Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nå begynner heldigvis verden å roe seg ned etter en litt slitsom periode hvor jeg har måttet sake både tid til spilling og GR. Men nå er jeg forhåpentligvis tilbake om det ikke skulle dukke opp flere sykemeldinger på jobb som gjør at vi blir underbemannet igjen...da risikerer jeg at jeg må jobbe minst like mye om ikke mer enn jeg allerede har gjordt denne måneden. Men nok om det.

Min altfor WOW-avhengige kompis har nettopp blitt ranet på WOW. Og dette er jo sinnsyke greier. Fyren har jo noen år med WOW-spilling og han har en del avatarer med en del utstyr som man nesten kunne ha drept for.

Og da han skulle ta sin daglige dose med WOW oppdaget han til sin store gru at avataren var naken. Faktisk var ALLE avatarene nakne. I tillegg var Guilden han var med i blitt ranet. Hele Guildbanken var tom og så vidt jeg forsto var det snakk om nesten 100 000 gull som bare forsvant over natten. Og dette er MYE penger, 500 gull er jo nesten 1000 norske kroner så dette svei skikkelig.

Kompisen min tok jo kontakt med Blizzard i hui og hast og her fikk han vite hva som har skjedd:
Takket være MSN og hotmail som tydligvis er rimelige usikkre elementer i denne verden har de klart å komme seg fram til passordene til WOW. Alt fyren har av slikt lå lagret på hotmailadressen hans og gjett om tyvene har mesket seg. Han har nå brukt ca 14 dager på å endre passord og fjernet personlige data fra hotmailen sin og dette vil jeg nå anbefale alle som bruker denne tjenesten til også å gjøre. Hotmail og MSN er åpne porter for de som vil finne og misbruke informasjon. Blizzard ser veldig alvorlig på hendelsen og har satt folka sine på saken. Det som er litt spesielt her er jo at disse tyvene er på jakt etter WOW-brukere. Så folkens: Vær på vakt og vær smart!

Den gode nyheten oppi alt dette er at fyren nå har sluttet å spille WOW. Han hadde jo begynt å kjede seg og dette var jo så innmari kjipt at han la ned spillet. Og så kom jo AoC og dette blir antagelig hans neste "dop". Men som han sier: Fra og med nå lagrer han ingen passord på "åpne" sider. Han har lært og han håper at det ikke dukker opp lignende problemer på AoC.

Håper dere synes infoen er til hjelp. Ha ellers ei trivelig helg!
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Bra skrevet, og den har også et emne som gjelder mange spillere. Bra jobba!
:D <3<3<3
  • 0
Takker

Håper det ikke har skjedd med noen her på GR
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
SKITT!!! Samme greia skjedde med en i klassen min!! Han fikk erstattet utstyret av blizzard da
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Huff...det er skikkelig skummelt synes jeg. Tenk om du har passord til andre ting enn til WOW lagret da...Og så surt når du mister flere års hard arbeid på et blunk!
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
kva meiner dokke med lagra?. Sånn at ein har lagra det manuelt, eller lagrar det seg automatisk?

Lagt til 2008-05-23 21:16:
på msn altså;)
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
MSN er jo tilkoblet hotmail om jeg ikke tar feil. Og har du ei mappe der med passord og brukernavn lagret kan hvem som helst finne de. I allefall slik jeg forsto kompisen min. Og man får jo mail med profilen sin fra de fleste steder man er på. CD-ON, GameReactor etc. Tenk om noen tar over krypinnet ditt!

