Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nå har det gått litt over en uke siden vår lille solstråle kom til verden og vi har opplevd mange fine og koselige stunder. Ikke bare er hun skjønn, men hun har også tatt over sjefsrollen her i huset. Selv om alt er bare fryd og gammen, så har det også blitt noen netter med lite søvn. Sånn er det bare med nyfødte som ikke vet når natt er natt og dag er dag. Heldigvis har vi god erfaring med dette. For de tre andre barna har jo også gitt oss noen våkennetter, men vi vet at dette kun er forbigående og at alt ordner seg etter hvert.

Jeg er ufattelig glad i jenta og har brukt mye tid på å kose henne og bli kjent med henne. Det har blitt noen bleieskift samt en del kosing i fanget og armene. Jeg har også fått spilt noe og da med jenta i armene. For med så mange barn, blir "multitasking" en viktig egenskap. Strategispill funker kjempegodt å spille med jenta i armene, mens spill som krever både tastatur og mus må legges litt på is.

Å rydde hus, ta ut av oppvaskmaskin, vaskemaskin og andre gjøremål går som en drøm selv med jenta i armene. Hun får være med på litt av hvert. Å arbeide med Gamereactor fungerer også veldig godt, selv om jeg bruker litt lengre tid på å skrive med kun en arm tilgjenglig. Å prate i telefonen går også fint, selv om mine kunder av og til kan høre noen merkelige lyder som de sikkert spekulerer i hva de nettopp hørte, så kan jeg betryggende si at de ikke var meg, men min nyfødte datter som ligger i fanget.

Det er madammen som tar seg av jenta på natten med amming og bleieskift, men skulle noen av de andre barna finne på noe sprell, er det min oppgave å ordne opp i det. Sønnen vår på tre år har flyttet inn hos den eldste sønnen vår og det har medført i at 3-åringen vår har våknet litt og lurt på hvor han er. Men etter noen trøstende ord, sovner han like lett som han våknet. Hva med deg - delte du rom med dine søsken, eller hadde/har du eget rom?

Det har også blitt en del bildetaking og nedenfor kan dere se en haug med bilder jeg og madammen har tatt sammen med noen av slekta. Vi har enda ikke noe navn på jenta, men har fortsatt to navn til vurdering. Jeg kommer til å skrive en blogg når navnet er klart, men det er fortsatt lov til å komme med forslag. Har allerede fått noen gode forslag og der har dere vært veldig kreative med forslagene.

Nei, nå må jeg ta meg av solstrålen vår og jeg gleder meg til å gå en tur senere idag. Været er nydelig selv om den helt store temperaturen har uteblitt. Tiden fremover er fin med at det nærmer seg sommer. Det blir varmere og varmere og definitivt den beste tiden på året.

PS! Jeg har vært litt slapp til å skrive blogger og kommentere blogger, men vær trygg på at jeg kommer sterkt tilbake...
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Må nesten beundre storebror som takler å få lillebror på rommet. Det har ikke jeg taklet

Trivelig å høre at alt går bra da
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Nok en gang, gratulerer!

Hva heter jenta?

Hun hadde sannelig mye hår til å være nyfødt!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jenta vår har ikke fått noe navn ennå, men gjerne kom med forslag

hun hadde overraksende mye hår da hun ble født
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg har alltid likt navnet Pia!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Ser ut til at hun her kommer til å begynne i forsvaret.. er god til å slappe av og trener allerede inn hilsen!!!

Ved navnevalg ville jeg ha vært original..
Hva med det naturfenomen-belagte navnet Aurora?
Eller det sjeldne Sigbritt?
Eller slå et slag for likestillingen: Sigbjørg! (skiller ikke på kjønn før siste bokstav g-n)
i trassalderen går det jo å døpe henne om til marit-rita uttalen på samisk vil da bli "mare-ritta".
Ellers har jeg hatt stor forkjærlighet for tradisjonelle bibliske navn, gjerne i dobbeltnavnsformat. si Sara, Karen, Eva osv..
Kan du si om dere vurderer dobbeltnavn?

