Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Så nettopp Spotlight. Meget solid film basert på virkelig hendelser. Ganske skremmende det som skjer i den filmen. Meget solid skuespiller. Solid film. Anbefales denne å får de som liker filmer som er basert på virkelighets hendelser.

edit 30 mai.
Også sett battlestar galactica sesong 3.
Sesong finalen der er også bunn solid.
Nocturnal Animals (2016)

"spoiler review"

Til tross for at filmen er breddfull av ekstremt godt skuespill, er det dønn umulig for meg å ha noen følelser for karakterene.

Den handler om en drittkjerring som lever et dritt liv og blir, velfortjent, bedratt av sin drittsekk av en mann.
Samtidig leser hun en bok skrevet av sin whimp av en eksmann, som mer enn antyder hvor fælt han har hatt det etter at hun brutalt gikk fra ham mange år tidligere. Det er det som skjer i denne "boken" som er mest interessant. Men siden det er en fiksjon i fiksjonen blir det litt fjernt og upersonlig til å bli revet særlig med.

Alt sammen er utrolig godt lyssatt men symbolbruken er på grensen til drøy.

Skuespillerne leverer 100 % . Jeg tror på alle karakterene. Jeg bare driter i dem.
Jeg personlig tror at mann må bo i Hollywood for å kunne føle noe som helst for disse aldeles tafatte menneskene denne filmen portretterer.

Jeg likte filmen bedre enn det høres ut, men jeg vil IKKE anbefale den til noen.
The gavel corrupts
Baywatch (2017)

Nei Marlboro Red, det var ikke innleid noen bikinibabes for anledningen. Det som var leid inn var et gigantisk lerret på 160 kvm fra KP1 signert Bergen Kino. I bassenget var det 200 oppblåsbare badestoler, noe som skulle vise seg å være for lite. Illustrasjon - plusspoeng hvis du finner meg.

Det er første gangen ræven min har vært våt gjennom en hel filmopplevelse. Utfordringen her lå i å holde badestolen stødig i stilling til enhver tid, og unngå å få tærne i håret til hun som etterhvert fløt rett foran meg. Fristet i overkant å spørre etter nummeret, men jeg er ikke den beste svømmeren. Det ble tidvis også mange hoder i veien.

Når det gjelder filmen, så var det i alle fall ikke et voldsomt stort rollegalleri å holde flytende styr på. Zac Efron går fra å være fullstendig idiot slik han ofte er i rollene sine, til å bli litt mindre idiot og hakket mer seriøs utover i filmen. På den ene eller andre siden klarer jeg ikke å ta han seriøst, han er altfor tryhard. Men også her fikk han heldigvis det velfortjente High School Musical-stempelet slengt etter seg.

Det gikk en stund rykter om at Zac Efron skulle ta over Pirates-franchisen etter Johnny Depp. Han har ingenting på Depp, og han har ingenting på The Rock heller.

Dwayne Johnson er Baywatch ala 2017 sitt ansikt utad, en rolle plottet begrenser han ned til i store deler av filmen. Han går inn i rollen med alt han har, og det er gjennom han vi får forståelse for hvor viktige kvaliteter man må som badevakt. Men han får naturligvis ikke dratt det på langt nær nivået han ofte er på i Fast & Furious.

Dette er en film hvor man kommer (pun intended) for puppene, for ståpikkene og spesielt for slow-mo sekvensene. En film som ikke er så mye mer enn god underholdning, hvis du klarer å se vekk ifra de obligatoriske kleine vitsene og Zac Efrons ofte tåpelige oppførsel. Det er selvfølgelig også en karakter som fryser til så snart han ser pupper, hvor man etterhvert må spørre seg hvilken funksjon han egentlig har, utenom det jeg nettopp sa.

Jeg likte best når Baywatch fikk være Baywatch, og det er når den holder seg på stranda. Får ta å være litt raus med karakteren jeg også, tatt i betraktning at det er den våteste kinoopplevelsen jeg har hatt.

6/10
Siterer SirThomas:
Nei Marlboro Red, det var ikke innleid noen bikinibabes for anledningen.


