Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Mayhem


Mayhem var det første bandet innenfor sjangeren Norwegian Black Metal, og er muligens det viktikste black metal bandet i historien. Mayhem ble dannet i 1983 og har siden opplevd litt av hvert. Mayhems andre vokalist, Per Yngve Ohlin "dead" tok selvmord i april 1991 og Gitaristen Øystein Aarseth ble drept 10 agust 1993 av bassisten Varg Vikernes som også er medlem i enmanns bandet Burzum. Mayhem er mest kjent får sin Ekstreme trommis, Jan Axel Blomberg eller Hellhammer som han er mest kjent som. Mayhem ha gitt ut tidløse klassikere som De Mysteriis dom sathanas, Wolf's Lair abyss og Grand decloration of war.

Her er 2 live klipp fra Mayhem spilt inn i 2000 http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&vid
eoid=1011164


http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&vid
eoid=1016473
This is the war of angels, This is the war of demons, This is the war of heaven, This is the war of hell
  • 0
  • yama
  • yama
wow... en seriøs post av tyranid...

Jeg klarte ikke la vær

Mayhem har definitivt vært viktige for BM og spesielt norsk BM... At all den kontroversielle aktiviteten rundt bandet har hjulpet til og gjøre dem så legendariske er det vell liten tvil om...

Hellhammer er jo også en utrolig bra trommis. VELDIG synd at han ikke skal spille på resten av Dimmu turneen. Hadde gledet meg til og se han live sammen med Dimmu...

Personlig har jeg stor respekt for bandet. De har definitivt laget bra musikk...
"My name is Linus Torvalds and I am your god" -- Linus Torvalds
  • 0
Fint at jeg ikke er den eneste som liker dem her, og jeg har da laget mange seriøse poster jeg
This is the war of angels, This is the war of demons, This is the war of heaven, This is the war of hell
  • 0
Romkameraten min er Mayhem frelst.... Han har alt av album og special edition (spelling?) plater... Noen av dem er signert, vi møtte også på Hellhammer i fjor på Inferno Festival, så jeg tok bilde av han og kompisen min i lag...

Jeg har aldri vært så stor fan av den EKSTREM musikken, men skal si meg enig at Mayhem har gjort en viktig del for norsk musikk og norsk musikk eksport!

Det er bare å dra til tyskland på Wacken Open Air og knyte et flagg rundt halsen så skal du se hvor mye folk som digger NORGE og norske FOLK bare på grunn av Black Metal...

Vi måtte bære en kompis hjem til teltet fordi han var søppel full, og selv da kom folk bort til oss og la en hånd over skuldra og ropte "Noooorwaaaay!!"
I do not need a cause for my rage, I just despise the nature of the human race!
  • 0
Jeg får bryte sammen og tilstå; jeg har ikke hørt en sang av Mayhem.. Jeg vet det er tragisk..
"Ash nazg durbatulúk, ash nazg gimbatul,ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul."
  • 0
  • yama
  • yama
Siterer SirEld:
Det er bare å dra til tyskland på Wacken Open Air og knyte et flagg rundt halsen så skal du se hvor mye folk som digger NORGE og norske FOLK bare på grunn av Black Metal...

Vi måtte bære en kompis hjem til teltet fordi han var søppel full, og selv da kom folk bort til oss og la en hånd over skuldra og ropte "Noooorwaaaay!!"


hehe. kult og høre det... tyskland er metal landet. uten tvil...

Har planer om og dra til wacken open neste år. Får ta med meg ett norsk flagg og henge det rundt halsen og se hva som skjer
"My name is Linus Torvalds and I am your god" -- Linus Torvalds
  • 0
Ja gjør det, det er kjempe morsomt!

