Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I den spede begynnelse av World of Warcraft, var jeg en av de som var med på beta-testingen og gjett om jeg ble imponert. gjennom hele beta-testingen satt jeg med frysninger, svettetokter og overfull munn med sikle som ikke ville la seg stoppe. Spillets oppbygning var unikt på mage måter og jeg skjønte fort at dette ville bli et populært MMORPG-spill som ville selge i bøtter og spann selv med månedlig betaling for spillerne.

At spillet skulle fenge så mange som det gjorde overrasket meg litt og i dag er World of Warcraft det mest populære online-spillet. Store områder å utforske, masse oppdrag og et levelsystem som gjorde spillerne hekta. Etter å ha vært med på beta-testingen, fant jeg fort ut at dette spillet ville ta mye av min spilletid. Jeg var også på den tiden veldig hekta på Battlefield og brukte veldig mange timer på å gjøre livet surt for mine fiender. I tillegg hadde jeg meldt meg inn i en veldig god klan - nemlig Trønderbataljonen. Hvis jeg hadde fortsatt med WoW, ville jeg nok måtte ha spilt mindre Battlefield og det var ikke noe option.

Jeg skjønner godt hvorfor World of Warcraft er populært, men hva tror du er årsaken til at så mange millioner spillere er hekta til dette MMORP-spillet og betaler mange, mange hundre kroner i året? Hva gjør dette spillet mer populært enn f.eks. Guild Wars som ikke koster noe i måneden for å spille og som grafisk nesten er like bra? Er gameplayet så mye bedre i WoW eller er det opplegget i sistnevnte som fegner mest?

Nedenfor kan du se noen artworks fra den kommende utvidelsen World of WarCraft: Wrath of the Lich King som lanseres i løpet av året og allerede nå kan man se fet grafikk, gode detaljer og enorm potensiale til å bli nok en salgshit!
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Dette har jeg også lurt på

Jeg har klart å styre unna WoW, og det jeg glad for. Ærlig talt; 1200 kroner i året?
Kjøp heller flere spill, syns jeg. WoW er underholdene i en periode, men ikke bra.

Bra blogg!
  • 0
syns wow-verdenen og historien er så velskapende som man kan få d i et spill.

spillsystemet er noe av det beste jeg har sett, og man har veldig mange mål i spillet som gjør alt verdt d. + d er lett å bli venner med noen og når man er f.eks i en guild så blir det slik at du må være i spillet for å ikke "svikte" guilden din.

og målene kan være :

første gang man forlater plassen man starter i og utforsker mer av azeroth.

komme til lvl 16+ og spille battleground for første gang, (man kan i lvl10, men ikke no vits, får bare bank

komme til lvl40 å få mount

komme til lvl 50 for epic mount

komme til outland

de første instancene

det første raidet *sob* ( jeg var i ahn' qiraj)

komme til topplvl

FÅ FLYING MOUNT ( yippay!)

og alle gangene du har lvlet 10 ganger, altså 10 20 30 40 50 60 70. så lærer du deg de beste og morsomste skillza altså "nye".

man har mål gjennom hele spillet og historien er veldig dyp i spillet. det er som å lese en ekstremt bra bok. og dette spillet var denne verdenen. alle målene mellom storyen og spillene er innfridd.

når man kan lese om en "krig i outland". når man kommer dit så ser man jo det er en krig på gang. man tar altså mye mer del i dette spilluniverset enn andre spill.

jeg sluttet når jeg kom til lvl70, jeg fikk litt avhengighets problemer (ikke når jeg KOM til lvl 70, men fra 60-70...på en uke)

er fornøyd med å komme til lvl70 å få flying mount. men må innrømme at de bildene fikk meg lyst til å spille igjen.

jeg syns alt i alt at det man betaler i måneden er verdt d. når man kjøper spillet har man jo underholdning i flere måneder framover.
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Nei, jeg er enig med Shanana. Jeg lurer også på hvorfor det er så populært. Jeg har prøvd, og det synes jeg var kjedelig, men det er meg da.

I tillegg får man måneder med underholdning av andre spill også, uten å betale 100,- i måneden.
Så av prinsipp betaler ikke jeg for et spill jeg allerede har kjøpt.

