Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Deadpool Hjemme i egen stue (som seg hør og bør) denne gangen.

Filmen holder seg bemerkelsesverdig godt, selv når filmen ikke har samme overraskelses moment som ved førstegangs skue. Spesielt pga kjemien mellom Reynolds og Morena Baccarin.
The gavel corrupts
Siterer Marlboro Red:
Deadpool Hjemme i egen stue


Også observert en runde Deadpool i kveld, men da på PS4.
The Informant! 2009

Denne filmen hadde, til tross for alle sine hyllende sitater på coveret, så lite troverdige karakterer at jeg faktisk måtte dobbelt sjekke om Coen-brødrene var involvert i dette prosjektet.
Etter en timestid var det nok og jeg slo den av. ( Så den teller egentlig ikke som sett ) Beklager men er for dårlig..
The gavel corrupts
Ok...
Stranger Things
Sesong 1. Episode 1-2 og 3

Dette er en skamløs pastisj (noen vil kanskje si homage) over Steven Spielbergs kalssiske filmer fra 80 tallet. Det oser E.T og The Goonies av hver eneste scene. For ikke å snakke om alle Poltergeist referansene. Bare at ikke så bra lissom... Anbefaler dette kun til die hard Winona Ryder fans.
The gavel corrupts
Siterer Marlboro Red:
skamløs pastisj


Solgt!
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Gotham sesong 1

I really liked it! Elsker Batman universet, så var egentlig solgt ganske fort.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Stranger Things - 9/10 - Elsket denne serien, universet, spenningen, mysteriet, rollegalleriet, egentlig alt... Nesten. For en serie, rett i min gate. Sesong 2, please?
The D' is silent.
  • 0
Stranger Things

Nå har jeg pløyd gjennom hele Sesong 1. Og min dom står :

Siterer Marlboro Red:
Dette er en skamløs pastisj (noen vil kanskje si homage) over Steven Spielbergs kalssiske filmer fra 80 tallet. Det oser E.T og The Goonies av hver eneste scene. For ikke å snakke om alle Poltergeist referansene.


Hvis vi mot slutten drysser et tynt lag med Stephen King melis over denne nostalgikaken har du resultatet. Men det verste med det hele er hvor FORUTSIGBART det er.
The gavel corrupts
  • 0
Dæven, snakk om motsetninger på de to over.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Daddy's Home

Helt ok Will Ferrel-film.

6/10


Bølgen

Grei for å være norsk. Kul setting, men låner for mye av amerikanske filmer så føler jeg har sett det før.

7/10

Ride Along

Meh. Morsom av og til.

6/10

The Conjuring 2

Har ikke sett den første, men må nok det nå snart for jeg koste meg en del med denne.

Den faller et sted mellom 7 og 8 for meg, men lener mer mot 7.

7/10

One Flew Over the Cuckoo's Nest

Klassiske! Helsike for en kul film!

9/10

Good Will Huntig

Vakker film. Så sinnsykt bra gjennomført!

9/10

Everybody Wants Some!!

Denne ligger an til å bli blant årets beste for min del!

9/10

Diary of a wimpy kid, Diary of a wimpy kid: Rodrick rules og Diary of a wimpy kid: dog days

Morsomme filmer.

7/10

Foodfight!

Wtf did i just watch. En av de verste animasjonsfilmene jeg har sett, men fant den av en eller annen grunn å være underholdende.

Så dårlig at den blir bra.

3/10

Mary and Max

En av de beste animasjonsfilmene jeg har sett. Den fikk meg til å le. Den rørte meg. Den fikk meg til å føle masse.

9/10

Despicable Me 2

Ville ha noe lett å se på.

7/10

The Book of Life

Hadde aldri hørt om denne animasjonsfilmen før. Så derfor ville jeg se den. Ble veldig positivt overrasket.

7/10

Let's be cops

Husker det var mye reklame og litt snakk om den når den kom ut så hadde alltid lyst å se den. Men den endte opp med å være et svært gjesp. Ikke særlig morsom, utenom noen få scener.

5/10
Den nye Jason Bourne filmen!

Ikke like bra som de 3 første, men fremedeles en veldig god film.

8/10
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer SirGalahad:
Mary and Max


dem feels
  • 0
Siterer LesMiserable:
Siterer SirGalahad:Mary and Max

dem feels


Absolutt. Tårene presset på et par ganger der.
  • 0
Siterer SirGalahad:
Everybody Wants Some!!

