Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Game of Thrones (GOT) -tråden


Siterer TK Art:
Ålreit avslutning på en sesong som har vært ganske trøtt overall.


Jeg klarer liksom ikke å se den. For min del står denne sesongen igjen som en av de beste.

Siterer albaga:
Spoiler:Når Jon og Sansa snakker om at vinteren endelig er her. Den Winterfell musikken kommer på. Og Jon sier "Well, father always promised didn`t he?". Må innrømme, ble veldig emosjonell der. The feels were real.


You and me both, mate.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer albaga:
Spoiler: Da er det offisielt da ...


Ja, jeg skjønte det var noe de ville si med den scenen, men bare ikke hva. Hvordan vet man at han er Targaryen? Var ikke kvinnen søstera?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Ja, jeg skjønte det var noe de ville si med den scenen, men bare ikke hva. Hvordan vet man at han er Targaryen? Var ikke kvinnen søstera?


Spoiler:Faren er mest sannsynlig Rhaegar Targaryen. Broren til Daenerys.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Spoiler:


Ok. Hvem var det som absolutt skulle "beskytte" henne i starten? Hvem var de?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Ok. Hvem var det som absolutt skulle "beskytte" henne i starten? Hvem var de?


De var Kingsguard soldater, altså soldatene til (mad king) Aerys Targaryen, faren til Daenerys.

Spoiler:Det er også teorier om at faren til Jon ikke er Rhaegar men faren, Aerys. Grunnen til denne teorien er at Aerys sin kone hadde veldig mange vanskelige fødsler, som ogsa Lyanna hadde.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
De var Kingsguard soldater, altså soldatene til (mad king) Aerys Targaryen, faren til Daenerys.


Fikk tydeligvis ikke med meg så mye fra den scenen. Må si det finnes mange teorier.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Spoiler:Det er også teorier om at faren til Jon ikke er Rhaegar men faren, Aerys. Grunnen til denne teorien er at Aerys sin kone hadde veldig mange vanskelige fødsler, som ogsa Lyanna hadde.


Det er jo også en mulighet. Det hadde vel forsåvidt også vært enda artigere.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Wooow. Musikken de første ti minuttene satte virkelig følelsene i sving. Ramin Djawadi har virkelig utviklet seg i løpet av seriens gang. Musikken var halve grunnen til at starten av episoden kommer til å bli husket så godt, for min del.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/news/game-of-thrones-season-6-7-8-how-many-episodes-left-david-benioff-db-weiss-george-rr-martin-jon-snow-a7107461.html

13 episoder igjen til the bitter end. Men på sett og vis er det vel kanskje greit. Det begynner tross alt å bli tynt med karakterer igjen
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
13 episoder igjen til the bitter end. Men på sett og vis er det vel kanskje greit. Det begynner tross alt å bli tynt med karakterer igjen


Så at en kompis tagget meg i det på face, og han var helt uenig. Personlig ville jeg håpet at de i stedet for å dele de få episodene på to sesonger, lagde rom for en litt større sesong 7 i to deler. Tror sesongen kunne stått sterkere og føltes mer intens på den måten, i tillegg til at de holder seg litt mer tro i forhold til antall bøker kontra serien.
  • 0
Drømmescenarioet mitt ville vært 10 sesonger, 100 episoder da. Men dette er sikkert det beste valget.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Drømmescenarioet mitt ville vært 10 sesonger, 100 episoder da. Men dette er sikkert det beste valget.


De sa vel noe om at de alltid har planlagt å gjøre hele serien på 72-75 timer eller noe, men merkelig at de aldri har nevnt noe om det før nå.
  • 0
Sesongen var interessant, De legger lista høy for sesong 7. Som ivrig bokleser hadde det vært artig å vite hvor mye av denne sesongen de har fått fra Martin og neste boka, og hvor mye som er helt unikt. Jeg vet Hodor vil dø på den måten i neste bok. men ellers
  • 0
Skal begynne på serien nå jeg, kom bare til episode 5 sist....
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Skal begynne på serien nå jeg, kom bare til episode 5 sist....


Er stort sett der det begynner å bli interessant. Føler du deg ikke grepet etter å ha sett store deler av første sesong er det gjerne ikke verdt det.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Jeg begynner å bli i GoT-mood igjen og jeg elsker å diskutere teorier om this. Spoiler:

Melisandre: Soooo, Melisandre er jo min favoritt og sist vi så henne så ble hun tvunget til å forlate Winterfell og hvis hun kom tilbake så blir hun hengt. First of all så tror jeg at hun kommer til å møte på the brotherhood without banners, fortelle at Jon Snow antagelig er Azor Ahai og at hun gjenopplivet han og bla bla. Brotherhood without banners drar så til Winterfell for å joine Jon i kampen mot the white Walkers. Men antagelig er det en grunn til at vi så Mel sin true form, så kanskje hun kan dra tilbake enten ved å endre sin glamor eller dra dit i sin true form, fordi ingen vet jo da at det er henne? Vi så jo sikkert hennes true form av en grunn og sikkert en grunn til at de ikke drepte henne også. Hvis ikke hun møter på Arya da, siden Mel sa de kom til å møtes igjen. + hun lever jo for the Lord of Light og Azor Ahai, så går utifra at hun ønsker å være i nærheten av Jon.

Jon og Daenerys: Og hva tenker dere om at kanskje Jon og Daenerys blir sammen? Mange som sier det, pga song of ice and fire (jon=ice og daenerys=fire), pluss Targaryen er kjent for sin incest og de to er jo related. Begge har krav på the iron throne, så Jon som king og Daenerys som Queen er jo perf. Og de hintet jo ganske heftig til det i forrige sesong da Daenerys ikke ville ha med sin lover pga mulig marriage.

Pluss hvor er Lady Stoneheart? Tror dere dem bare kutter ut henne helt?
Siterer Quinzel:
Spoiler:Jon og Daenerys: Og hva tenker dere om at kanskje Jon og Daenerys blir sammen? Mange som sier det, pga song of ice and fire (jon=ice og daenerys=fire), pluss Targaryen er kjent for sin incest og de to er jo related. Begge har krav på the iron throne, så Jon som king og Daenerys som Queen er jo perf. Og de hintet jo ganske heftig til det i forrige sesong da Daenerys ikke ville ha med sin lover pga mulig marriage.


Spoiler:Det regner jeg nesten med. Enten det, eller så blir en av dem drept. Og å drepe King in the North en gang til, skal jeg ha meg frabedt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Glorf: blir vel enda et bryllup i kjent GoT-stil.
  • 0
Siterer Quinzel:
Glorf: blir vel enda et bryllup i kjent GoT-stil.


Alle gode ting er tre?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Hva synes vi om dagens episode da? Personlig mener jeg at den var litt rotete og kun de 10 siste minuttene var verdt tiden min. Og jeg håper oppriktig at noen dreper Spoiler:Sansa snarest mulig. Forferdelig karakter!!
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
Første episode av sesong 8 var ganske tam ja, og enig med spoiler... drit kjedelig karakter.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Noe man ikke ser hver dag. Spoiler:Arya's first time.
  • 0
Hahah, hva var episode 2...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Hahah, hva var episode 2...

Stortsett det samme som episode 1... Og Sesong 7 generelt.
Går med på at de ikke lenger kan ta materiale fra bøkene ettersom Winds of Winter ikke er skrevet enda, men manusforfatterne er rett og slett bare lat her. Virker som om de ikke engang prøver.
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!