Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

The Big Bang Theory-tråden


La merke til at det ikke er noen tråd om denne TV-serien, så eg ville lage en. Merkelig at det ikke var en slik tråd, ettersom hvor stor og populær tv-serien er.

Det hele begynte i 2007 med sesong 1. Og dem har nå laget 6 sesonger på 6 år. Det er over 22 episoder i hver sesong og det er en TV-serie en ikke bør overse.

For dere som vil vite litt mer om TV-serien, her er informasjon om alt rundt The Big Bang Theory:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Big_Bang_Theory

Her er en smakebit fra TV-serien - The Big Bang Theory - Best of Sheldon:

http://www.youtube.com/watch?v=_eD8RhPDU5Y

The Big Bang Theory er en stor TV-serie med over 15 millioner seere hver uke. Det er nå laget tilsammen 6 sesonger med ca. 136 episoder. TV-serien er hysterisk morsom og genial. Det er Chuck Lorre (Mannen bak Two And A Half Men) og Bill Prady. Regissøren er Mark Cendrowski.

Medvirkende:

Sheldon Cooper - spilt av Jim Parsons
Leonard Hofstadter - spilt av Johnny Galecki
Penny - spilt av Kaley Cuoco
Howard Wolowitz - spilt av Simon Helberg
Raj Koothrappali - spilt av Kunal Nayyar

Dette er hovedskuespillerne i TV-serien. Det er også medvirkende som: Melissa Rauch, Sara Gilbert, Mayim Bialik, Kevin Sussman osv...

Handling:

Det er to vitenskapsnerder: Sheldon og Leonard. Dei møter hverandre for første gang, dei er nerder og jobber ved Cal-Tech University i Pasadena. Det arbeider på forskjellige nivå og med forskjellige eksperiment og skriftsarbeid. Sheldon er selvopptatt og ser på seg selv som den med mest IQ og den smarteste. Leonard er en nerd og som har dame-dilla. Dem møter en søt jente som heter Penny, etter at hun har flyttet inn ved siden av Leonard og Sheldon. Leonard blir forelsket i Penny (men er nyskjerrig og litt pysete). Senere møter vi Rajesh og Howard som også jobber ved Cal-Tech University i Pasadena. Dem spiller spill sammen, jobber med deres egne eksperiment og oppgaver (prøver å løse ulike temaer). Det skjer uventet ting i løpet av sesongene.

Det er en hysterisk og utrolig morsom, genial TV-serie!

Sesong 7 lanseres 26. September.

Hva syns dere om TV-serien så langt?
Hva er deres favoritt episode og favoritt sesong?

Og eventuelt: Hva syns dere om hovedpersonene i serien så langt?

Hva er deres forventninger til sesong 7 som kommer i neste måned?
  • 0
Morsomte programmet noen gang. Elsker det!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Jeg er veldig begeistret for TBBT, selv om mange andre her på GR ikke liker serien.
Enkel underholdning og veldig mange gode replikker. Bruker å være et av høydepunktene i uka, så jeg gleder meg masse til neste sesong
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Serien suger. Sånn helt seriøst. Er så lei av latteren i bakgrunnen, de dårlige vitsene, Sheldon, HAHAHA-NERDEHUMOR-SEHVORSTORE-NERDERVIER-Mentaliteten, Penny den dumme er satt som standarden for hva som er "normalt", at de faktisk ender opp med å fornærme den kulturen de egentlig skal hylle og mye mer som jeg ikke kommer på i farten.

Jeg kom på noe. Sheldon Cooper har tydeligvis et mentalt problem som uten tvil bunner i mer enn bare sosial-uvitenhet. Og det er greit at vi ler av dette.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Morsomte programmet noen gang. Elsker det!


Må si meg enig.

Siterer Archana:
Jeg er veldig begeistret for TBBT, selv om mange andre her på GR ikke liker serien. Enkel underholdning og veldig mange gode replikker. Bruker å være et av høydepunktene i uka, så jeg gleder meg masse til neste sesong


Selv syns eg det er en kjerneserie! En serie uten like. Hysteriske episoder og en serie som en kan glede seg til hver uke. Utrolig underholdning mener nå eg.

