Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Game of Thrones (GOT) -tråden


Siterer A to the H:
Jeg måtte jo se sesong 1-3, noe jeg gjorde i slutten av mars. Så alle episodene på 3 dager. Ehehehe. Blant annet en 14 timers maraton på en mandag jeg hadde fri.


Har alle på Blu-Ray og shit. Så hele sesong 3 i går og i dag. Så jeg er klar!

Siterer A to the H:
Har også fått sett True Detective, imens jeg hadde kontoen. Er å anbefale!


Skal sjekke den ut. Kommer i alle fall til å beholde det frem til Juli, så har god tid.

Siterer A to the H:
Den kommer imellom 12-15 sa HBO Nordic på facebooken deres.


Ahh, da er det jo ikke vits lenger å være våken hele natta da.
  • 0
Siterer ElGamer:
Har alle på Blu-Ray og shit. Så hele sesong 3 i går og i dag. Så jeg er klar!


Nydelig. Sesong 3 er så mad bra. Spoiler:Spesielt "the Red Wedding"

Siterer ElGamer:
Skal sjekke den ut. Kommer i alle fall til å beholde det frem til Juli, så har god tid.


Indeed! Jeg vurderer det samme, men er så gjerrig.

Siterer ElGamer:
Ahh, da er det jo ikke vits lenger å være våken hele natta da.


Jo, se True Detective.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Nydelig. Sesong 3 er så mad bra.


Så sykt og, spesielt RW episoden. Elsker og hater den, men den var verre i boka. Endte med at jeg kastet boka i fra meg når det sank inn hva som faktisk hadde skjedd.

Siterer A to the H:
Indeed! Jeg vurderer det samme, men er så gjerrig.


Er gjerrig jeg og, men 79,- i måneden for å se flere av HBO skikkelig heftige serier er verdt det. Egentlig er GoT det alene.
  • 0
Siterer ElGamer:
Så sykt og, spesielt RW episoden. Elsker og hater den, men den var verre i boka. Endte med at jeg kastet boka i fra meg når det sank inn hva som faktisk hadde skjedd.


Skjønner jeg veldig godt. Bittersweet forhold til det.

Siterer ElGamer:
Er gjerrig jeg og, men 79,- i måneden for å se flere av HBO skikkelig heftige serier er verdt det. Egentlig er GoT det alene.


Det er veldig sant!
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Skjønner jeg veldig godt. Bittersweet forhold til det.


Men, det er jo derfor GoT er så herlig som det den er. Du vet aldri, ALDRI hva som kommer til å skje. Eller jeg vet hva som kommer til å skje denne sesongen. Jeg har lest det.

Siterer A to the H:
Det er veldig sant!


Holde det ut Juni og GoT Sesong 4, så kan du spare opp penger å starte igjen når sesong 5 kommer.
  • 0
Siterer ElGamer:
Men, det er jo derfor GoT er så herlig som det den er. Du vet aldri, ALDRI hva som kommer til å skje. Eller jeg vet hva som kommer til å skje denne sesongen. Jeg har lest det.


Jeg skjønner ikke appellen med lesing...

Siterer ElGamer:
Holde det ut Juni og GoT Sesong 4, så kan du spare opp penger å starte igjen når sesong 5 kommer.


Sounds reasonable.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Jeg skjønner ikke appellen med lesing...


Jeg virkelig elsker å lese. Leste hele Ringenes Herre triologien som 10-åring, og har vel egentlig lest bøker av forskjellige saker siden da. Noe som gjorde En Sang om Is og Ild til et enkelt valg nå i nyere tid.

Siterer A to the H:
Sounds reasonable.


Vanskelig å finne en bedre løsning.
  • 0
Siterer ElGamer:
Jeg virkelig elsker å lese. Leste hele Ringenes Herre triologien som 10-åring, og har vel egentlig lest bøker av forskjellige saker siden da. Noe som gjorde En Sang om Is og Ild til et enkelt valg nå i nyere tid.


Skjønner. Aldri vært interessert, rett og slett.

Siterer ElGamer:
Vanskelig å finne en bedre løsning.


Indeed!
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Skjønner. Aldri vært interessert, rett og slett.


Neh, skjønner den og. Men i en serie som Game of Thrones (ASOIAF) så gjøres tv-versjonen såpass bra at det fungerer fint å se uten å lese. Selv om du får med mer detaljer og litt annerledes ting i boka.
  • 0
Siterer ElGamer:
Neh, skjønner den og. Men i en serie som Game of Thrones (ASOIAF) så gjøres tv-versjonen såpass bra at det fungerer fint å se uten å lese. Selv om du får med mer detaljer og litt annerledes ting i boka.