Også kommer det andre norske folk og prater med deg, vi ble invitert til fest hos noen norsker der borte mens vi sto i toalettkø haha
I do not need a cause for my rage, I just despise the nature of the human race!
  • 0
  • yama
  • yama
Siterer Disharmony:
Jeg får bryte sammen og tilstå; jeg har ikke hørt en sang av Mayhem.. Jeg vet det er tragisk..


er vell ikke akkurat tragisk. Liker du ikke den type musikk er det jo ikke rart om du ikke har hørt noe Mayhem har laget...


Siterer SirEld:
Ja gjør det, det er kjempe morsomt!

Også kommer det andre norske folk og prater med deg, vi ble invitert til fest hos noen norsker der borte mens vi sto i toalettkø haha


hehe... i dokø faktisk. høres morsomt ut det ja... Er det mange nordmenn på wacken???
"My name is Linus Torvalds and I am your god" -- Linus Torvalds
  • 0
Vi traff på en go del... Vi bodde også ved 4-5 nordmenn med teltene vår.

Ville greier, ble helt sjokkert når vi kom ned dit.... Klokka 4 på natta, inn på første bensinstasjon også ser vi egen spritavdeling!
Folka stod i mårnkåpe og solgte til oss haha

Jack og cola på boks som stod rett ved vanlig cola på boks osv!

http://img403.imageshack.us/img403/690/1049630603lvh3.jpg
I do not need a cause for my rage, I just despise the nature of the human race!
  • 0
Siterer SirEld:
Citerer Disharmony:
Jeg får bryte sammen og tilstå; jeg har ikke hørt en sang av Mayhem.. Jeg vet det er tragisk..


er vell ikke akkurat tragisk. Liker du ikke den type musikk er det jo ikke rart om du ikke har hørt noe Mayhem har laget...


Hadde jeg ikke likt BM hadde det vært greit at jeg ikke hørte på Mayhem, men siden jeg hører på BM, er det bare tragisk at jeg ikke hører på dem.
"Ash nazg durbatulúk, ash nazg gimbatul,ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul."
  • 0
  • yama
  • yama
Siterer SirEld:
Vi traff på en go del... Vi bodde også ved 4-5 nordmenn med teltene vår.

Ville greier, ble helt sjokkert når vi kom ned dit.... Klokka 4 på natta, inn på første bensinstasjon også ser vi egen spritavdeling!
Folka stod i mårnkåpe og solgte til oss haha

Jack og cola på boks som stod rett ved vanlig cola på boks osv!

http://img403.imageshack.us/img403/690/1049630603lvh3.jpg


hehe. vet. det er helt sykt. Husker første gang jeg var i danmark og tyskland i eldre alder. Var der på klassetur når jeg var 17, eller 18. Vi stoppa på en bensin stasjon, jeg var igjen i bussen. Så kom flere tilbake med øl. Ble litt sjokkert. Det var en firedagers fylletur det ja ... Lærern bare rista på hue han ... Samma er det jo i england. Men der stopper alkohol salget på nattan...

etter det som er på bildet virka det til og være en bra tur... regner med at det ble konsumert mer alkohol en avbildet da men...

Siterer Disharmony:
Citerer SirEld:Citerer Disharmony:
Jeg får bryte sammen og tilstå; jeg har ikke hørt en sang av Mayhem.. Jeg vet det er tragisk..

er vell ikke akkurat tragisk. Liker du ikke den type musikk er det jo ikke rart om du ikke har hørt noe Mayhem har laget...

Hadde jeg ikke likt BM hadde det vært greit at jeg ikke hørte på Mayhem, men siden jeg hører på BM, er det bare tragisk at jeg ikke hører på dem.


hmm. ja... da er det litt værre. Men det er fortsatt ikke for sent... LØP OG KJØP!!! eller last ned, hvis du syns det er bedre
"My name is Linus Torvalds and I am your god" -- Linus Torvalds
  • 0
Jeg skal ikke lyve, det ble ikke no mer enn det... Faktisk mindre fordi kompisen min drakk opp nesten hele flaska med Jack ALENE, han ble så full at vi fant ut vi ikke ville drikke no særlig alikevell haha, noe jeg egentlig angrer på i dag.

