Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I dag fikk jeg en melding fra Sonys sjef i Europa om at Playstation 3 vil vinne som konsoll allerede til sommeren. Før jul solgte PS3'en veldig godt og lå blant de som solgte mest. I Norge har Sony for lengst tatt over føringen og selger konsoller som varmt hvetebrød. Akkurat dette varmer godt med tanke på at Microsoft lenge har vært den som har ligget på toppen. Selvsagt skal vi ikke glemme Wii'en. Den har lenge solgt i bøtter og spann selv om maskinen fra Nintendo kanskje ikke kan sammenlignes med Playstation 3 og Xbox 360.

At Playstation 3 endelig har begynt å gjøre seg gjeldende i toppen kommer av at det har blitt en del flere spill samt at Xbox 360 begynner å bli "gammel". For Microsofts maskin har jo vært på markedet i over ett år lengre (i Europa) enn Playstation 3 og da er det jo i grunnen det som er årsaken til at Sony selger flere PS3'er. Det skulle jo nesten bare mangle og som Sonys europeiske sjef sier det - "Vi vinner salgsmessig til sommeren".

Personlig har jeg ikke noen PS3 ennå og håper på sikt å kunne innlemme denne konsollen blant mine andre konsoller. For øyeblikket har jeg PS2, Wii, Xbox og Xbox 360 og alle sammen har plass på stua foruten den gamle Xbox'en. Den har fått hvile etter tro tjeneste i mange år. Når jeg får spørsmål om hvilken konsoll jeg ville ha kjøpt dersom jeg skulle det, så er svaret akkurat nå PS3, grunnet at jeg selv ikke har det og for at jeg synes maskinen ser spennende ut. Jeg er glad i å spille og bruker masse tid på både Wii'en og Xbox 360'en og koser meg godt med flere av fjorårets storspill.

Til Wii'en spiller jeg nå Carnival Games og personlig digger jeg spillet enormt. Det er som å gå på tivoli, bare at det skjer i din egen stue. Her finner store pengefosser, ballongskytespill, spyl vann i munnen til klovnen, kast mot blikkbokser m.m. Jeg er i syvende himmel og spesielt med tanke på at jeg ikke bruker på hundrevis av kroner på disse spillene. I tillegg for jeg premier som kosebamser m.m.

På Xbox 360'en spiller jeg for øyeblikket Ace Combat 6: Fires of Liberation og digger spillet enormt. Skal også spille Turok og håper det kicker godt...

Nei, det evige sjaset etter hvem som vinner konsollkrigen er og blir en såpe. Det viktigste i mine øyne er at konsollene er forskjellige slik at de gir oss det vi er ute etter og om du kjøper deg både en Xbox 360 og en PS3, så er du ikke alene om det. Nyt konsollene for det de er og ikke kritisere hva den ene er god på og ikke. Bare du er sikker på at du har den som passer deg - det er det viktigste i mine øyne. Konsollkrigen er bare noe tull og jeg er hoppende glad for bare det å kunne spille...
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg er glad jeg har en ps3 ( ), men jeg har også veldig lyst på både en 360 ( )og en wii ( ), i og med at det er noen spill som bare kommer til en konsoll.
Mvh. Julenissen
  • 0
  • Trym
  • Trym
Bernt my man!

Hmm, skal jeg nå være arrogant å si: Dette har jeg sagt helt fra starten av?

;)
Upassende.
  • 0
Er det bare jeg som synes det blir litt feil å stole på hva Sony selv sier om dette her?

Har selv lyst på en PS3 i tillegg til 360en, men økonomien kunne vært bedre
Blå...
  • 0
Har ps3 360 og wii på hylla foran tven, pluss psp på nattbordet..... Er det rart jeg er singel?
  • 0
Siterer Djohnson:
Har ps3 360 og wii på hylla foran tven, pluss psp på nattbordet..... Er det rart jeg er singel?


hehe - nettopp, men jeg har heldigvis dame og hun er fullt klar over mine nerdeegenskaper i spilling
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Er helt enig med det siste avsnite.
The cake is a lie!
  • 0
Amen, Bernt. Spill for å spille, uansett konsoll. Ta det beste ut fra alle konsoller.

Konsollkrigen kan man diskutere ut i evigheten uten å komme noen vei.
"...easy with the uzi, John Juzi"
  • 0
Jeg har PS3, og føler at den og PC'en min dekker mine behov innenfor spillverden. For å være ærlig har jeg ikke lyst på en 360 en gang. Det eneste jeg forsvarer meg med hvis noen spør hvorfor, er at PS3'en er så god at jeg ikke trenger en 360!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Jack the Lack of Crack:

Litt av poenget til Bernt er at man trenger ikke å forsvare hvilke konsoller man eier og ikke eier. Det er egenlig ingen poeng å kritisere og forsvare sitt konsoll kjøp.

Det koker ned til hvilke spill du spiller.
"...easy with the uzi, John Juzi"
  • 0
Siterer John Juzi:
Jack the Lack of Crack:

Litt av poenget til Bernt er at man trenger ikke å forsvare hvilke konsoller man eier og ikke eier. Det er egenlig ingen poeng å kritisere og forsvare sitt konsoll kjøp.

Det koker ned til hvilke spill du spiller.