Dessuten synes jeg faktisk grafikken i Guild Wars er bedre enn WoW...

Lagt til 2008-02-24 11:31:
Det var forresten en bra blogg Bernt Erik! Og jeg må si jeg lurer fælt på hvorfor folk er så avhengige...

Lagt til 2008-02-24 11:32:
Jeg bare spør Gnomely...Er det ikke bare en historie på starten? Man følger vel ikke en historie igjennom spillet?
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
synes WoW blir litt for langtrukket. tar så innmari lang tid å gjøre ting.

enig med deg jon_melon. synes GW er mye penere å se på. grafikken er fornøyelig
You ain't seen nothing yet
  • 0
Personlig synes jeg at WoW er et stort spill og enormt underholdende samtidig med at spill som Guild Wars ikke er like populært. Takk for dere flotte kommentarer folkens og det er artig å se hvor interesserte dere er i temaet
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
WoW er et bra spill. ingen tvil om det. men synes alikevel ikke at det er så bra at jeg kunne sitte å spille det 14 timer + dagen..
You ain't seen nothing yet
  • 0
Jeg er enig med deg jon_Melon
Men hvorfor er det så himla populært?
En bra blogg igjen Bernt
You either die as a real gamer, or you live long enough to see yourself becoming a fanboy.
  • 0
Jeg har også lenge lurt på dette! Hvorfor spiller så mange dette spillet og hvorfor blir folk så fort hekta?
Da jeg endelig fikk prøvd det (ca. et år etter utgivelsen) forsto jeg det. Det er bare så innmari mye som klaffer. I tilegg til at karakterene du kan spille føles så levende, så føler man trangen til å komme høyere i level. Dette mye pga alt man kan bli belønnet med.
Jeg tror grunnen til at så mange spiller så mye er fordi de føler de har fått den perfekte verden å leve i. Den føles ekte nokk til å kunne "bo" i.
Blizarrd har klart å skape den (nesten) perfekte lekegrind, som kan romme over 10000 mennesker!
Jeg spiller det ikke nå lenger da! Jeg personlig mener det begynner å bli litt for gammelt. Jeg mener vi er klare for en ny online hitt.

Kul blogg bernt!
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
  • Missing Avatar
  • drim
grunnene til at jeg liker wow og er blitt litt hekta er fordi jeg gleder meg til og få nye ting angrep osv.

Lagt til 2008-02-24 13:21:
en i klassen min brukte engang 160 timer på 2 uker et spill som heter Tibia! et styggt gratis onlinespill
to be or not to be, thats the spirit
  • 0
jeg spiller Guild Wars.. det er et helt greit spill, men jeg spiller det egentlig ikke så mye.. Har nesten aldri spilt wow,jeg.. kun èn gang hos en kamerat.

-- Bra blogg BERNT!
  • 0
Jeg tror og mener WoW har blitt så populært/avhengighets skapende som det er fordi man alltid kan bli litt bedre enn det man alerede er.
Du har jo bare en liten brøk del avde som spiller som kommer seg for gjennom alt som er mulig å gjøre, men så blir det som oftest en lang pause på disse å da. Frem til expansions.
Men som de aller aller fleste i spillet, som aldri kommer helt til "slutten", vet de at de selv kan alltids bli litt bedre hele tiden, både i PvE å PvP. å det er vell dette som for folk til å holde på så mye som de gjør.
Og Selvfølgelig er jo spillet helt utrolig laget. Det er jo så stor og vidunderlig plass å boltre seg på. Selv spiller jeg wow. å kommer vell til å fortsette i Wrath of the Lich King;)

