LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Film og Musikk

      Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

      Hvilken film/serie så du sist?


      Jungelboken (i 2D)

      Synes filmen var god, selv om jeg ble litt bekymret for at det skulle være full fart med ting som gikk galt hvert tredje minutt etter en litt hektisk første halvtime.

      Er ikke like begeistret av CGI-en, men jeg hadde høye forventninger etter all skryten. Nå som inntrykkene har sunket inn var den uansett så god at jeg ikke tenker på det.

      Imponerende av guttungen å spille hele filmen alene og levere en så god forestilling.

      Ble kanskje litt brutalt da Spoiler:Shere Khan knuste Akelas ryggrad og pælmet ham vekk, og det trengte ikke å være så grafisk for å få frem poenget.

      Hoveddyrene var også veldig store, noen av dem gigantiske. Det fungerte som et virkemiddel, men for en voksen mann som meg skurret det litt.

      Ellers husket jeg hvorfor jeg ikke går på kino lenger, og det er fordi folk på kino er ganske irriterende. Føler jeg er den eneste i verden som bare vil se filmen...

      Alt i alt en veldig fin filmopplevelse - 7/10

      Beklager stikkordsanmeldelsen.
      Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
      Scott Pilgrim vs. the World 2010

      20kr på Sparkjøp. Vel verdt pengene.

      Jeg er ikke kjent med tegneserien som danner grunnmaterialet til denne filmen, men magefølelsen min forteller meg at filmen nok sikkert er ganske tro mot den.
      Hele filmen oser av tegneserie i sin forteller måte og enkelte av senene, spesielt i vintermørket er nydelig fotografert til å være en "komedie"

      Mary Elizabeth Winstead som Ramona er helt fortryllende.

      Hele opplegget minner meg om filmen Sucker Punch, som kom ut året etter, uten sammenligning for øvrig.

      Hadde null forventninger til denne filmen men ble positivt overasket.

      Lagt til 2016-04-29 17:26:
      Siterer SirThomas:
      Deadpool?


      Nå skal ikke jeg bli for nerdete her men Deadpool er en 20th Century Fox film (og hører til under Xmen paraplyen som Marvel "solgte" rettighetene til for godt og vel 20 år siden) .
      Ikke en Marvel film.
      The gavel corrupts
      • 0
      Captain America: Civil War

      Min favoritt Marvel film så langt. Fantastiske greier. Actionscene var så kule og de nye karakterene var gjort riktig på alle mulige måter. Spesielt Spider-Man. Marvel har gjort det igjen.

      9.5/10
      "Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
      • 0
      Hitleranbefalingen til Bob-Ingolf

      Ga den nøyaktig én time, og jeg rakk ikke engang å drikke opp min første alkoholenhet, men det sier heller noe om mitt tempo å drikke øl fra boks. Hvordan går det an å se dette edru?
      Han er her igjen

      Visste ikke hva jeg gikk til, men må si at jeg ble positivt overrasket. Filmen starter åpenbart som en komedie, hallo, Hitler i det 21-århundre? Men jeg vil argumentere for at den utvikler seg til å bli noe helt annet mot slutten, og filmen gjør en skarp analogi om hvordan noe som er morsomt og uskyldig i starten kan bli rasjonalisert og rettferdiggjort til å bli noe langt verre. Jeg har ikke lest boken som denne filmen baserer seg på, men hvordan filmen illustrerer Hitlers stigning til tross for folkets forkunnskap om hva som skjedde er skremmende. Ingen trodde at det skulle gå så langt på 30-40-tallet heller, og tanken om at det kan skje igjen i samtiden vedvarer. Folket smiler, vinker og tar selfies med Hitler, for han er en folkelig type, en morsom kar som klarer å sette ord på mye av hva det tyske folk føler og tenker i dagens politiske landskap. Filmen er en skarp komedie samtidig som den setter våre holdte verdier til kraftig ettertanke.

      Btw, SirThomas, jeg så den edru, så det er mulig
      Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
      • 0
      Siterer Thorn:
      Btw, SirThomas, jeg så den edru, så det er mulig


      Filmsmaken din er blant de jeg beundrer mest på forumet, og innlegget over er et utmerket eksempel på hvorfor.
      • 0
      Gjensyn med Slacker 1991.
      Må være godt over 20 år siden sist jeg så denne på VHS. Jeg synes definitivt den var bedre da.
      Men den har sin sjarm og sin selvsagte plass i mitt filmhjerte.
      The gavel corrupts
      • 0
      Star Wars Episode VII: The Force Awakens

      Lenge siden eg sist såg en Star Wars film. Mulig det var Star Wars Episode I: The Phantom Menace. I hvertfall så var 7ern en meget god film. Muligens den beste av dem alle syns eg. 9/10
      Rainbow Mushroom
      When Marnie was there

      Endelig har denne nydelige filmen kommet på norske kinoer og fikk heldigvis sett den med japansk tale. Jeg likte filmen veldig, veldig godt! Anbefales til alle Ghibli og Anime fans! Ta med lommetørkle, for det kan hende man feller en tåre eller to illøpet av filmen.

