Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Oooo, skjult Kommunisme blant MGP showet? Høres egentlig vanvittig sansynelig ut, ettersom MGP er ganske...Kommunistisk...Scary shait...
Square Enix.
  • 0
sovereign, Zechez!

Wootness er desverre ikke et ord. Vent, det ble jo akkurat et! Og jeg tviler egentlig på at jeg skal se til neste år. Så i år fordi jeg mente at Maria ville hevde seg blant de beste, noe hun gjorde. Men på grunn av den kamerat-stemmingen i øst-europa vant vi desverre ikke
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Æsj, Wootness burde vært et ord. Samt Pwn. Synes egentlig de kunne passet fint inn i ordboka...W har så få ord, må få fylt opp bokstaven !

Tror jeg sluttet å se MGP for to år siden, synes fortsatt det er et ganske skummelt programm. Mye sykt ute å går der, som WigWamm..
Hadde likevel vært konge å ha Norge på første en gang iblant ^^.!

Synes det er rart at ingen voksne personer ser at stemmene er basert på beliggenheten til landene...
Square Enix.
  • 0
Seriøst å mange komentarer denne bloggen har fått, dette er nesten blitt chatten for kvelden.

Jeg dropper MGP fra nå av. Det gjorde jeg forsåvidt i år også. Det som er gøy er når stemmene blir lest opp.
20LEGEND (Proud member of NATDAB)
  • 0
MGP har i lang tid nå vært preget av å være ett kostymeball med mer fokus på en hel masse effekter og show på scenen enn selve fremføringen av sangen og sangen i seg selv. Selv liker jeg en god blanding av dette, men ser oftere at scene-showet tar helt av og overskygger artistene (kanskje en grunn til det) men Norge var i år ett godt eksempel på at det trenger ikke være overdrevent med fyrverkeri på scenen for å fange publikum. Maria har en fantastisk stemme ogburde være stolt av en 5.plass, med sin klassiske og stilfulle opptreden som skilte seg meget positivt ut i dette karnevalet av et tv-program.

Fikk bare med meg klippene av de forskjellige sangene og opptredene og selvsagt resultatene.
  • 0
Det var noen skikkelig merkelige innslag i år. Blant annet Bosnia som hang opp klær under forestillingen, han som åpnet med å spille på en leke og Frankrikes bidrag var vel heller merkelig.
Synes som dere at naboland stemmer alt for mye på hverandre. Eneste grunnen til at så mange øst-europeiske land kom på topp.

Jeg mener at Maria var klart best og fortjente å vinne. Sangen hennes var uten tvil en av de mest fengende. (går å nynner på den enda. )

Det som moret meg litt i år er at Sverige ga Norge flere poeng enn vi ga dem til en forandring. Vanligvis gir vi jo dem tolv poeng og får null tilbake.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Oi, her var det en del kritikk mot MGM. Selv er jeg faktisk glad i hele arrangementet, synes det er skikkelig kult. En ypperlig måte for Europas stater til å møtes i vennlig kappestrid. Selvfølgelig er det kanskje en del ting som kan ordnet opp i ... menmen, smak og behag.

Syntes Hellas (Secret Combination) var bedre enn Russland jeg, faktisk. Jeg bryr meg ikke så mye om sjangeren eller teksten i en sang hvis den fenger meg. Den russiske sangen (Believe) fenget meg ikke, og engelsken til han fyren var .. tålelig bra.

Ukrainas bidrag (Shady Lady) likt jeg ganske godt, spesielt begynnelsen. Frankrikes bidrag (Divine) var rett og slett elendig, det han fyren drev med kan knapt kalles synging etter min mening.

Min favoritt var uten tvil Sveriges bidrag (Hero) av den enkle grunn at sangen slo an hos meg, likte rytmen og måten artisten sang på. Ble også ganske glad i den norske (Hold on, be strong), spesielt fordi de ikke tydde til en masse fyrverkeri og slikt, men i stedet tok noe mer klassisk. Det armenske bidraget (Qele Qele) var ikke så verst den heller, selv om den var litt vel repeterende.

Andre bidrag jeg likte var Finland og Danmark

Men når alt kommer til alt, en flott utgave av Eurovision Song Contest, og en masse honnør til Maria Haukaas Storeng og Mira Craig for en flott sang og en respektabel 5. plass (Norge nådde ikke engang finalen i fjorårets MGM).
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
som du sier: MGP = en stor vits.

Jeg kan bare ikke skjønne det jeg. Vi norske hadde en ganske bra sang (selv om jeg ikke hører på softpop), så jeg kan ikke skjønne at disse wannabe bobbysocks ( ) faktisk vant.

btw så husker jeg ikke hva hellas sitt bidrag var
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Jeg så så vidt på avstemningen, men that's it. Hadde andre planer for kvelden og det var å kose oss med babyen
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Takk for mange flotte innlegg!

