Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nå skal jeg anmelde filmen SLAGET OM DEN FORBUDTE BY.

SLAGET OM DEN FORBUTE BY:
CURSE OF THE GOLDEN FLOWER
Er en Kinesisk film laget av mesterregissøren Zhang Yimou.

Katagori: Action/ Drama
Spilletid: 1 t. 50 min.
Prod.år: 2006
Aldersgrense: 15 år
språk: Madarin
Text: Norsk, svensk, egelsk og dansk
Musikk: higeru Umebayashi
Skuespillere: Gong Li, Jay Chou, Liu Ye, Chow Yun-Fat.

Zhang Yimou avslutter sin trilogi med SLAGET OM DEN FORBUTE BY:
CURSE OF THE GOLDEN FLOWER

filmen starter med at keiseren er ute i krig og keiserinen har gått inn i et hemmelig forhold men sin stesønn, men da keiseren vender uventet hjem med sin sønn fra krig var det som et sjokk for keiserinen.

Keiserinen har hvert syk i flere år og hun har tatt sin medisin hvær dag, men det keiserinen ikke hvet er at sin keiser (ektemann) har forgiftet medisinen hennes, med å putte svartsopp oppe i medisinen. Vis man spiser svartsopp flere ganger i noen månder så kommer man til å dø.
Etter vært får keiserinen vite at keiseren har forgiftet henne, da Kesierinen får vite at hun er forgiftet så planleger hun motstand og skal pråve og få keiseren til å gå av tronen. Det blir store kamp scener med imponerende kampkoreografi, tusenvis av gullkledde krigere og med nydelig musikk til. I filmen så prater de Madarinsk, noen som jeg synes er mye bedere en at de har dubet denne filmen.

Karakter: 9/10
+ Imponerende kampkoreografi, Nydelig musikk og fin historie.

- kommer ikke på no:)

Bildet er av keiserinen.
You either die as a real gamer, or you live long enough to see yourself becoming a fanboy.
  • 0
Du har noen skriveleif her og der. God anmeldelse, røper ikke alt for mye^^
:D <3<3<3
  • 0
takk for alle komentarene
You either die as a real gamer, or you live long enough to see yourself becoming a fanboy.
  • 0
Høres spennende ut Det minner meg om at jeg ikke har sett noen judo/karate/tae-kwon-do filmer i det siste !
O.O
  • 0
Bra anmeldelse. Så filmen med kjæresten min for litt sia (vi var de eneste i kinosalen) og jeg likte filmen veldig godt
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Hvorfir fikk den 9/10 hvis du ikke kommer på noe negativt?

Helheten da regner jeg med?

Grei anmeldelse!
Livet er en seksuelt overført sykdom med 100 % dødelighet
  • 0
Bra blogg
Som sagt røper ikke alt for mye, men samtidig får du ett skikkelig innblikk i hvordan filmen er..

Gleder meg til å se filmen
Høres virkelig spennende ut.

haha Sithlord, hvor er det du å dama drar på kino? hørtes deilig ut med en kinosal for seg selv
  • 0
Det er en kunstrik film, men jeg har sett mange kinesiske filmer, og denne var ikke den beste.
Har btw stått i den forbudte by
  • 0
Det var på jessheim, og ja det digg med en kinosal for seg sjøl.
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
God blogg ps3 er bra

Har ikke sett filmen, men ut i fra det du har skevet virket den interessant
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg anbefaler denne filmen
You either die as a real gamer, or you live long enough to see yourself becoming a fanboy.
  • 0
Jeg har sett den, og den suger ganske så kraftig.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Fordi??
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Siterer Predator:
Jeg har sett den, og den suger ganske så kraftig.

Siterer Sithlord:
Fordi??


For de fleste er den rett og slett for treg. Hvis du "leser" imellom linjene så ser du litt mer av sammenhengen med slike filmer... Men grunnprinsippet er at det tar tid før du får med deg alt.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Alle har sine meninger om denne filmen., noen synes den er bra og noen synes ikke den er bra. Ferdig med diskusjonen.
You either die as a real gamer, or you live long enough to see yourself becoming a fanboy.
  • 0
Ganske fet film dette ja
btw, vet jeg dumpa litt
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
D*** Gjort denne anmeldelsen, så den 2 dager siden og er enig med denne anmeldensen.
My Brain...
  • 0
Tusen takk Jacsterd
You either die as a real gamer, or you live long enough to see yourself becoming a fanboy.
  • 0
Jeg vet jeg rocker
My Brain...
  • 0
konge film, enig, kampkoreografien er syyk !

Men en ting. Siden du 'ikke kommer på no' på cons, hvorfor fikk ikke filmen 10/10 ?

jaja, det var vel noe i filmen som du ikke husker når du anmeldte den ^^

Bra anmeldelse !
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Takker -sebastian-
You either die as a real gamer, or you live long enough to see yourself becoming a fanboy.
  • 0
Jeg synst denne filmen er veldig god. Jeg ville gitt den 8/10. God anmeldelse!
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Hvis det ikke er noe minus hvorfor er karakteren 9/10??
Living so the last night feels like a past life
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!