Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Bra blogg!

Har tenkt på dette sjøl også! Særlig det med TVen, det er jo mere "aktivt" å spille enn å se en film. Mere sosialt også, viss man spiller sammen med venner! ;)
  • 0
Jeg får litt kjet når jeg sitter inne i fint vær,eller har sittet inne i mange timer å spillt.Akkurat dette setter jeg litt pris på.Det må ikke bli for mye av det gode.Jeg blir derimot forbanna når de skylder på alt slags dævelskap har skyld i for hyppig spilling av voldsspill.

Man merker uansett en forandring på dette,vår gensrasjon har jo et helt annet syn på dette.Jeg vil iallefall la mine avkom få lov å spille like mye som jeg har gjort.

Interesant tema dette,bra Blogg
  • 0
Ragev: Ja, det kommer jo veldig an på hvilken type person du treffer på. Men jeg tror det er veldig mange som ser ned på personer som spiller. Men selvfølgelig. Ikke alle ser ned på folk som spiller

Trazzer: Ja, det er defintivt mer aktivt å spille enn å se på TV. Det er jo bevist at man får bedre reaksjonsevne når man har spillt

Og det er helt klart mer sosialt enn å se på film. Nå jeg spiller Coop/2 player, snakker vi og ler sammen. Når jeg ser på film med noen kompiser, sitter vi bare å stirrer på skjermen og følger med på hva som skjer.

Kneipen: Ja, når jeg sitter inne og spiller når det er fint vær pleier jeg ikke til å få lov til å spille jeg heller. Men jeg pleier egentlig å få litt dårlig samvittighet når jeg sitter inne og spiller når det er fint vær, så jeg pleier å stikke ut uansett

Heldigvis har foreldrene mine skjønt at det ikke er voldsspill som er roten til alt vondt

Og jeg tror også at vår generasjon vil få et helt annet syn på spilling. Vi vet jo hva det er!



Tusen takk for alle komentarene! Det er veldig morsomt å få så mange konstruktive, lange og gode tilbakemeldinger
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Sant nok det bildet ja

Kan jo sammenligne med et ordtak da..
Once u go black, u never go back.. Samma med gaming
Once u go Xbox Live, u never go back..

Er vel folk som bare ikke vil skjønne vor fett gaming kan være
  • 0
Ja, definitivt
Ære være Naughty Dog!
  • 0
kunne ikke vært mer enig det er sikkert som du sier at dette vil bli borte med årene. jeg tipper at når vi er på gamlehjem så er det pc'er der.
  • 0
Siterer hans1hans1:
kunne ikke vært mer enig det er sikkert som du sier at dette vil bli borte med årene. jeg tipper at når vi er på gamlehjem så er det pc'er der.


Det er det vel i dag også, men du mener nok PC-er som de eldre kan bruke
Det tror jeg nok er innført da ja
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Bra en, stefaren min er ganske OK på temaet, selvfølgelig må jeg ut av og til når vi er med ham.

med mor er det litt verre, spill er ikke så bra. Men, hun klarte jo faktisk å komme igjennom Spyro 1. (Mitt første Playstation spill! )

Faren min liker det ikke så godt, han har vært liten selv, der hobbyen forsvant litt etter hvert. Jeg tror han håper det samme skjer hos meg, Vi får lovlig spille ja, en time helgen når jeg er hos ham, så det har blitt sånn at det er de helgene jeg er hos ham at jeg skaffer GR bladene, så jeg har en noenlunde kontakt med denne hellige hobby da.

Det verste, som kanskje er nevnt, er at alle i familien som ikke liker spillehobbyen er TV addicts. Bortsett fra et par tante og onkel.

De sier at jeg må komme og se på TV istedenfor å sitte og spille. Være med dem.
- Ender opp med at alle sitter stille og ser på skjermen, ti ganger mer sosialt, ikke sant
  • 0
He, he, ja den TVen du nevnte på slutten er et klassisk eksempel på hvor mye mer sosialt det er å spille enn å se på TV

Verden har bare misforstått, men en dag - da skal det bli andre boller
Ære være Naughty Dog!
  • 0
Håper at spill blir mer respektert i årene som kommer Jeg håper også at folk forstår hva man kan lære av gaming, det er som min mama sier: man blir bedre i engelsk av å spille spill.

(Det er helt sant)
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Heh de foreldrene dine minner meg om lærerne mine...

Nei, er også lei av å bli sett ned på som gamer av gammle folk som bare trenger noe å skylde på! Jeg har lært alt jeg kan fra spill, TV og tegneserier, og nesten ingen ting fra skolen (100% true)!
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!