Vel ... Det burde det vært

Siterer SirThomas:
Jeg likte best når Baywatch fikk være Baywatch


Samme her. På TV med David Hasselhoff, Pamela Anderson og Alexandra Paul.
The gavel corrupts
Final Fantasy: Advent Children: endelig fikk jeg sett hele med engelsk tale og norsk tekst (da er jeg fornøyd). Begynte å se den på webs med fryktelig kvalitet og japansk tale med fantekst, og jeg skjønnte ingen verdens ting... Så! Nå skjønnte jeg jo (nesten) alt og den var amaaaazing! Selv om jeg kinda ble spoilet litt fra FF7, men å unngå spoilers er umulig i dag. Må innrømme Vincent Valentine er en jeg har sett masse av utenom spillene, tbh så visste jeg ikke han var fra FF før jeg så AC..... Men designet hans er awesome! Og karakteren også. Cloud ofc er min favoritt i filmen, han ser farlig bra ut. Tifa ain't that bad (og hva skjer med de enorme titsa på hu xD), og jeg er kjempeglad de viser Zack også. Likte Reno og gjengen, men har ikke så stort forhold til disse fra før av egentlig. Men se her, her snakker jeg mer om karakterene enn handlingen... :p Men storyen er all good, kul slossing og liker at de har noe av musikken fra FF7 som jeg kjente igjen. Har sett noen filmer basert på spill, men dette er nok den beste av de. En fin reunion med alle.

To ting jeg ikke skjønnte helt:

Spoiler:

1) Da han slemme (husker ikke navnet) fikk tak i boksen med hodet til Jenova, vi så presidenten skyte esken så den begynte å blø, men da han slemme åpnet den og så oppi så han veldig skuffet ut. Var ikke hodet der eller hva? Noe var det jo siden Sephiroth kom tillbake.

2) Var det Aerith som lagde vannet som kurerte Geostigma? Eller hva skjedde der egentlig? Hvorfor fikset ikke hun det før en haug med folk måtte dø?


Minuset var at jeg forventet å få med Last Order på ekstramateriallet, men nooo. Why not include dat
Twin Peaks: The Return - Ep 5

Så de fire første episodene om igjen, og med denne femte, liker jeg den nye serien betydelig mer enn ved første visning. Har akseptert at den er annerledes.
På tross av snegletempoet er serien veldig lett å se om igjen, uten at det blir kjedelig.

Stadig ålreit å se igjen kjente fjes, og bli introdusert til nye. Selv om jeg har lest rollelisten, blir jeg overrasket over mengden av cameos i faste eller engangsroller.

Lynch leverer en bauta med denne serien. Det er merkelig, det er morsomt, og det er spennende. Har mistet tellingen på hvor mange wtf moments det har vært allerede, og jeg liker det.

Ser frem til de siste 13 episodene.
Håper ikke det er over etter denne sesongen, selv om den er oppført som en miniserie.
Pride and Prejudice and Zombies (2016)

Ha.. Mye bedre enn forventet.. Balanserer hårfint på grensen til Idiotisk uten å krysse den EN eneste gang. Dette takket ulastelige skuespill fra dedikerte skuespillere. Mange kjente fjes.
Trygt regissert.
Hadde denne filmen vært Amerikansk ville den vært forferdelig dårlig.
Britene kan dette med å lage "spoof" med stil og verdighet.

Ta deg tiden å se den selv.
The gavel corrupts
Hadde en veldig rolig lørdagskveld i helgen som var, så jeg satt meg ned og så en gammel kultfilm A Clockwork Orange (1971). Utrolig spesiell film, som for det meste inneholder psykologi, sex og vold. Det er vel en av de særeste filmene jeg har sett, ikke av de beste jeg har sett, men absolutt en av de mer interessante og heller ingen dårlig film. Liker at du kan tolke og diskutere Stanley Kubrick sine filmer alle veier, opp ned, frem og tilbake, uten at du finner noe eksakt svar og sliter sikket også med å bli enig.

Likte spesielt godt den siste setningen filmen "I was cured, all right!" Spørsmålet var han nå en good hearted bastard eller var hele greia bare et skuespill for å få tilbake friheten og vende tilbake til livet som drittsekk?

Vet ikke om jeg vil anbefale filmen, men om du er ute etter en sær film kan du jo sjekke ut traileren og ta en vurdering selv!
Siterer Black Hammer:
Likte spesielt godt den siste setningen filmen "I was cured, all right!" Spørsmålet var han nå en good hearted bastard eller var hele greia bare et skuespill for å få tilbake friheten og vende tilbake til livet som drittsekk?


Les boka.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Siterer Black Hammer:Likte spesielt godt den siste setningen filmen "I was cured, all right!" Spørsmålet var han nå en good hearted bastard eller var hele greia bare et skuespill for å få tilbake friheten og vende tilbake til livet som drittsekk?

