Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Tilbake i Liberty City. Tommy Vercetti's mors hus er redusert til en ruin, dassen i "central park" er den samme og flyplassen har flyttet seg fra vestsiden til østsiden av byen...

Jeg er ca halvveis i spillet og tenkte jeg skulle kommentere min forrige blogg. Jeg var ikke udelt positiv da, og det er fortsatt ikke.

GTAIV er et kongespill, men Rockstar kan så mye bedre.

En av de største feilene er å legge handlingen til Liberty City, og så forandre byen så utrolig mye - nesten uansett hvor jeg kjører så er det helt nytt - ikke noe er ved det gamle. Bare se på kartet under og sammenlign med kartet som følger med.

Lydbilde er bra, grafikken slående og historien grei, men det er flere ting som trekker ned:

* Våpen - Det er en mye mindre variasjon av våpen nå enn tidligere. Hvor er kubeinet og golfkøllene? Et vell av slagvåpen har tidligere vært tilgjengelig, nå kan jeg velge mellom balltre og kniv? Ikke bra nok. Er heller ikke fornøyd med våpenutvalget på de øvrige kategoriene så langt.
* Klær - Rockstar har valgt å integrere klær som et modifiserbart element. All ære for det - men her er jobben heller halvgjort. Det er kun fire klesbutikker i byen - hvorav to har de samme klærne. Dette er ikke bra nok. De har selv valgt å integrere dette, og burde gitt oss langt flere valgmuligheter.
* Safehouses - her får man et safehouse i ny og ne, men det er ikke som før. Noe av moroa tidligere har vært å spare opp penger og jakte ned safehouses man kunne kjøpe... Hvis dette er prisen å betale for autosave, så vil jeg gjerne ha bort autosave.
* Penger - Hva er det egentlig meningen at jeg skal gjøre med disse pengene? Jeg er halvveis i spillet og har fortsatt ikke funnet noen store utgiftsposter. Jeg kan ikke kjøpe hideouts, det er lite klær man kan kjøpe, jeg kan (så langt) ikke investere i bedrifter som i tidligere spill. Motivasjonen for å tjene penger blir litt borte. Det er begrenset hvor mye penger jeg kan bruke på horer, stripping, mat, våpen og...og... ja det var egentlig det man kan bruke penger på.(så langt)
* Radio - Hva har skjedd med radioen? Jeg vil ikke at radioen skal være realistisk! Realistisk radio spiller bare crap music og har dårlige talkshows. Jeg savner kanalene med puddelrock og 80-talls-synth. Jeg vil ha tilbake operakanalen min og old-school rapen!
* Mobiltelefon - Fin feature å ha med. Tilgjengelig overalt - men for et slit med venner! De skal jo alltid ha deg med på saker og ting. Jeg rekker jo ikke å gjøre et halvt oppdrag uten at Roman, Brucie eller en eller annen kjerring vil ha meg med ut. Ofte er jeg så langt unna at jeg uansett ikke har sjansen til å hente dem i tide. Hva skjer lissom?!?!?
* Kartet - Som innledningsvis nevnt, kartet gjenspeiler jo ikke den originale liberty city på mer enn et par små punkter. Kall heller byen noe annet da vel.

Ble det mye syting? Well, get over it! Dette er en blogg og jeg skriver om det som passer meg ;) Jeg har trolig mer å klage på, men dette var det jeg kom på i farten. Jeg gidder ikke nevne alt som er riktig - for det blir for langt.

GTAIV imponerer og skuffer på samme tid. Det er veldig bra, men har en del mangler og feil som gjør at GTA-følelsen kom mye senere enn vanlig, og ikke er like sterk som den pleier.

Har du noen gode svar på noen av punktene så kom gjerne med dem- jeg håper jo at ting blir (enda) bedre etterhvert....
@chubbyviking
  • 0
Hehe, faktisk bare en ting jeg er enig med deg i, og det er at det er litt lite klær
(er det ingen klessbutikker i Alderney?)
Kan også være et slit med venner, men jeg gidder bare å ringe til to stykker, så da er det ikke så ille...

Ellers er jeg uenig med deg Hehe, jeg elsker radioen, og synes R* har gjort en strålende jobb på de aller, aller fleste punkter
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Hver sin lyst. Det er som sagt et veldig bra spill, men disse punktene kunne vært bedre. Musikk er jo veldig personlig - men synes ikke de har vært flinke nok denne gangen.

