Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Dexter-tråden


  • RDB
  • RDB
Siterer Karoline E:
Er det noen som vet når 3. sesong kommer på TV eller er mulig å få tak i på DVD? Jeg har sett både 1. og 2. sesong, og er helt hekta!

Jeg trodde ikke sesong 2 hadde kommet på DVD enda?
Sesong 3 skal begynne å gå på amerikansk TV 28. september, i år.

Er DVD-utgivelsen av sesong 3 like treig som DVD-utgivelser flest kan du regne med at den kommer en gang til høsten, neste år. Men det er bare en anntagelse fra min side.
  • 0
jeg har også begynnt og se på serien, jeg er frelst!!!

er ikke helt ferdig med sesong 2 enda, men dette er pokker meg en bra serie.
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
Er nok den beste Tv serien jeg har sett ja utenom Carnivale, Synes at skuespillerne gjør er utrolig bra jobb. Det var bra at det ble laget en slik tråd
Tungur Knivur
  • 0
Har denne geniale serien startet sin tredje sesong på norsk TV nå, eller må vi vente mer?
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
Siterer Suppeelsker:
Har denne geniale serien startet sin tredje sesong på norsk TV nå, eller må vi vente mer?

Tror at sesong 2 går på Viasat 4 elns fortsatt. Vi må nok smøre oss med tålmodighet.
*sjekker IMDb*
Sesong 3 har faktisk ikke begynt på amerikansk TV, engang.
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer Suppeelsker:
Har denne geniale serien startet sin tredje sesong på norsk TV nå, eller må vi vente mer?

Så en TV-reklame for en sesongpremiere nå i dag. Men jeg er usikker på om det er reklame for sesong 2 (som gikk på amerikansk TV for lenge siden) eller sesong 3. Dersom det er sesong 3 så begynner det isåfall før/samtidig som på amerikansk TV. For det har ikke begynt å vise der, enda.

Lagt til 2008-09-22 20:25:
ah
  • 0
  • Zook
  • Zook
Sesong 2 begynner på TV3 eller Viasat 4 i kveld.
You're sleeping over, right?
  • 0
Har nettopp sett ferdig S2.
Gleder meg til S3.
Children of Bodom <3
  • 0
Så det kommer en S3? Etter den første sesongen ble eg helt hekta. Det er En veldig bra serie, litt mørk humor kan man godt si
  • 0
Elsker serien. Fantastisk bra! Fikk de to første sesongene til jul og så dem ut 1. juledag. Beste serien ever. ^^
En Fuego!
  • 0
Gleder meg ganske mye til sesong 5
  • 0
Har hørt om serien. Det gikk etter Chuck (Som er dritbra) på viasat 4. Men det gikk så sent så jeg la meg før det begynte.
"When you fight, it doesn't matter how many enemies you kill. If you fail to protect what you're supposed to protect, you lose."
  • 0
Du får kjøpe sesongene, da - for det er virkelig verdt det 199,- per sesong på cdon.no
En Fuego!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Gamer123:
Elsker serien. Fantastisk bra! Fikk de to første sesongene til jul og så dem ut 1. juledag. Beste serien ever. ^^


Du så på Dexter i nesten 20 timer på et døgn?
You're sleeping over, right?
  • 0
10 Fikk dem tidlig på morgen på julaften.
En Fuego!
  • 0
Siden jeg og OC har hatt en diskusjon gående om Dexter i Nattråden tenkte jeg det var verdt å dra frem igjen denne tråden nå på tampen av seriens levetid. Seriefinalen er ikke langt unna, men det er mye å si om det som har skjedd så langt i sesongen, og hva vi håper skal komme.

Er det flere på Gamereactor som følger sesong 8 av Dexter?

Jeg har sett alle episodene som er kommet og ser frem til de neste som skal avslutte serien på tross av til tider klønete skrevne scener og plot.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Er det flere på Gamereactor som følger sesong 8 av Dexter?


I hvert fall ikke jeg...

Lagt til 2013-09-05 07:07:
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
SirThomas har vel også innrømmet å følge med, så vi får håpe han stikker innom her. Alle andre fans eller kritikere er også velkommen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
SirThomas har vel også innrømmet å følge med, så vi får håpe han stikker innom her. Alle andre fans eller kritikere er også velkommen.


Hvis alle de (veldig) lange PMene han har sendt meg om temaet er noe å dømme ut i fra, så har han ganske mye å si om serien.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Hvis alle de (veldig) lange PMene han har sendt meg om temaet er noe å dømme ut i fra, så har han ganske mye å si om serien.


Høres bra ut.

Siden diskusjonen vår i Nattråden ble avbrutt et halvt minutt før jeg var klar til å poste min respons, så får jeg lime inn innlegget mitt her istedenfor:

Siterer Ole-Christian:
Jeg foretrekker også fokus på ting som psykologi (spesielt i forhold til psykopater) over mer "ordinære" ting som politikk og fantasy. Når det er sagt er jo Game of Thrones en langt overlegen serie på alle måter. Er egentlig ikke noen fan av middelalder-settingen, men det har ikke plaget meg noe særlig heller.


Jeg elsker middelalder/fantasy-settinger i litteratur og i filmer, men i TV-serier slår det ofte ikke helt an. Game of Thrones gjør det likevel ganske godt selvom serien er oppskrytt i forhold til hva den faktisk yter.

