Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


The Walk

Spennende og nervepirrende mesterverk. En av de bedre fra 2015. Alle bør få med seg denne!

8/10

Hardcore Henry

Råbra action-film. Bare ikke forvent deg noe syk historie, selvom historien funker fint for denne type film.

7/10

The Witch

Så denne på grunn av at Predator anbefalte den. Filmen er litt av en opplevelse. Atmosfæren er helt syk men syns den ble litt kjedelig i lengden egentlig fordi settingen egentlig ikke er noe jeg har noe særlig stor interesse for. Det var en ganske interessant opplevelse, og slutten var skamsyk.

7/10

Shameless Sesong 5

Like bra som alle de andre sesongene.

9/10

The Butterfly Effect

"endrer perspektivet ditt på alt" -SirThomas

9/10
  • 0
Vacation [sett inn nedrig kommentar her]

Jeg har aldri likt "Hjelp, vi skal på ferie"-filmene, og de siste årenes forsøk på humor av denne typen har heller ikke falt i smak. Likevel ga jeg Ed Helms og Christina Applegate en sjanse til kveldsmaten denne uken. Tanken var at vi alltids kunne skru av etter ti minutter.

Dessverre, eller heldigvis, viste det seg at det er en helt ålreit komedie. Flertallet av vitsene fungerer, og hva mer kan man forlange i et klima hvor kun noen få komedier ser ut til å gro frem? Jeg skal derfor krone denne revitaliseringen av en død og begravet filmserie med karakteren 6,5/10.

Tor Erik, ut.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Vacation - 7/10 Hah, morsom.

Kill the irishman (?) - 7/10 - Interresant film.

Goodfellas - 8.5/10 - Bedre enn Godfather filmene.
The D' is silent.
  • 0
Joe

Heey, Nicholas Cage kan hvis han vil. En godkjent film om gjenløselse i en mørk og trist tilværelse hvor det er få lyspunkter. Filmens tematikk er en gjenganger, men poetisk nok kan den overføres til Cage, som med denne filmen gjenløser seg fra den triste rekken med middelmådige filmer. Cage, we miss you man.

Green Room

Spennende overlevelsesthriller om et punk-rock band som havner i trøbbel med en gjeng neo-nazister etter å ha vært vitne til noe som skulle vært usett. En ukonvensjonell katt- og mus-lek fylt med adrenalin og solide rolleprestasjoner. Muligens en av favorittene mine så langt i 2016.

Midnight Special

Vet ikke helt hva jeg synes om filmen. Begynnelsen skaper en intensigende følelse av mystikk, og inntrykket av og ikke vite helt hva som skjer og hvor det går er fascinerende. Spenningen bygger seg opp sakte, men jeg føler ikke at oppbygningen blir innfridd, og sitter dermed igjen som noenlunde skuffet. Nydelig filmet, og barnet i hovedrollen gjør en overraskende god forestilling.

The Invitation

Enda en slow-burner. Mer vektet på dialog enn Midnight Special, og for det meste så virker det. Hvordan man takler et personlig tap av noen man er glad i er individuelt, men det kan være katalysatoren som gjør selv det ekstreme appellerende. Filmen får oss til å tvile på hva som skjer og hvem vi skal tro på, men fellesnevneren er at bak fasaden og masken vi setter på oss i samkvem med andre, skjuler vi noe som vi ikke vil at andre skal se. Anbefales!
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Clerks

Veldig artig film. Falt ikke helt for Jay-typen, som så mange andre gjør, men resten av filmen var både rimelig morsom og overraskende smart. Manuset av Kevin Smith er tidvis genialt. Anbefales videre, denne!