Gleder meg veldig til sesong 7, håper det skjer noe uventet og hysterisk som alltid. Slutten av sesong 6 var litt brå, det bare skjedde. Men det var en grei slutt.
  • 0
<quote author="Jeppzki">Serien suger. Sånn helt seriøst. Er så lei av latteren i bakgrunnen, de dårlige vitsene, Sheldon, HAHAHA-NERDEHUMOR-SEHVORSTORE-NERDERVIER-Mentaliteten, Penny den dumme er satt som standarden for hva som er "normalt", at de faktisk ender opp med å fornærme den kulturen de egentlig skal hylle og mye mer som jeg ikke kommer på i farten.

Jeg kom på noe. Sheldon Cooper har tydeligvis et mentalt problem som uten tvil bunner i mer enn bare sosial-uvitenhet. Og det er greit at vi ler av dette.</quote

Sant nok noe av det du skriver, men det får nå være din mening. Selv mener jeg at serien er meget bra. Det er jo Sheldon som gjør serien så bra som den er. Er litt lei av penny. Hun er forferdelig sytete.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Selvfølgelig er det min mening. Eller måtte du for en eller annen grunn påpeke at jeg ikke taler med en universell objektivitets kraft?

Sheldon er en person som hadde hatt godt av å gå til psykiater, og som ikke har godt av å bo med folk som åpenlyst mobber han for hans nevrobiologiske mangler.
  • 0
Siterer Jeppzki:
Serien suger. Sånn helt seriøst. Er så lei av latteren i bakgrunnen, de dårlige vitsene, Sheldon, HAHAHA-NERDEHUMOR-SEHVORSTORE-NERDERVIER-Mentaliteten, Penny den dumme er satt som standarden for hva som er "normalt", at de faktisk ender opp med å fornærme den kulturen de egentlig skal hylle og mye mer som jeg ikke kommer på i farten.

Jeg kom på noe. Sheldon Cooper har tydeligvis et mentalt problem som uten tvil bunner i mer enn bare sosial-uvitenhet. Og det er greit at vi ler av dette.


Du skriver med dine egne ord om serien og det respekterer eg. Men det var litt voldsomt ettersom serien er utrolig underholdende.

Siterer Victorfinne:
<quote author="Jeppzki">Det er jo Sheldon som gjør serien så bra som den er. Er litt lei av penny. Hun er forferdelig sytete.


Det er ikke bare Sheldon som gjør serien spesiell, men også hvordan dei andre skuespillerne spiller seg inn i rollen. Penny er søt og uskyldig, har penge-problem. Howard er nerd som liker verdensrommet og er gift med Bernadette (så han er ikke for seg selv). Rajesh er en morsom indisk vitenskapsmann, han kan ikke snakke med damer uten å drikke alkohol først (først da går det gale). Leonard er forelsket i Penny, han har også vert i lag med flere damer (inkludert en fiende av Sheldon)... Ja, eg snakker om Leslie. Og han har vert med Stephanie, pluss søsteren til Raj, nemlig Priya. En vellutdannet advokat.

Sheldon i seg selv er et stort forbilde for denne serien, men det er ikke bare han som gjør serien så spennende som den er. Men er enig i det at han er et forbilde for serien og dem andre.

Siterer Jeppzki:
Sheldon er en person som hadde hatt godt av å gå til psykiater, og som ikke har godt av å bo med folk som åpenlyst mobber han for hans nevrobiologiske mangler.


Du får med deg fra tidlig i sesong 1 at vennene til Sheldon ser på han som en gal mann. Han er en vitenskapsmann som er opptatt av digitale, tekniske, matematiske og vitenskapiske objekter. Han er en nerd som har spilt World of Warcraft i over 3000 timer. Og han er innpåsliten, han kan ikke la være å irritere ulike personer og han har alltid rett i følge seg selv.

Sheldon sitat:

Don`t you think if I was wrong, I`d know it?
  • 0
Du trenger ikke ramse opp alt. Fin at du kan mye men jeg gidder ikke lese alt jeg allerede vet. Penny er ok, men av alle så er hun den mest irriterenedes. I mine øyne.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Selv venter jeg på sesong 6. Venter på DVD/Blu-Ray versjonen.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer Victorfinne:
Du trenger ikke ramse opp alt. Fin at du kan mye men jeg gidder ikke lese alt jeg allerede vet. Penny er ok, men av alle så er hun den mest irriterenedes. I mine øyne.


