Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Carl Thomas klager ofte over mine gammelmannstakter: gamlismusikken min, de hjemmestrikka tøflene mine, kofta jeg pleier å ta på når det er kaldt, og dropsene mine (Fylte Kamfer og Dronningen av Danmark seff). Og selvsagt mine tirader om alt som er galt i samfunnet, i god gamlingstil.

En av tingene som er galt i samfunnet er at ungdom i dag ikke har lært seg å prate i telefonen. Akkurat nå, for noen minutter siden, ringte telefonen på kontoret. Jeg tar den og sier, "Hei, det er Jon Cato", og en ung stemme sier "Er dere et trykkeri?".

*BUZZ* FEIL!

Når du ringer til noen, så presenterer du deg og sier hva du vil, det er jeg som er høflig og bruker min tid til å besvare ditt anrop, så det minste jeg forventer er at den som ringer forteller meg hvem vedkommende er og hva vedkommende ønsker! Den som ringte til meg for få minutter siden skulle sagt dette:

"Hei, jeg heter Arne Lamo og ringer i forbindelse med et elevprosjekt der vi skal trykke en reklameplakat. Driver dere med trykkerivirksomhet?"

Det er vel ikke så veldig vanskelig å forstå? Det handler bare om høflighet! Slik samtalen forløp nå svarte jeg "Nei" og vedkommende sa "OK" og la på.

Jeg kan faktisk huske da jeg var barn på slutten av 70-tallet når vi fikk fasttelefon i huset vårt. Den grå klumpen med dreieskive. Da fikk vi opplæring av våre foreldre i hvordan vi skulle svare på telefonen og hvordan vi skulle presentere oss når vi ringte til andre.

Nei, ungdommen nå til dags! Jeg må roe nervene med et kamferdrops, tror jeg!
/Jon Cato Lorentzen, sjefredaktør
  • 0
Selv bruker jeg å svare høflig til alle som ringer til meg, med untak telefon selgere og andre telefon virus.

Men det går an på hva de har å tilby selvsagt.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Haha, den ekte generasjonen MANNJFOLK!

Telefonen har vel blitt infisert av Phjortiz slang, men tenk på dette: Hvem er det mest plagsomt å bli oppringt av? Selgere. Telefonselgere. Hvem er hyggeligst i åpningsfrasen via telefon? Selgere. Telefonselgere.

Jaja, Kampferdrops FTW ^^,
Square Enix.
  • 0
''Da fikk vi opplæring av våre foreldre i hvordan vi skulle svare på telefonen og hvordan vi skulle presentere oss når vi ringte til andre.''
Aha! DER har vi problemet!
DERE (forrige generasjon) lærer ikke oss det som skal, slik som deres foreldre gjorde... Mhm... SLIK er det... Akuratt som mannen i huset her sier: Ungdommen gjør bare akuratt det de for beskjed om, og ikke noe ekstra, slik som vi LÆRTE når vi var små... MEN faen, VI lærer ikke dette uten at dere gjør en innsats for å lære oss det ;)
Heh... bare mine få kroner ;)
  • 0
Enig i det med telefonen. Jeg presenterer meg alltid.
Det er dog en viss generasjon som må ta litt av skylden.. De som har oppdratt oss
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
  • Los
  • Los
Kamfer og Kongen av Danmark er jo nydelig! Og hejmme strikkede tøffler er deilig

Ble en stund kalt gammel dame av alle vennene mine fordi jeg alltid hadde kamfer i "vesken" min( har en bag i stedet for sekk på skolen, og de elsker å kalle den veske).

Jeg har også havnet i en gjeng hvor frakk om vinteren er trenden. I tillegg er hat eller six-pence(rett skrevet?) et must. Og det har endt med flere sammeligniger som ungdom ville tatt tungt til seg, som: "Nå ser du akkurat ut som oldefaren din på sine yngre dager"

Er selv sånn halv flink i telefonhøfelighet. Men jeg legger aldri på uten et hade og prasanterer meg altid(om det er ukjente jeg prater med).
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Presenter deg eller få pisk.

En tommelfingerregel fra husstander lander rundt før i tiden.
"To all of those who like parmesan cheese. WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU!? CAN'T YOU SMELL IT!?" ~The Umbilical Brothers~
  • 0
Presenterer meg KUN om det er noen jeg ikke vet hvem er som ringer. Ellers så sier jeg hei. De må da vite at det er meg de ringer.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Når det står skjult nummer sier jeg bare hei. Jeg driter i telfonselgere, når de ringer legger jeg på eller kødder med dem. Jeg sier ellers alltid "Hallo, det er Aleksander"
20LEGEND (Proud member of NATDAB)
  • 0
Å! Ingenting jeg hater mer enn det uttryket du bruker i overskrifta...Men du har et poeng..Rett skal være rett!
Livet er en seksuelt overført sykdom med 100 % dødelighet
  • 0
Presenterer meg alltid når jeg ringer, men ikke når det er venner som tar den
:temurof i rutangis
  • 0
Ikke dra alle under en kam nå da
Noen ungdommer er sånn, og noen gamle er faktisk også sånn. Når jeg står bak kassen på hagesenteret å jeg sier HEI! Så er det noen som ikke sier en dritt. Gamle nå til dags! (det handler bare gamle folk på hagesenteret)
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Siterer tarkan:
(det handler bare gamle folk på hagesenteret)

Sa du noe om å ikke generalisere? Det er helt sikkert ikke utelukkende eldre som handler der.