Denne ligger an til å bli blant årets beste for min del!

9/10


Håper du har sett Dazed and Confused som etter min mening er bortimot en perfekt film.
The gavel corrupts
  • 0
Jason Bourne(2016)

Elsker denne serien. Denne filmen er definitivt den dårligste av de, men fremdeles en god actionfilm.

7/10
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Jessica Jones 6.5/10. Følte jeg måtte se den pga The Defenders og Luke Cage som snart dukker opp, kul skurk, men det er egentlig det. Kan ikke måles med Daredevil, for eksempel
The D' is silent.
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Håper du har sett Dazed and Confused som etter min mening er bortimot en perfekt film.


Selvsagt har jeg det! Fantastiske filmer begge to!
Siterer Marlboro Red:
Stranger Things

Nå har jeg pløyd gjennom hele Sesong 1. Og min dom står :


Har selv sett de fire første episodene, og jeg tror jeg er veldig glad for at du senket forventningene mine.

Synes ikke dette er en genial serie, men den er fornøyelig. Jeg synes episoden raser avsted, og jeg tror det skyldes at den er ganske endimensjonal/tynn/transparent (velg selv) samtidig som den er forseggjort.

Det er jo positivt at de som ikke opplevde 80-tallet kan få en konsentrert oppsummering - og de slipper å høre på et manus der 90 prosent er skrevet med CAPS og utropstegn (jeg ser på dere; Goonies, Den Uendelige Historien, ET og så videre).
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
Siterer Tor Erik:
Synes ikke dette er en genial serie, men den er fornøyelig. Jeg synes episoden raser avsted, og jeg tror det skyldes at den er ganske endimensjonal/tynn/transparent (velg selv) samtidig som den er forseggjort.


Serien er langt far genial. Men den er ikke verre enn at jeg så alle episodene.
Men det er MYE å ta tak i på minussiden, for å si det sånn.
The gavel corrupts
Siterer Marlboro Red:
det er MYE å ta tak i på minussiden


Er enig i det. Jeg har hatt så mye fri i sommer at kritikeren i meg nesten er borte. Må vekke den siden til liv før jeg anmelder spill igjen, ellers blir det 10/10 til alt.

Så den første episoden av A Very Secret Service, og den var overraskende morsom. Vet ikke om det er fordi jeg er nummen av sommeren, men verdt å sjekke ut.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
Siterer Tor Erik:
A Very Secret Service


Har hørt gode ting om den, ja.


Virginia 2010
En ganske lunken liten indierull av et drama som jeg kjøpte for 10 kr på Europris for ca et år siden.
Hadde jeg ikke sakte men sikkert "forelsket meg" i hovedpersonen, varmt , portrettert av vakre Jennifer Connelly, hadde jeg ikke en gang sett den ferdig. Men det gjorde jeg altså.
Pluss for godt utført tredje akt.
The gavel corrupts
Siterer SirGalahad:
Everybody Wants Some!!

Denne ligger an til å bli blant årets beste for min del!

9/10


Har lyst til å se denne. Likte Boyhood godt og kjente ikke til regissøren før det (dessverre!).

Siterer albaga:
Jason Bourne(2016)

Elsker denne serien. Denne filmen er definitivt den dårligste av de, men fremdeles en god actionfilm.

7/10


Dårligere enn Legacy også?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Dårligere enn Legacy også?


Mye bedre enn Legacy etter min mening.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
The Man From U.N.C.L.E

Dritkul spion-film med likbare karakterer.

8/10

Labyrinth

En film med David Bowie som The Goblin King, helsike så kult. Han var ganske kul i denne filmen.

Satt hele tiden og tenkte på hvordan de lagde denne filmen. Var sykt imponerende. Fikk samme vibes når jeg så 2001: A Space Odyssey, ''Hvordan i alle dager lagde de dette?''.

8/10

Me, Myself & Irene

Har sett en del Jim Carrey-filmer i det siste føler jeg. Ace Ventura filmene var morsomme, men denne var ikke morsom. Denne klarte ikke å få meg til å le, og historien var meh. Hovedkarakteren var sinnsykt irriterende til tider, og det var egentlig de andre og. Den var underholdene innimellom, langt i fra den verste filmen jeg har sett noen gang, men ja ikke hans beste film etter min mening.

5/10
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!