Michae2109: Ja, det er morsomt å høre på sangene og sånn. Mye bra der, men også veldig mye dårlig! Personlig synes jeg Hellas' sang var dårlig, repeterende og lite fengende, mens Russland sin var helt ok. Av topp fem synes jeg Norge hadde den desidert beste sangen, og jeg tror at mange er enig. Derfor synes jeg det er litt synd at nesten alle landene i gamle Sovjet ga Russland 12 poeng o.l. Og det er jo en katastrofe at f.eks Sverige og Danmark kom såpass langt nede på lista. De var jo råflinke. Så jeg mister liksom litt lysten til å se på programmet.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer Jack the Lack of Crack:
Serr, Levaiathan. Jeg delte europa opp i vest- og øst-europa i denne bloggen, så Norge gikk naturligvis under vest-europa. Ikke vær så pirkete


Nå var det ikke deg jeg snakka om, de sa vest-Europa på Tv også. Grunnen til at jeg sa det er at geografisk sett så er jo ikke Norge en del av vest-Europa, og det er alltid moro å være kverrulant.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Okei. Jeg beklager
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Ja, så litt, det er bare tullball. Jeg er ingen fan av Maria Haukaas Storeng, men jeg syns Norge var ganske flinke i år. Alle de andre var bare helt...utålelige!
  • 0
mitt forslag: del eurovision i to, ein del i vest og ein i aust...så slepp me alle aust-europeiske land som berre stemmer på kvarandre
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
torleif:
Jeg tror ikke europa har lyst på enda et sovietisk skille.
:D <3<3<3
  • 0
Det ville blitt katastofalt!
20LEGEND (Proud member of NATDAB)
  • 0
Så på MGP i går. Varm mye kødd som gikk, spessielt bosnia sin, tyskland bomma jo helt på tonen men digga spania sin, var veldig fengende også likte jeg finland, norge, frankrike, united kingdom, croatia og latvia 3 av dem var fordi de var litt sånn humoristiske, men kan ikke skjønne at uk fikk sisteplassen , mente dessverre ikke at norge fortjente en 1. plass i år. Ville faktisk at finland skulle vinne, var så fet sang
Du blir ikke noe penere av å være deg selv...
  • 0
torleif: Nå heter det faktisk Eurovision Sing Contest, og det er vel meningen at hele Europa skal være med

Ikke glem at vi skandinavere også bare stemmer på våre naboer, hvilke land tror du fikk mest poeng av oss, og hvilke land ga oss mest poeng

I og med at Norge kom så høyt som en femteplass, kan det tolkes som at vi Maria var så god at selv folk utenfor Skandinavia likte sangen godt. Det ble delt ut mange syvere i vår retning.
"People who count their chickens before they are hatched act very wisely because chickens run about so absurdly that it's impossible to count them accurately."
  • 0
mhm, mgp jr er også no skit, den søteste vinner johoo.


F.eks. malin fikk en 1. plass med en drittsang bare fordi hun er "søt"

jeg husker ikke hva man kaller europakonkurransen for barn, men malin fikk en tredjeplass der og den "søteste" vant

tror det var for 2 år siden, husker ikke etternavnet til malin
  • 0
  • Trym
  • Trym
Kammeraderi kalles det, og det er det det handler om. Drit i musikken, den suger uansett, dette handler om ÆRE!
Upassende.
  • 0
UK er det alltid morsomt med
dei kjem alltid på ein av dei siste plassane, men er direkte kvalifisert, så dei lærer aldri

Siterer michae2109:
torleif: Nå heter det faktisk Eurovision Sing Contest, og det er vel meningen at hele Europa skal være med


heile europa kan fortsatt vere med, berre at med deler det i to

Siterer Joeminator:
torleif:
Jeg tror ikke europa har lyst på enda et sovietisk skille.


hehe . Uansett er eg lei av at aust europa skal vinne kvart bidige år. Det kjem dei nok til å gjere dei neste 10 åra også. Dei høgaste poenge gir dei berre til naboane, og dei gode landa har ikkje sjanse til å vinne

Siterer michae2109:
Ikke glem at vi skandinavere også bare stemmer på våre naboer, hvilke land tror du fikk mest poeng av oss, og hvilke land ga oss mest poeng


me er uansett ikkje så fæle som jugoslavia landene og diverse andre land rundt russland
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
UK er det alltid morsomt med
dei kjem alltid på ein av dei siste plassane, men er direkte kvalifisert, så dei lærer aldri

torleif: Nå heter det faktisk Eurovision Sing Contest, og det er vel meningen at hele Europa skal være med

heile europa kan fortsatt vere med, berre at med deler det i to

torleif:
Jeg tror ikke europa har lyst på enda et sovietisk skille.

hehe . Uansett er eg lei av at aust europa skal vinne kvart bidige år. Det kjem dei nok til å gjere dei neste 10 åra også. Dei høgaste poenge gir dei berre til naboane, og dei gode landa har ikkje sjanse til å vinne

Ikke glem at vi skandinavere også bare stemmer på våre naboer, hvilke land tror du fikk mest poeng av oss, og hvilke land ga oss mest poeng

me er uansett ikkje så fæle som jugoslavia landene og diverse andre land rundt russland



DER SA(SKREV) DU DET
  • 0
Klarer ikke se på MGP.. Vet ikke hvorfor!
Også er det virkerlig ikke min musikksmak det går i heller
TrylleTyggis med Kamelbiff smak :D
  • 0
Veit. Det er heller ikke helt min smak. Det er derfor jeg som regel bare ser på poengutdelinga (noe jeg heller ikke gjør så ofte ), men i år så jeg de fleste sangene.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Uff, hater det showet. Drittshow med drittmusikk
Hva ville verden ha vært uten god musikk?
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!