7/10
Emma Watson er skikkelig digg.
Siterer Predator:
Clerks


Veldig artig at du skulle se denne nå. Marlboro Red fikk meg inn i en Kevin Smith periode for noen uker siden, med Dogma og Jay and Silent Bob Strike Back. Jeg så Clerks for første gang i fjor, men å se den alene i mørket på PC'en er ikke det jeg vil kalle for den riktige settingen for filmen. Så jeg har bestilt den, og kan ikke vente med å se den for andre gang når jeg skal introdusere den til to kompiser.
  • 0
Siterer Predator:
Clerks

Veldig artig film.


Helt enig! Lo godt når jeg så den!


Titan A.E.

Ganske kul animasjonsfilm.

7/10


Her

Har hatt planer om å se denne lenge, så fant ut at det var på tide nå. Den var egentlig akkurat det jeg forventet den skulle være.

8/10


Central Intelligence

Det går ikke så mye på kino for tiden som er verdt å få med seg spør du meg, så jeg endte opp med å se denne. Den var ok. Litt skuffet. Lo sjeldent, og følte at jeg hadde sett alt før.

6/10


Blue Jasmine

Fortjent Oscar til Cate Blanchett for sin fantastiske rolle.

8/10


Fantastic Mr. Fox

Denne filmen er utrolig kult laget. Digger stop-motion.

8/10


Bruce Almighty

En av Jim Carrys bedre filmer. Helsike så jeg lo et par ganger.

7/10
  • 0
Siterer Predator:
Clerks

Veldig artig film. Falt ikke helt for Jay-typen, som så mange andre gjør, men resten av filmen var både rimelig morsom og overraskende smart. Manuset av Kevin Smith er tidvis genialt. Anbefales videre, denne!

7/10


Enig. Falt ned i fanget mitt for mange år siden, og er egentlig et must for alle som liker film. Oppfølgeren tror jeg det er helt greit å droppe, men jeg kan ha hatt for høye forventninger.

Mr Robot

Så første episode nettopp, og er ganske sikker på at dette kan bli min neste favorittserie. Overraskende bra hovedrolleprestasjon, og historien virker veldig kul. Blir spennende å se videre.
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
November Man - 6/10

Eneste grunnen til å se denne er egentlig bare på grunn av Pierce Brosnan som James Bond, igjen. Bare at filmen ikke heter James Bond, ofc.
The D' is silent.
Pus med støvler 2011
Så den med min datter og hun elsket den. Jeg synes den var, såder..



Sicario.
Gjensyn med denne perlen.

Dette er etter min mening Årets Film 2015.

- Veldig godt skuespill av alle hovedkarakterene.
- Godt manus. Spennende, aktuell og Intelligent.
- Fantastisk foto !
- Godt score.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Dette er etter min mening Årets Film 2015.


Nå tar du hardt i. Selv om den hadde norsk premiere i 2016, er The Hateful Eight fra 2015.

The Legend of Tarzan

Sannsynligvis den beste fremstillingen av "apenes konge" jeg har sett. Alexander Skarsgård fungerer helt greit i hovedrollen og gjør det han skal, men det er Jackson og Waltz som stjeler showet. Over på et blunk!

8/10
The Nice Guys

Herlige greier. Shane Black strikes again.

9/10
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
Siterer albaga:
The Nice Guys

Herlige greier. Shane Black strikes again.

9/10



En av de kuleste så langt i år!

Inglorious Basterds

Tarantino + nazister. Trenger ikke si mer.

9/10

Rise of the Planet of the Apes

Overraskende kul. Likte den bedre enn jeg trodde jeg ville!

8/10

Dawn of the Planet of the Apes

Fyrte oppfølgeren til Rise samme dag. Likte denne like godt.

8/10

The Jungle Book (2016)

Forventet mer egentlig. Tror det som gjorde at den skuffet meg var at jeg selv hypa meg for mye opp til den.

Og hva skjedde med at slangen bare var med i 1 minutt???

7/10

Life is Beautiful

For et fantastisk vakkert mestverk! Den hadde alt. Fikk meg til å føle alt fra glede til sorg.

Det er slike filmer som gjør at jeg respekterer film så mye!

Alle bør se den!

