Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Siterer remote:
Jungelboken (2016)

Veldig fornøyd med denne filmen. Godt animert og god story. Spiller på den gamle klassikeren på en fin måte, og jeg synes dette er en ny klassiker. Den er morsom og spennende i en fin blanding. Anbefales!

9/10


Jeg har hørt flere si de likte filmen veldig godt, men jeg tror jeg sjeldent har vært så skeptisk til en film. Kanskje det er den ekstreme bruken av 3D animasjon jeg reagerer på.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer remote:
Jungelboken (2016)


Der minte du meg på noe:

Jungelboken (2016)

Har en veldig blandet følelse angående denne. På den ene siden lykkes filmen akkurat med det den skal være, og lot det ikke være mye dødtid - men på den andre siden kjente jeg allerede til historien, noe Marlboro Red poengterte i forveien. Dette gjorde jo at de skikkelig store overraskelsene uteble, og jeg visste akkurat hvordan handlingen kom til å utfolde seg. Men en av de største overraskelsene var kanskje at de gjorde Spoiler:King Louie kjempestor, og dermed en mer effektiv antagonist.

En annen ting er jo at dette er en barnefilm, noe som naturligvis ikke er et problem - men den gir meg aldri følelsen av at Mowgli er i noen reell fare. Med det sagt hadde jo situasjonen vært helt annerledes om jeg hadde vært noen 10 år yngre, som er målgruppen. Jeg hadde håpet at den skulle ta det litt mer igjen på humoren og velplasserte replikker, men sannsynligvis krevde jeg bare for mye av en film som følger boken sin til punkt og prikke.
Må få sett jungelboken da skjønner jeg. Virker jo som en godt lagd film.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Man On A Ledge 2012
Uten Elizabeth Banks hadde denne filmen vært en fjasko. Men tro meg.. den er slettes ikke bra.


End Of Watch 2012
Denne filmen har stått på "Skal se listen" min siden den kom ut. Jeg er fan av David Ayer. Han har både skrevet og regissert denne filmen og han liker å skildre tøffe miljøer med et snev av realisme og bruk av grov vold, uten at vi som publikum blir snytt for "Hollywood" opplevelsen. End of Watch skuffer ikke. Mye pga at jeg i utgangspunktet elsker øst Los Angeles` gjeng estetikk. (På film vel og merke)
Dette er en god film. Men ikke Ayers beste.
Hans neste prosjekt heter SUISIDE SQUAD
The gavel corrupts
  • 0
Vinyl - Season 1 2016

For en fantastisk serie, glad jeg begynte på den. Om jeg må nevne andre serier den kan ligne på vil jeg si Breaking Bad og Boardwalk Empire. 9.5 / 10
The D' is silent.
Så en Tysk komedie ( NEI JEG KØDDER IKKE ) på Netflix.
Trodde ikke at tyskerene hadde dette i seg, men der tok jeg feil.

Hitler våkner til live 70 år etter sin bortkomst, veldig klisjé right?
For ikke å spoile for mye, skuespillet til føreren var svært overbevisende.. Nesten verdt en oscar spørr du meg, men så har vel Hollywood andre prioriteter.

Likte ikke retningen filmen tok dessverre, ble mer og mer rot som filmskaperene ikke klarte å rydde opp i. Men humoren var fortsatt gull! Den ble ikke påtvunget, kom heller ganske naturligt frem.

Blir en kort en i dag, så jeg avslutter der med å gi den en 7/10.
Anbefaler alle å gi den et forsøk
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
Jungle Book

Nostalgien kicka inn ass. Likte filmen veldig godt, og jeg la nesten ikke merke til at hele filmen var dataeffekter, siden det så himla ekte ut. Filmen er et teknologisk mesterverk. Sangene, stemmeskuespillerne, alt er herlig og nostalgisk.

Anbefales! Ikke akkurat en film for barn, tho.

8.8/10
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Ikke akkurat en film for barn, tho.


Hvorfor sier alle det?
  • 0
Spy
Godt under middels spionkomedie med Melissa McCarthy i hovedrollen. Litt morsom var den da.. men bare bittelitt..
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg har hørt flere si de likte filmen veldig godt, men jeg tror jeg sjeldent har vært så skeptisk til en film. Kanskje det er den ekstreme bruken av 3D animasjon jeg reagerer på.


