Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

  • Dave
  • Dave
Greit, det nærmer seg deilig helg igjen og i den anledningen forsøker jeg meg på en ny liste. Hadde bestemt meg for å kjøre noe musikkrelatert, men var usikker på hvorvidt jeg skulle velge album, låter eller artister. Det ble med sistnevnte, som på mange måter var den "enkleste" av de tre. Føler at jeg kom fram til en liste som representer min musikksmak - på godt og vondt.
Her finner du både eldre band og artister, samt forholdsvis nye acts som jeg høre mye på akkurat nå. Sitter med en følelse av at jeg har glemt noe, men regner med at noen kommer til å skrike ut hvis jeg mangler deres favoritter..

1) Johnny Cash
2) Nirvana
3) Jay-Z
4) Guns'n'Roses
5) Michael Jackson
6) The Fugees
7) Radiohead
8) Race Against The Machine
9) Daft Punk
10) Sigur Ròs

11) Nas
12) Ray Charles
13) Rolling Stones
14) Beastie Boys
15) Metallica
16) The Beatles
17) N.E.R.D
18) Iron Maiden
19) UGK
20) Curtis Mayfield

21) Turbonegro
22) Razorlight
23) Queen
24) Justice
25) The Shins
26) Willie Nelson
27) The Killers
28) Hatebreed
29) Pink Floyd
30) Band Of Horses

31) Arcade Fire
32) Vampire Weekend
33) Soulfly
34) Jeff Buckley
35) Imogen Heap
36) Lil' Wayne
37) Mötley Crue
38) Bill Withers
39) Lupe Fiasco
40) The Dirty Callahans

41) Robyn
42) Tool
43) Ghostface Killah
44) Lamb of God
45) Robin Thicke
46) Bo Kaspers Orkester
47) Kings Of Convenience
48) Eric Clapton
49) Marvin Gaye
50) Bob Dylan
Tu reste avec moi cherie, et je te ferais devènir une Star
  • 0
Mange bra her! Elsker Johny Cash jeg også...
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Hvorfor er Queen så langt nede?

Savnet også Green Day. Men det er jo din musikk smak.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Dave
  • Dave
Hadde en periode med Green Day, The Offspring og Blink 182, men de nådde ikke helt opp nå.

Queen syntes jeg ligger greit til, men som du sier.. min musikksmak.
Tu reste avec moi cherie, et je te ferais devènir une Star
  • 0
Yeah Jay-Z
  • 0
Kul liste!

Bra at du setter Nirvana så høyt, nesten ingen på forumet liker dem. Jeg elsker Nirvana og de fortjener også en plass på min liste
  • 0
  • Dave
  • Dave
Topp 5 var det ingen tvil om
Tu reste avec moi cherie, et je te ferais devènir une Star
  • 0
Ahh, Johnny Cash på topp

Savnet litt Springsteen da
  • 0
Er jo noen artister der som jeg også hører på, men det er bare noen få.
Førsteplassen må jeg nok si meg enig med ja.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Dave:
Her finner du både eldre band og artister, samt forholdsvis nye acts som jeg høre mye på akkurat nå. Sitter med en følelse av at jeg har glemt noe, men regner med at noen kommer til å skrike ut hvis jeg mangler deres favoritter..


...okay...hva med Loudness, Anthem, Seikima-II, The back horn...ikke hørt om dem?

Hva med The Lord Weird Slough Feg da?

Legg ihvertfall på Mastodon...
This is great banter, it really is.
  • 0
  • Dave
  • Dave
Mastodon er bra, så de på Hove i fjor. Når det kommer til japansk puddelmetall er mitt repertoar begrenset. Men for all del, Loudness er i det minste sjarmerende:
"Rock and Roll Crazy Night / You are the heros of tonight"
Tu reste avec moi cherie, et je te ferais devènir une Star
  • 0
good charlotte? så ikke de på lista, men som sagt. er jo din musikksmak.

btw, er listen din basert på artister sånn totalt sett, eller setter du dem på lista fordi du liker én sang de har lagd?
"I get a kick out of being an outsider constantly. It allows me to be creative. I don't like anything in the mainstream and they don't like me."
  • 0
  • Dave
  • Dave
Totalt. Liker i hvert fall et album fra alle på lista.

Er ikke noe fan av Good Charlotte, i den sjangeren foretrekker jeg Linkin Park. Som i min bok er litt tøffere og hardere.
Tu reste avec moi cherie, et je te ferais devènir une Star
  • 0
Mye bra og endel dårlig
Passe liste(min mening da)
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
Ganske mange bra band/artister med i den listen der, liker noen bedre en andre og savner jo selvfølgelig noen få band...man er jo forskjellige.

Liker bra 9 plassen din xD.. noen som liker Daft Punk.
  • 0
Jeg elsker The killers!
The cake is a lie!
  • 0
Det er mange der jeg ikke har hørt om.
I was frozen, today!
  • 0
  • KlM
  • KlM
Her var det mange bra og mange dårlige
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
  • Dave
  • Dave
Jonasd --> Veldig glad i Daft Punk, men har dessverre ikke fått sett dem live enda. Krysser fingrene for en opptreden i Norge om ikke så lenge.
Tu reste avec moi cherie, et je te ferais devènir une Star
  • 0
Siterer Dave:
Mastodon er bra, så de på Hove i fjor. Når det kommer til japansk puddelmetall er mitt repertoar begrenset. Men for all del, Loudness er i det minste sjarmerende:
"Rock and Roll Crazy Night / You are the heros of tonight"


Off, Crazy Night kommer fra en fæl skive . De 4 første CDene fra loudness er faktisk bra. Kunne like gjerne vært der som iron maiden. Men så skulle de tilpasses amerika...ikke så bra. Japanere som synger på engelsk er aldri bra....aldri sier jeg dere.

Uansett skulle jeg bare utnytte det du skrev. Synes det var litt rart du foreslo å komme med forslag siden en slik liste aldri kan bli noe annet enn en helt subjektiv liste basert på egne erfaringer.

Forsøkte også å få inn noe litt mindre mainstream ( vel her i Norge ihvertfall). Synes listen din var veldig uorginal. Ikke noe galt i det, men siden det føles ut som om du er mye på konserter og slikt skulle man kanskje tro at enda flere litt ukjente band hadde fått sneket seg inn.
This is great banter, it really is.
  • 0
  • ES
  • ES
Turboneger! Ohyes. Bra de var med, respekt for den!
"Always know if the juice is worth the squeeze."
  • 0
  • Dave
  • Dave
fanzypanzy --> Kult at du kom med andre forslag, sjekket ut bandene du nevnte på youtube. Enig i påstanden om at min musikksmak er rimelig mainstream, men hadde jeg lagd en Topp 100 ville det nok sneket seg inn flere ukjente band.
Tu reste avec moi cherie, et je te ferais devènir une Star
  • 0
Liker du linkin Park bør du sjekke ut albumet I, Lucifer til Destroy the Runner. De er kanskje litt forskjellige, men jeg vil si at det nyeste albumet kan ligne på dem.
Skikkelig bra, og veldig få som har hørt om dem.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Maiden da?
Personlig er jeg ikke enig i dette, men hver sin smak^^
Blå...
  • 0
  • Dave
  • Dave
Hvis du sikter til Iron Maiden så ligger de på en finfin 18.plass.
Tu reste avec moi cherie, et je te ferais devènir une Star
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!