil, men ta det i doser(hvis du ikke har avtalt raids langt ut i forveien), og ikke spill i flere år i strekk. Ta 1, 2 eller 3 måneder av gangen, og kos deg med andre spill. Det planlegger hvertfall jeg.
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Folk som lar wow ta over livet deres og som fortsatt ikke har greid å rive seg fra det(da snakker jeg ikke om random spilling av og til)irriterer meg. At de lar et(etter min mening)fattig spill ødelegge det sosiale ved livet deres er synd. Ikke kom å si at spilling over internett kan sammenlignes med sosial omgang med venner osv. Alt for mange gode skoleelever har gått over til å bli slappe folk som ikke en gang kommer på skolen 2 år etter release fordi de spiller wow.Tragiskt!

Ikke flame meg for mine meninger.
  • 0
Jeg er nok typen som blir lett avhenig av slike spill og derfor ligger jeg et godt stykke unna WoW. Har lenge værdt avhenig et MMORPG (Guild Wars), men heldigivs er det ett spill du blir lei av i lengden og man blir ikke sittende så lenge med det over lange perioder. I det siste har jeg egentlig blitt litt lei av den typen sjanger innen spill. Føler at det ikke er noen stor savn heler. Kan nok tenke meg at jeg setter meg ned med et slikt spill i framtiden, men ikke med det første


Siterer kneipen:
Folk som lar wow ta over livet deres og som fortsatt ikke har greid å rive seg fra det(da snakker jeg ikke om random spilling av og til)irriterer meg. At de lar et(etter min mening)fattig spill ødelegge det sosiale ved livet deres er synd. Ikke kom å si at spilling over internett kan sammenlignes med sosial omgang med venner osv. Alt for mange gode skoleelever har gått over til å bli slappe folk som ikke en gang kommer på skolen 2 år etter release fordi de spiller wow.Tragiskt!



Ikke flame meg for mine meninger.


Det er ikke noe annet å si om det at det er tragisk... Jeg blir fort avhenig av spill, men blir også lei i lengden og uansett hvor bra spillet er holder jeg avtalene mine
It's not about how hard you can hit, but about how much you can take and ceep on moving
  • 0
Har ikke lest igjennom alle postene, men må bare si at jeg blir forbauset over hvor mange som nevner ordet avhenging. Det har blitt gjort undersøkelser på dette(mye pga wow) om det faktisk er mulig og bli avhenging av et spill og svaret er nei. Det man gjør er å ta et valg, som gjerne kan være å spille et mmorpg 24/7. Man synes rett og slett den virtuelle verdenen er bedre enn virkeligheten, og derfor velger man å spille.

Joda, det er trist å høre om personer som har dødd pga world of warcraft(bla. jenten som døde pga for lite næring). Men med tanke på at det er 10 millioner brukere, er det selvsagt ekstreme tilfeller. Da synes jeg heller at oppstyret skulle vært rundt Manhunt. Der en person hogget ned bestevennen sin med øks. Og hvor mange spiller Manhunt?

Man kan sammenligne den nye mmorpg bølgen med tv. Da tven kom var det mye oppstyr rundt emnet, og om at folk ble avhengige. Det vil roe seg ned med tiden, men akkuratt nå er det nytt og spennende. Og når denne bølgen er over, kommer det selvsagt en ny.

Men til bloggeren. Selv om jeg er uenig med mye av det du sier, er det en bra blogg som skaper diskusjoner
  • 0
  • ES
  • ES
Kan du linke til kilder?! Til undersøkelsene dine?

Jeg har spilt Manhunt, vold skader da ikke. Tok ikke lang tid å runde heller.

Men, takk for komplimentet.
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Er en stund siden jeg leste om dette, så har dessverre ikke noen link til undersøkelsen(r). Men for å si det på en annen måte da, skip det jeg sa om undersøkelse og så sier jeg heller at det er min mening.

Med avhenging mener man noe man ikke klarer seg uten, f.eks kaffe. Uten kaffe føler en person seg kanskje uvel og har en kraftig hodepine. Psykiske "smerter". Men et spill har ikke denne muligheten. Joda, man har lyst å spille. Men man overlever uten, og man får ikke noen psykiske "smerter" hvis man ikke spiller.

Jeg gjentar som jeg sa tidligere, man tar et valg. Og man synes den virtuelle verdenen er bedre enn den virkelige.

