Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ingen vits i å krangle, slike blogger kommer og går. ES visste at dette kom til å skje, men han skrev noe så klisjé likevell. Hvorfor? Fordi at han har lyst på kommentarer i bloggen sin, uansett hvilken blogg.
:D <3<3<3
  • 0
Siterer Ragev:
Siterer ES: Denne teksten var også skrevet på en provoserende måte, med vilje.

Hvis du skrivde teksten på en provorerende måte og at du gjorde det med vilje, HVA FAEN ER DET DU FORVENTER Å FÅ TILBAKE DA?!


Ro deg ned tre hakk nå da! Dette var ikke et angrep på deg eller noen andre som liker WoW og andre spill i samme sjanger.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg ser på mange at MMORPG kan bli ett slit selv om man ikke nødvendigvis er avhengig.

Man er kanskje med i en klan eller guild som det kanskje kalles i MMORPG? og får ett voldsomt press på å spille hver dag (eller nesten hver dag). Man må også hele tiden spille for å holde seg oppdatert med alt det nye som kommer.

Hatet selv månedsprisen til wow da det kom, det som hindret meg i å kjøpe det (fristet den gangen). Nå kunne jeg ikke vært mer takknemlig for månedsprisen! Den hindret meg fra å kjøpe spillet, og jeg kan ikke se for meg at jeg ennå skulle sittet og spilt masse wow (fra rundt release).

Ok, det er kanskje dyrere å spille variert, men skal det virkelig bare stå på penger?

WoW spillere har en tendens til å spille WoW og bare WoW. Jeg spiller selv en haug med forskjellige spill, jeg ser også på film og har de siste par årene også begynt å tilbringe en god del tid ute. Med WoW (eller annet MMORPG) hadde jeg bare hatt det spillet hele tiden...
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
  • KlM
  • KlM
MMORPG interiserer meg et sted i mellom rumpeballene.

Satt i to timer og spilte wow... zzzzzzzzzz.... Kan ikke skjønne at noen gidder å spille dette? Seriøst, ditt eneste mål er å nå level føkkings 70... og når du kommer deg dit... hva da?

- Løpe rundt, klikke på fienden, sitte og se på karakteren din monotomt slå på fienden, juble litt over xp'en du fikk. - Repeat x 5000

seriøst, det er her ordet fritidsproblemer kommer til nytte.

Jeg prøver å ha et åpent sinn om sjangere så jeg prøvde Newerending Nights hos en kompis... enda mer zzzzzzzzz. Akkurat identisk opplegg som i WoW...

Nei ass, gi meg heller et heftig FPS. Mange av FPS er monotome, ikke i næææææææææærheten så monotome som MMORPG.

Og månedspriser? seriøst tragisk. Har du betalt 549 kr for et spill så har du betalt for det. Krever de mer penger etter det skjønner man fort hvor lidenskapelige de som har laget spillet er ovenfor yrket sitt.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Husker jeg selv spilte litt Runescape i 9. klasse. Det var morro en stund, innrømmer det, men en dag streifet tanken meg. "Hvorfor gjør jeg dette?". Etter det tror jeg ikke jeg har rørt MMORPG igjen Med unntak av ett par innlogginger på Runescape for å ta en titt på spillet liksom.

Etter alt wow oppstyret som har vært jevnlig de siste årene har jeg bestemt meg for aldri å starte med MMORPG, vil aldri klare å komme igang, og skulle jeg mot formodning greie det så vil jeg miste livet mitt helt
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Wow er jo en ganske billig hobby, sammenlignet med mange andre hobbyer. Koster vel litt over 1000kr i året. Og til h*n som sa at fps spill ikke er like bra så sier jeg: smak og behag, kommer ann på hva folk liker. Noen liker å springe rundt som hodeløse høns å slå ned utallige monstre, andre liker adrenalinfylt action.

Har selv spilt wow i litt over 1 år så jeg vet hva jeg snakker om. Synes aldri spillet har vært kjempebra så det må ha vært avhengighet som har drevet meg. Spilte ikke en gang sammen med IRL kompiser og det sier litt. Men nå har jeg sluttet med wow og ser nå hvor mye tid jeg har brukt på wow. Har forresten ca 1400 timer med wow på xfire
På en annen side så har jeg vel også over 1000 timer med fps spill og synes egentlig ikke at det var bedre anvendt tid. Det var morsomt der og da og det er det som gjelder. Som sagt så er det smak og behag.

