Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Kaizers Orchestra


De har litt tom waits-plagiat da
men er et genialt band.

Jeg elsker alle skivene, men har ikke et like godt forhold til maestro som de andre.
Men du må jo oppleve dem live for å virkelig se dem briljere
Why care when you have the option not to?
  • 0
Har 4 cd med di og DVD live in vega. Favorit plate forandres etter gjenomlytninger Men de beste sangene er: Djevelns orkester, Min kvite Russer, Til depoet, Blitzregn baby, Delikatessen, Den andre er meg, Maskineri, Med en gong eg når bånn, Rullet, Resistansen, Dekk bord, Bak et halleljua. Grunnen til at jeg liker dem tror jeg er at de gjerne har tempo skifte i en sang en veit aldri hva som kommer liksom, Ikke ulikt Tom Wait som har noen geniale utgivelser særlig Blood money og Real gone
  • 0
Noen som har kjøpt seg Våre Demoner enda?
Det er skikkelig bra^^

Men de slutter å selge det når uken er ferdig, så man må være rask. Kan godt være det blir verdifullt etter en stund
  • 0
Siterer The-gamer:
Noen som har kjøpt seg Våre Demoner enda?
Det er skikkelig bra^^

Men de slutter å selge det når uken er ferdig, så man må være rask. Kan godt være det blir verdifullt etter en stund


Skulle kjøpe det, men var selvfølgelig ikke noe igjen da jeg kom... Så må stikke til by'n neste gang. Som selvfølgelig må være denne uka! *stress*
I bet Darth Vader listens to Slayer.
  • 0
Siterer Heksekongen:
Skulle kjøpe det, men var selvfølgelig ikke noe igjen da jeg kom... Så må stikke til by'n neste gang. Som selvfølgelig må være denne uka! *stress*

Fikk det siste de hadde på Platekompaniet ^^
Det var signering i sentrum idag, men det tar 40-50 min. hjemmefra til sentrum i rushtiden (rundt fem, når det var signering), så det gadd jeg ikke... Men albumet er jo ganske eksklusivt i seg selv, og det dukker vel opp en ny mulighet en eller annen gang.

Men det anbefales virkelig, og det holder minst like god kvalitet som de andre albumene.
  • 0
  • Los
  • Los
Har to Våre Demoner Cder og en LP

Veldig bra plate!! Gleder meg sykt til å høre noen av disse sangene live Håper virkelig dette er et frampek til hva Kaizers kommer med i framtiden, for det er veldig bra
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Gidder ikke kjøpe LPene^^

Våre Demoner er faktisk veldig bra, personlig er jeg forelsket i Señor Torpedo for tida!
Why care when you have the option not to?
  • 0
Siterer skullhead93:
Gidder ikke kjøpe LPene^^

Våre Demoner er faktisk veldig bra, personlig er jeg forelsket i Señor Torpedo for tida!


Ja Señor Torpedo, Kavaler, Prosessen og Stormfull Vals er helt fantastiske
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0
  • Los
  • Los
Noen som har hørt "Violeta Vioeta Vol. 1"-singelene?

Syntes alle er sykt bra! Videoen til Hjerteknuser er jo syk! Og "Philimon Arthur and the dung" er en flott åpning til platen! I tillegg har vi den litt spesielle "En for orgelet, en for meg" som blåste meg vekk når jeg hørte den første gangen, satt bare å lo! Den er foresten bare tillgjengelig om man bestiller platen i MP3 på platekompaniet. Men jeg betalte 59 kr for den sangen, fordi jeg bare måtte høre den!

Har alt sendt inn to kaizerskort fra konsertene i fjor som gjør at jeg får tilsendt to spesial limited edition av "Violeta Violeta Vol.1", bestillt den i MP3 og planer om å kjøpe platen på vinyl. Og jeg skal i Spektrum på 10 års showet, og mest sannsynlig skal jeg på blodfan forestillingen av Kaizers-teaterstykket "Sonny" neste år!

Blir et fantastisk Kaizerår i 2011!!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Jeg skal også på blodfan forestillingen av Sonny. Gleder meg stort

Skal i tillegg på konserten 9. April, kjøpe Violeta, Violeta på vinyl og potensielt dra på en av de andre konsertene (selv om det er mindre trolig).