Har du funnet noe mer å bruke penger på?
@chubbyviking
  • 0
Er helt enig med at vennene er irriterende til tider og jeg syns det er noe tull det der med å ta de med på byen. Masete folk.

Liberty city er ikke lik i GTA 1 og 3 heller...

Ellers savner jeg personlig en save funksjon midt i oppdrag. Enkelte av oppdragene som er delt i flere deler er irriterende å måtte spille om igjen og om igjen.
  • 0
Jeg er enig i deg i nesten alle punktene!

Vennesystemet blir slitsomt etter en stund! De blir jo humørsyke med en gang

Angående penger: Kan du ikke kjøpe biler for opp til 130 000 $? Eller er det bare reklame uten at det går an kanskje?

Det hadde vært gøy med flere klesbutikker, safehouses og slagvåpen ja!

Uansett: Det er et fantastisk spill som fortjener en svak 10/10 synes jeg. God historie, grafikk, fysikk osv. Deilig spill, men hvis Rockstar hører på "kritikken" så kan de lage et "11/10"-spill neste gang
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg har ikke funnet noe mer å bruke penger på nei...Det som Thebutcher sier er i mine øyne det eneste virkelig negative med spillet, at det ikke er checkpoints i oppdragene
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Nope, det er ingenting å bruke penger på... De har tatt bort alt som heter business, og det er ikke mulig å kjøpe biler eller hus... Kun reklame på tv som ikke betyr noenting.

Hadde vært fint med checkpoints ja... Også savner jeg fallskjermen fra San Andreas.

Mangelen på motorsager, samuraisverd, frisyrer, tatoveringer, klær, biler og mye annet, som for meg er en vitkig del av denne typen spill gjør at jeg faktisk ikke vil gi dette spillet mer enn 8/10...
Det er et nydelig spill, og implementerer de dette i en patch, eller i GTAV så vil jeg trolig gi 10/10
@chubbyviking
  • 0
Siterer jon_melon:
Jeg har ikke funnet noe mer å bruke penger på nei...Det som Thebutcher sier er i mine øyne det eneste virkelig negative med spillet, at det ikke er checkpoints i oppdragene


Enig. Det trekker det veldig ned! Det er irriterende å kjøre over halve byen osv. om og om igjen!

Drakenbourgh: Jeg savner også fallskjerm og alle de tingene du nevnte. Katana FTW! Synd at du ikke kan kjøpe biler

En god måte å bruke penger på er å kjøpe granater hos våpenhandleren da. 1000 $ per stk.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Sant, sant. Bruker nok litt mer penger der når bazookaen blir tilgjengelig
@chubbyviking
  • 0
Siterer Drakenbourgh:
Sant, sant. Bruker nok litt mer penger der når bazookaen blir tilgjengelig


Det regner jeg også med. Gleder meg til å sjekke ut den også. Hadde vært kjempefett hvis du kunne bestemme hvor mye penger du skulle gi til tiggere og gatemusikanter! Da kunne du gitt 30 000 $ eller noe og så hadde det vært fett hvis fyren klikka mentalt av lykke
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Hehe, ikke sant

I det hele tatt så savner jeg flere muligheter til å forme byen og omgivelsene mine slik jeg vil ha dem...
@chubbyviking
  • 0
Det med pengene er jeg veldig enig i! Har ca. 3000000 dollar, og vet forsatt ikke hva jeg skal bruke de på. Men jo, jeg tror det går ann å kjøpe biler. Så en på online, men da gikk det ikke kjøpe da, bare stjele Hybridbil reklamen rockstar har laget for eks.
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Jeg er enig i så og si alt du tok opp.
Spesielt poenget med våpenene. Det virker som om mye har blitt degradert, og våpen utvalget har blitt mye mindre. Nå er det jo liksom to av hvert slag. To slagvåpen, to uzier, to maskin gevær typer, og er den en eller to type pistoler? Også er det en type RPG også da.