"Boka er bedre enn filmen" eller dette tilfellet: serien. Jeg har hørt den utallige ganger, men er alltid uenig
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
"Boka er bedre enn filmen" eller dette tilfellet: serien. Jeg har hørt den utallige ganger, men er alltid uenig


Hehehe, merkelig med det

Kan vel fortelle hvor noen av de største forskjellene er om du vil det.
  • 0
Siterer ElGamer:
Hehehe, merkelig med det


Indeed!

Siterer ElGamer:
Kan vel fortelle hvor noen av de største forskjellene er om du vil det.


Sure. Ta det i spoilertag.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Sure. Ta det i spoilertag.


Hmm, hadde vel egentlig tenkt til å gjøre det uansett.

Spoiler:Bok 1 og sesong 1 er så og si like. Eller vi får se litt mer og vite litt mer gjennom Varys sitt besøk hos Ned før han blir henrettet. Samt ellers litt småting her og der uten den utrolig store forskjellen.

Sesong 2, er den største måten Arya blir fanget av Lanisterene på. De blir beleiret i et lite slott, og ting er mye mer intenst der. Samtidig så er Harrenhal sakene skikkelig annerledes. Blant annet så forlater aldri Lanisterene det, men Arya sammen med Roose Bolton (utrolig vanskelig å forklare, uten at du leser hva som skjer selv) tar over slottet. Mye takket være Jaqen h'Ghar. Samtidig så dør aldri noen av tjenestejentene til Daenerys.

Bok 3 og sesong 3 blir annerledes etter som de som er nevnt over gjør en forskjell. Men Harrenhal blir aldri funnet med mange drepte Nordlings. En lesbisk sex-scene mellom en av tjeneste jentene og Dany finner sted i boka. The Red Wedding utfolder seg ganske annerledes i boka. Blant annet at Robb holder sine nærmeste allierte edru og våkne. Noe som fører til mer kamper enn serien viser. Samt at dronningen til Robb ikke er med til Tvillingene. Og et par forskjeller som omhandler Dany's erobring av Yunkai.


There you go.
  • 0
Jeg har prøvd å se sesong 3 av GoT flere ganger, men har bare kommet halvveis i første episode. Jeg prøvde for ørtende gang å begynne på sesong 3 for noen uker siden slik at jeg skulle ha sett den før sesong 4 startet. Jeg lurer på om jeg ikke må ta for meg bøkene før jeg kan begynne å se GoT igjen.
Det er ikke at TV-serien er dårlig, det er bare at jeg ikke kommer skikkelig inn i sesong 3, og de gidder jeg ikke. Det skyldes delvis at jeg ikke husker sesong 1 og 2 så godt, noe som egentlig enkelt kan fikses, men serien er heller ikke så god at jeg er sikker på at jeg gidder å se sesong 1 og 2 omigjen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
men serien er heller ikke så god at jeg er sikker på at jeg gidder å se sesong 1 og 2 omigjen.


Det der er som å banne i Kirka, nei det er verre enn det. At du kan si noe sånt om Game of Thrones er nesten skremmende.

Siterer Strategist:
Jeg har prøvd å se sesong 3 av GoT flere ganger, men har bare kommet halvveis i første episode. Jeg prøvde for ørtende gang å begynne på sesong 3 for noen uker siden slik at jeg skulle ha sett den før sesong 4 startet. Jeg lurer på om jeg ikke må ta for meg bøkene før jeg kan begynne å se GoT igjen.


Du burde virkelig få sett eller lest sesong 3, før sesong 4. Noe som sier seg selv. Men om du skal lese, så er sesong 3 bare litt over halve bok 3.
  • 0
Så første episode i ses 4 tidligere i dag. Ålreit start, lover godt for de neste episodene.
Har bestemt meg for å fortsette å ikke lese ferdig bøkene. Har vanligvis ikke noe problem med spoilere, men akkurat her foretrekker jeg å ikke vite hva som vil skje neste gang.
Kan heller plukke de opp igjen når serien nærmer seg slutten.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Har bestemt meg for å fortsette å ikke lese ferdig bøkene. Har vanligvis ikke noe problem med spoilere, men akkurat her foretrekker jeg å ikke vite hva som vil skje neste gang.