10/10

Finding Dory

Pixar leverte!

Så denne på Japansk kino med engelsk tale og japansk subtitle!

Har ikke vært så glad i de andre oppfølgerfilmene Pixar har laget, Monster university og Cars 2. Så jeg var litt redd for at de skulle rote det til, men det gjorde de absolutt ikke! Godt gjennomført film!

8/10

Rear Window

Klassisk film. Minnet meg nesten litt om 12 angry men til tider.

9/10
Siterer SirThomas:
Nå tar du hardt i. Selv om den hadde norsk premiere i 2016, er The Hateful Eight fra 2015.


Sicario er en bedre film enn H8ful..
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Sicario er en bedre film enn H8ful..


Det er jeg overhodet ikke enig i. Jeg likte Sicario, men H8ful var langt bedre syns jeg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Siterer Marlboro Red icario er en bedre film enn H8ful..

Det er jeg overhodet ikke enig i. Jeg likte Sicario, men H8ful var langt bedre syns jeg.


BULLSHIT. Sicario var en fin film, men H8ful Eight var en bedre film på alle områder bortsett fra volden. H8ful Eight >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Sicario.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
BULLSHIT.


Jeg likte også H8ful bedre enn Sicario. Men det gjør ikke nødvendigvis H8ful Eight til en bedre film Jeg likte The Force Awakens mye bedre enn både Sicario og H8ful men det betyr ikke at jeg mener den var bedre enn noen av dem.
Det er IKKE automatisk et likhetstegn mellom en film man liker og en god film.
Det er det kun barn som ikke forstår.

Lagt til 2016-07-18 16:42:
En film man liker trenger ikke nødvendigvis å være god.
På samme måte som at man ikke nødvendigvis trenger å like en film man mener var god.
The gavel corrupts
Åååå, Life Is beautiful er virkelig en fantastisk film SirGalahad.!

South Park sesong 9-14. Begynner å ha sett det meste nå. Fantastisk originalt og humor strukket til det ytterste!
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Siterer Marlboro Red:
En film man liker trenger ikke nødvendigvis å være god.


JOHN DIES AT THE END

Siterer Marlboro Red:
På samme måte som at man ikke nødvendigvis trenger å like en film man mener var god.


Har det slik med filmer fra f.eks 70-tallet. De kan være veldig gode, men jeg sliter med å virkelig like dem og verdsette dem over det meste annet fra nyere tid.
Siterer SirThomas:
JOHN DIES AT THE END


Ja.. Eller Jay And Silent Bob Strikes Back..

Hvis jeg skal komme med eksempler på GODE filmer jeg ikke liker blir det bare bråk
The gavel corrupts
Ja, Mad Max: Fury Road tok de fleste på forumet ganske bra, Marlboro!
Emma Watson er skikkelig digg.
Siterer Marlboro Red:
Jeg likte også H8ful bedre enn Sicario. Men det gjør ikke nødvendigvis H8ful Eight til en bedre film


Selvfølgelig, og selv om den kommentaren kanskje ikke var rettet direkte mot meg så mener jeg fremdeles at the H8ful Eight er bedre enn Sicario. Sicario er en god film, men jeg syns spesielt slutten er meget svak.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
men jeg syns spesielt slutten er meget svak.


Det synes jeg også første gang jeg så den men den vokste på meg sammen med resten av filmen. Og til slutt måtte jeg bare se den igjen.
Jeg mener H8ful Eight er en av Tarantinos beste filmer. Men det er en sjanger lek. Og skuespillerprestasjonene spriker voldsomt, for å si det mildt.

Men begge filmene er i hvert fall meget god. Det kan vi enes om.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Men begge filmene er i hvert fall meget god. Det kan vi enes om.


Absolutt, og Sicario fortjener mer oppmerksomhet enn det den fikk.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
The Bourne Supremacy!

Veldig bra film, og jeg gleder meg til den nye som kommer ut.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!