Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Som de fleste sikkert har fått med seg, er den populære skuespilleren Johnny Depp hovedperson i den nye filmen "Sweeney Todd - The Demon Barber from Fleet Street".

Poenget jeg skal prøver å få frem, er forskjellen mellom aldersgrenser på film og spill.

Jeg har nettopp sett "Sweeney Todd - The Demon Barber From Fleet Street" og er rimelig sjokkert. Men det jeg syntes er det værste er at filmen kun har fått aldersgrense 15+.

Sweeney Todd var en suksess rik som forsørget sin kone og barn via en barbersalong. Sweeney var lykkelig, helt til en mektig mann får lyst til å gifte seg med konen hans. Dette lykkes han med, ved å arrestere Sweeney og dømme han til samfunnstjeneste på et engelsk handelsskip. Omsider kommer Sweeney tilbake, sulten på hevn. I England oppretter han sin egen barbersalong igjen, sammen med en gammel dame. Ettersom tiden går, får Sweeney en genial plan, den er like genial som den er grotesk, tro meg. Planen går ut på å kutte strupen på sine kunder, for deretter å lage pai av dem. Riktig blodig, om jeg får si det selv.

Filmen er fylt med blod helt opp til halsen, og det får meg til å lure litt. Hvorfor har filmen bare fått 15+? Spill som ikke inneholder blod, og langt mindre brutale sener har fått aldersgrense 18+. Eksempler er nettopp Assassin's Creed, Splinter Cell og Mass Effect, som tidligere nevnt. Jeg mener helt klart at filmen er mye mer en verdig 18 årgrense kandidat en de spillene jeg tildligere nevnte.

En link til filmen finner du her: http://www15.alluc.org/alluc/movies.html?lang=en&view=catSearc
h&sWord=Sweeney+Todd


Mvh Filimonki.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Har veldig lyst tilå se ''Sweeny Todd''.
Jeg er helt enig med deg og mener at spill får alt for høye aldersgrenser enn det filmer gjør.
"Don't waste your time or time will waste you"
  • 0
Det å si at denne filmen burde hatt 18 årsgrense er det samme som å si at ingen under 18 skal få lov å se filmen, og det blir vel feil

Det er mer riktig med 12+
  • 0
Pernell:
Følg linken jeg ga deg Pernell, du trenger ikke laste den ned eller noe, det er sånn Youtube opplegg...

The-gamer:
Det er slett ikke riktig at filmen skulle hatt
12+. Men det jeg mener er at filmen i allefall burde hatt 18+. Det blir feil at elleve åringer går å ser denne filmen. Filmen er faktisk noe av det værste JEG har sett.

En mann som griper over pannen til en annen og tvinger hodet bakover samtidig som han skjærer sakte men sikkert over strupen hans med et barberblad, fortjener 18+. Og jeg mener selvfølgelig anbefalt aldersgrense, beklager skrivefeilen.

Har du egentlig sett filmen "The-gamer"?
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Nei, har ikke sett den, kanskje litt mer enn 12 da, etter hva du sier.
Men så en gang en film med 11 årsgrense som handlet om en spansk soldat som ble tvunget til å krype inne i tuneller fulle av giftige gasser og skjere strupen over på fiender med en liten kniv o.l., ble faktisk litt kvalm av den
  • 0
  • Missing Avatar
  • drim
vel... når man spiller det leker jo man på en måte at man gjør det. og på film ser man bare på... men jeg er enig med deg mange filmer burde hatt 18
to be or not to be, thats the spirit
  • 0
Gleder meg til å få sett denne filmen her!
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Mhm, men merk deg at det er en musical! Masse synging all the time!

Uansett følg linken over, da får du sett den med en gang!
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Vet det er en musical. Gjør vell ikke noe det?
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Filmer får ikke 12+ og 18+ pluss, som noen har nevnt. Aldersgrensene er: Tillat for alle, 5, 7, 11, 15, 18 og 20. Det er de norske. 5-års grense er veldig sjeldent. 10-års grense fins også, men det er nesten aldri.
  • 0
Men du skjønner vel hva jeg mener ShananaFarCry?