Må legge til at det har vært flere hendelser angående Manhunt, og det er en grunn til at det er blitt bannet i blant annet England. http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/leicestershire/3936597.stm

Jeg kan si meg enig at man er hektet, men det å kalle det en avhengighet blir alt for overdrevet i mine øyne.
  • 0
  • ES
  • ES
Kommer jo helt an på hvordan en definerer ordet "avhengig". En er jo avhengig av mat og drikke for å overleve f.eks. Men, de fleste er jo også avhengig av bil... selvom de sannsynligvis kunne ha syklet til jobb/ skole, eller brukt tog/ buss. En får ingen psykiske smerter av det heller.

WoW (f.eks.) er jo en stor del av mange folks hverdag. De denne bloggen er rettet mot, de alvorlig avhengige (ja, jeg velger å bruke ordet), prioriterer WoW foran skole/ jobb, venner og familie. Om de velger den virtuelle verden foran den virkelige, fordi den virtuelle er bedre... er det jo noe galt. For å gjøre det må en rett og slett være litt
psyk. Da har spillet truffet en ganske hardt, og en har blitt avhengig av spillet, på en måte.

Flere tilfeller med Manhunt?! Jeg tviler. At noen psyko unger skylder på spillet i etterkant av voldelige handlinger er en slags siste utvei for å prøve og unngå harde straffer. Skyld på et spill, det er så lett. Heldigvis hjelper det lite, og barna får den straffen/ hjelpen de trenger.

Hektet...? Nei. Det er noe en blir på GTA, Skate, eller andre spill som bare er så digg å spille. WoW og andre MMORPG-spill kan også være herlig å spille, men når det blir avhengighet blir det mer sånn; "Åh... må skaffe nytt gear. MÅ gjøre det, MÅ raide det, må skaffe det, MÅ... MÅ!" Jeg kjenner folk som har vært avhengige. De sier det blir sånn at de må sitte oppe lenge, lenger enn de vil pga. raids. Klarer liksom ikke å legge fra seg spillet. Når det kommer ut utvidelsespakker må de få tak i nytt gear, gjøre de nye questene osv. De føler at de må. Selvfølgelig er det moro også, men det er et stress, overall. Stjeler mye tid.
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Jeg sier ikke at det er rett å velge den virtuelle verdenen over virkeligheten, men noen har det rett og slett bedre der og derfor velger de det.

Du snakker om de som prioriterer wow over den virkelige verden, men dette er ikke vanlig. Joda, alle kjenner en, som kjenner en, som kjenner en som er slik, men med det store antallet spillere er det selvsagt noen tilfeller. I tillegg tror jeg de fleste av disse tilfellene er overdrevet, at en person gjerne har sagt nei til fotballspilling en gang pågrunn av et raids. Så har det blitt fortalt videre, mye værre en det egentlig var.

Blir rart når du sier man ikke kan bli hektet på en mmorpg. Joda, det er mye å gjøre i wow. Men de fleste spiller for å ha det gøy, på lik linje med GTA, men det varer "evig". Grunnen til at folk "MÅ" raide er fordi de synes det er gøy, og grunnen til at de "MÅ" skaffe nytt gear er fordi de synes det er gøy. Det er det samme som å gjøre et oppdrag på GTA, bare at det er mer tidskrevende.

Folk som sitter lengre oppe pågrunn av raids. Vel, joda, det har jeg selv gjort. Men har du aldri sett ferdig en film på tv fordi det er "leggetid"? Den normale wow-spilleren raider ikke mer enn kanskje 2-3 ganger i uken, og i maks 4-5timer per gang. Da er man oppe i 15timer spilling i uken, noe som ikke er noe mye for dagens ungdom. På disse 15timene i uken får man fylt kravene om å MÅTTE raide og det å MÅTTE skaffe bedre gear.

Glemte å nevne det med Manhunt. Det er ikke barna som skyller på spillet, det er foreldrene som har merket at barna deres forandret oppførsel etter at de fikk spillet.

Lagt til 2008-06-07 13:36:
Må også legge til at det er en stor forskjell på avhengighet av mat og drikke, og avhengighet til et spill. Mat og drikke er nødvendig for menneskers overlevelse, et spill er ikke.
Det jeg snakker om er avhengighet til et produkt, dette skjer som oftest i form av et stoff, blant annet Nikotin, spill inneholder ikke dettel(eller, du vet jo aldri ).
  • 0
  • ES
  • ES
Men, som jeg har sagt så mange ganger, nå snakker jeg ikke om de NORMALE WoW-gamerne. Så det blir feil å diskutere dem...