Les boka.


Har lest utdrag fra boka og vet at de 20 første kapittelene fra boka ikke er med i filmen. Vet også at det er en ekstra scene i den britiske versjonen har en ekstra scene som ikke er med i den amerikanske.

Skrev feil tidligere, det er ikke noe forskjell på filmene, men på noen av bøkene, hvor det siste kapittelet er utelatt.
  • 0
Siterer Black Hammer:
Har lest utdrag fra boka og vet at de 20 første kapittelene fra boka ikke er med i filmen. Vet også at det er en ekstra scene i den britiske versjonen har en ekstra scene som ikke er med i den amerikanske.


Da er du nok litt misinformert. Hvis det er snakk om de første 20 sidene, kan det stemme til en viss grad i og med at angrepet på en lærer ikke er tatt med, og senere utbroderes det mer på fengselsoppholdet. Men jeg tenkte først og fremst på at slutten er annerledes. Mens Kubrick ender der han gjør, har boka ett kapittel til.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Siterer Black Hammer:Har lest utdrag fra boka og vet at de 20 første kapittelene fra boka ikke er med i filmen. Vet også at det er en ekstra scene i den britiske versjonen har en ekstra scene som ikke er med i den amerikanske.

Da er du nok litt misinformert. Hvis det er snakk om de første 20 sidene, kan det stemme til en viss grad i og med at angrepet på en lærer ikke er tatt med, og senere utbroderes det mer på fengselsoppholdet. Men jeg tenkte først og fremst på at slutten er annerledes. Mens Kubrick ender der han gjør, har boka ett kapittel til.


Jeg vet at det var slutten som er annerledes. Sikkert de 20 første sidene, jeg som har lest feil.
  • 0
Ble ferdig med siste sesong av battlestar galactica i går. Også meget bra. Mye god øyeblikk. Et par triste scener. Gode twister. Sesong finalen var meget , meget bra, ga deg nok av svar, men lot noen være litt mer opp til seeren. Overraskende god musikk. Mange karakterer man blir glad i . Å kanskje selv om ikke det er min favoritt sesong så har det kanskje mine favoritt episoder.
Nå gjenstår det plan. Så får vi se hva / hvilke tv serie jeg forsetter/starter på etter det.'
Serien har også en del kul replikker.
Wonder Woman

Diana, princess of the Amazons, trained warrior. Jeg bøyer meg i ære.
Denne filmen får BvS og Suiside Squad til se ut som filmskole prosjekter.

DCEU har endelig funnet tonen og kanskje også sin rettmessige frontfigur for franchisen.
Wonder Woman står fjellstøtt både som film og ikke minst som karakter i nevnte univers.

Gal Gadot leverer, på tross av onde tungers misnøye i forkant, og gir liv til en av tidenes mest kjente superhelter på en måte vi kanskje ikke har sett siden Hugh Jackman først åpenbarte Wolverine i X-Men.

Jeg vil nødig gå inn i spoilerterritorium så sikkordene er :
Første akt er fantastisk.
Slo-motion action har kanskje aldri sett bedre ut.
Wonder Woman "temaet" er allerede ikonisk. Og det missbrukes ikke et sekund. Scoren er rett og slett ikke så verst i det hele tatt.

Men filmen er ikke perfekt.
Noen scener virker litt flat og unødvendig og hele superhelt sjangeren trenger å fornye seg når det kommer til "The final standoff". Dette har vi sett mange ganger før

Alt i alt en meget bra superhelt film og kanskje den beste opprinnelses historien i nevnte sjangers "undersjanger".
The gavel corrupts
Så nettopp ferdig back to the future 1 igjen, andre gang jeg har sett den, har vel ikke sett den på 10 år eller noe, husket ikke de første 10-15 min så er ikke sikkert jeg så det da, gjorde nok det uten enkelig å huske noe av det, men uansett nå har jeg sett i hvertfall hele, og den var meget bra
Orange is the New Black sesong 5

Bedre enn de to forrige sesongene. Tidligere anonyme karakterer utmerker seg litt mer, mens det gjerne blir litt for mye av visse hovedkarakterer. Beste sesongen siden den første, og lover bra for den neste.

Twin Peaks The Return episode 6

Skjedde ikke stort i denne, så det er ikke mye å si.
En spesifikk kommentar fra Albert veide opp for masse dødtid.
  • 0
the infiltrator ,basert på sann historie ganske så god film , anbefales hvis man liker filmer basert på virkelighet.

