Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

  • ES
  • ES
Tittelen på denne bloggen er ganske provoserende, det vet jeg. Dette er et spillforum, og folk her elsker spill... mange her elsker MMORPG-spill. Jeg vil ikke støte noen av dere, jeg vil bare trampe litt vett inn i skallene på noen av dere. De av dere som bruker alt for mange timer på MMORPG-spill, de av dere som ikke bare spiller for moroskyld... de av dere som får fritiden ødelagt på grunn av MMORPG-spill... Her snakker jeg spesielt om World of Warcraft. Men, egentlig MMORPG-spill generelt. De er avhengighetsskapende.

Age of Conan. Den nye folkesykdommen. Faen ta. Folk holder seg til WoW, noen går fra WoW til AoC, noen spiller til og med begge deler, noen av de som ikke fikk kastet seg på MMORPG-bølgen kaster seg på her. Det er et sterkt syn. Jeg gråter... litt. Innvendig selvfølgelig, sjelen gråter. Hvorfor? Fordi jeg er jævlig sympatisk. Det er jo ikke jeg som kaster meg inn i et psykisk smertehelvete. Ja, det er et spill, jeg vet det. Men, du vet så godt som meg hvor skakkjørt du blir av det. Du vet det så inderlig godt.

Jeg har sett mange, i utgangspunktet gode, folk falle. Som fluer. En etter en. Karakterene faller og småfeite blir de. Det er egentlig ikke det verste. Det verste må være at de stakkars barna, og de stakkars voksne, blir ødelagt innvendig også. De blir aldri seg selv, maken til psykisk påkjenning skal en lete lenge etter... Jeg har sett utallige WoW-nerder sitte å snakke om utstyr, klaner og oppdrag. For en utenforstående som meg selv høres det ut som vedkommende har falt ned en trapp, funnet et skjult univers... et ganske tragisk univers. Et univers som krever utallige timer for å bli god, et univers som krever mer tålmodighet og spilletid, enn ferdigheter. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Skal jeg le? Jeg spiller jo ikke selv? Ja, tro meg. Jeg ler. Gråte? Nei, bare litt... innvendig.

Målet med denne bloggen er å spare unge og ellers sarte- og lettpåvirkelige sjeler for denne påkjenningen. Denne... harde og tunge påkjenningen som bare de ytterst få greier å beherske. Ikke spill MMORPG, hold deg unna. Gjør meg den tjenesten, gjør deg selv den tjenesten. Hold deg unna MMORPG-spill!
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Har ikke tid til å lese denne bloggen nå, guilden min skal raide.
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
Jaha, alle som spiller wow og andre MMO spiller er altsa feite og svake mennesker ifølge deg?
Det gjør meg så mektig irritert når det kommer folk som ikke engang har spilt et MMO spill og disser det og oss som spiller.
Det er så utrolig få mennesker som blir avhengige av de millionene som spiller. Og de som da har problemer med det ødelegger for alle oss andre og dere som ikke spiller trur at vi andre er like svake.
Ingen av de jeg har spilt med har vært feite eller svake.
"Å å å en ting til, de burde ikke la rassene få nye klasser, for da blir ikke rassene like spesiele lengre." - Simidude
  • 0
Drugs are bad, mkay...
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
  • TWF
  • TWF
hvis du spiller mmorpg har du garantert møtt andre spillere som er feit avhengie svette griser! seff er ikke alle sånn, men noen er lettpåvirkeige og blir avhengige og bruker all fritid på det pisset(min mening). penger koster det og men bare alle som begynner er klar over at det er avhengihetsdannenda så er det greit. skulle nesten vært en sånn lapp på spillene som det er på røyk og snus
  • 0
Sersjant Drittsekk:
Hahahahah!!

Ragev:
Er også enig med deg. Jeg har selv spillet WoW i et par år og jeg er ikke avhengig i det hele tatt.
:D <3<3<3
  • 0
Var en Runescape periode på skolen min før var med i den en liten stund før jeg sluttet, tok all min tid! Etter det ble jeg gal av alle som snakket om utstyr og alt det der. Det var helt sykt, de satt fra etter skolen til sent på kvelden! Glad jeg sluttet! det har gjort livet mitt bedre! Nå holder jeg meg til "vanlig" gaming på xbox
So long suckersssssss.........
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
Kjøpte AoC på releasedagen, og har spilt det ca. 6 timer til sammen. Så jeg tviler på at ALLE blir avhengige.

