Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Technomusikk

for meg virker techno musikk som en sjanger det ligger svært lite talent bak, vet ikke helt om det er sant men... virker som om folk bare legger til litt melodi og masse bass og sånn. har litt vanskelig for å like slik musikk, men det er fett på diskotek med svære høytalere og folk som hopper rundt om kring da! (er vel kanskje det techno er laget for også da men, vet ikke)

hva mener dere om techno musikk??
  • 0
Er helt enig, techno kan jo ikke kalles musikk, er jo bare latterlig. Men er jo sant som hans1hans1 sier, det er kult på diskotek med høy lyd og sånn.....
What doesn't kill you only makes you stronger!
  • 0
Hmmm, vet ikke hvordan man lager tecno sanger, men det kan vel heller ikke bare være lett? Men hører ikke på dette, bortsett fra noen få sanger som jeg digger i max 2 dager, hehe. Men er enig at dette er fett på disko å sånt, med deilig bass og lyd
~Flasher~
  • 0
Jeg hater Techno.

Bare en sang liker jeg: Reset - Blue.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jeg hatet techno veldig før, og liker det ikke enda.

Men jeg liker noe electronica, som feks Pendulum..

Hardstyle derimot, liker jeg veldig godt.

Det er veldig mye bass, men er ganske kult spør du meg Er ikke sånn kjempe fan, men har funnet et par sanger jeg liker.
En mix med pretty much alle de Hardstyle sangene jeg liker

Musikken fungerer best på fest

EDIT; Jeg var forresten også en av de som skriker utsagn som; "Techno takes no skill" og blablabla. Nå som jeg har vokst litt, og gravd litt dypere en Basshunter forstår jeg hvor idiotisk og ignorant jeg var Du trenger for all del ikke å like det, men da holder du deg unna.
Lagt til 2007-11-09 17:57:
http://youtube.com/watch?v=TQDjbkqGNUw Liker også denne, og sluttpartiet er best.

Jumpstyle: http://youtube.com/watch?v=tyAvaLsLFl8 Dansen er rå, men musikken er litt meh.
  • 0
Siterer Maggot:
Hardstyle derimot, liker jeg veldig godt.

Det er veldig mye bass, men er ganske kult spør du meg Er ikke sånn kjempe fan, men har funnet et par sanger jeg liker.
En mix med pretty much alle de Hardstyle sangene jeg liker

Musikken fungerer best på fest
Enig at dette er best på fest(Y) Men da må man ha BASS og ordentlig lyd
~Flasher~
  • 0
ja, enig...
  • 0
Siterer modarn:

Vel, mitt Koss gir meg nok bass og lyd, men skal ærlig innrømme at alkohol hjelper litt på kicket. Dere burde ihvertfall høre litt på det før dere sier hvor dritt det er.
  • 0
Siterer Maggot:
Citerer modarn:

Vel, mitt Koss gir meg nok bass og lyd, men skal ærlig innrømme at alkohol hjelper litt på kicket. Dere burde ihvertfall høre litt på det før dere sier hvor dritt det er.

har hørt mye techno jeg, sa heller ikke at det er så veldig drit, men det jeg sa var at det -->VIRKER<-- ikke som om det ikke ligger mye talent og arbeid bak alkohol hjelper nok ja, ikke at jeg har vært så mye borti det ennå men så er det jo også stemninga som gjør det da
  • 0
Siterer hans1hans1:
har hørt mye techno jeg, sa heller ikke at det er så veldig drit, men det jeg sa var at det -->VIRKER<-- ikke som om det ikke ligger mye talent og arbeid bak alkohol hjelper nok ja, ikke at jeg har vært så mye borti det ennå men så er det jo også stemninga som gjør det da

Det er akkurat det samme som metal og rock også, det er ikke alt der som det legges så mye arbeid i, slik er det med all musikk. Electronisk krever en annen type skill en f.eks gitarbasert musikk. Ikke at jeg kan så veldig mye om mixe prog. men når du må ha fingerferdigheter på gitar, vil det kreve at har forståelse for programmet du bruker, syncer, beats osv, og det er ikke bare bare, vil jeg tro.

Men når du bruker Fruity Loops (som er musikkprogrammenes Windows Movie Maker) Forstår jeg at det ikke legges mye arbeid eller sjel bak det.
  • 0
Skulle tru alle som hørte på techno var kverka i huet...
Alle jeg kjenner som hører på techno er noen sjuke jævler...
Det er "Hits for LSD-kids" spør du meg....
ALF GEIR?!!
  • 0
Siterer Maggot:
Men når du bruker Fruity Loops (som er musikkprogrammenes Windows Movie Maker) Forstår jeg at det ikke legges mye arbeid eller sjel bak det.

Jeg vil vel heller si at du burde byttet ut FL med E-jay eller noe
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Maggot:
Citerer hans1hans1:

Det er akkurat det samme som metal og rock også, det er ikke alt der som det legges så mye arbeid i, slik er det med all musikk. Electronisk krever en annen type skill en f.eks gitarbasert musikk. Ikke at jeg kan så veldig mye om mixe prog. men når du må ha fingerferdigheter på gitar, vil det kreve at har forståelse for programmet du bruker, syncer, beats osv, og det er ikke bare bare, vil jeg tro.

jaja, selvfølgelig må man jo ha kunnskaper om hvordan man bruker et mixeprogram og sånt, jeg hadde aldri greid det. men jeg tror at med et par dagers opplæring ville jeg sikkert kunne lage en "bra" techno sang. men de beste gitaristene, trommisene og bassistene har oppabeidet evnene sine gjennom et helt liv. dette er vel noe av grunnen til at det er usansynlige mange techno sanger og remixer, de fleste kan lage det bare de lærer seg hvordan de bruker et slikt program. det kan alle greie. derimot den rytmen og "skillsa" som de proffe musikerne har opparbeidet gjennom livet sitt. DET kan ikke alle greie så lett.

enig???
  • 0
Siterer Maggot:

HAHAHAH oh god. Noen har misforstått noe enoooormt, Fruity loops er ganske profft det mann. Om du bruker de medfølgende lydene så er det klart det ikke blir store saker ut av det, men du har like mange muligheter her som du har i hvilket som helst annet musikkprogram. Det er faktisk flere proffe som bruker Fruity loops, så du må nok nesten trekke tilbake det du sa der, og erstatt det med eJay eller noe.

