Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Er det spill jeg med sikkerhet kan si har satt dype spor i mitt spillhjerte, så er det Mafia. Det er sjelden spill klarer å stålsette meg like godt som Mafia gjorde i sin tid og jubelen stod i taket da nyheten om en oppfølger nådde mine ører. Jeg fikk frysninger og hikstet av latter. Jeg kunne ikke tro at det var mulig. For dessverre som mange andre gode spill, så solgte Mafia veldig dårlig og det gjorde til at utvikleren og distributøren fant ut at det ikke lønte seg med en oppfølger. At spillene solgte dårlig kunne jeg ikke skjønne så mye av, muligens kom det av at spillet var krevende for datidens PC-er (på lik linje med Crysis) og solgte dermed mindre av den grunn. Ikke vet jeg, men spillet fungerte godt på min PC og jeg brukte mange titalls timer på å spille meg igjennom det.

Mafia ble lansert 6. september 2002 og ble senere sluppet til Playstation 2 og Xbox. Spillene solgte heller ikke her all verden og ble fort liggende i tilbudskassene. Det var utvikleren Illusion Softworks som stod bak og nå er det igjen i gang med et nytt spill og denne gangen ser de ut til å ha overgått seg selv. Grafikken og animasjonene ser veldig bra ut og jeg kan ærlig innrømme at jeg ser veldig mye frem til spillet dukker opp. Dessverre har det ikke blitt bestemt noen releasedato av spillet, men det vi vet er at det kommer til Playstation 3, Xbox 360 og PC forhåpentligvis i løpet av året.

Nedenfor er noen nye skjermiser jeg har snusket til meg og selvsagt vil jeg dele disse med dere andre som venter med lengsel på spillet. Hva synes dere andre - ser det bra ut?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Dette er absolutt et spill jeg skal kjøpe. All respekt til gta, men mafia har hatt en mer polert og realistisk approach til det hele, mens gta kanskje er mer tullete og utspjåkete. Jeg mener hvem har vel ikke syntes at radiostyrte helikopter og bomber blir litt vel tullete.
  • 0
Dette spillet overgår nesten GTA. Produsentene fanger tiden og personlighetene på en genial måte (i de filmene jeg har sett av spillet)

kommer dette til å bli bedre enn de beste mafia filmene??

Det ser helt sykt ut, spør du meg!

Takk igjen for en flott blogg, Bernt!
"...easy with the uzi, John Juzi"
  • 0
Jeg kan si en ting sikkert - mafia 2 selger hvertfall en kopi ekstra Kjøpte aldri nummer 1, men nummer 2 står veldig høyt på ønskelista mi
@chubbyviking
  • 0
Husker at jeg spilte Mafia på en XBox i Elkjøp på et prøvestativ

Skal sannsynligvis ikke skaffe meg det, har jo en dårlig pc og ingen nye spillkonsoler, men jeg er glad for alle de andre som skal spille det.
O.O
  • 0
oppfølgeren blir sikkert kjempebra med tanke på hvor bra spill nummer en var
  • 0
Det ser fantastisk ut, men jeg tviler på at jeg får lov...
  • 0
Jeg får vann i munnen av å se på disse screensa. Det ser sykt ut! Mafia 2 blir nok en godbit av de sjeldne!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg gleder meg til dette spill! Bare det ikke blir for voldelig. Da tror jeg nemelig ikke jeg får lov av foreldrene mine!

Jeg håper man kan få samme spill glede av dette spillet som en'ern! For en'ern var god!
Helt enig Bernt
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
Enig med det Suppeelsker sier over her! Har forørvig aldri prøvd Mafia, og er ikke helt sikker om jeg skal skaffe meg Mafia 2, men det høres veldig fett ut.

Bra blogg, Bernt, som vanlig!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Du bør skaffe deg Mafia 1, JtLoC! Det er fett! Koster bare 99 kr også Synes det er kongebra historie, og bilene i spillet er fete! MYE mer variasjon i bilene enn i Gudfaren og bilene bruker til og med blinklys! Du kan bli tatt i fartskontroll også
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg har aldi fått runna det!
Jeg kommer bare til det gamlefengselet og så har jeg ikke kommet lengre! Det er litt vanskelig.


Lagt til 2008-03-07 23:19:
Siterer suppeelsker
"Du kan bli tatt i fartskontroll også "

Ja, det er mye mer avansert politisystem i mafia enn i GTA synes jeg! Man burde bare kunne tas i fengsel!
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
Men det er vel ikke sånn som i Driv3r, at du får politi etter deg bare fordi du kjører 5km/h for fort? Det høres ut som et fett spill!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Det er faktisk sånn at de kommer etter deg hvis du kjører bare litt over fartsgrensa (som er på 60km/t i hele byen). Men det finnes en sånn fartsbrems, som man kan skru på, da kan ikke bilen kjøre fortere en i 60. Den kan være god å ha, hvis du har god tid!

Man kan også bli stoppa hvis man kjører på rødt lys!

Men sånne små ting får man bare en bot for. Hvis du spiller campain, så betaler mafiagjengen du er medlem i!
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
det lukter sopranos her elsker den miljø,n

1neren var så utrulig bra på mange måter. masse detaljer spill aldri hadde sett før. ( kilometer teller. bensin måler.. <3
Bygones
  • 0
Mafia 1 er et utrolig spill. Mange detaljer som får spillet til å virke veldig realistisk. Noe jeg iriterer meg grønnt over er at du må lære hvordan du skal stjele hver enkelt bil. Jeg fant en tøff bil jeg ville kjøre, men kunne ikke fordi jeg ikke hadde lært å stjele den bilen.
  • 0
Siterer blackrogue:
det lukter sopranos her elsker den miljø,n

1neren var så utrulig bra på mange måter. masse detaljer spill aldri hadde sett før. ( kilometer teller. bensin måler.. <3


Lukter ikke Sopranos i det hele tatt. Sopranos er i 2000 tallet, mens Mafia 2 er ved 1948. Er litt enig med deg. Det lukter Sopranos kvalitet. Det har ikke sjans til å overgå GTA IV salgsmessig, men jeg tror Mafia 2 blir en større spillopplevelse enn GTA IV for min del. Elsker det øverste sjermbildet der. Gleder alle i GR seg til Mafia 2??
We could have arranged to have you carried
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
Siterer Junior Sopranos:
Det har ikke sjans til å overgå GTA IV salgsmessig, men jeg tror Mafia 2 blir en større spillopplevelse enn GTA IV for min del.


Helt enig. Jeg synes at Mafia egentlig var et bedre spill enn GTA III når begge spillene var nye, og jeg ble faktisk ørlite skuffet av GTA IV også. Mafia 2 ser faktisk lekrere ut enn Grand Theft Auto IV, og jeg tror spillet leverer enn bedre spillopplevelse enn GTA IV kunne tilby.
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!