Words John Juzi
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Hva sony sier om saken, er ganske lett å tro, siden ps3 får tross alt flere stortittler i år enn 360,
Og av dem vil trolig Metal gear solid påvirke salget bra.

Gå for det Bernt!
Løp og kjøp en Ps3.
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
Jag tycker att det är bra att en konsol med så mycket potential som PS3 har en chans att uppmärksammas mer och ja, jag tror att den tar hem det här försäljningsmässigt.

Försäljningssiffrorna säger dock föga om konsolen då GC som exempel, ver min favorit under förra generationen.

Men egentligen så spelar det ingen roll. Jag är en PC-Gamer, och har alltid varit det. Some things never change.

Bra skrivet Bernt Erik, som vanligt.
Good hunting, Stalker.
  • 0
så klart PlayStation 3 vinner.
  • 0
Æsj...
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Må selv skaffe meg denne konsollen, men vi må ikke glemme 360.
  • 0
Siterer RaZman:
Jag tycker att det är bra att en konsol med så mycket potential som PS3 har en chans att uppmärksammas mer och ja, jag tror att den tar hem det här försäljningsmässigt.

Försäljningssiffrorna säger dock föga om konsolen då GC som exempel, ver min favorit under förra generationen.

Men egentligen så spelar det ingen roll. Jag är en PC-Gamer, och har alltid varit det. Some things never change.

Bra skrivet Bernt Erik, som vanligt.


Takk for det RaZman Jeg er nok også uten tvil en PC Gamer, men har innsett at Xbox 360 klarer av med massive spill og knakende god grafikk (spesielt etter at jeg fikk tak i 40"eren - da ble det en ny verden for spilling). Nå gleder jeg meg stort til Assassin's Creed til PC og venter spent til det kommer. I tillegg får jeg inn Burnout Paradise og det spillet vet jeg kicker godt

At PS3 kommer til å ta igjen Xbox 360 salgsmessig er jeg ikke i tvil om, men så skal vi også være oppmerksomme på at Xbox 360 har vært på markedet over et år lengre enn PS3-maskinen. Jeg gleder meg selv til å få tak i en PS3 og spille de spillene jeg har liggende

Ellers tror jeg mer og mer spill kommer til konsoll i stedet for PC, men at mange av spillene som kommer heller blir konverterte til PC. Dette er også årsaken i mine øyne til at PC overlever som spillmaskin. Ser bare på Crysis som har solgt veldig dårlig på grunn av for høye maskinkrav eller f.eks. Call og Duty 4 som solgte lite til PC i forhold til konsollversjonen. Det ligger mer penger i konsollmarkedet og derfor er det naturlig at dette blir prioritert fra spillutviklernes og spilldistributørenes side.

Det blir i alle fall spennende å se i tiden fremover. Hva tror dere om dette?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
@Bernt Erik

Ja, att säga att konsoler inte är ett bra format vore att ljuga, som du säger så klarar ju även de riktigt bra spel utan att skära ned på grafiken. (360, PS3) Det finns ju även en hel del konsol-exklusiva spel, du nämner till exempel Burnout Paradise som aldrig anländer till PC. Och sedan har vi även Assassins Creed, vilket kommer till PC men har högre systemkrav än Crysis. se nedan;

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23426

Ja, fler spel komer att komma till konsol istället för PC, fördelen med detta är då att vi PC-spelare får fler guldkorn än konsolägare då det släpps färre skit-spel. Spel som riktar sig till den riktiga gamern kommer alltid att finnas till PC, medans spel som riktar sig till barn lär minska drastiskt. Det är ingen större förlust enligt mig.

Sedan lär utvecklare som vill pressa gränserna hålla sig till PC då de kan skapa grafik, AI och miljöer som är så detaljerade och bra gjorda att bara framtidens hårdvara klarar att driva det på högsta inställningar.

Jag tror faktiskt även att det minskande PC-spelen är en fas som går över om 1, 1,5 år. Så har det alltid varit. PC-spel minskade när PS2, Xbox och GC hade släppts, året senare hade hysterin lagt sig och PC-spel kom på rullande band. Nu är det hysteri över det här med 1080P och HD och även det är en fas som jag tror lägger sig. Vi PC-spelare har ju trots allt kunnat spela i full HD (Upplösningen) sedan flera år tillbaka.
Good hunting, Stalker.
  • 0
Jeg er imponert over dine kloke svar RaZman og mer enig med deg kan jeg faktisk ikke bli Har dere andre noen meninger?
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Jeg har en PS3 og er veldig glad og imonert over den. Kunne godt hatt de andre konsollene og, men det får holde med en fra hver generasjon!
God blogg Bernt Erik
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
  • 0
Tja.. Har både 360 og ps3, så har ikke så mange bekymringer Så lenge ikke Wii vinner da, hehe..

Fryktelig glad jeg vant den ps3'n, innmari digg maskin
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Det mest negative er med ps3 er garantert. Prisen. Min ble kjøpt på et 3000krs tilbud (måtte på rep og ende mat at verkstedet rota den bort og fikk en starter pack med fifa 08 og r&c tod) Men folk skjønner jo VIRKELIG ikke hvor mye de får for penga. Bluray. Gratis Internettspilling. Så hvorfor ble denne sett på som ikke så bra når det gjald pris. PS3 har jo mye mer en konkurentene. Selv har jeg en PS3, men skulle ønske jeg hadde en 360 også.
Gaming Is Great!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!