PS: så jeg posted på feil sted eller SirThomas påpekte det ved at den ikke kom i fjor , hadde enkelig tenkt å poste det her, men sånn kan det vel gå...
  • 0
Så gjennom james bond from russia with love i går. Tredje gang jeg har sett den eller noe. Er vel blant mine favoritt bond filmer men, også kanskje filmer generelt. liker den meget godt
Har vært opptatt med E3, så jeg har flyktet til Netflix når arbeidspresset har blitt for stort. Feil prioritering, men nå er det gjort og kan ikke gjøres om.

Mindhorn
Britisk crazy-komedie som leverer. Morsom nok til at jeg lo høyt (altså ikke inni meg) flere ganger, og fullstendig blottet for det obligatoriske partiet der vi skal føle noe.
Bør ses/10

Star Wars: The Force Awakens
Jeg kan ikke noe om Star Wars. Jeg husker de viktigste rollefigurene fra de seks første filmene, men holder meg langt unna diskusjoner om hva enkelte scener egentlig betyr, eller hva Chewies virkelige motivasjon for en handling var. Jeg vil underholdes, og ryktene skulle ha det til at denne filmen er underholdende. Vel, ikke for meg. Det var helt greit frem til den første gangen Finn ropte "WOO-HOO!!!!". Da kjente jeg på den vonde følelsen av at filmen prøvde å manipulere meg slik gamle TV-serier brukte lattermaskiner. Ellers opplevde jeg en film laget for den mest ihuga fansen, med et tynnsmurt lag av folkelighet på toppen.
Trodde den skulle være bedre, kanskje renere på en måte/10

Suicide Squad
Filmen har fått så mye pepper for klipping og underutviklede rollefigurer at jeg egentlig hadde tenkt til å styre unna. Siden jeg hadde så mye å gjøre på jobb, valgte jeg å gi den en sjanse likevel. Jeg angrer ikke. Endelig fikk jeg en superhelt-film som ikke tar seg selv så seriøst. Endelig en superheltfilm som ikke trykker budskapet om godhet og rettferdighet ned i halsen min. Jeg syntes til og med at Jokeren fungerte, og at Letos (eller Ayers) tolkning var akkurat passe ubehagelig. Ja, den hadde noen flaue scener (Diablo og Flag fikk disse), men det er ikke mer enn jeg forventer fra en film som baserer seg på et tegneserieunivers fulle av superhelter og folk med spesielle evner.
Undervurdert av overtenkere/10
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
Casiono royale igjen, sett den ja 4 ganger eller noe nå. Fremdeles en av mine favoritt bond filmer og filmer generelt. Meget bra bond film. Anbefales å se

House sesong 3 . Fullførte også house sesong 3. Meget god sesong, de siste episodene var også veldig bra. Å sesong 4 og 5 skal vist nok være de beste så gleder meg til de å få sett de to sesonge. Liker karakterene meget godt. Å du kan ikke noe annet en å le litt av det House sier i serien Mye gode episoder, tre gode sesonger så langt
Siterer Tor Erik:
Suicide Squad


Det er en del gull blant enda mer gråstein i Suicide Sqad. Det er jeg helt enig i.
Men manuset, Tor Erik, manuset er helt utrolig dårlig.
Det er sjelden man ser så gode karakterer kave seg gjennom et så teit og lite utarbeidet manus.

Jeg får helt vondt av å tenke på det..
The gavel corrupts
Vel, siden dere er inne på det.

Suicide Squad

Den var ikke særlig bra. Det var ikke Woldelige Ole-nivå av cringe, men det kom svært nær når filmen som hittil har introdusert hver bidige karakter til et søttitalls-soundtrack, att på til har den ubekvemme Jokeren til Leto fjasende rundt som en blanding av alle de dårlige sidene til Ace Ventura og Larry the Cable Guy.

Det burde virkelig ikke ta en film over en halv time å etablere de mest sentrale karakterene, eller kanskje det var enda mer mtp Slipknot og Weabo-whocares-katana, og faktisk anta at jeg skal bry meg om dette. Jeg hadde ikke så veldig mye imot det vedrørende førstnevnte, men når sistnevnte får såpass mye tid på skjermen til å sutre over smørkniven sin begynner jeg virkelig å lure. Jeg vil ikke si at alle karakterene er endimensjonelle. De fleste er det, og som et kompromiss kan vi si at de er 1.5 dimensjonelle. Riddle me that.

