Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

AC/DC


Jeg synes at AC/DC godt kan komme hit igjen. Vi er helt utsultet på bra musikk!
Ei ku, flere kyr.
  • 0
  • yama
  • yama
Vi har jo hatt mange bra konserter i det siste da. Men virkelig god rock er det værre med...
"My name is Linus Torvalds and I am your god" -- Linus Torvalds
  • 0
mötley var her, men de bare gjorde det de de skulle og dro.. ikke noe ekstra
Punk sucks.. Hey who's got beer?
  • 0

Jeg har ikke være så lenge ac/dc fans men jeg mener uanset at ingen er bedre en de og ingen vill noen gang bli det. Men ac/dc cden back in black er ikke bare på verden basis men de har den femte mest solgte cden noen gang.

Jeg syns den beste låta er hells bells, thotce to moutch og higway to hell.

AC/DC er best
  • 0
første bandet jeg begynte å høre på,og de er favoritt-bandet mitt. digger det meste fra dem
har mange favoritter, men den jeg liker best må være Thunderstruck. Rock n' roll aint noise pollution kommer på andreplass.

"Angus and Malcolm Young developed the idea for the band's name after seeing the acronym "AC/DC" on the back of a sewing machine owned by their sister, Margaret. "AC/DC" is an abbreviation for "alternating current/direct current", hentet fra wikipedia...
You ain't seen nothing yet
  • 0
AC/DC står for motstrøm/medstrøm (elektisitet). Liker nesten alle sangene like godt. Men favorittene er Highway to Hell (det var den førtste sangen jeg hørte av AC/DC),you shook me all night long, Hells bells ,thunderstruck. Det er litt farlig å si at de er verdens beste. For det er mange band men de er noen av verdens beste band etter min mening.
Våre fiender er oppfinnsomme og ressurssterke. Det er vi også. De slutter aldri å pønske ut nye måter å skade vårt land og vårt folk på. Det gjør ikke vi heller. George W. Bush
  • 0
Elsker AC/DC.
Har hørt alle de bra sangene (Tror jeg?), og jeg har kjøpt nesten alle albumene, i hvert fall alle de beste. Jeg har disse albumene:

High Voltage
Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Let There Be Rock
Highway To Hell
Back In Black
For Those About To Rock (We Salute You)
Fly On The Wall
Live (2CD)

Jeg har vel alle de beste, selv om kanskje burde skaffet meg Powerage og Razor's Edge?
  • 0
AC/DC ja. Hmmm, liker dem da ganske godt jeg, men som sgt. Drittsekk sa så liker ikke jeg stemmen til verken Bon eller Brian
De beste sangene er:
-Back in Black
-You shook me all night long¨
-Shake a leg
-TNT
-Thunderstruck
-Dirty deeds done dirt cheap
Ellers synes jeg at det meste er litt for likt.

Siterer Angus Young: "Jeg blir litt opprørt når folk sier at vi har laget 10 album som høres helt like ut. Saken er at vi har laget 11 album som høres helt like ut!
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
haha, de er jo ikke like. omtrent alle er like bra, men det er ikke det samme..
You ain't seen nothing yet
  • 0
ACDC er konge! Jeg hadde ikke hørt noe av dem for et halvt år siden. Det har jeg nå (for å si det mildt)
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer ShananaFarCry:
Elsker AC/DC.
Har hørt alle de bra sangene (Tror jeg?), og jeg har kjøpt nesten alle albumene, i hvert fall alle de beste. Jeg har disse albumene:

High Voltage
Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Let There Be Rock
Highway To Hell
Back In Black
For Those About To Rock (We Salute You)
Fly On The Wall
Live (2CD)

Jeg har vel alle de beste, selv om kanskje burde skaffet meg Powerage og Razor's Edge?


Razor's edge er bra, så det må du skaffe deg!

holder på å bygge opp samlingen min jeg og nå, har ikke så mange album enda
You ain't seen nothing yet
  • 0
Jeg elsker AC/DC fullt ut. "You shook me all night long" er en fantastisk låt og det samme gjelder "Back in Black" og mange andre. "Stiff Upper Lip", "Hells Bells" osv. ruler. Må si jeg liker Brian Johnson best av vokalistene.

Sammen med Kiss er AC/DC en av mine favorittband
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Faktisk veldig lenge siden jeg har hørt på dette bandet, nå. Jeg pleide å være en skikkelig fan og kjøpte cder som bare det. Et av de første rockebandene jeg likte. Så har det gått en stund, og jeg liker dem ikke godt nå lenger.

