Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Luke Cage S.1

Marvel sitt NY univers på Netflix fortsetter å imponere.
I likhet med Daredevil og Jessica Jones så er Luke Cage så absolutt en serie for voksne.

For de av dere som kjenner dette universet er det mange referanser og påskeegg.
Det mangler heller ikke på fet musikk og flotte skuespill prestasjoner.
Vil gjerne trekke fram Mahershala Ali som gangsteren 'Cottonmouth' Stokes.
The gavel corrupts
  • 0
Heat

Hørte snakk om den tidligere i tråden. Så sjekket den ut. Veldig god film. Intens slutt!

8/10

Paddington

Ville ha noe lett å se. Denne var veldig lett, men morsom. Husker jeg så mye på Paddington tegneserien når jeg var mindre.

7/10

The Fault in Our Stars

Jeg forstår hvorfor så mange liker den. En rørende film!

8/10

The Fall (2006)

Spoiler: Dette var en veldig rar film. Det er en historie om en som forteller en historie på et sykehus for å få en liten jente til å hente morfin til han. Fargevalget var i hvertfall veldig bra, og hvordan verdenen var laget.


Pleier ikke å gi halve karakterer, men denne er jeg veldig usikker på så: 7,5/10
  • 0
Ride Along 2

Veldig morsom. Komedie-film med Ice Cube og Kevin Hart slår aldri feil. Dette er god komedie.

8/10
Rainbow Mushroom
  • 0
The secret life of pets - 8/10


Don't Breathe - 10/10 - Her kaster jeg bare inn det at dette er den eneste skrekkfilmen jeg noensinne har gitt 10/10, men fyfaen for en film. Den er genial!
The D' is silent.
  • 0
48 Hrs (1982)

Hjertelig gjensyn med Nick Nolte og Eddie Murphy i ikoniske roller.
I dagens hårsåre debattklima er dette herlig politisk ukorrekt.
Jeg satt nesten snusen i halsen der et øyeblikk
The gavel corrupts
  • 0
The Revenant (2015)

Endelig fikk jeg somlet meg til å se fjordårets store snakkis.
Jeg elsket den.
Leo gjør en anstendig opptreden. Det skal ikke stå på det. Men det er Tom Hardy som stjeler denne filmen. Det er helt vilt som han briljerer i rollen som Fitzgerald.
Landskapene, omgivelsene og kostymene er også helt i topp klasse.
The Revenant er en spektakulær nytelse av de svært sjeldne.
The gavel corrupts
  • 0
The Life Aquatic With Steve Zissou

Morsom og sjarmerende film. Har virkelig sansen for Wes Anderson sine filmer.

8/10

The Stanford Prison Experiment - 6/10

The Perks of Being a Wallflower - 8/10

Mean Girls - 7/10

Mr. Nobody

Genial og fucked up.

8/10

Source Code - 8/10

Hell or High Water

En av de beste filmene jeg har sett fra i år.

8/10

Sideways - 8/10

In Bruges - 8/10

Trainspotting

Helt brilliant!

9/10

Deepwater Horizon

Respekt til alle som jobber på plattform! Store deler av filmen var eksplosjoner tho. Jeg koste meg. Sinnsykt at det skjedde i virkeligheten!

7/10

Captain Fantastic

Viggo Mortensen <3

8/10
  • 0
Siterer SirGalahad:
The Stanford Prison Experiment - 6/10


Finnes det en film om det? Dokumentar?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Don't Breathe

Lenge siden jeg har sett en så intens film. Hadde hjertet i halsen hele tiden! Absolutt en av de beste skrekkfilmene jeg har sett fra moderne tid, og en jeg vil huske i lang tid fremover!

8/10
  • 0
Bone Tomahawk

En liten juvel dette.
En Western-thriller med både nerve og hjerte.
Manuset er veldig godt skrevet og da spesielt dialog.
Karakterene er troverdige og strippet for mytisk heltedyrkelse og kjekkaseri. Alt ser og føles autentisk.
Og.... den har selveste Kurt Russell i hovedrollen, men alle leverer her og man blir engasjert karakterene vi møter.

Det eneste denne indieperlen mangler er en litt mer gjennomtenkt tredje akt.
Men for å være en regissørs debut-film er dette mer enn bestått

ANBEFALES !
The gavel corrupts
Siterer Marlboro Red:
Og.... den har selveste Kurt Russell i hovedrollen, men alle leverer her og man blir engasjert karakterene vi møter.


Syntes du Kurt Russell gjorde seg best i The Hateful Eight eller Bone Tomahawk?
  • 0
Siterer SirThomas:
Syntes du Kurt Russell gjorde seg best i The Hateful Eight eller Bone Tomahawk?


I Bone Tomahawk. Her får han spille et menneske, ikke en karakter.
Han er meget god i The H8ful også, men litt endimensjonal og ikke minst overskygget av bla Walton Goggins og Jennifer Jason Leigh som er fenomenale i den filmen
The gavel corrupts
  • 0
Vikingane S.1 (6 episoder)

Dette er ingenting annet enn en middels god nachspiel ide som kun fikk se dagens lys pga noens gode kontakter i underholdnings miljøet på østlandet.
De har akkurat gode, humoristiske ideer til èn episode, og det bruker de i.... Ja riktig.. første episode.
Etter det faller det hele sammen jevnt og trutt i takt med at episodene spilles av.
Denne tørr-teite formen for humor var på topp for ca 10 år siden.