Vet alt om serien gjør eg. Men eg forstår ikke hvorfor du syns Penny er den mest irriterende? I mine øyne er det Leslie.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Humoren er helt på trynet. Holder med Jeppzki her. I starten var det nerder som ville ha damer, og da det var skaffet så fikk alle dameproblemer. Liker How I Met Your Mother bedre. Humoren er mer "virkelighetsnær" enn det BBT er. Barney er awesome, og mye kan brukes i daglighetstalen når man vitser om ting.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
De to første sesongene er awesome, men etter det så dabbet det virkelig av.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Veldig blandede følelser om serien. Enkelte episoder ler jeg mye av. Og da er en komiserie vellykket.
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
Siterer gnyg:
Humoren er helt på trynet.


This.

Siterer gnyg:
Liker How I Met Your Mother bedre.


And this.

Også ligger ihvertfall Community og Scrubs ovenfor HIMYM på listen.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Foretrekker «It's Always Sunny in Philadelphia», der er faktisk alle karakterene likbare, og det er (kanskje viktigst av alt); morsomt å se på.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Tyranus:
It's Always Sunny in Philadelphia


And this.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer Grallen:
De to første sesongene er awesome,


Enig.

Siterer Grallen:
men etter det så dabbet det virkelig av.


Ikke enig.

Siterer gnyg:
Humoren er helt på trynet.


This.

Kom med bedre kommentarer om hvorfor du syns humoren er helt på trynet. Noe den ikke er.

Siterer gnyg:
I starten var det nerder som ville ha damer, og da det var skaffet så fikk alle dameproblemer.


Vet ikke hva eg skal si her. Setningen mangler mening.

Når du sikter til nerder som ville ha damer, så kan du ikke si at det var nerder. Du siterer feil, det var bare Howard som er galen på damer. Leonard er litt pysete, tørr ikke snakke med Penny helt i begynnelsen (han mister tonen, men får det til etterhvert). Rajesh er nokså lik Howard bare ikke så forferdelig gira på damer og hvordan dem ser ut, Raj kan ikke snakke med damer uten å drikke alkohol, som gjør at han blir litt sjallu og trist noen ganger. Sheldon vil ikke ha noe dame, han fokuserer på mer viktige ting som omfatter det han driver på med til daglig: Vitenskap. Men blir kjæresten til Amy etterhvert (forholdet virker uinteressant for han).

Alle fikk damer i løpet av sesongene. Men ikke faste forhold som Howard & Bernadette, Sheldon & Amy og Penny & Leonard (Leonard med Priya, Leslie og Stephanie også). Rajesh derimot får bare noen dager med en kjæreste og så er det slutt.

NewAge:

Enig i det du sier ovenfor. How I Met Your Mother er ikke bedre. Men andre syns vel det.
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Citerer gnyg:Humoren er helt på trynet.

This..


wat

De to første sesongene var gode, den tredje var middelmådig og de tre siste har vært godt under middelmådig.
  • 0
Siterer LesMiserable:
De to første sesongene var gode, den tredje var middelmådig og de tre siste har vært godt under middelmådig.


Kan ikke se det for meg. Det to første sesongene var gode, ja. Den tredje var også god, men ikke så bra som det to første. Men det tre siste har vært godt under middelmådig? Det er ikke sant, what...?

Alle sesongene utenom sesong 3 var helt perfekte, nevnende manglet en del av det som dem andre hadde. Mindre god humor, ikke så interessante scener og mindreverdige hysteriske episoder.

Hvorfor syns du det tre siste har vært godt under middelmådig?
  • 0
Jeg vil forandre mening, fordi de to første sesongene var bra. De siste suger like mye som en støvsuger.
  • 0
Siterer Jeppzki:
Jeg vil forandre mening, fordi de to første sesongene var bra.


Det var en god nyhet!

Siterer Jeppzki:
De siste suger like mye som en støvsuger.