Likevel: bra blogg.
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0
Jeg er så lei ''Alle blir avhengige'' praten.
Noen blir avhengige, andre ikke. Det varier fra person til person
Musikk > Film > Spill
  • 0
liker ikke helt problemstillingen din.. alle skal holde seg unna MMO fordi noen blir avhengig.. selv liker jeg å spille MMO til en viss grad og spiller age of conan i gjenomsnitt 30 min til 1 time daglig. De aller aller fleste som spiller MMO blir ikke avhengige, det er ikke i det heletatt bevist at det er mulig å bli avhengig, men uansett om det er mulig blir 99,999999% ikke avhengige av MMO

og si at ingen skal spille MMO fordi noen blir avhengig er som å si at ingen skal drikke Øl eller vin fordi noen blir avhengig.
This is a private conversation between me and the world
  • 0
PotBS er bra da!
BF2....
  • 0
Pute Monsteret: Det du sier er så sant!
"Å å å en ting til, de burde ikke la rassene få nye klasser, for da blir ikke rassene like spesiele lengre." - Simidude
  • 0
Synes det er helt greit å la folk spille det, men hvis det går ut over jobb/skole, så har man ett problem.
  • 0
  • ES
  • ES
Jeg siterer meg selv, dette er spesielt rettet mot Ragev... "Jeg vil ikke støte noen av dere, jeg vil bare trampe litt vett inn i skallene på noen av dere. De av dere som bruker alt for mange timer på MMORPG-spill, de av dere som ikke bare spiller for moroskyld... de av dere som får fritiden ødelagt på grunn av MMORPG-spill..."

Så altså, dette er ikke rettet mot alle som spiller MMORPG-spill. Men det er faktisk en stor prosent som blir avhengig. Det er ikke å skyve under teppet. Denne teksten var også skrevet på en provoserende måte, med vilje. Det ser ut det funker fett med provoserende tekster.

JEG SIER IKKE AT ALLE BLIR AVHENGIGE! (les hele teksten, idioter)
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Crack er ikke bra.

World of WarCrack!
1337 er ut, 1227 er inn! http://1227.com/
  • 0
Litt voldsom blogg spør du meg, og jeg ser heller ikke heelt meningen. Det er mye annet som får folk skakkjørt her i verden, ikke bare MMO.

Selv spilte jeg WoW casual et par år, og gamer nå AoC casual. Jeg har kjæreste, masse venner og mange fritidsaktiviteter å fylle tiden min med. Dessuten er det fryktelig mye av og på.

Godt skrevet da, det skal du ha
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Jeg liker ikke MMORPG selv, men forstår at folk gjør det. Har spilt litt av det selv. Jeg er av prinsipp i mot betaling i form av en avgift etter at du har kjøpt spillet, og dette er mye av det. Samtidig liker jeg ikke spill som varer evig.

Ragev: Jeg skjønner jo at dette provoserer litt, men samtidig mener jo ikke ES det sånn som du fremstiller det. Det er jo bare å lese bloggen i sin helhet. Ord for ord - det står jo faktisk ikke noe av det du sier!

Og du må jo innrømme at du spiller litt mye selv vel?
Det gjør jeg også i perioder (snakker om min Total War-avhengighet for en tid tilbake )
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer ES: Denne teksten var også skrevet på en provoserende måte, med vilje.

Hvis du skrivde teksten på en provorerende måte og at du gjorde det med vilje, HVA FAEN ER DET DU FORVENTER Å FÅ TILBAKE DA?!

"Å å å en ting til, de burde ikke la rassene få nye klasser, for da blir ikke rassene like spesiele lengre." - Simidude
  • 0
  • ES
  • ES
Ragev... se hva Suppeelsker skrev (bra skrevet).
Så klapp for deg selv, Ragev.