Elsker forøvrig Philemon Arthur and the Dung. En av de mest geniale Kaizers sangene jeg har hørt siden Ompa til du Dør Har ikke hørt annet en den og Hjerteknuser. Vil ikke høre flere før i Januar. Liker å få hele inntrykket kastet i trynet
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Zook
  • Zook
Har veldig lyst å dra på Kaizers-konsert i 2011, men det er dessverre 18-års grense på konserten i Bergen. Syns det er litt merkelig, med tanke på hvor mange unge fans Kaizers har.
You're sleeping over, right?
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Zook:
Har veldig lyst å dra på Kaizers-konsert i 2011, men det er dessverre 18-års grense på konserten i Bergen. Syns det er litt merkelig, med tanke på hvor mange unge fans Kaizers har.


Ta turen til Spektrum!!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Los:
Citerer Zook:
Har veldig lyst å dra på Kaizers-konsert i 2011, men det er dessverre 18-års grense på konserten i Bergen. Syns det er litt merkelig, med tanke på hvor mange unge fans Kaizers har.


Ta turen til Spektrum!!


Har vurdert det, men det kjipt at konserten er midt i uka og jeg bor i Bergen.
You're sleeping over, right?
  • 0
  • Los
  • Los
den er på en lørdag.. 9. April 2011, lørdag Fin weekend i oslo, med kaizers som midtpunkt
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Los:
den er på en lørdag.. 9. April 2011, lørdag Fin weekend i oslo, med kaizers som midtpunkt
¨

Whoops! Trodde det var en onsdag ellerno. Skal vurdere det, men er ærlig talt ikke SÅ keen på Kaizers
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Whoops! Trodde det var en onsdag ellerno. Skal vurdere det, men er ærlig talt ikke SÅ keen på Kaizers

DUDE! Det er snakk om norges desidert beste live band. Ingen, jeg gjentar INGEN, kan å showe som Kaizers. Fansen er i aller høyeste grad en del av det. Det er det ingen tvil om. Stemningen på gulvet i en arena er stor.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Kronoz:
DUDE! Det er snakk om norges desidert beste live band.


Du har sett alle live altså?

Vi får se hva pengene strekker til.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Du har sett alle live altså?

Jeg har sett en god del av de som anses å være bra

Siterer Zook:
Vi får se hva pengene strekker til.

Relativt billige billetter i forhold til de litt "større" bandene som Metallica og Maiden
Kostet meg 900kr for to billetter, samme prisen som en på Metallica. Nærmest.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Kronoz:
Relativt billige billetter i forhold til de litt "større" bandene som Metallica og Maiden
Kostet meg 900kr for to billetter, samme prisen som en på Metallica. Nærmest.


Ja, men reisen fra Bergen til Oslo er heller ikke gratis.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Ja, men reisen fra Bergen til Oslo er heller ikke gratis.

Billigere enn reisen Nord-Trønderlag - Oslo
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Kronoz:
Citerer Zook:
Ja, men reisen fra Bergen til Oslo er heller ikke gratis.

Billigere enn reisen Nord-Trønderlag - Oslo


Ikke nødvendigvis.. Prisen må regnes slik: Billett pluss reise delt på grad av fan

For meg er reisen Sogndal - Oslo ikke noe hider, men naboen min syntes det hørtes ut som forferdelig langt å reise for "bare en konsert". Inntil hun fant ut at Bon Jovi skulle til Telenor Arena, da var reisen kort. Så fangrad må man alltid regne med
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Kronoz:
Citerer Zook:
Ja, men reisen fra Bergen til Oslo er heller ikke gratis.

Billigere enn reisen Nord-Trønderlag - Oslo


Hva så? Som sagt er jeg ikke så stor fan, syns bare det er veldig kult
Dessuten skal jeg allerede på tre konserter neste år (der to av dem er utenfor Bergen), og flere blir det garantert.
You're sleeping over, right?
  • 0
Storfan, har sett dem live 3 ganger. Fantastisk genialt band, det klart beste live-bandet i Norge for øyeblikket.

Favorittalbumet må bli Live at Vega, har alt for mange favorittlåter til å velge.
CD drives eject stuff , my ass ejects stuff, therefore my ass must be a CD drive.
  • 0
Favorittalbum per dags dato er nok Ompa til du dør. Mens favorittsang er Philemon Arthur & The Dung. Eller Katastrofen. Eller Ompa. Eller Maskineri. Nei, jeg vet ikke.

Uansett så tror jeg at 9. April-konserten blir enorm. De skal jo tross alt summere opp 10 år i bransjen
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!