Filmen er skikkelig mørk. Hele veien gjennom. Ikke i tone vel og merke og i den forstand er den perfekt å ha på i bakgrunnen for å sove til. Dette er en film som virkelig kunne trengt noen stålamper rundt omkring.

Hva handlingen angår, og tilgi meg hvis dette høres barnslig ut og at jeg ikke gir filmen en sjanse, men jeg bryr meg bare faen ikke. Herregud som jeg driter i alt som skjer på skjermen. Ikke i et eneste øyeblikk føler jeg meg revet med, for jeg sitter og blar på telefonen og forsøker å få Ted Cruz til å svare meg på twitter etter at jeg kalte ham "Jizz Butter," og det var uendelig mye mer involverende enn hva faen det er som skjer midtveis og på slutten av denne filmen. Bare en haug med ansiktsløse vesener jeg skal kvie meg i glede over å se likvidert men ingenting av det er tilfredsstillende å se på. Det er ikke noe punch eller oomph over noe som helst.

Jeg sliter virkelig å skjønne hva pokker det var Enchantress forsøkte å gjøre. "I will build a machine that will destroy all other blurhblurblur" er jo vel og bra, men alt jeg så var et enormt vakuum som slo ut HBO-satelitten og et sikringsskap i ørkenen et sted. Fin begynnelse, men du har enda resten av verdens hemmelige regjeringsanlegg og jeg tviler på at Viola Davis kjenner til alle sammen.

Hvorfor blir Floyd og Harley introdusert to ganger? Er det virkelig så viktig at karakterene blir introdusert gjennom grafiske fremstillinger kun for sin egen del, som du uansett ikke får tid til å lese før hele greia forsvinner av skjermen?

Hvorfor er det å kunne klatre over hva som helst sånn en jævla bragd? Russere klatrer over Burj Khalifa og radartårn i Shanghai hele jævla tida til Youtube's store fornøyelse.

Hva i alle dager er det jeg skal finne artig med at Amanda skyter ned et helt jævla rom av mennesker allerede under taushetsplikt? Enda mer irriterende er Floyd sine vittigheter i etterkant av akkurat det.

Hvorfor begynte Harley å sjekke halsen sin etter spor av den chippen etter at Flag knakk i stykker iPad'en sin når den ble deaktivert for lenge siden.

Hvorfor overlever alle hvert jævla helikopterkræsj i denne filmen? Jeg begynner å tro at et helikopter er det tryggeste stedet disse folka kan være i.

Ikke bra.
5/ (_)_):::::::::: D~~~~
The Belko Experiment

Hahaha... Blogget om denne i midten av mars, det var den jeg var i humør til å ta en spontantur til Fredrikstad for å se. Det ble aldri noe av, og jeg sendte Finalfantasyfrelst i stedet. Jeg hadde gledet meg til en lang anmeldelse, men etter endt film hadde han ikke så mye å si om den. Etter å ha endelig sett filmen selv, kan jeg forstå det. Man kommer til denne filmen for å se syke mengder vold og blod, et nivå av brutalitet aldersgrensen ikke klarer å leve opp til. Sure, 15-åringer burde ikke se denne filmen, I get it. Men når det gjelder volden skiller den seg ikke spesielt ut heller. Så var det historien da, eller forresten nei, det er jo ingen historie.

I akkurat denne filmen var det sikkert poenget også. Man vet hva man går til når taglinen er "Office Space Meets Battle Royale" og man er dum hvis man forventer noe mer enn bare hensynsløs dreping. Jeg falt aldri helt for Battle Royale heller så jeg vet ikke helt hva jeg hadde håpet på her. Kanskje noen kule kills, eller bare se hvordan hele settingen ble løst. Mennesker er ikke drapsmaskiner generelt, men det rett og slett plager meg at det alltid skal være "tydelige" good guys og bad guys i en situasjon som dette, det er faen aldri noen som kan bli enige - og da ender det med drap, hvilket er filmens hensikt.

Helt vanlig dag på jobben/10
Siterer Marlboro Red:
Men manuset, Tor Erik, manuset er helt utrolig dårlig.


Enig. Jeg liker/tolererer mange filmer med dårlig manus. Eksempelvis elsker jeg Forrest Gump...
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Wonder Woman: Amazing, umulig å ikke få gåsehud i filmen her.

Bates Hotel S1: Hvorfor har jeg ikke sett dette før?! In love.

The Mummy: Kul start på Dark universe.
The D' is silent.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!