Men hey jeg fikk se en håndfull av mine favoritt band så jeg var nå fornøyd uansett
I do not need a cause for my rage, I just despise the nature of the human race!
  • 0
Mayhem er et av de bandene innefor denne sjangeren som egentlig ikke er så ille.
De har da noen kule sanger
I bet Darth Vader listens to Slayer.
  • 0
Mayhem är riktigt bra, men de skivorna med Maniac tycker jag suger så jävla hårt.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
  • yama
  • yama
Siterer SirEld:
Jeg skal ikke lyve, det ble ikke no mer enn det... Faktisk mindre fordi kompisen min drakk opp nesten hele flaska med Jack ALENE, han ble så full at vi fant ut vi ikke ville drikke no særlig alikevell haha, noe jeg egentlig angrer på i dag.

Men hey jeg fikk se en håndfull av mine favoritt band så jeg var nå fornøyd uansett


Ja det er en del det... Men da fikk dere hvertfall noe ut av turen. Er litt dritt og komme hjem og ikke huske noen ting pga alkoholen...
"My name is Linus Torvalds and I am your god" -- Linus Torvalds
  • 0
Mayhem's gitarist skøyt seg selv med hagle i hodet, og Mayhem brukte det som cover på bootleg cd'en "Dawn of the black hearts".
Skøy.

Og Italia er faktisk ganske ramme innenfor Black metal. De og tyskland.
Blue letters goes here
  • 0
Fel, sångaren Per Yngvie "Dead" Ohlin skjöt sig själv med ett hagelgevär, han hade även fått patronerna från Varg vikernes på julafton.
Euronymous, gitarristen i Mayhem, hittade "Dead" och åt en bit av hans hjärna samt gjorde han några Tors hammare av "Dead"s kranium och skickade dem till black metal eliten.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
jaja, vokalisten.
Blue letters goes here
  • 0
Vettu at det er så lite kult som det kunne ha blitt.
Satanismen og den "ooo, vi skal være eXtreme" holdninga ødlegger folk totalt jo.

Hva feiler det folka når de tar bilde av en død person i disse omstendighetene og bruker det som cd cover?

"Kjekt med omtale da.. "
|You're only as sick as your secrets|
  • 0
  • yama
  • yama
Siterer Endless Sacrifice:
Vettu at det er så lite kult som det kunne ha blitt.
Satanismen og den "ooo, vi skal være eXtreme" holdninga ødlegger folk totalt jo.

Hva feiler det folka når de tar bilde av en død person i disse omstendighetene og bruker det som cd cover?

"Kjekt med omtale da.. "


vet du hva jeg er lei av???

folk som klager på Black Metal kulturen. Og folk som går inn i en tråd og legger ut om hvor lite de liker trådens tema... Det er jeg lei av...
"My name is Linus Torvalds and I am your god" -- Linus Torvalds
  • 0
mayhem burde vært bura inne(for dårlig musikk)
Punk sucks.. Hey who's got beer?
  • 0
Så akkurat "Metal: A headbangers Journey", og jeg må si at i hvert fall en av bandmedlemene virker som han er totalt idiot!
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
  • Missing Avatar
  • Æki
Haha har sett den jeg og, vokalisten var drita som faen^^
In Flames<3
  • 0
"Beer and Interviews: Not a good combination"

Har ikke hørt noe av Mayhem, men de virker litt vel drøye for meg.
Blå...
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=6K3Zj1Ikp4o

Sånn.
Liker bare spillinga dems, synginga blir litt for drøyt for meg..

Bilde av Dead på coveret: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/59/DawnOfTheB
lackHearts.jpg/604px-DawnOfTheBlackHearts.jpg


Advarsel: Inneholder blod.
Children of Bodom <3
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!