Og ja, jeg tåler kritikk og sinte meldinger, men hold deg til saken, og les hva jeg skriver.

"Denne debatten tapte du så det sang".

Og du... Joeminator... "Er også enig med deg. Jeg har selv spillet WoW i et par år og jeg er ikke avhengig i det hele tatt."

Du har spilt WoW i et PAR ÅR, og er ikke avhengig?! Haha. Du har spilt et spill i to år. Noen kan sikkert spille det helt greit, Braxboy gjør visstnok det, men kom igjen.
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Har aldri spilt et Mmorpg spill.
men kom igjen da

Dette er litt FOR negativt.

Den eneste måten man kan kaste bort fritiden sin på er å drive med ting man ikke har lyst til å gjøre.
  • 0
Ja! Selvfølgeli!! Jeg har gamet WoW hver dag 24/7 i to år!!! OMFgf!
:D <3<3<3
  • 0
Jeg spillte wow i omtrent to år, og jeg var 100% avhengig(ble ikke feit da, jeg er den typen som aldri blir feit uansett hvor mye jeg spiser ) men nå som jeg spiller aoc er det mye lettere og ta pauser, jeg aner ikke hvorfor, men aoc er et spill man egentlig har lyst til og spille sjukt mye, men man tar uansett mange flere pauser. jeg tok ikke pauser i det hele tatt når jeg spilte wow, jeg tok sjelden kveldsmat i det hele tatt.

fett bilde foresten, husker den episoden som om det var i går (hehe "fett" og cartman XD )
Sister you know me, Mother you made me, Lover what do you offer me, Father teach me, Brother protect, Lover what do you have for me? *Soil-pride*
  • 0
Oh... Jeg er avhengig av GR, jeg.. Pytt pytt...
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Å be folk som spiller/vil begynne å spille MMORPG er det samme som å be folk som spiller spill som CoD4 og Halo 3 online 24/7 om å ikke gjøre det.
Ok, la oss si at du kjøper WoW, du betaler 80,- i måneden, hva er gale? Jeg spiller AoC, etter jeg begynte har lysten på nye spill sunket, hvorfor? Kan nesten ikke svare på det, kansje det er fordi du har et spill som varer og ikke du blir ferdig med på 1-3 dager.
Men la oss si at du snur ryggen til WoW og går bort mot Xbox 360 hyllen, du tar CoD4 i hånden blar opp 499-549,- og du går glad og fornøyd ut.
Neste uke sitter du i sofaen og er lei av CoD4, såklart kan du spille online, men koman et fps online spill har ikke like stor sjarm som AoC f.eks.
Så du går opp av sofaen og kjøper deg Halo 3 enda 499,-, du er nå oppe i over 1000,-
2-4 ukers moro kostet deg 1000,-
La oss si at du verken kjøper WoW eller noen andre spill, men du kjøper AoC, 299-449,- du går hjem åjjjj, en måned gratis, jippi. Du spiller en måned og er kommet opp noen level, noen venner av deg har også begynt å spille det nå Du blar opp rundt en 100. lapp og får en måned til med moro i en stor verden.

Du bestemmer selv spill konsoll spill til 500,- stykk som gir deg rundt 2 ukers moro, eller kjøp et MMORPG og betall 399,- og få en måneds moro, etter det betaler du alt fra 80-100 ,- for ena en måned moro.

Det jeg mener er at når du spiller et MMORPG får du mest sannsynlig en følelse av at du ikke har så lyst på flere nye spill
Age of Conan Collector's Edition FTW.
  • 0
Nerf bloggen plx, den er OP uten BT gear!
Merker selv at jeg er litt avhengig av WoW, men hvorfor er det så galt? Det er ikke verre enn å se på TV eller en film og det tar ikke opp mer tid. Greit at det finnes noen folk som spiller 120 timer i uka, men disse utgjør ikke mange prosent sammenlagt. Det blir som å forby leker fordi noen unger få en allergisk reaksjon.

BTW: Fra og med nå er LOTR farlig! Alle som har sett filmene mer enn èn gang er avhengige. Kan til og med hende at man leser bøkene... syke mennesker!
Blå...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!