Lagt til 2008-05-29 13:30:
Jeg er enig i at min generasjon er alt for lite høfflige.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Enig i at det er for lite høflighet blant ungdommen nå til dags. Skulle selv ønske jeg levde på 50 tallet.. Da hadde folk stil!
  • 0
"Sa du noe om å ikke generalisere? "
Seriøst, det er bare gamle som handler der
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Jeg tror jeg svarer høflig i telefonen og sånt.

Er ganske enig med deg Jon Cato. Ungdommen nå til dags. De har ikke manerer, de kan ikke hilse i telefon, de kan ikke høre på bra musikk (de fleste hører på techno ).
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
jeg presenterer meg i telefonen
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
mehh eneste gangen jeg presenterer meg i tlf er til seriøse firmaer eller venner, ikke noe annet.

selv om det er ukjent nr som ringer gidder jeg ikke og presentere meg da jeg regner med att navnet mitt sto like i nærheten av der de fant tlf nr mitt.
"Lemmy is the only dude who can be a viking, a cowboy, a biker, a pirate, a bassist, a guitarist, and singer at the same time"
  • 0
Jeg presenter meg alltid i telefonen. Så bare for de at du opplevde noen enkelte ungdommer som ikke presenterte seg betyr ikke det at alle gjør sånn.

Huff. Voksne i dag, skaper kriger og global oppvarming, mens vi barn må rydde opp etter dere. Tusen takk for den fine planeten vi får etter dere...
  • 0
Pesenterer meg alltid når jeg ikke vet hvem som ringer. Men når jeg ser at en kompiss ringer på mobilen svarer jeg "Yo"

Pleier å si at det er jeg som ringer (navnet mitt) Og spørr etter det og det... Pleier aldri å spørre om jeg har kommet rett
So long suckersssssss.........
  • 0
Jeg presenterer meg rolig og høflig. Sier først hvem jeg er, og deretter hva jeg vil.

Er det kompiser som ringer blir det mer en løs tone.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
  • Missing Avatar
  • vegz
Siterer Los:
"Nå ser du akkurat ut som oldefaren din på sine yngre dager"


Det er hvertfall bedre enn å se ut som oldefaren din på hans eldre dager.

Men ellers er jeg enig med Jon Cato! Ungdommen i dag, fysjamæi!
Trodde også det var normalt å presentere seg på telefonen. Jeg gidder hvertfall ikke prate med noen jeg ikke vet hvem er.
  • 0
presenterer meg alltid skikkelig fort, sånn at folk må spørre om de er kommet til meg etter at jeg sa hva jeg het. det verste jeg vet er når folk sier hei jørgen når jeg ringer til dem, vanskelig å starte en samtale uten å presentere seg først
"I get a kick out of being an outsider constantly. It allows me to be creative. I don't like anything in the mainstream and they don't like me."
  • 0
  • KlM
  • KlM
Voksne nå til dags, tar alle under samme kam og glemmer fort.

Det finnes riktig nok jævlig frekke snørrunger nåtildags, men ikke kom her å si at de ikke fantes tilbake i din ungdomstid heller. Disse snørrungene vil til slutt vokse opp og bli anstendige mennesker de også.

høfflighet kan gå og legge seg. Toppen av unødvendig, så lenge man snakker med en hyggelig tone bryr jeg meg lite om etikett*

(*ikke mobb om dette ordet er skrevet feil)
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Her har du et annet dilemma:

Da jeg var ung (i den mest ukule ungdoms-tidsperioden ever, eurotrash delen av 90 tallet), var det allmen kjennskap til det å reise seg foran eldre og gravide, samt hjelpe dem som hadde vogn eller rullestol til og på bussen. Dette var helt normal folkeskikk. Ikke noe ekstraordinært. I dag, når jeg gikk gravid, og når jeg nå har vogn, blir jeg uglesett, forbannet og fullstendig gjennomsiktig når jeg skal på en buss. Kidsa på 15, med tyggis og svære pannebånd, ser på meg som om jeg er bærer av hepatitt B, og skal helst samtidig sende noen hattanker gjennom den mer og mer trykkende lufta mellom oss. What the hell? Ble ikke du og trillet i vogn og bært i en mage, din fjortissfaen? Nei, for all del, ta hele baksetet dere to, så dere kan skravle om hvem som humpa hvem på rommet til Geir i helga....Jeg er bare i veien for dere, som er universets sentrum...og stakkars gamle, ustødige damer som klynger seg til armlenet, så de ikke faller om....nei de bør jo bare legge seg å dø...................

*frustrert og oppgitt*

Og ja...jeg forstår din frustrasjon..
-->>ToTaL AnArChY iS uPoN uS<<--
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!