Lagt til 2007-11-10 00:41:
Siterer hans1hans1:
jaja, selvfølgelig må man jo ha kunnskaper om hvordan man bruker et mixeprogram og sånt, jeg hadde aldri greid det. men jeg tror at med et par dagers opplæring ville jeg sikkert kunne lage en "bra" techno sang. men de beste gitaristene, trommisene og bassistene har oppabeidet evnene sine gjennom et helt liv. dette er vel noe av grunnen til at det er usansynlige mange techno sanger og remixer, de fleste kan lage det bare de lærer seg hvordan de bruker et slikt program. det kan alle greie. derimot den rytmen og "skillsa" som de proffe musikerne har opparbeidet gjennom livet sitt. DET kan ikke alle greie så lett.

enig???

Sier du at folk som lager elektronisk musikk bare bruker et par dager på å lære seg opp? det sier vel sitt om kunnskapsnivået ditt rundt sjangeren.
Get static
  • 0
Siterer DayWalker:
HAHAHAH oh god. Noen har misforstått noe enoooormt, Fruity loops er ganske profft det mann. Om du bruker de medfølgende lydene så er det klart det ikke blir store saker ut av det, men du har like mange muligheter her som du har i hvilket som helst annet musikkprogram. Det er faktisk flere proffe som bruker Fruity loops, så du må nok nesten trekke tilbake det du sa der, og erstatt det med eJay eller noe.

Mulig jeg så en inni helvettes dårlig versjon eller noe, men en venn av meg hadde Fruity Loops engang. Og det så ikke ut som om du hadde veldig mye alternativer. Skal ikke si for mye, for jeg vet ikke mye om dette her. Men etter min (tydeligvis dårlige) erfaring, så ikke Fruity Loops veldig heftig ut.
Dette var for en del årsiden tilbake da.

EDIT; Ja, da så jeg nok de basic lydene som fulgte med, og ikke noe mer Det at jeg leste om Basshunter som "innrømte" at han bruker Fruity Loops hjalp ikke veldig.
  • 0
Siterer DayWalker:
Citerer Maggot:
Sier du at folk som lager elektronisk musikk bare bruker et par dager på å lære seg opp? det sier vel sitt om kunnskapsnivået ditt rundt sjangeren.

ok, et par dager vil vel være og overdrive. men det krever fortsatt ikke like mye tid
  • 0
liker egentlig ikke techno
Bygones
  • 0
Likeregetnlig ikke techno, men har ikke tenkt tilå hakke FOR MYE på det. Deter ting though. Åssen kan det passe til disco? Det er DanceHall og HipHop(Old School) som gjelder der!
Bah!!?
  • 0
Det største problemet med Techno musikken er at det har tippet litt over til Trance, som egentlig er en slags pop- stil, som hjemsøkes av høyfrekvente stemmer, og de samme tonene loopet i det uendelige.
Det er derimot en annen gren av Techno, som kalles Electronica/Dance, som er markant bedre. Ett tips: Hør på The Prodigy, for å få en idè. Dette er et band som ikke er like overkjørt av listepop, og som faktisk lager sin egen musikk.. De har noen utrolig fengende rytmer som jeg anbefaler til alle som misliker denne sjangeren fordi den er ødelagt av pop- kulturen. En av mine venniner, som er i helt andre enden, og hører på metall og rock (noe jeg forresten gjør selv) og sier hun hater trance, syntes også dette var bra saker. Prodigy er også kjempebra live, så søk gjerne etter konsertklipp på youtube! Det finnes mye bra elektronisk musikk, bare man holder seg unna trance- fella
Knurr...
  • 0
Techno liker ikke techno jeg ....
THSN FTW!!
  • 0
jeg liker ikke techo
"Right man in the wrong place can make all the difference in the world"
  • 0
Det at folk sier at techno ikke kan kalles musikk, og at det er veldig enkelt å lage det ved å bare mikse i sammen noen lyder, uten å ha vært borti et slikt program noen gang, viser hvor lite kunnskap de har om musikk generelt.

Siterer Turbo-Kåre:
Det største problemet med Techno musikken er at det har tippet litt over til Trance

WTF?! Techno og trance er to forskjellige udnerkategorier av "elektronisk musikk", så hvordan kan du si at techno tipper OVER til trance? Det blir som å si at rock tipper over til pop! Det er to forskjellige sjangerer; enten er det trance, eller så er det techno, du kan ikke si at noe tipper over til det andre, for da ER det det andre. Du kan med andre ord sammenligne utsagnet ditt med "Det største problemet med rock er at det har tippet over til pop."
It's 4.30 in the morning, it's always 4.30 in the morning.
  • 0
Techno er ikke bra musikk. Techno er bråk...
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
  • KlM
  • KlM
Siterer Sithlord:
Techno er ikke bra musikk. Techno er bråk...

fordommer er en uvane...
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!