      9/10
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      • 0
      Penny dreadful season 1
      Virker som en god serie, og gleder meg til fortsettelsen
      8/10
      The D' is silent.
      • 0
      Sett ferdig sesong 2 av Kimmy Schmidt på Netflix. Synes den tok seg opp fra første sesong, med mer variert og tidvis smartere humor. Mange referanser å holde styr på, så sørg for at du er oppdatert på det meste før du kaster deg ut i denne (i hvert fall The Jinx).

      Morsom, søt og smart - 7/10
      Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
      • 0
      Jungelboken

      Overraskende bra film! Veldig imponert over hva de har fått til med CGI og skuespill

      8/10
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      • 0
      Coherence

      Hjernen fikk kjørt seg litt, dette var litt av en tur.

      Siterer Marlboro Red:
      Anbefales. Se den uten å lese deg opp på plottet.
      The Jungle Book, nye versjonen hvis det var ingen tvil.

      Nå har jeg ikke sett mange filmer fra 2016 så langt (Deadpool, Batman v Superman og nå denne) men den er klart, klart den beste så langt hvertfall. Fantastisk filmet, helt vanvittige effekter, en tidløs historie fortalt gjennom god humor, emosjon og gode karakterskildringer, godt hjulpet av meget overbevisende stemmeskuespill. Musikken var også utrolig.
      Predator.
      Captain America: Civil War

      Dette er Marvel på sitt (nest) beste !
      Manuset er godt. Meget godt. Og spesielt åpningen og kampen vi fikk der (alle de andre også. Don`t get me wrong) er mesterlig iscenesatt.
      Alt i alt synes jeg dette var både engasjerende og underholdende.

      Jeg tipper dette er "superheltfilmepokens" topp punkt. Og at vi de neste 5-6 årene vil se en dalende trend, publikumsmesig.. Vi får se
      The gavel corrupts
      • 0
      Captain America: Civil War.

      Nest beste filmen i Marvels filmunivers, bak Guardians of the Galaxy. Kontrastene mellom Marvel og DC's filmprosjekter har aldri vært større. 2 og en halv time med spenning, humor, overraskelser, overraskende godt skuespill, kreativitet, fantastiske actionsekvenser og en historie som er veldig godt skrevet og fortalt. Det er øyeblikk i denne filmen som jeg kommer til å huske som blant Marvels største øyeblikk, uten tvil om det. Kudos til hele gjengen for å levere en Spider-Man som endelig trumfer Tobey Maguire for min del, dette var rett og slett fantastiske saker. Skurken, til tross for å være anonym og lite fleshed out, syntes jeg passet godt inn i historien og det ble absolutt ikke for mye. Bare fem minutter kortere enn Batman v Superman, og med mange flere superhelter som slåss mot hverandre, men denne filmen var aldri rotete, aldri kaotisk, aldri usammenhengende og kjedelig og ikke minst, heavyweight-runden Spoiler:mellom Cap og Iron Man var tusen ganger mer underholdende og emosjonelt slående enn tullet vi fikk servert mellom Superman og Batman.

      Dette var rett og slett en helt utrolig bra filmopplevelse. Kom dere på kino, folkens!
      Predator.
      Siterer The Zombie:
      Skurken, til tross for å være anonym og lite fleshed out, syntes jeg passet godt inn i historien og det ble absolutt ikke for mye.


      Hoved plottet i Civil War kunne fint ha fungert uten skurken. Helt enig. Og filmen hadde like vel fungert godt.
      Men:
      Spoiler poiler:Hele grunnen til at han er med i manus er først og fremst for å gi oss Black Panther. Uten "skurken" ville han reist hjem til Afrika etter FN møtet og det var det. Black Panther drives gjennom hele filmen, og har sin egen historie kurve tvers igjennom, av samme motiv som skurken selv nemlig hevn. OG som det viser seg på slutten er det collateral damage som er motivet til begges hevn tokt.