Bra blogg^^
  • 0
1200 kroner i året er utilgivelig. Kjøp heller tre nye PC-spill til 399 kr hver!
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Har sett hva WoW kan gjøre med en persons sosiale liv, og i ekstreme tilfeller sosiale intelligens. Og det er ikke bra... Synes nesten det kan sammenlignes med andre faktorer i livet, som alkohol, et glass vin kan være sunt, men drikker man for mye ødelegger det livet ditt. Spiller man litt WoW er det god underholdning, bekymringen kommer først når det ikke lenger er en hobby, den dagen da Wow er livet. Personlig har jeg såvidt prøvd det, uten å bli nevneverdig imponert. Men som sagt skremmer det meg å se hva det kan gjøre med en person å bli for avhengig av det... Jeg mistet en god venn til WoW.... Jeg unner ikke andre å oppleve det samme...
Post proelia praemia bitches!
  • 0
Jeg vurderer å begynne med The Lord Of The Rings Online nå.. Virker ikke som om det er like avhengighets skapende som WoW. Men man vet aldri.. Har prøvd WoW men det falt ikke i smak.. Likte det bare ikke, vet ikke hvorfor.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Missing Avatar
  • drim
jeg spiller wow er litt avhengi men klarer og kontrolere det
to be or not to be, thats the spirit
  • 0
Jeg har prøvd både WoW og LOTRO, men jeg kom aldri høyere enn level 13.
Det er jo så utrolig kjedelig å slåss mot fiender i spillene! I tillegg må du løpe at og fram flere ganger når du gjør oppdrag. Jeg hadde jo ingen gruppe å slåss sammen med da. Kanskje noe av grunnen til at det blei kjedelig.

Jeg liker mye bedre RPG-spill. Kampene er mye bedre der. For meg er kampene og historien viktigst.
If you're going through hell, keep going!
  • 0
  • Missing Avatar
  • drim
dette er som en bedre versjon av min blogg. ble litt sur på min blogg
to be or not to be, thats the spirit
  • 0
Nei da drim. Bloggen din var meget bra, mens du peilet deg inn på en annen måte å angripe temaet

Jeg synes WoW er et kongespill og hadde nok selv brukt hundrevis av timer om jeg ikke hadde vært bitt av Battlefield-viruset

Selv om det kanskjei kke finnes så altfor mange store, populære MMORPG-spill, så er det noen og likevel er WoW så populært. Så derfor er det artig å se hvilke kommentarer dere andre har og hvorfor spillet blir så godt likt eller ikke likt
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
gleder meg til mer info om AION: TOWER OF ETERNITY! ser RÅTT UT!!!!!

har dere hørt noe mer om dette spillet bernt?
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
du Crazy:

vis du er bare i lvl 13,cså har du ikke sett en brøkdel av spillet.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Guild Wars er kanskje ikke like populært som WoW, men i følge en pressemelding jeg nettopp har fått, så har spillet faktisk solgt i hele fem millioner eksemplarer og det er søren meg bra med tanke på hvor stort WoW er...
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Sluttet faktisk med WoW idag, nådde aldri lvl 70 Men jeg måtte fordi eg ikke fikk tid til andre spill, det ble neste bare wow. Var ganger jeg helle ble hjemme for og spille enn å dra ut med kompiser
TrylleTyggis med Kamelbiff smak :D
  • 0
Vel, jeg spiller *WoW pga. jeg elsker Warcraft loren, og det er vel eneste mulighet hvis jeg vil ha noe fortsettelse etter *Warcraft 3.

Må også nevne at jeg har spilt *Guild Wars som var ganske gøy, til tider. Synes det blir for lite sosialt, altså, du gjør nesten alt solo, noe som er nedtur for meg. Når jeg først skal spille et spill online, skal det være med andre mennesker, ikke botter eller lignende.

WoW i seg selv er gøy, men veldig repeterende. Eneste jeg gjør nå fortiden i WoW er å sitte å idle i *Ironforge på min brutale elefant, venter på *Arena køer, eller rett og slett vente på neste expansion.


*WoW - World of Warcraft

*Warcraft 3 - Spillet WoW er basert på (samme univers etc.).

*Guild Wars - Et annet online rollespill.

*Ironforge - En av hovedbyene til Alliance (den 'snille' siden i Warcraft universet)

*Arena - Et sted hvor man sloss mot andre spillere i enten 2 mot 2, 3 mot 3 eller 5 mot 5.
Underneath the arcade, details collide.
  • 0
kul conseptart,men dette spillet er å blir noe for folk som spiller mye(mye mer enn meg).Jeg tipper jeg hadde blitt hekta jeg også,men har aldri latt meg friste.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!