Man har all grunn til å være skeptisk til slike filmer, så det må du bare få lov til å være. Når det gjelder 3D-animasjonene, som jeg først så ufrivillig, ble jeg overbevist. Den forrige filmen jeg så i 3D imponerte meg slett ikke, men det gjorde denne. Kanskje filmen med den beste 3D-effekten til nå.

Siterer SirThomas:
Dette gjorde jo at de skikkelig store overraskelsene uteble


Mitt inntrykk av filmen ble nok farget av at jeg aldri så tegnefilmen i sin helhet, og jeg husket nesten ingenting av historien. Men noen minner strømmet på underveis, og da ble jeg nostalgisk.

Siterer SirThomas:
men den gir meg aldri følelsen av at Mowgli er i noen reell fare.


Hadde aldri forventet at Mowgli skulle komme i reell fare, men jeg var bekymret for de andre karakterene. Filmen viste jo på sin måte at det kunne få galt med noen og enhver. Og det skjerpet i alle fall min opplevelse.

Siterer Bob-Ingolf:
Så en Tysk komedie ( NEI JEG KØDDER IKKE ) på Netflix.


Er den filmen ny? Vet i alle fall at det kom en bok for noen år siden som den kanskje er myntet på.

Siterer SirThomas:
Hvorfor sier alle det?


Den er mer brutal enn tegneserien for å si det sånn. Det er ingen typisk barnefilm, og godt er det.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Victoria

Imponert! Jeg ble helt kapsulert i filmen, en fornemmelse av å faktisk være der, tilstede. Det er nok nettopp akkurat det som gjør Victoria så unik; hele filmen er nemlig én lang sammenhengende scene. Hvordan de klarte det på nesten to og en halv time, er forbi meg, men resultatet er en genuin og fangende film om en kveldsnatt i Berlin. Jeg føler at jeg sitter der og venter på et filmkutt som aldri kommer, men istedenfor så følger kameraet intimt med karakterene og spenningen bygges opp. Skuespillet er upåklagelig, især når dialogen er improvisert, som igjen forsterker fornemmelsen av realisme. Victoria er en filmopplevelse av de sjelde med en sterk emosjonell autensitet, og den er et vågalt filmatisk kunstverk hvor norske Sturla Grovlen, som har filmet det hele, fortjener stående applaus.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
Siterer remote:
Er den filmen ny? Vet i alle fall at det kom en bok for noen år siden som den kanskje er myntet på.


Det hadde vi sikkert visst om vår venn hadde forstått at navnet på filmengodt kunne vært nevnt når han først var i gang..

Siterer Thorn:
Victoria

Det er den som heter En Natt I Berlin på norsk antar jeg.
Den er på listen over må-se-filmer.
Hele filmen ble skutt i en tagning hele TRE ganger i tilfelle det ble nødvendig med klipp. Det er tagning nr 2 som er filmen. Sammenklipp ble ikke nødvendig. Mesterlig
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Det hadde vi sikkert visst om vår venn hadde forstått at navnet på filmengodt kunne vært nevnt når han først var i gang..


Har bare den norske tittelen som er - hold deg fast - Han er her igjen

Den lå på forsiden på Netflix i natt, årstallet er 2015. Syntes vi alle sammen kan ta oss en øl eller to og gi den et forsøk
Siterer remote:
Er den filmen ny? Vet i alle fall at det kom en bok for noen år siden som den kanskje er myntet på.