Bodde selv en stund i min barndom med lillebroren min. Vi var bestevenner og erkefiender i et slags forhold som best kan sammenlignes med en kvinnes ustabile humørsvingninger ved menstruasjon eller enda verre- overgangsalderen...
Jeg har mange gode minner, men vi slåss også en del. Det som fungerer som fredspipe er enten spill eller i vårt tilfelle lego. husker bestemor var skeptisk til våre storslåtte legokriger, men mora mi forklarte henne at det var bedre at vi slåss slik i steden for irl.
Btw: Det ble et dundrende underskudd sist Norge var vertsnasjon for sykkel-VM...
  • 0
Nå blir det 4 ganger så vanskelig å kapre konsollen, når man har 5 gamere i huset
  • 0
Sykt, dere formerer dere som kaniner jo!
Heihei
  • 0
søt litta jente . jeg kan vel komme med noen forslag:

jah... noen forslag ble ingen kommer med forslagene siden når jeg kommer på dem
Kjærlighet er en flagermus som blir vasket med en tannbørste<3
  • 0
Artig å se igjen så mange kjente fjes! Lenge siden jeg har møtt Linda og Knut!

Dere mangler en unge med navn som begynner på L Bernt. Lena, Leonora, Lea(h), Line eller noe i den dur? Vet ikke hva dere har i tankene, men det er mitt tips..
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
Jeg må nesten bare gratulere nok en gang, Bernt Erik!

Jenta er virkelig søt
  • 0
Hehe, først er de lit søte men i 2-5 års alderen kan de være alt for mye...
Har lille søster selv, er ikke så kult, pleier å ungå henne ved å være på rommet eller å ikke være hjemme.
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
Gratulerer, Bernt! Det er en søt jente du har der, Bernt. Veldig fint at du også finner tid til å være her på GR. Ville blitt ganske tomt her uten deg.

Og igjen, jeg mener at du burde vurdere å oppkalle henne etter meg. Jackie er et godt forslag, eller hva?
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
For ei søt lita tulle. Heldiggris Bernt. Gleder meg til jeg får barn. Har et forsalg: Aurora. Vet ikke om det er nevnt før, men er et fint navn. Så du holder tuppa i venstre armkrok når du spiller da eller? Må jo være litt tungvint. Men gratulerer altså. Congratulations!
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Utrolig søt jente! Synes det er kjempefint at alt bare går bra med henne. Hun blir nok en fremtidig gamer Men hun er enda for liten til og spille da Du er kjempeheldig som har så mange barn, og dine barn så heldige som har så mange søsken.

Du vil nok få en del Barnebarn om noen år tenker jeg .

Håper alt går kjempe bra med deg Bernt, Madammen, og barna i all fremtid! Det fortjener dere virkelig Forresten et lite navneforslag: Frida! Min lillesøster heter det. og det er et kjempefint navn. Mange gratulasjoner og -Klemmer- Fra meg, Marcus.
  • 0
Tusen hjertelig takk folkens. Vi har det godt og nå er jenta en uke og to dager gammel. Selv om det blir litt bæring og bleieskift, så er dette en fin tid. Tenker heller når barna kommer i tennåringsalderen, da tror jeg nok det kan bli noen frustrerende øyeblikk, men den tid, den sorg

Dere har i alle fall mange navneforslag og noen er faktisk ganske så fine. Vi tar alle til etterretning og så får vi se hva vi kommer frem til.

Det er bare å komme med flere forslag

Ellers vil jeg også rette en stor takk til svigermor og tanten min for at de stilte opp da vi var på sykehuset
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Gratulerer!
Mvh. Julenissen
  • 0
siden hun er så søt, må hun ha et passende navn, hva med... Øhh??
Iselin?
Marie?
Mia?
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
Kan du ikke ta et av George Costanza fra Seinfeld sitt forslag?

Han liker Seven!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Takker og bukker folkens

Ellers var det igjen noen fine navneforslag som vi skal vurdere
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
åååå så søt hu e hehehe
gamer
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!