Og, ja, Taxta, at det er en musical irriterer meg endel. Det er så teit at Johnny Depp synger opera...
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
For det første, må jeg si at dette er min første post på forumet. Men over til emnet, Sweeney Todd.

Jeg elsket denne filmen, det var noe med den som fikk meg til å se den om og om igjen. Har vel sett den rundt 6-7 ganger, så jeg føler jeg "vet" en del om den.

Uhm, å gi denne filmen 18+ ville vært det samme som å gi Alice i Eventyrland 12+. Joda, den inneholder mange blodige scener. Men blodet har ingen likheter, og den prøver ikke engang, å ligne på virkelig blod. Det ser ut som kondito(feilt skrevet?) farget vann. I tillegg må jeg si at de fleste ungdommer nå til dags har sett værre ting enn dette.

En annen ting er at du synes det var irriterende at det var en musical. Ikke gå der da? For all del, det er ikke min favorittsjanger heller, men når man kan lese om den på nettet får man vite at det er en musical. I tillegg synger ikke Johnny Depp Opera, han synger bare, noe han faktisk kan. (kan nevnes at han var i band tidligere)
  • 0
Jeg synes det er sykt at Mass Effect fikk 18+ og denne filmen 15+. Jeg ville heller ha gitt 15+ til begge.

Siterer Lukizor:
ser ut som kondito(feilt skrevet?) farget vann.


Bare sett på en "r", så blir det "konditorfarget"

God førstepost forresten! Kloke ord du kommer med der!

På denne tråden kan nye brukere presentere seg: http://www.gamereactor.no/forum/?forum=3&thread=129&page=4
4&last=2008-06-02+11%3A32%3A09
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Poenget er ikke at de fleste ungdommer har sett dette fra før. Poenget er at den fikk 11+
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Siterer Filimonki:
Poenget er ikke at de fleste ungdommer har sett dette fra før. Poenget er at den fikk 11+


Fikk den ikke 15+?
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Det med at spill får høyere aldersgrense tror jeg kan forklares med at da er det personen (deg) som utfører handlingen. På film så betrakter du handlingen.

Når det gjelder blodet i filmen så er det en hyllest til musikkalen, tror jeg, hvor blodet er oransje.

Jeg syns at filmen fortjener 15+ egnetlig. Men kan ikke tro at litt yngre folk kan ha skadde av å se den. 12-13 og opp.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Blodet er jo oransje på Gudfaren også. Bare se på når Moe Greene blir skutt i øyet.

Jeg blir mer påvirket av å se filmmord enn å utføre spillmord egentlig, men det kan jo hende at andre har det motsatt.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Jeg blir også mest påvirket av filmmord.

Blodet i Gudfaren er oransje fordi effektene var ikke stort bedre på den tid. Tror foresten der er rødt også. Bare veldig tynt. Bør nevnes at effektene i Gudfaren var noe av det beste du kunne ha da.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Det er det som er merkelig. Blodet varierer mye i Gudfaren. Det er oransje i det ovenfornevnte mordet, men rødere i andre scener. Veksler mye kvalitetsmessig også. Sonny og "hendelsen" ved bomstasjonen er bra laget, men når Sonny banker opp noen fyrer ser det latterlig dårlig ut.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Filmen har fått 18+ på DVD
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
Virkelig? Men den har da ikke kommet ut enda.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
I england og USA har den det og der har den 18+
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
Filmen kommer på DVD i slutten av juni
Jeg kan nesten ikke vente.
  • 0
Hva?! Ikke før?
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Siterer Filimonki:
Hva?! Ikke før?


Sjekket release datoen på jobben idag.
9 juli

My god! da er det fremdeles lenge igjen
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!