Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Forrige uke ble jeg ringt opp av en gammel klassevenninne som lurte på om jeg var interessert i å holde et foredrag om spill. For i bøkene på skolen har elevene noe om spill og hva var vel mer naturlig enn å kontakte en som har holdt på med spill i en mannsalder tenkte lærerne på Grong Videregående Skole i Nord-Trøndelag.

Jeg var beæret om å bli spurt om noe slikt. Jeg elsker jo jobben jeg gjør og samtidig å tjene penger. Klart det er en attraktiv jobb for andre også. Men jeg skal ikke bare reklamere for jobben min i Gamereactor. Målet mitt er å fortelle litt om spillhistorien og hvordan den har utviklet seg til i dag. I tillegg tenkte jeg skulle snakke litt om hvordan et spill blir utviklet, fra start til slutt og her har Funcom og Art Plant vært veldig snille å sendt meg en del opplysninger samt en del artworks, skjermiser m.m. fra selve utviklingen av Funcoms Age of Conan og Art Plants Kaptein Sabeltann og grusomme Gabriels forbannelse. De har også sendt meg en del informasjoner om hvor mye resurser spillprosjektene har krevd og dette er noe jeg skal forkynne for elevene som skal høre på meg.

Jeg skal også ha med en haug med Gamereactor-blader slik at jeg får reklamert for oss i håp om å få inn flere Gamereactor-disipler. På slutten av foredraget skal jeg kjøre en konkurranse hvor de mest oppmerksomme kan vinne seg et par premier. Dette er noe jeg selvsagt sier i starten av foredraget, slik at så mange som mulig kanskje følger med i det jeg sier.

I følge min tidligere klassevenninne kommer det en del elever for å høre på meg. Jeg skal ærlig innrømme at jeg gleder meg stort, men jeg er også litt nervøs for at foredraget kanskje blir kjedelig, så jeg har brukt litt tid de siste kveldene å lagd noen powerpoint-presentasjoner. Jeg ser frem til å snakke om spillenes utvikling og selvsagt reklamere stort om Gamereactor!

Forresten, er det noe dere kjære lesere ville ha tatt med i et foredrag. Kanskje vil ditt forslag bli tatt med og selvsagt til ære for deg? Har dere hatt foredrag om spill og i så fall hvordan gikk det?

I den røde sirkelen ser dere skolen - kom ikke så veldig godt frem da...

PS! Har selv godt på Grong Videregående Skole og likte meg svært godt der!
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Kom til Rosenvilde i Bærum etter du har holdt foredrag på Grong
Du kunne kanskje hatt med en 360 ellerno og spilt samtidig som du forklarer?
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Takk for innbydelsen tarkan

Det er nok ikke utenkelg at det blir flere foredrag i fremtiden Temaet er jo midt i blinken i dag
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Et perfekt foredrag for alle som går på Medier og Kommunikasjon på Levanger Videregående
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Rosenvilde er også medier og kommunikasjon
Er det noen som går på M&K som har om spill?
Det har ikke vi
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Ikke vi heller.
Men tror kanskje vi skal ha noe som ligner i 3. året.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Du kan snakke litt om forandringene i spill.
I was frozen, today!
  • 0
hehe - godt forslag K_R_I_S Har allerede lagd en powerpoint med det temaet og fått tak i de aller første skjermisene fra de første spillene
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Det blir sikkert et bra foredrag. Skulle ønske du kunne komme til skolen vår også, men det blir vel kanskje litt langt å dra

Lykke til med foredraget da
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Jeg skal gå media neste år (hint hint), hvor kult ville det ikke vært om du kom dit og holdt en presentasjon om spill?

Vel du får ha lykke til med presentasjonen da Bernt!
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Lykke til Bernt Erik.

Håper det blir noen flere Gamereactor-tilhengere
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
For hvilke klasser skal du prate for?? Håper du stikker innom IKT-servicefag ;)
Hardware: Antec P182 | Q6600@3,2GHz | 8800GTS 640MB @613/1419/850 | Abit IP35 PRO| 2x2gb Mushkin pc8000 1000mhz | Mist 600W | 2TB diskplass | ViewSonic VX922 19"
  • 0
Gratulerer Bernt, og lykke til!

Skal be rektor vurdere noe liknende her på skolen Men ikke foredrag av deg tror jeg.. Med mindre du er glad i å reise langt innlands!

Lagt til 2008-05-26 15:28:
For hvis du er det, skal jeg anbefale deg!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Olala, veldig stilig. Sikkert hyggelig å bli oppringt av en klassevennine som trenger dine kunnskaper for undervisningen sin !
Tviler på at det blir kjedelig, men slik jeg opplever det er mange bilder på PowerPoint presentasjoner det beste, og skriv heller ned alt du vil si på et ark, ikke alltid like morsomt å høre det som står på PPen bli lest opp høyt! Bare i tilfelle du vil ha noen små råd .

Elleeers...Lykke til!
Square Enix.
  • 0
Som Zechez sa. For all del ikke les rett av sjermen
20LEGEND (Proud member of NATDAB)
  • 0
  • KlM
  • KlM
Dette hadde aldri skjedd i USA, det er garantert.

Konge, Bernt
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
Veldig flott. Håper du drar på turné og kommer innom Kongsberg

Du må ta med litt RTS, siden det er en viktig sjanger. De fleste har vel spilt litt AoE eller WarCraft opp gjennom barndommen? Jeg tror du er rett mann for jobben, Bernt
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Lykke til Bernt. Det blir nok suksess
¨Get out of the way! I got a lan party to go to.
  • 0
Kuult Stå på, men pass på å ikke ha for mye PP

Gjerne ta med 360 og vis eksempler osv. jeg ville ikke hatt problemer hvis du bare snakket, men det er alltid noen som synes snakk er kjedelig...
The best way to predict your future is to create it.
  • 0
  • ES
  • ES
Det høres morsomt ut, og du er vel mannen for jobben. Dette blir bra vettu. Siden det er på en vidregående skole vil de fleste elevene ha en del erfaring og kunnskap om spill, men jeg er sikker på at du vet mer, og kan holde et godt, morsomt og informativt foredrag. De fleste er også interessert i spill.

Lykke til
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Komme til St. Olav?
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Kult! Står om spill i vårt pensum også, men vi fikk ikke ha noe om det
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
  • ES
  • ES
jon_melon; samme her. Hele 2-3 sider i norskboka. Lattelig.

"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
Siterer jon_melon:
Kult! Står om spill i vårt pensum også, men vi fikk ikke ha noe om det


Så jævlig urettferdig det er ja
Vi har renessanse, barokk og opplysningstid, men spill, nei det har vi ikke tid til
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!