Kjøpte for en stund siden age of conan (måtte jo prøve det). Etter å ha kommet til level 14 så tenkte jeg at jeg gidder faen ikke begynne på en ny mmorpg. Altfor tidkrevende, altfor mye ansvar i forhold til guild osv. Har mer lyst på ett spill jeg kan spille akkurat når jeg vil, og kan avslutte akkurat når jeg vil. Men for all del, hvis man har tid og interesse for det så skjønner jeg det.
Hardware: Antec P182 | Q6600@3,2GHz | 8800GTS 640MB @613/1419/850 | Abit IP35 PRO| 2x2gb Mushkin pc8000 1000mhz | Mist 600W | 2TB diskplass | ViewSonic VX922 19"
  • 0
  • ES
  • ES
"ES visste at dette kom til å skje, men han skrev noe så klisjé likevell. Hvorfor? Fordi at han har lyst på kommentarer i bloggen sin, uansett hvilken blogg." - Joeminator, du er på jordet. Jeg skrev denne bloggen fordi jeg hadde lyst. Skal jeg skrive en blogg som får mange kommentarer kan jeg bare skrive om homofile, graviditet eller liknende... Eller om noe som toucher det egoistiske, som Daniels blogg. Uansett, er det galt at en blogg får mange kommentarer? Det må jo bety at folk bryr seg om temaet.

Det er jo veldig mange forskjellige meninger her, og ja. Jeg fikk den reaksjonen jeg ventet. De som spiller mye WoW ville selvfølgelig reagere med sinne... og ikke skjønne at jeg bare snakket om de som var avhengige fra før, og at dette var en slags advarsel mot å spille MMORPG-spill, generelt. For faren for en salgs avhengighet er stor. Uansett... ikke begynn å grin da folkens.

Men... veldig mange her som sier mye klokt. Takk.
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Stage 1: denial.
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Uansett hvor lite dere liker det så tror jeg at han har et poeng.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Takk for en god blogg ES og ikke minst mange spreke kommentarer!

Selv har jeg vært med på betatester av både WoW og AOC, men fant fort ut at dette ville ta mye tid fra meg. Derfor valgte jeg ikke å fortsette. Men all honnør til de som spiller MMORPG-spill.

Ellers synes jeg Mikrobølgeovn skriver et godt innlegg og siterer; Har mer lyst på ett spill jeg kan spille akkurat når jeg vil, og kan avslutte akkurat når jeg vil. Men for all del, hvis man har tid og interesse for det så skjønner jeg det. Kunne ikke ha sagt det bedre selv.

Som dere sikkert vet spiller jeg mye Battlefield 2142 og har vel i manges øyne blitt veldig avhengig. Man kan vel nærmest sammenligne det å spille WoW eller AOC som å spille Battlefield 2142. Man bar MÅ spille det...

Men igjen jeg synes dette var en meget bra blogg ES over et viktig tema i vår spillverden
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Haha dette er ganske latterlig. Bra skrevet og alt, men det meste du sier er ganske... feil. Jeg har ikke tenkt til å forsvare MMO's engang for visse folk ser kun det de vil se som i dette tilfekket er alle de tilfellene i nyhetene om en og annen svak sinnet person er totalt avhengig og spiller 24/7. Og dermed ser alle slik. Det er over 10 milioner mennesker som spiller WoW. Det er tja kanskje et par hundre kjente slike tilfeller så ja det sier sitt.

Som du sikkert skjønner spiller jeg selv MMO's ikke så mye nå lenger logger egentlig kun på for raids et par ganger i uka fra 19.30 og litt utover(BT btw, causual raiding ftw:p), men jeg er på ingen måte avhengig. Jeg kan nok innrømme at jeg har nok vært litt avhengig gjennom årene, men det er kun i korte perioder hvor lite annet har skjedd i tilegg.

Og at de som spiller MMO's ikke spiller andre spill? Latterlig, selv har jeg både 360 og DS og spiller en god del på de også, mer enn wow nå for tiden.
PLUMBO - NORGES ORIGINALE AVLØPSÅPNER GJENNOM GENERASJONER
  • 0
  • ES
  • ES
Takk, Bernt Erik. Det du sier er klokt.

Plumbo... jeg sa ikke at alle er slik, skjønn det. Men... du sier selv at du har vært litt avhengig. Det holder for meg.

"Det er over 10 milioner mennesker som spiller WoW. Det er tja kanskje et par hundre kjente slike tilfeller så ja det sier sitt."

Et par hundre tilfeller? Hva slags kilder bruker du? Hvis du bare tipper, kan jeg også tippe. Jeg tipper det er flere. Noen har dødd pga. WoW, men det finnes nok tusenvis av eksempler på folk som har brukt alt for mye tid på WoW... pga. avhengighet.

Som Daniel sier... Fase 1: Benektelse.
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
enig med nesten alt ES sier.. MMO spill is baad!
  • 0
Er rimelig enig i denne bloggen. En av kompisene mine er opptatt 5 dager i uka fordi guilden hans skal raide. Det er ille.

Sjøl har jeg aldri spillt MMO og det av to grunner:

- 1: Har ikke råd
- 2: Har andre ting å bruke tiden på.