      Jeg føler mange ikke helt ser at et av filmens store pluss ligger i nettopp skurkens tilstedeværelse og han understreker at på tross av superkrefter ect at det stort sett dreier seg om mennesker, med feil og mangler.
      Utover dette er jeg helt enig i din vurdering av filmen kanskje bortsett fra at jeg likte den første action senen bedre enn "heavyweight-runden"
      The gavel corrupts
      • 0
      Marlboro Red;

      Spoiler:Jeg synes Zumo var viktig for historien, men han var mer et virkemiddel til historien enn en skurk. Hans agenda var viktigere enn hans karakter. Dette var det som funket så veldig for meg, fordi de kunne fort latt Zumo ta opp kampen mot heltene selv, men det at hans plan var å ødelegge Avengers, noe han klarte (inntil neste Avengers-film hvertfall). Så jeg tror ikke vi er uenige i det hele tatt, da jeg synes bruken av Zumo nettopp var en av filmens store pluss, nemlig som et virkemiddel for å gi konfrontasjonen mellom heltene mer vekt, og for å ikke overskygge filmens store konflikt.
      Predator.
      Short Term 12.

      Filmer så bra som denne kommer ytterst sjeldent, gjerne med mange år mellom seg. Vil ikke skrive så mye om den, da den fortjener å bli sett med totalt ferske øyne, men kan si såpass at det blant de desidert sterkeste filmene fra dette tiåret, og hvis jeg skal druse på med en karakter, rådet der ingen tvil om at 10/10 er godkjent.

      Anbefaler alle og enhver her å ta seg tid til å oppleve denne filmen.
      Predator.
      • 0
      Triple 9 - Kult konsept, bra skuespill, brutal, ok historie, elendig ending.
      6.5

      Deadpool, igjen, med kjæresten. Fortsatt elsk film.

      Zootopia - Helt fantastisk film, likte plot twistsa, likte karakterene, historien, easter eggs ( ! ) ++. Tror faktisk dette er en av mine favoritter blant animasjonsfilmer fra Disney.
      9/10
      The D' is silent.
      • 0
      22 Jump Street

      Knis og fnis. Nå er det bare å "glede" seg til MIB 23
      The gavel corrupts
      • 0
      Breaking Bad (hele serien)

      Under ett er dette en fantastisk serie. Smart skrevet, overraskende plot, psykologisk realistisk og utrolige spennende iblant. Er ikke den som har sett flest serier, men jeg rangerer denne absolutt høyest totalt sett. Verdig avslutning på serien og sistesesongen er utrolig spennende.

      9/10


      The Wolfman

      Nå til noe helt annet ... Så ikke starten, men fikk med meg nok til å bedømme filmen. Produksjonen var bedre enn karakteren tilsier, trolig takket være Del Toro. Synes også skuespillet er bra. Varulven ser egentlig ganske dust ut, og de påtatte bevegelsene klarte jeg ikke å ta seriøst. Burde vært ren animasjon. Plotet er så som så og avslutningen og avslutningskampen er latterlig. Alt i alt en middelmådig film.

      5/10
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      10 Cloverfield Lane

      Wow! Denne var jo bedre enn broren, Cloverfield. Her er det ekte monsteret i filmen et menneske, og skuespillet er fantastisk. Filmen har en creepy spenningskurve igjennom hele filmen som en rød tråd. Denne filmen anbefaler jeg like mye som en kebab på fylla.

      9/10 - Ja, så mye. Filmen her var helt i min gate.
      The D' is silent.
      Hjertelig gjensyn med:
      Dazed and Confused 1993
      Dette er og forblir en av mine favoritter gjennom tidene. 70 tallet har aldri sett bedre ut og soundtracket er FORMIDABELT !
      Matthew McConaughey i sin, kanskje mest, ikoniske rolle. Alright,alright alright
      The gavel corrupts
      • 0
      The Martian - 7/10
      Angrer litt på at jeg så den før jeg fullførte boken. Kommer antakelig ikke til å ha tålmodighet til å lese ferdig boken nå, og den virket bedre enn filmen var. Ålreit film for all del, men kunne tenkt meg enda litt mer av tiden på mars, med science and stuff. Alt som foregikk på jorden føltes litt tamt.

      The Hateful Eight - svak 7/10
      Usikker på om jeg likte den eller ikke... Deler av den var veldig ålreit, men det hele føltes strukket unødvendig langt ut. Karakterene var heller ikke så interessante som en er vandt til fra hans tidligere filmer. Pluss for Kurt Russell da
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!