Tror jeg skal få hørt noe mer i de nærmeste dagene, utrolig bra band
  • 0
Siterer ShananaFarCry:
Faktisk veldig lenge siden jeg har hørt på dette bandet, nå. Jeg pleide å være en skikkelig fan og kjøpte cder som bare det. Et av de første rockebandene jeg likte. Så har det gått en stund, og jeg liker dem ikke så godt nå lenger.

Tror jeg skal få hørt noe mer i de nærmeste dagene, utrolig bra band


Du MÅ det! Har du albumet Back in Black? Det skal kjøpes snarest her i gården
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Suppeelsker:
Du MÅ det! Har du albumet Back in Black? Det skal kjøpes snarest her i gården


Jepp, jeg har følgende album:

High Voltage
Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Let There Be Rock
Highway to Hell
Back in Black
For Those About to Rock (We Saltue You)
Fly on the Wall
Live

Back in Black og Highway to Hell er essensielle for enhver platesamling!
  • 0
Siterer ShananaFarCry:
Back in Black og Highway to Hell er essensielle for enhver platesamling!


Unntatt de som elsker dårlig pop da. Halvparten av Norges befolkning med andre ord
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Halvparten av Norges befolkning suuucks!
  • 0
Likte AC/DC før men har vært i en periode der jeg ike hørte noe særlig på dem. Har begynt å høre på dem igjen så jeg får nok kjøpe noen CDer av dem. Har bare albumet High Voltage. Kommer nok til å kjøpe Back In Black og kanskje Highway To Hell som du anbefalte ShananaFarCry
"Don't waste your time or time will waste you"
  • 0
Ja, jeg anbefaler Highway to Hell mer enn Back in Black, faktisk. Liker bedre Bon Scott. Alle sangene på HtH er veldig kule og skikkelig klassisk AC/DC!
  • 0
Fant back in black på vinyl her om dagen =D
Hells Bells er usannsynlig kul
kanskje jeg skal kjøpe noe på cd snart
Why care when you have the option not to?
  • 0
ACDC ruler. end of discussion. beste sangene er rock 'n roll singer, Let There Be Rock, High Voltage Rock 'n Roll og For Those About to Rock, We Salute Ya... også It's a Long Way to The Top, If You Wanna Rock 'n Roll
an eye for an eye would make the whole world go blind. a tooth for a tooth would make the whole world starve.
  • 0
Jeg digger AC/DC, og derfor er det så leit å se Celine Dion ødelegge sangen "You Shook Night Long". Den er kåra til tidenes verste coverlåt av gitarbladet "Total Guitar", og tru meg..de veit hva de snakker om!
http://youtube.com/watch?v=FONt47Z0KZg&feature=related
FYSJ

Shakira har også covra "Back In Black", men jeg skal spare dere for den..

Liker når AC/DC spiller "For Those About To Rock" live under Monsters Of Rock fra Moskva. Herligt!
http://youtube.com/watch?v=u_4QQHyL-Wg
I bet Darth Vader listens to Slayer.
  • 0
Siterer Heksekongen:
Shakira har også covra "Back In Black", men jeg skal spare dere for den..


Har sett den før, tenk å ødelegge AC/DCs rykte på den måten!
  • 0
  • yama
  • yama
Ifølge VG vill AC/DC starte sin neste verdensturne till høsten. Dette i forbindelse med slippet av deres neste album. Ingen land er bekreftet enda, men turneen skal vare i 18mnd.

Artikkel fra VG: http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=197669

jeg fant ingen offisiell nyhet på deres hjemmeside. Men det er ikke helt usannsynlig.

Da blir det hvertfall ingen tur till hverken Berlin eller London i forbindelse med de to eksklusive konsertene till MetallicA. For de pengene skal brukes till og se AC/DC, ikke bare i Norge... Selvsagt er ingen turne liste sluppet. Men blir overasket om de ikke besøker skandinavia.

Ekstremt gode nyheter er det hvertfall


EDIT: Ville legge dette inn i andre posten min. Men ingen "rediger" knapp er og se... Ble overasket over og se tråden fortsatt blir brukt
"My name is Linus Torvalds and I am your god" -- Linus Torvalds
  • 0
Siterer ShananaFarCry:
Ja, jeg anbefaler Highway to Hell mer enn Back in Black, faktisk. Liker bedre Bon Scott. Alle sangene på HtH er veldig kule og skikkelig klassisk AC/DC!


Det er mange gode sanger på det albumet ja, men personlig synes jeg Brian Johnson er fetere enn Bon Scott (fred være med han).
Derfor er Back in Black det ultimate for meg
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!