Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Rett i Lomma.

Sikkert tiende gangen jeg ser det kaoset her, men jeg ler så jeg griner hver gang. En av mine favoritter blant norsk humor.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
The Raid 2: Berandal

Siterer Thorn:
Spark meg i nøttesekken og kall meg Ingrid. Dette er tiårets aller beste actionfilm! Gareth Evans, Hollywood kommer til å kaste penger etter deg.


Siterer RDB:
Hooray, ja seff elska jeg den herregud. Der hvor den første filmen egentlig ikke er en spesielt bra FILM, men mest en konstant flow med dritkul action, så er toern faktisk veldig god selv når folk ikke drepes. Vet ikke helt hva mer jeg skal si... det er Raid 2.


Siterer LesMiserable:
Dette er ikke bare årets beste film, den går også rett inn på topplisten min.


Er det noe mer å si?

10/10
  • 0
The Mummy

Ganske bra. Men syns 2'ern er bedre.

6/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Pionér - Bra for å være en norsk film, koste meg godt. Men slutten var ræva.

7/10

Inglourious basterds - Elsker den mer enn jeg trodde, en av tarantinos beste.

10/10
The D' is silent.
  • 0
The Tortured - Likte den godt faktisk, ikke så aller verst.

7.5/10
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
The Tortured


Denne, right? Slutten er så genial, hahaha!
  • 0
Siterer SirThomas:
Denne, right? Slutten er så genial, hahaha!


Haha, ja! Digga den!
The D' is silent.
  • 0
Training Day

Man kan vel si at jeg var litt uheldig med at jeg endte opp med å se Ride Along før denne, ettersom jeg føler at de deler et nokså likt konsept - men Training Day er utvilsomt hakket bedre gjennomført - Denzel ass.

8/10

No Country for Old Men

Victorfinne's alltime favorittfilm. Jeg liker stemningen veldig godt, og det er utvilsomt Bardem i form av Anton Chigurh som eier hele denne filmen.

8/10

Leon

For ordens skyld, Jean Reno gjør en forbasket god hovedrolle. Selv om jeg ikke var så altfor stor fan av settingen (Spoiler:leiemorder trener 12 åring), så var det så godt gjennomført med en fin flow over seg, at jeg satt igjen med en opplevelse jeg ikke angrer på.

8,5/10

48 Hrs.

Motvillig film #1

3/10

The Italian Job

Motvillig film #2

5/10

Inglorious Basterds

Etter å ha hørt masse skryt om denne, trodde jeg vi snakket om en av Tarantino's beste - helt klart ikke. Hysterisk til tider, men jeg satt igjen med følelsen av å være litt småskuffet.

8/10

Fargo

Hadde nok ikke spesielt høye forventninger til denne, og godt er det. Mangelen på spesielt interessante karakter er én av grunnene til at denne filmen ikke falt i god is hos meg. Som den mest minneverdige karakteren vil jeg uansett trekke frem Steve Buscemi. Personlig smak til side, så er det derimot en godt utført film, og med tanke på at den er basert på en sann historie, så er historien helt forjævlig.

7/10

Django Unchained

Etter ganske så nøyaktig én måned (31 dager) kan jeg herved erklære Tarantino for fullført. Christoph Waltz stjal showet for min del, men Jamie Foxx var også helt sjef. Etter endt film vil jeg også benytte muligheten til å gi Django en tredjeplass blant Tarantino's beste, bak Pulp Fiction og Reservoir Dogs.

9/10
  • 0
Breaking Bad

Jeg har ikke ord.

10/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Breaking Bad


Gratulerer med å være i mål!

Ah, husker en kompis av meg hadde helt anfall i slutten av sesong 5, good memories:

Siterer Marius:
Å HERREGUD THOMAS LOVER DEG ER PÅ EPISODE 13 AV 16 NÅ OG DET ER SÅ SPENNENDE OG SYKT AT JEG IKKE VET HVA JEG SKAL GJØRE, ER HELT SINNSYKT, SINNSYKT, HERREGUD


Siterer Predator:
Jeg har ikke ord.


Klar for diskusjon?

Siterer Predator:
10/10


Godkjent karakter.
  • 0
How I Met Your Mother

Ble endelig ferdig med sesong 9, og kan endelig si meg ferdig med denne utrolig ujevne serien. De tidligste sesongene er vel verdt å se, men det blir bare gradvis dårligere og dårligere, og stopper ikke før de når rock bottom med sesong 7-9, som alle er svært lite morsomme. Sesong 9 har noen små høydepunkter, men disse høydepunktene spoleres av en helt utrolig dårlig og lite gjennomført slutt.

