Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

  • Dave
  • Dave
I dag melder Aftenposten at den amerikanske spillkjeden Gamestop har kjøpt opp Free Record Shop. Med over 5000 butikker spredt over hele verden er Gamestop rett og slett den største spillkjeden i verden. Punktum. Den største forandringen vi konsumenter vil se, foruten navnbytte, er det faktum at Gamestop KUN selger spill. Det er deres konsept. Free Record Shop har som kjent tatt for seg musikk, film og spill. Om tre måneder er det slutt.

For meg er dette en følelsemessig ambivalent nyhet, på den ene siden gleder jeg meg til å få en stor aktør innen spill inn på det norske markedet. Likevel er det synd å miste en butikkjede hvor du kan handle det nyeste albumet til Motorpsycho, siste sesong av Scrubs og Mario Kart Wii i samme slengen. Jeg kjenner faktisk flere som gjør unna all julehandelen i løpet av en time på Free Record Shop. Harde pakker = gode pakker.

For oss Osloborgere byr ikke forandringen på så mange problemer, vi har nok av butikker med bredt utvalg vi kan boltre oss i. Men på de stedene der Free Record Shop har nærmest vært eneste leverandør av musikk og film derimot, kan dette fort skape litt turbulens og fortvilte brukere. Eller vil det gå smertefritt?

Jeg venter i spenning på Gamestop, forhåpentligvis blir det en gledelig nyhet!
Tu reste avec moi cherie, et je te ferais devènir une Star
  • 0
Kanskje jeg får en spil butikk innenfor 1,5mils radius
En annen en Spaceworld..
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
wohoo? en til gamestop på kvadrat har allerede eb games der å det er jo samme kjede også en på kilden og en i byen.. gøy for meg
  • 0
Bryr meg ikke om de tar bort musikk. Men filmer likte jeg at de solgte. Håper de ikke tar bort det fra alle butikkene.
1337 er ut, 1227 er inn! http://1227.com/
  • 0
Regner med at Gamestop kommer til å kjøre et annerledes konsept på disse butikkene - ellers så ender de opp mde to like butikker i alle de største kjøpesenterne i Norge - og det er det dårlig økonomi i.

Kanskje utvider de slik at man kan bytte også cder og film? Det er helt konge hvis vi får en forhandler der vi kan kjøpe dette etter EBGames kosneptet

Free Record Shop har stort sett alltid vært litt dyrt uansett... Foretrekker platekompaniet. Kommer ikke til å savne dem i noen nevneverdig grad.
@chubbyviking
  • 0
Det var jo en glad nyhet!, for dem som bor i/nært en by!

Jeg bor jo meg for svarte mitt ute i bondeland!

(ironisk at dalen jeg bor i heter "Bondalen")
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
  • eppi
  • eppi
kult da
men jeg liker den lille free record shoppen ovenfor ark bokhandel i stavanger sentrum
Sk8 is a job, I love it
  • 0
haha samme her espen, masse minner fra den der jeg har kjøpt mesteparten av spilla mine i norge
  • 0
Jass. Det blir vel også i Trondheim? Det må det jo bli. Dette er en gladnyhet fa min side.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
  • Dave
  • Dave
Drakenbourg --> Du er inne på noe, DVD-markedet er fortsatt i vekst, dermed er sjansen for at Gamestop fortsetter med filmsalg ganske stor. Vi får bare vente å se.

dark samus nemesis --> Bondalen er jo et fint navn. Like greit å kalle en spade for en spade.
Tu reste avec moi cherie, et je te ferais devènir une Star
  • 0
Skulle ønske Gamestop kom til Molde. Vi har ikke en spillbutikk her
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Jeg har alltid syntes at Free record shop prioriterte spill altfor litte. Så dette er en god nyhet.
The cake is a lie!
  • 0
  • Trym
  • Trym
Har de Battletoads?
Upassende.
  • 0
Det jeg har likt med Free record shop er fildealene eks: 4 filmer for 250kr. Da vil den forsvinne
20LEGEND (Proud member of NATDAB)
  • 0
Jippi! Da blir det Gamestop på Vinterbro!
ALF GEIR?!!
  • 0
Har egentlig ikke likt Free Record Shop, siden de har et dårlig utvalg i film i forhold til Platekompainet og PlayCom.
De har omtrent bare toppselgere og mainstream.
I tillegg har de alltid vært dårlige på spill.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!