Akkurat det samme jeg føler.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Så første episode i ses 4 tidligere i dag. Ålreit start, lover godt for de neste episodene.


Agreed, eller det vil si at det er en god build up til de kommende episodene. Mye å se frem til. Dessuten digger jeg virkelig hvordan Spoiler:Oberyn blir fremstilt. Han er så badass!
  • 0
Jeg er vanligvis en tilhenger av bøkene fremfor film/serie, men med Game of Thrones gadd jeg rett og slett aldri starte på et 100 000 (eller noe sånt) siders fantasyleseprosjekt. Jeg har ikke lest fantasy på mange år, og det at serien er bra gir meg faktisk mindre grunn/lyst til å lese bøkene.
  • 0
Ganske grei førsteepisode, forventet ikke så altfor mye fra de første 60 minuttene, venter jo bare på episode 9 uansett.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Jeg burde lese bøkene igjen. Men jeg har de bare på pcen, og det er så slitsomt å lese fantasy på pc.

Oberyn er forøvrig veldig badass ja. Men den som er mest badass er Arya.

Siterer Mexis:
Jeg er vanligvis en tilhenger av bøkene fremfor film/serie, men med Game of Thrones gadd jeg rett og slett aldri starte på et 100 000 (eller noe sånt) siders fantasyleseprosjekt. Jeg har ikke lest fantasy på mange år, og det at serien er bra gir meg faktisk mindre grunn/lyst til å lese bøkene.


Da bør du ikke begynne på Wheel of Time. Fy faen så lang den serien er.
  • 0
Siterer Jeppzki:
Oberyn er forøvrig veldig badass ja. Men den som er mest badass er Arya.


I agree. Liker også The Hound veldig godt. Han og Arya er en perfekt match.

Siterer JoEy_Odd:
Ganske grei førsteepisode, forventet ikke så altfor mye fra de første 60 minuttene, venter jo bare på episode 9 uansett.


Dårlig innstilling. Oppbyggingen er minst like bra.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer Mexis:
men med Game of Thrones gadd jeg rett og slett aldri starte på et 100 000 (eller noe sånt) siders fantasyleseprosjekt. Jeg har ikke lest fantasy på mange år, og det at serien er bra gir meg faktisk mindre grunn/lyst til å lese bøkene.


Vel, vet ikke helt om en kan kalle bøkene for ren fantasy. For i motsetning til vanlig fantasy, så legger A Song of Ice and Fire mer vekt på det ganske mye utenom selve fantasy-trekkene. Er egentlig ikke nå før denne delen av serier fantasyen begynner å vise seg skikkelig i serien.

Siterer Jeppzki:
Oberyn er forøvrig veldig badass ja. Men den som er mest badass er Arya.


Enig, så enig. Arya, spesielt måten episoden ble avsluttet på. Gleder meg virkelig til å se mer.

Siterer A to the H:
Liker også The Hound veldig godt. Han og Arya er en perfekt match.


Sier meg enig i det og. The Hound har jeg fått mer respekt for utover. Noe som også gjelder Jaime Lannister.
  • 0
Siterer ElGamer:
Jaime Lannister.


Daaaaym, trodde han snart var Spoiler:klar for døden.

Nettopp ferdig med Sesong 1 - Og det første jeg gjør er å gå forbi stuen for å ta meg noe drikke på kjøkkenet, så sitter moren og stefaren min FOR HELVETE og ser på Sesong 4 på storskjerm.

Min mor: Du svarer ikke sånn...og roer deg godt ned...

- Jo, jeg svarer sånn fordi jeg nettopp ble spoilet BIGTIME (not that big). Går an å advare mot sånt. Nå vet jeg at Spoiler:Tyrion lever ut Sesong 3 så takk skal dere faen meg ha *Thumbs Up*
  • 0
Siterer SirThomas:
Min mor: Du svarer ikke sånn...og roer deg godt ned...

- Jo, jeg svarer sånn fordi jeg nettopp ble spoilet BIGTIME (not that big). Går an å advare mot sånt. Nå vet jeg at Spoiler:Tyrion lever ut Sesong 3 så takk skal dere faen meg ha *Thumbs Up*


Nå er De virkelig urimelig her SirT. Mener De virkelig at Deres mor skulle tatt rennefart og røsket ut stikkontakten til TV'en, kun fordi du skulle inn å ha deg noe drikke?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!