2015 som nevnt i posten over. Ja den er basert på en bok. Skapte en haug med overskrifter i Tyskland kan du nok skjønne. Glemte å nevne tittel, lat av meg
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Jungle Book

Pr definisjon pure movie magic.
Godt balansert og akkurat passe lang.
CGI på sitt ypperste.
Skal innrømme at jeg var såpass skeptisk at jeg hadde kjøpt plass strategisk for en rask og diskret exit før filmen var ferdig, men den tanken var glemt i det øyeblikket Shere Khan dukket opp på lerretet.
Ang diskusjon om dette er for barn eller ei, så er aldersgrensen på 9 år perfekt i mine øyne.
The gavel corrupts
Siterer Marlboro Red:
Jungle Book

Pr definisjon pure movie magic.
Godt balansert og akkurat passe lang.
CGI på sitt ypperste.
Skal innrømme at jeg var såpass skeptisk at jeg hadde kjøpt plass strategisk for en rask og diskret exit før filmen var ferdig, men den tanken var glemt i det øyeblikket Shere Khan dukket opp på lerretet.
Ang diskusjon om dette er for barn eller ei, så er aldersgrensen på 9 år perfekt i mine øyne.

Fikk satt en PG på feile siden av dammen.. Nå er jeg nysgjerrig nok til å se den. Gidder du å sjekke om den går på Sotra Kino for meg? For lat til å sjekke selv
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Children of Men

En stund siden jeg så denne, men den må jo nevnes i denne tråden her. Bærer mange aspekter som hos en virkelig kvalitetsfilm, men jeg ble ikke så betatt av denne ved nærmere ettertanke. Noen karakterer virker så løselige, noen motiver er uklare, ja, litt for mye av den dårlige uklarheten. Hadde gjort seg med litt mer kontekst noen steder. Slutten tilfredsstilte meg ikke noe særlig. Men filmen har en god brutalitet og hensynsløshet, men noe virker bare litt for tilfeldig noen ganger.

6/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Tokarev og/eller Rage som også denne filmen går under.
Hva faen skjedde egentlig med Nicolas Cage ? Dette er jo helt håpløst
The gavel corrupts
  • 0
Captain America: Civil War

Storslagen underholdning. Trolig favoritten min av MCU - filmene.
Let the voice of love take you higher
Gudfaren

Klarte å motivere meg selv til å endelig gi de to første filmene et forsøk.. Med litt hjelp fra noen urter jeg fant i undertøyskuffen. For å unngå å fortelle noe dere sikkert har hørt tusen ganger før, gi de 11/10 og hevde at jeg ikke trodde på perfeksjon før jeg så disse mesterverkene... Jeg måtte selvsagt se treern også. Og nå sliter jeg med kramper i bukspyttkjertelen
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Captain America: Civil War, eller skal jeg si Avengers 3: Civil War?

Anyhow, knakanes god film. Den slår både Winter soldier og Guardians of the Galaxy etter min mening, og troner førsteplassen over Marvel filmer.

9.25/10
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
troner førsteplassen over Marvel filmer.


Deadpool?
  • 0
Siterer SirThomas:
Deadpool?


Er da flere Marvel-relaterte filmer som slår Deadpool. Guardians of the Galaxy spesielt, men også Winter Soldier, Avengers 1, Iron Man - og siden du (SirThomas) inkluderer alle Marvel-filmer siden Deadpool ikke er del av det filmatiske universet, vil jeg også inkludere Spider-Man 2 og X-Men: Days of Future Past.

Men Deadpool var bra den og!
Predator.
  • 0
Siterer The Zombie:
Men Deadpool var bra den og!


Bør vel strengt tatt ikke uttale meg ettersom jeg ikke har sett noen av filmene du nevnte, men noe sier meg at humoren i Deadpool ikke akkurat traff innertier hos deg, og faller mer under kategorien "helt grei".
  • 0
Siterer SirThomas:
Bør vel strengt tatt ikke uttale meg ettersom jeg ikke har sett noen av filmene du nevnte, men noe sier meg at humoren i Deadpool ikke akkurat traff innertier hos deg, og faller mer under kategorien "helt grei".


Hehe, da bør du virkelig ikke uttale deg. Skal nevnes at jeg synes var Deadpool var veldig artig, med kreativ, vulgær humor og en veldig god jobb av Ryan Reynolds som, så mange andre har nevnt, virkelig var skapt for rollen. Så det er ikke bare å skylde på at humoren ikke traff meg bare fordi jeg setter de andre filmene over. Synes forresten Kick-Ass, en annen vulgær, grov, R-rated "superhelt"-film er bedre.
Predator.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!