Ellers er det bare et helikopter nå, flyene er tatt vekk, og det er ikke like mange easter eggs som å finne biler nå f eks. Mye har blitt dårligere, mye har blitt bedre.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Enig med The Heretic. De har latt noe lide for at spillet har blitt kjempebra på andre områder. Det er synd!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
De ville vel lage et mer realistisk gta spill enn de forige. Noe som er bra for min del, men å kunne banke en fyr til døde med en dildo er jo morsomt
jeg liker sjøpølsa
  • 0
Siterer tarkan:
De ville vel lage et mer realistisk gta spill enn de forige. Noe som er bra for min del, men å kunne banke en fyr til døde med en dildo er jo morsomt


Det er fortsatt like realistisk selv om du kan kjøpe biler og ha flere klesbutikker. Et Manhattan med tre klesbutikker er vel heller urealistisk
Vel, husk at jeg elsker GTA 4 uansett. Skal spille det nå <3
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Enig med suppeelsker - elsker GTA4 uansett - men det er mye som kunne vært bedre, og som hadde gitt det hele en mer realistisk feel....
@chubbyviking
  • 0
Enig med dem tingene du tar opp, spillet mangler ganske mye og jeg føler at spillet skuffer, iallefall på enkelte deler av gameplayet.

Det er også veldig dårlig våpen utvalg, hvor har det for eksempel blitt av motorsagen som man hadde på de første spillene, håper det kommer i neste nedlastbare pakke.

Og hva i helvete er det med kjøringen, spillet var faktisk gøy før, men nå som man ikke kan kjøre mer en 15 kilometer i sving mister det mye av gleden av å cruise rundt i byen, nå må man hele tiden følge med på mini kartet og se hvor man skal kjøre og så bremse hundre meter (200 meter når det er våt) for så å rulle rundt svingen og så repetere det hele for hver sving du kommer til.

Spillet mister mye av sjarmen sin.
Snart Call of Duty: Modern Warfare
  • 0
Du har helt rett i det du sier. Spillet var en skuffelse på mange punketer, men også en overraskelse på like mange punkter. Mye kunne vært bedre, men dette er første GTA spill på "next-gen" og problemene vil trolig være ikke-eksisterende i femmeren.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Du har helt rett i det du sier. Spillet var en skuffelse på mange punketer, men også en overraskelse på like mange punkter. Mye kunne vært bedre, men dette er første GTA spill på "next-gen" og problemene vil trolig være ikke-eksisterende i femmeren.

Det kommer nå an på om GTA V vil komme på denne generasjonen eller neste det da.
Anyways, en ting jeg ihvertfall må si har blitt bedre siden SA er historien og hovedpersonen. Dette er mye bedre. Ellers skulle jeg gjerne hatt den friheten som man har i Test Drive Unlimited, at man kan dra hvor man vil fra starten av, i stedenfor å måte holde seg innafor et avsperra område. Når jeg spillte tidligere idag, så drepte jeg en dude, også fikk jeg politiet etter meg. Jeg ville jo selvfølgelig ikke gi opp, så jeg måtte jo ta nærmeste utgang. Det var mørkt og jeg kunne såvidt se hvor jeg løp hen, så jeg løp inn en bakgate, opp noen trapper og på en bru. Da jeg hadde blitt kvitt politiet og kommet meg utenfor radaren deres, hoppet jeg ned på veien på brua uten å tenke meg om. Dette viste seg selvfølgelig å bli veldig dumt ettersom at uansett hvilken vei jeg hadde løpt da så ville jeg fått 6 stjernes politi etter meg. Skikkelig kjipt.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • Missing Avatar
  • vegz
Der nevner du en ting også Heretic, som jeg irriterer meg over; Noen steder er så jævla mørke!! Hva er pointet liksom, ser jo ikke en dritt. Spess når man gjør oppdrag på litt øde steder på natta, må jo bare gjette seg fram og skyte i vei.
  • 0
Jeg forlanger flyvende-biler koden
Musikk > Film > Spill
  • 0
Siterer Kalashnikov:
Jeg forlanger flyvende-biler koden

Haha, den mest brukte koden på San Andreas
Utrolig genialt å få 975739765$ i stunt bonus!
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer vegz:
Der nevner du en ting også Heretic, som jeg irriterer meg over; Noen steder er så jævla mørke!! Hva er pointet liksom, ser jo ikke en dritt. Spess når man gjør oppdrag på litt øde steder på natta, må jo bare gjette seg fram og skyte i vei.


Startmeny --> display
Der kan man stille på sånt. Ganske mørkt ja, så jeg satt opp lysstyrke og kontrast. Ypperlig nå.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!