Det var en dårlig nyhet!

Nei, de siste suger ikke like mye som en støvsuger, hvorfor brukte du det uttrykket? Eg syns serien er det beste av komiserier. Hva var galt med de siste sesongene? For lite humor eller uinteressante episoder?
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Hvorfor syns du det tre siste har vært godt under middelmådig?


Damene ødela. Lite morsomme. Så prøvde de å gå over til å være en dramakomedie, og det ødela egentlig alt. Sjelen er helt borte. Serien er ginger nå. Det kommer noen gullkorn i blant, men det går altfor lang tid mellom dem.

Rart hvordan du snakker mot deg selv, som vanlig. Du gikk jo nettopp med på at humoren er helt på trynet ved å skrive "this" på gnygs utsagn.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Damene ødela. Lite morsomme. Så prøvde de å gå over til å være en dramakomedie, og det ødela egentlig alt.


Eg syns det motsatte, utenom at eg syns Leslie og Amy er litt uinteressante, kanskje litt irriterende. Prøvde å gå over til å være en dramakomedie? Nei. Hvor får du dette i fra? Damene ødela ingenting spesielt i forhold til serien, dem spiller seg selv og eg syns dem ikke har noe stor påvirkning som peker mot uinteressant eller dem ødelegger for seriens fremtid, utenom de nevnende ovenfor.


Siterer LesMiserable:
Sjelen er helt borte. Serien er ginger nå. Det kommer noen gullkorn i blant, men det går altfor lang tid mellom dem.


Wait, what?

Det kommer gullkorn i hver eneste episode. Som Sheldon i seg selv er morsom hele tiden, Rajesh, Leonard og Howard (penny også), det er ingenting gale med dem. De er seg selv som dem alltid har vert, ser ingen grunn til å nedpeke og fremstå på en slik måte. Men de andre damene har sin egen side av serien, dem kommer tilbake i noen sesonger, men ødelegger litt (dem saboterer episoder).

Siterer LesMiserable:
Rart hvordan du snakker mot deg selv, som vanlig. Du gikk jo nettopp med på at humoren er helt på trynet ved å skrive "this" på gnygs utsagn.


Eg mente egentlig: this på en uenig måte. For å si det slik, this som i at eg ikke er enig i det en person sier. This sentence is stupid f.eks.
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Eg syns det motsatte, utenom at eg syns Leslie og Amy er litt uinteressante, kanskje litt irriterende. Prøvde å gå over til å være en dramakomedie? Nei. Hvor får du dette i fra?


Fra serien. Da gutta bare var nerder uten damer i de tidligste sesongene var det bare komedie og fryd og gammen. Nå som de har damer, blir det bare så mye følelsesmessig bullshit. Spesielt fra Amy og Raj.

Siterer xXAkresSXx94:
Wait, what? Det kommer gullkorn i hver eneste episode. Som Sheldon i seg selv er morsom hele tiden, Rajesh, Leonard og Howard (penny også), det er ingenting gale med dem. De er seg selv som dem alltid har vert, ser ingen grunn til å nedpeke og fremstå på en slik måte. Men de andre damene har sin egen side av serien, dem kommer tilbake i noen sesonger, men ødelegger litt (dem saboterer episoder).


Nei, det kommer ikke gullkorn i hver episode. Nei, Sheldon er ikke morsom hele tiden. I de nyeste sesongene har han også gått over til å ha en birolle i Leonards univers fremfor at de begge er hovedpersoner. Penny er også tidenes mest irriterende karakter og finnes ikke morsom. Hun fungerer som øyegodteri den første sesongen. Etter det er hun bare irriterende og sytete. Serien har gått fra å basere seg på nerder og vitsing rundt nerdemiljøet til å nærmest bare ha usmakelige vitser basert på sex.

Siterer xXAkresSXx94:
Eg mente egentlig: this på en uenig måte. For å si det slik, this som i at eg ikke er enig i det en person sier. This sentence is stupid f.eks.


Da har du misforstått opplegget.

Denne diskusjonen kommer til å føre ingensteds da du åpenbart er for fanboy av denne serien til at det kan nytte å ha en diskusjon.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!