Jeg liker også fokus på psykologi ganske godt, særlig i forskjellige typer usosiale eller manipulerende karakterer. Dog er jeg ikke så glad for at det nærmest er blitt en trend med slike karakterer i den grad at procedurals og andre typer enkle TV-serier putter inn slike slike karakterer uten noen særlig god gjennomføring. Jeg har fått med meg at flere nye kriminalserier som jeg ikke har planer om å sjekke ut, har valgt å ha hovedpersoner som har sterkt asosiale trekk eller psykiske lidelser. Inntrykket mitt er at det ikke fungerer særlig godt som subplot. Hos karakterer som Dexter informerer psykologien derimot hele karakteren og handlingen i serien, noe som kan være veldig interessant å følge med på sålenge forfatterne setter seg godt inn i det de skriver om.

Siterer Ole-Christian:
Tviler litt på at en del av de løse trådene fra tidligere i sesongen kommer til å nøstes opp mot slutten. Selv da det foregikk føltes det uinteressant og kjedelig. Det bør i så fall være veldig interessant, som du sier.
Ja. For eksempel Masukas story denne sesongen er bortkastet og kjedelig med mindre den er avgjørende for hva som skjer med Dexter til slutt.

Siterer Ole-Christian:
Er du uenig i at et subplot med et offer ville vært en mer intressant filler enn det vi fikk servert i mye av første halvdel?
Det er mye som kunne vært mer interessant enn det vi så i første halvdel. Inkludert et offer. Sikter du forresten til et offer i samme forstand som Lumen, eller noe annet.

Siterer Ole-Christian:
Litt usikker på om jeg ville akseptert det. Som du selv sa oppfører han seg jo direkte dumt i situasjoner som han tidligere hadde full kontroll på. Hvis han fortsatt var like metodisk ville han ikke gjort mange av feilene han har.


Du har rett. Men jeg klarer liksom ikke helt å få meg til å tro at forfatterne bevisst har ment å gjøre ham så dum som han fremstår i enkelte scener. Jeg forestiller meg at det har noe med klippingen, samt dårlige valg og billige utveier for å få episoden til å ende der de vil at den skal ende. Det er mulig jeg er naiv, men hvis forfatterne med viten og vilje har skrevet om karakteren Dexter til en av Three Stooges bare fordi han plutselig er forelsket, så klarer jeg ikke få det til å henge på greip. Jeg velger å tro at de har tatt snarveier og at showrunner har dårlig grep om styringen med episodene, ikke at de har som et av de avtalte temaene for denne sesongen at Dexters IQ uforklarlig har halvert seg. Dette baserer jeg også på at han ikke er like dum i alle scener som i den jeg linket til en GIF av. Innimellom fremstår han i sin indre monolog som nesten like skarp som før, om enn noe mindre velformulert.

Siterer Ole-Christian:
Enig i det. Hannah er muligens det beste med serien akkurat nå.
Ja. Og det er faktisk ikke utseendet som er karakterens sterkeste kort.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Ble ganske tatt på senga her for å være ærlig, har jo snakket med Ole-Christian før om å starte en tråd om Dexter, som jeg hadde planlagt å gjøre. En blanding av en lettelse at det allerede fantes en, og litt antiklimax at det ikke har vært skrevet her på 6 år før du dro den frem igjen, Strategist.

Siterer Strategist:
SirThomas har vel også innrømmet å følge med, så vi får håpe han stikker innom her. Alle andre fans eller kritikere er også velkommen.


Vil tro jeg er den personen som i løpet av av de siste 3 månedene har fått Ole-Christian til å reflektere over hele serien i takt med hvilken sesong jeg har vært på.

Siterer Ole-Christian:
Hvis alle de (veldig) lange PMene han har sendt meg om temaet er noe å dømme ut i fra, så har han ganske mye å si om serien.


Det måtte du skrive her ja.

MEN, jeg ligger fortsatt noen episoder bak dere, så jeg tror jeg holder meg unna denne siden foreløbig fordi...

Siterer Strategist:
Enig i det. Hannah er muligens det beste med serien akkurat nå.


Skulle ønske jeg ikke hadde lest det der...

Spoiler:
Siterer Strategist:
fordi han tilsynelatende er forelsket


Å GUD!
  • 0
Jeg håper Debra dør og Dexter tar selvmord. That is all. At det i det minste ikke blir noen happy ending.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Har nettopp begynt på den åttende sesongen, og hittil bare sett den første episoden. Ble ikke spesielt imponert.
  • 0
Siterer SirThomas:
Vil tro jeg er den personen som i løpet av av de siste 3 månedene har fått Ole-Christian til å reflektere over hele serien i takt med hvilken sesong jeg har vært på.


Brukte du virkelig 3 måneder på å se alle sesongene?

Siterer SirThomas:
Skulle ønske jeg ikke hadde lest det der...


Det er knapt en overraskelse dersom man har sett sesong 7.

Siterer LesMiserable:
Har nettopp begynt på den åttende sesongen, og hittil bare sett den første episoden. Ble ikke spesielt imponert.


Det blir heldigvis noe bedre etter litt flere episoder, men det blir dårligere først. De første fem-seks episodene eller slik var nesten et ork å se.

Siterer The Heretic:
Jeg håper Debra dør og Dexter tar selvmord. That is all. At det i det minste ikke blir noen happy ending.


For min del ville det at Debra dør være en happy ending...
Jeg kan egentli leve med om Dexter rir inn i solnedgangen sålenge Debra dør, men jeg håper jo også at de har en dramatisk twist med store konsekvenser for Dexter. Hvis ikke blir det fort en litt såpeaktig slutt.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!