Har selv fjernet alt slikt fra hotmailadressa mi i kveld. Skal ikke bli lurt,selv om jeg tviler på at de er intressert i min avatar.
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Tusen takk for nok en meget god blogg Lykkedragen

Det er nok en del WoW-spillere rundt omkring som sikkert hadde sluppet noen tapre tårer om "WoW-kontoen" sin hadde blitt tappet ja - så igjen takk for advarselen
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Har skjedd med meg og. Hvis dere husker tråden jeg lagde forrige sommer om at jeg mista MSN kontoen min. Vel, WoW accounten min gikk med i samme slengen, fikk den tilbake men alt var borte. Tok det som et tegn fra gudene om at jeg burde slutte med WoW!
Underneath the arcade, details collide.
  • 0
Det er med andre ord et ganske så utbredd fenomen dette. Slemme mennesker. Det verste er vel at de tjener penger på andres slit med å selge utstyret igjen.
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
har ikke skjedd med meg, men en kompis av meg ble også ranet, det var fordi en kompis av han var blitt hacked og så prøvde han den andre sin acount og så ble han også robbet :p ikke så ille siden han så å si var ferdig med wow, men litt surt likevel
Bygones
  • 0
Øh...hvor vanlig er dette? Skjer det på daglig basis eller?
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Det er desverre vanligere enn folk skal tro ja, men d som skjedde med kompisen din tror jeg var rimelig ekstremt på den måten. Vanligvis benytter de seg av trojansk hest (viruset).
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Uff. Det hørtes rimelig kjedelig å miste så mye penger, men ble det jammen meg en god slutt.

(dette er jo rene historien jo ^^)
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Lånet jo accounten til en kompis på LAN, 3 dager senere blir den hacket og ALT gearet forsvinner Fikk heldigvis oppklart det med han at det ikke var meg! Er virkerlig ikke personen til å kunne gjøre noe sånt...
Han fikk jo tilbake alt etter noen dager, så det gikk bra
TrylleTyggis med Kamelbiff smak :D
  • 0
Jeg virker kanskje litt dum nå, men hvordan fjerner man personlig data fra hotmailen?

Og ja, det er skumle saker! Han skal være glad det ikke var real life, men på en måte ble han jo rammet på ekte. Hvis han har spilt et par år, har han jo mistet masse ekte penger! Synd at det finnes slike duster!

God blogg, og takk for advarselen!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Man bør ikke oppbevare mail med brukernavn og passord på hotmail.Disse bør du slette om du har noen.
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Siterer Lykkedragen:
Man bør ikke oppbevare mail med brukernavn og passord på hotmail.Disse bør du slette om du har noen.


Du bør ikke oppevera noe digitalt på noen pc! Hvis det er noe viktig du ikke vil miste, for det gjør du hvis du blir et offer for feil person.
"Now, my Mamma always told me that miracles happen every day. Some people don't think so, but they do."
  • 0
Selvsagt,men man er jo ikke trygg i huset sitt heller.Man bør ikke ha vinduer eller dører.Aller helst bør man grave ned huset.
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Det her er surt ja, men for meg ser det mest ut som han har selv gitt fra seg passord og brukernavn til noen og de har logget inn og gjort alt dette. For hvis man blir hacket skjer dette av Trojaner som registrerer din info og dermed går direkte inn på wow-europe og endrer passordet så du ikke lenger kan logge inn i det hele tatt. Så flytter de ikke bare over Gull og items osv. De bruker din account til å spre såkalte "keyloggers" utover det ofesielle WoW forumet.

Så det jeg finner merkelig er at det forsvant over natta og at han selv kunne logge inn dagen etter.
PLUMBO - NORGES ORIGINALE AVLØPSÅPNER GJENNOM GENERASJONER
  • 0
Vel, det var det han fortalte meg da. Etter han kontakta Blizzard kom han seg ikke inn lengre. Skulle visst få alt nytt tror jeg. Men fyren har bestemt seg for å spille AoC istedenfor nå.
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
Gmail FTW!
1337 er ut, 1227 er inn! http://1227.com/
  • 0
  • Solx
  • Solx
Hørte om en i Kina eller no sånt som drepte kameraten fordi han ikke leverte tilbake et sverd eller no sånt Håper ikke jeg blir sånn...
Men her er det nok snakk om Hacking på account... skjer altfor ofte.
L. Do you know Death Gods love Apples?
  • 0
  • Ine
  • Ine
SYKT kjipt! D:
Riddle me this
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!