Noen kostelige scener er det like vel, som hvor på kornet de speiler seg selv og resten av kultur eliten i Norge.

Pluss for fett musikkspor og en sexy Silje Torp som krigerkvinnen Frøya.
The gavel corrupts
  • 0
Arrow sesong 1

Går fra underholdende til dørgende kjedelig og opp igjen, gjennom hele sesongen.
Håper de andre sesongene er mer stabile.
  • 0
Westworld - Episode 1-3

Ikke les anmeldelser, for alle spoiler premisset for oss som ikke har sett filmen. Skulle ønske jeg kunne ha sett første episode med et blankt minne, for det fortjener den.

Uten å spoile noe som helst kan jeg si at den er veldig, veldig, veldig god så langt. Ikke fantastisk, men altså veldig god.

Serien tar en kikk inn i menneskers mørke avkroker, og gir oss et inntrykk av hva vi er i stand til når alle normer og regler forsvinner ut døra.

Absolutt severdig/10
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
The Mindy Project

Ok, så liker jeg også lettbeint underholdning, noe som kan være godt mellom alle de mørke seriene jeg ser på (neida). Siden jeg måtte skaffe HBO for å se Westworld, tenkte jeg at det kunne være greit å sjekke ut noe annet på tjenesten. Der dukket The Mindy Project opp, og jeg er overraskende underholdt.

Serien er laget av Mindy Kaling (som også spiller hovedrollen), kjent for mange fra amerikanske The Office. Manuset er skarpt, vittig og mer dagsaktuelt enn komedier ofte er. Noe er selvfølgelig resirkulert, men det meste føles nytt og friskt. Jeg er ikke typen til å le høyt mer enn to-tre ganger i løpet av en komedie (film), men her ler jeg minst fem ganger i løpet av de 20 minuttene episodene varer.

All ære til timingen til Kaling, skriveferdighetene til teamet av forfattere og ikke minst tilstedeværelsen til Ike Barinholtz. Gi den en sjanse. Det verste som kan skje er at du kastet bort 20 minutter, men det hadde du sikkert gjort uansett.

Veldig gøyalt/10
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Så ferdig Outsiders.
Synes det var en veldig bra serie!

Skulle ønske det var flere episoder :/
  • 0
Granatmannen

Bra dokumentar som følger saken fra 60-tallet helt fram til "løsningen". Mange, inkludert meg selv, visste jo ingenting om dette. Kan se klare paralleller til dagens terror.

8/10

Den enestående Will Hunting

På en side er denne filmen typisk i sin oppbygging, men flere av dialogene og budskapet er så godt at jeg belønner filmen for det. Enorm intelligens har sine begrensninger uten levd liv. Sterke roller og sterk kritikk av ulike forhold.

9/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Den enestående Will Hunting


Du liker å bruke norske titler eller?
  • 0
Sausage Party

Fikk ikke sett denne før nå på tross av at det var en av de filmene jeg har sett mest frem til i år. Digger Seth Rogen, James Franco og de gutta der og jeg er ganske glad i animasjonsfilmer så gledet meg skikkelig til denne filmen.

Den var morsom. God underholdning. Kult konsept, og det er godt gjennomført! Den hadde sine hysteriske momenter, mens andre ganger var den litt i overkant tåpelig! Den var faktisk ganske brutal og, og språket var vittig! Kult å se en animasjonsfilm som så tydelig er ment for voksne!

7/10
  • 0
Edge of Tomorrow

Så 45 minutter inn i filmen, men på et tidspunkt hvor man skjønte greia med en gang. Ble så grepet at jeg måtte se resten. En virkelig bra film i denne typen sjanger. Engasjerende og spennende. Slutten kunne vært annerledes, sier ikke mer enn det.

8/10

Siterer SirThomas:
Du liker å bruke norske titler eller?


Det var det filmen het da jeg så den, så bruker det navnet. The Heretic er helt omvendt fra meg og kan bruke originaltittel på f.eks. japanske filmer. Det blir litt merkelig for min del. Jeg prøver derimot å være kul ved å bruke norske titler. Filmen jeg anmeldte over kunne f.eks. hett Morgendagens kant, men det gjør den beklageligvis ikke. Filosofistudenter kan lett misforstå, hvis du skjønner ...
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Siterer remote:
Edge of Tomorrow


Den filmen er en forbigått klassiker i Sci-Fi / Action sjangeren. Den har heldigvis begynt å få et "liv" på Blueray/DVD/strømme markedet og det fortjener den virkelig.
The gavel corrupts
  • 0
The Rocky Horror Picture Show

Wow for en spesiell film. Har visst om den lenge, og har egentlig planlagt å se den en god stund siden jeg har visst at det er en godt elsket kult-film.

Det er jo en musikal, og det er kanskje en av de beste musikalen jeg har sett. Veldig atmosfærisk film! Og soundtracket er konge, absolutt noe jeg kan høre på utenom!

Tim Curry er også legendarisk i rollen som Dr. Frank-N-Furter

Vanskelig å sette karakter på en sånn film syns jeg!


Lights Out

Decent, decent, decent. Ikke særlig skremmende, og det er bad når det er en skrekkfilm, men den var spennende til tider.

6/10
  • 0
Siterer SirGalahad:
Tim Curry er også legendarisk i rollen som Dr. Frank-N-Furter


Alle må ha sett den filmen minst en gang i sitt liv
The gavel corrupts

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!