Spiller heller online på Xbox. Liker konsoll bedre.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Er rimelig enig i denne bloggen. En av kompisene mine er opptatt 5 dager i uka fordi guilden hans skal raide. Det er ille.

Sjøl har jeg aldri spillt MMO og det av to grunner:

- 1: Har ikke råd
- 2: Har andre ting å bruke tiden på.

Spiller heller online på Xbox. Liker konsoll bedre.


Enig enig enig..

Mine kompiser som før var stort sett alltid med oss og ute å spilte fotball eller whatever startet med wow nå ser jeg dem kanskje 2-3 ganger i måneden for nå spiller de AoC eller wow og har ikke tid til å være ute... men jeg fikk begge til å slutte med wow nå er det bare aoc igjen
  • 0
For det første mente jeg slike tilfeller som blir stilt dårlig i media og det av de værste tilfellene som de som slutter skole/jobb helt kun for spillet og sitter låst inne i kjelleren og spiller absolutt hele dagen, og det er ikke SÅ mange av de

Jaja 100- tallet var bare et tall tatt fra nowhere, men uansett tusen (+)(-) er heller ikke mye. la oss se 1000/10000000 = 0.0001 = 0.01% som har virkelige problemer i wow.

Og

men det finnes nok tusenvis av eksempler på folk som har brukt alt for mye tid på WoW... pga. avhengighet.

Som Daniel sier... Fase 1: Benektelse.


Har du i det hele tatt lest det jeg skrev? Hvor benektet jeg hva?

Og hva er galt i å bruke tid på noe man virkelig liker å gjøre? det er en hobby akkurat som alle andre spill.

Og hva er definisjon på avhengighet? Jeg gidder ikke slå det opp selv eller no, men hvis jeg tenker Wow i forhold til røyking så er det jo totalt forskjellig, hvis du tenker på det som samme type avhengighet så er det virkelig få som er avhengige.. Meh dårlig skrivd, men er trøtt så sliter litt med å uttrykke meg akkurat nå :p

Og av alle de jeg har spilt sammen med i guilder og alt har jeg aldri opplevd ekstreme tilfeller, folk logger på når de vil og spiller så lenge de vil, de logger av for å spille andre spill når de selv føler for det.
PLUMBO - NORGES ORIGINALE AVLØPSÅPNER GJENNOM GENERASJONER
  • 0
Ja, hvorfor skal det være så kjipt å være avhengig av noe da? I den stunden man sitter å glor på
"spille-skjermen", plager man jo ingen..
Det finnes jo verre ting her i verden...
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
MMORPG er vel tidfordriv akkurat som andre spill? At folk ikke klarer å kontrollere så mye de spiller får være dems problem. Det finnes jo folk som er avhengig av konsoll spill, men det hører vi ingenting om(?).
Noen av dere snakker om at det er meningsløst å spille f.eks. WoW. Du tar feil. Hvis du liker et spill så spiller du det fordi du synes det er gøy der og da.
Har selv vært en aktiv MMORPG spiller, vært med i mange betaer og spilt mange spill. Jeg kan vel ikke si at det var mere bortkastet tid enn den tiden jeg brukte på xboxen min, eller alle de andre utenfor MMO sjangeren?
Underneath the arcade, details collide.
  • 0
Hmmm, men hvorfor lar dere ikke de som liker MMORPG bare like det? Jeg liker ikke fps men jeg gidder ikke lage en blogg om hvor mye jeg hater det fordet.
Sister you know me, Mother you made me, Lover what do you offer me, Father teach me, Brother protect, Lover what do you have for me? *Soil-pride*
  • 0
  • ES
  • ES
Kanskje du burde gjøre det, Putemannen? Det kan bli en blogg det er verdt å lese.
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Do'h, men jeg liker ikke plage folk, dessuten har jeg ikke prøvd meg på blogger før så den kommer neppe til og bli bra.
Sister you know me, Mother you made me, Lover what do you offer me, Father teach me, Brother protect, Lover what do you have for me? *Soil-pride*
  • 0
Jeg harer MMORPG! Det er nesten altid det samme, drepe, få ny armor, drepe, få nye våpen, drepe, gå opp i level, BORING!!!
I was frozen, today!
  • 0
Det er faktisk folk som liker det kris, det er ikke BARE det... Quester, instancer, raids, PvP, oppdage steder osv. osv. Egentlig er det ganske likt alle andre spill, bare at man gjør det online på litt forskjelige måter, og med andre folk.
Sister you know me, Mother you made me, Lover what do you offer me, Father teach me, Brother protect, Lover what do you have for me? *Soil-pride*
  • 0
  • ES
  • ES
Hei kyo

Enig i det du sier. MMORPG kan funke... det som er det verste er at det krever mer tid enn ferdigheter.

Solo er best

Jeg liker ikke folk.
Jeg liker ikke det de gjør.
Jeg liker ikke det de er.
Jeg liker ikke det de sier.
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!