Manhunt er et koselig spill. Det har 18 årsaldersgrense. Gir du en 14-åring en flaske med sprit og et skytevåpen vil han sikkert finne på mye faenskap... og skifte atferd... I størregrad enn med Manhunt. Jeg selv hadde ikke hatt noe problem med å latt yngre få spille Manhunt... det er jo ytterst få som er så ustabile så de lar spillet påvirke dem. Foreldrenes/ barnets/ vennenes feil, ikke Rockstar.
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Du snakker jo om at folk skal holde seg unna mmorpg pga det at de lar spillet gå over alt. Som er helt feil med tanke på at 99,8% av de som spiller mmorpg balanserer spillingen og virkeligheten.
  • 0
  • ES
  • ES
Jeg vil ikke støte noen av dere, jeg vil bare trampe litt vett inn i skallene på noen av dere. De av dere som bruker alt for mange timer på MMORPG-spill, de av dere som ikke bare spiller for moroskyld... de av dere som får fritiden ødelagt på grunn av MMORPG-spill...
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
det at man har lagt ned hundre vis av timer i ett spill betyr ikke nødvendig hvis att man er avhenig men att man har funnet det perfekte spillet. og hvis man har det perfekte spillet foran seg, ett spill som inneholder nøyatig det DU ønsker av ett spill, hvorfor skal du ikke kunne leggen ned masse hvis av timer i det spillet?

slik er det for meg, for 1 1/2 år siden fant jeg ett ORPG spill og det sa bare pang. alt stemte. det var for meg det perfekte spill. siden den gang har jeg lagt ned 1600+ timer i spillet men jeg vil ikke si att jeg er avhenging. jeg spiller et par timer hver dag hvis jeg har tid og lyst, og litt lenger i helgene hvis jeg ikke har noen andre sosiale planer.

det er kun hvis du ikke lenger bryr deg om og spise, jobbe/skole eller noe annent att du er avhenging og bør slutte men hvis du vet att du klarer og kontrolere deg, finnes det ingen grunn til att folk skal holde seg una mmo/orpg spill i det hele tatt.
"Lemmy is the only dude who can be a viking, a cowboy, a biker, a pirate, a bassist, a guitarist, and singer at the same time"
  • 0
Bra sagt EMPYREAN. Jeg hadde det slik med wow i 3 år, spillte et par timer dagen og litt ekstra mye i helgen om jeg ikke hadde noe annet å ta meg til. Det ble til en hobby som jeg satt i andre rekke, selvom jeg spilte mye.
  • 0
liker ikke MMORPG jeg
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
  • ES
  • ES
WoW-geeks... Når dere har spilt et spill så lenge, i flere år. Er en ikka da litt avhengig?! Uten spillet føles det litt tomt? Det må da gjøre det etter 3 år f.eks., Lukizor?!
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Herregud, ES. Folk vil spille MMORPG, og hva så?
Har aldri du prøvd deg på et spill du har spillt unaturlig mye? Jeg har tenkt litt siden det siste innlegget mitt, og kommet fram til at ja, man KAN bli spillavhengig, men at sjansen er lik null.
Det finnes WoW-nerder, men veldig få. Og du trenger ikke å bry deg!
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
  • ES
  • ES
Gamezfan... ikke begynn å grin...

"man KAN bli spillavhengig, men at sjansen er lik null." Haha. Flink du.
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Spiller bare WoW 24/7 og er fortsatt ikke avhengig
He attacked everything in life with a mix of extraordinary genius and naive incompetence, and it was often difficult to tell which was which.
  • 0
Hvis jeg har forstått det rett, så prøver ES å bringe litt vett inn i skallene til folk som ditcher alt annet i livet sitt for å kunne spille det samme spillet konstant. En person som isolerer seg fra utverdenen, har ingen menneskelig, sosial kontakt og begynner å tro at spillet er den ekte verden, det er de som bør skjerpe seg.

Men så er det jo sånn at enkelte vender seg til MMORPG'en for å slippe unna et rent helvette av et liv, noe som er helt forståelig.

Og ES, man kan ikke være avhengig, i ordets rette forstand, av et spill. Dersom man er avhengig av noe, vil det si at den tingen er livsviktig for at personen skal kunne overleve. Det finnes INGEN mennesker som dør dersom de forlater spillet. Det er umulig at et spill er livsviktig for noens overlevelse. Og det er det Lukizor sier lengre oppe i kommentarene.

Det går derimot an å velge å dedikere mange timer eller hele livet til et spill, men det er et personlig valg som alle har rett til å ta. Om noen synes spillet er døll, betyr det langt ifra, det betyr faktisk ikke i det hele tatt, at personen som velger å gi så mye tid av livet sitt spillet synes det samme som den som misliker spillet. Og det handler om interesser og peronlige, individuelle valg. Og det er noe ingen kan bestemme for andre.

Foresten, jeg synes bloggen er bra, du utrykker dine egne meninger, og det har du fullt lov til, hehe .
Square Enix.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!