Alt i alt, jeg så alle 9 sesongene, så det må stå for noe, og jeg liker jo Barney, Marshall og Ted, men det er egentlig bare i de fire første sesongene eller så. Resten er bare små høydepunkter omringet av store lavpunkter. Takk gud for at den er ferdig.

5.5/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
House of Cards S1-S2

"Did you think I'd forgotten you? Perhaps you'd hoped I had. For those of us climbing to the top fo the food chain, there can be no mercy. There is but one rule: hunt or be hunted. Welcome back."
  • 0
I går så jeg American Beauty. Skal ikke si hva jeg synes om den. Ikke karakter heller. Skal vente til SirThomas har sett den og.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Mot Naturen

Mange morsomme scener. Langtekkelig i enkelte partier og noe overtydelige tanker, selv om sistnevnte er litt av poenget. Uansett seerverdig, spesielt for de med interesse av mannetisser.

7/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
- Edge of Tomorrow - 8/10
Groundhog day på steroider!

- Non-Stop - 6/10
Spennede med en svak slutt.

- Hercules - 3/10
Filmen er ren løgn, og du vil skjønne fort hvorfor.

- Master and Commander: The Far Side of the World - 10/10
Personlig favorit. En film alle burde ha sett.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Så Reservoir Dogs i dag. Likte filmen veldig godt. Spennende var den. 9/10
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Due Date

Jeg var i humør til noe middelmådig med Zach Galifianakis, og det var akkurat det jeg fikk - har fremdeles til gode å se fyren spille noe annet enn en taper som ingen liker ved første øyekast.

6/10

The Big Lebowski

Jeg pleier å få litt høye forventninger når folk kaller dette for en av de beste komediene noensinne. Men, av og til må man bare innse at folk har rett.

9/10

Siterer Victorfinne:
I går så jeg American Beauty. Skal ikke si hva jeg synes om den. Ikke karakter heller. Skal vente til SirThomas har sett den og.


American Beauty

Siterer Ole-Christian:
Fantastisk. That is all.


Uavhengig av sjanger er dette en film absolutt alle burde se.

9/10
  • 0
Siterer SirThomas:
Siterer Victorfinne:I går så jeg American Beauty. Skal ikke si hva jeg synes om den. Ikke karakter heller. Skal vente til SirThomas har sett den og.

American Beauty

Siterer Ole-Christian:Fantastisk. That is all.

Uavhengig av sjanger er dette en film absolutt alle burde se.

9/10


Veldig enig med karakteren, SirThomas. Fantastisk film.

Lagt til 2014-09-28 11:55:
Siterer Predator:
Breaking Bad

Jeg har ikke ord.

10/10


Enig! Fy flate for en slutt.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Collateral

En grei actionfilm, men føler jeg har sett det hele før. Bra skuespill, og hovedpersonen er veldig kul. Andre halvdel av filmen var meget spennede.

7/10
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Upstream Color

Utrolig sær film med et vakkert soundtrack. Fra regissør Shane Carruth (Primer), som har skrevet, regissert, produsert, klippet og komponert soundtracket, i tillegg til å spille hovedkarakteren. Mange kritikere sier at denne filmen er vakker og melankolsk - som jeg kan være enig i til en viss grad - men jeg lener meg mer mot ekkel; filmen handler om en parasitt som styrer livene til folk.

7/10
  • 0
American History X

Utrolig sterk og brutal film. Mye følelser. En sterk film som jeg godt kunne anbefalt til de fleste.

8,7/10
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Mazerunner - 7/10

God film, underholdende. Gleder meg til den neste.
The D' is silent.
  • 0
Battleship

Om du er på leting etter en actionfilm som er så forutsigbar at selv "plot-twistene" som måtte være der kommer akkurat som forventet, en actionfilm som inneholder romgreier og mennesker som slåss mot de, og en actionfilm som har Rihanna som en av hovedrolleinnhaverne, så er Battleship filmen for deg.

For oss andre er det egentlig bare å holde seg unna. Sett bort fra noen kort og få scener som var litt morsomme og hadde noen herlige eksplosjoner.

3/10
  • 0
Siterer ElGamer:
3/10


Uffda, ifølge moren min var den visst god. Hvordan landet du på det filmvalget?
  • 0
Siterer SirThomas:
Hvordan landet du på det filmvalget?


Filmkveld med fattern og bruttern, derfor ble det den filmen.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!